Advies gezocht! [Busjes/Campers]

Gepost door David 1972416 
Beste lezer,

Ik ben op zoek naar een mini busje/personenbus waar 1 van de stoelen plat gelegd kan worden zodat een ziek familielid daar even kan liggen als hij zich niet goed voelt. Enig idee waar ik zoiets kan huren?Bestaan dergelijke busjes om te huren?

We zijn van plan om een ziek familielid op een korte roadtrip (3-5 nachten)door Europa te nemen, overnachtingen vinden plaats in hotels. Een camper is dus in principe niet nodig, tenzij we geen busje kunnen vinden zoals beschreven. Ben verder een leek op het gebied van campers dus als iemand advies kan geven voor een camper voor 5 personen, graag!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
David

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2019 21:22 door David 1972416.
Wat versta je onder liggen? Hij moet tijdens stops om te bouwen zijn tot bed? Of is een ver kantelbare rugleuning ook al voldoende?
normaal kunnen de t4 t5 t6 bussen de achterste 2 banken plat(ben niet zeker of het een optie is of standaard)

maar alle t4 t5 en t6 bussen waar ik in geweest ben hadden het.
Bedankt voor je reactie. Een ver kantelbare rugleuning zou ook al voldoende zijn, als hij maar bijna plat ligt!
Barri
Wat versta je onder liggen? Hij moet tijdens stops om te bouwen zijn tot bed? Of is een ver kantelbare rugleuning ook al voldoende?

Bedankt voor je reactie. Een ver kantelbare rugleuning zou ook al voldoende zijn, als hij maar bijna plat ligt!
snelle willy
normaal kunnen de t4 t5 t6 bussen de achterste 2 banken plat(ben niet zeker of het een optie is of standaard)

Bedankt voor je reactie. Klopt, ik zoek echter iets waar je ook rijdend zo goed als plat in kan liggen.
David 1972416
snelle willy

Bedankt voor je reactie. Klopt, ik zoek echter iets waar je ook rijdend zo goed als plat in kan liggen.
Lijkt mij dat dit sowieso niet mag en wenselijk is. Gordels en airbags kunnen zo hun werk niet doen.
Is het niet gewoon een kwestie van bus/ camper huren en woonplaats invoeren in Google
Auto encyclopedie
Is het niet gewoon een kwestie van bus/ camper huren en woonplaats invoeren in Google
Ook in een camper mag je dacht ik niet liggend in bed vervoerd worden.
David 1972416
Beste lezer,

Ik ben op zoek naar een mini busje/personenbus waar 1 van de stoelen plat gelegd kan worden zodat een ziek familielid daar even kan liggen als hij zich niet goed voelt. Enig idee waar ik zoiets kan huren?Bestaan dergelijke busjes om te huren?

We zijn van plan om een ziek familielid op een korte roadtrip (3-5 nachten)door Europa te nemen, overnachtingen vinden plaats in hotels. Een camper is dus in principe niet nodig, tenzij we geen busje kunnen vinden zoals beschreven. Ben verder een leek op het gebied van campers dus als iemand advies kan geven voor een camper voor 5 personen, graag!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
David

De regelgeving is ingewikkeld, tijdens het rijden moeten de zitplaatsen die voorzien van gordel zijn worden gebruikt, liggen is tijdens het rijden NIET toegestaan. Op de site van het RDW staan de regels uitgelegd. (Een ambulance heeft een ontheffing.) Een niet al te grote camper met een ligbed om even te rusten op bijvoorbeeld een parkeerplaats is denk ik dan handig. Vraag anders eens bij een goede, betrouwbare camper verhuurder om raad.
Voor liggend vervoer kom je zondermeer al terecht in aangepaste voertuigen zoals ambulances e.d., in een gewone camper of bus mag je ook alleen maar liggen als er niet mee gereden wordt.
Volgens de regeltjes van de wet moet de autogordel of het kinderbeveiligingssysteem namelijk worden gebruikt op een wijze die de beschermende werking ervan niet negatief beïnvloedt of kan beïnvloeden... bij liggend vervoer gaat dat dus niet lukken tenzij er iets is aangepast zodat de liggende persoon ook netjes in de gordel/bevestiging is gelegd.

Het enigste "grijze gebied" wat ik me kan bedenken is een oldtimer gaan gebruiken die niet aan de gordelplicht onderhevig is.
In de praktijk zal het echter neerkomen op verplichte rusttijd of een auto regelen die is ingericht voor liggend vervoer.
arosa
Auto encyclopedie
Ook in een camper mag je dacht ik niet liggend in bed vervoerd worden.

Lijkt mij ook niet. Bij een ongeval lanceert deze persoon door het voertuig. Moet je niet willen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.