Mitshubishi outlander phev goede keus voor particulier?

Gepost door 24 7 
Het was een verkoop hit, de phev van mitshubishi.
Zware auto (1785) kleine tank inhoud (45)maar wel hybride.
Ze overspoelen nu een beetje de markt ze zijn zo'n 5 jaar oud en kosten ongeveer vanaf 13k.
Maar zijn ze wel aantrekkelijk voor particulieren?
Wat als de subsidie ofzo eraf gast, dan zitje met een wagen van dat gewicht keer de mrb van benzine.
In geen enkele advertentie word hier over gesproken.
Als je een dergelijke formaat auto niet perse nodig hebt, en daarnaast niet echt van het voordeel van de (relatief) zuinige techniek tov van modellen van gelijke grootte profiteert, is het waarschijnlijk inderdaad geen heel interessant model voor de particuliere rijder.

Of je moet hem natuurlijk met het hart kopen, omdat je het een prachtige auto vindt. Dan speelt ratio natuurlijk een minder grote rol.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2019 22:33 door D Elzinga.
Tot en met 2020 betaal je het halftarief, daarna betaal je over het hele gewicht.
Het is maar wat je zoekt, als je een hoge, grote, degelijke, betrouwbare en comfortabele auto zoekt die 1500 kg kan trekken dan is de Outlander een goede keus.

Op de snelweg is het verbruik echter relatief hoog en je koopt de auto ook niet vanwege het verfijnde weggedrag. Door het hoge gewicht is de auto straks best duur in de motorrijtuigen belasting en is relatief duur in de verzekering.

De auto kan dus aantrekkelijk zijn zeker als je de auto vergelijkt met grote SUV's.
Als je de auto gebruikt als normale en zuinige auto dan kun je beter verder kijken.
wat spreekt je aan de outlander, want de prius plug in is bijvoorbeeld licht voor een plug inn qua wegenbelasting, maar mag niks trekken. Dus als dan de regeling weg valt betaal je minder dan bij de outlander.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2019 00:06 door Auto encyclopedie.
- Heb je een grote (SUV) familieauto nodig die ook nog flink wat mag trekken?
- Rijd je gewoonlijk ritjes van zo'n 35 km., bijvoorbeeld woon-werk?
- Kun je thuis (evt. nachtstroom?) en op het werk laden?
- Ben je gewoonlijk geen snelwegridder op de linkerbaan?

Dan is het een ideale auto: [www.autokopen.nl]
Over het algemeen zijn ze niet echt iets voor particulieren, je kan beter kijken naar een gewone Outlander.
het was een geprezen lease wagen. lage bijtelling
lage theorie verbruik. maar vooral goed voor de portomoneen.

in praktijk. is het een hele dure wagen en niet echt zuinig. me beste vriend vond het een giede vervanger voor zijn skoda roomster.

test rit mee gedaan(een heledag) ding was wel goed. maar het verbruik. om te janken. 11l na dat de battery leeg was.

als je die van de zaak krijgt okey. maar anders een neen.
Quote
Jazzik
- Heb je een grote (SUV) familieauto nodig die ook nog flink wat mag trekken?
- Rijd je gewoonlijk ritjes van zo'n 35 km., bijvoorbeeld woon-werk?
- Kun je thuis (evt. nachtstroom?) en op het werk laden?
- Ben je gewoonlijk geen snelwegridder op de linkerbaan?

Dan is het een ideale auto: [www.autokopen.nl]

Helemaal wat Jazzik zegt. Kun je hem thuis of op werk opladen (event. dmv. zonnepanelen), en je rijdt kortere ritten, ben je spekkoper. Op langere vlotte ritten met 130+ haal je de 1 op 10 nauwelijks, dus het moet bij je gewoontes passen. Lange ritten kortom zijn niet aantrekkelijk qua kosten. Kortere ritten in de buurt moet je het van hebben. Verder overigens een zeer betrouwbare ruime auto, geldt ook voor de normale Outlander zonder elec. hulp thumbs up



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2019 21:29 door Megatron.
Ja idd zo'n auto is tamelijk waardeloos nu.
Je zal als dealer een berg van die dingen hebben staan.!
Mwah, ze doen het nog best goed in het buitenland. En het is een populair segment (SUV) en exact wat Jazzik aangeeft. Er zijn genoeg babyboomers die net met pensioen zijn voor wie het de perfecte auto is.
...en je wilt niet weten hoeveel (ex-NL) Outlander PHEV's nu hier in Polen rondrijden....
Quote
Stif
Ja idd zo'n auto is tamelijk waardeloos nu.
Je zal als dealer een berg van die dingen hebben staan.!
Waarom waardeloos? Ligt aan je gebruik.
Dat komt door het gewicht, dat ding is ruim 1750kg (dus straks hoge MRcool smiley en kleine tankinhoud.
Ik vind deze ongeschikt voor Nederland.
(je ziet het al een beetje aan de prijs)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.