Welke Stationwagen??

Gepost door Dennis 7000526 
Goeiemorgen,

IK ben op zoek naar een stationwagen maar weet niet zo goed welke.
Wil graag een zuinige auto van rond de E10.000 die nog in ieder geval 5 jaar mee kan zonder veel onderhoud.
Het merk maakt niet zoveel uit, betrouwbaar vind ik belangrijker als een mooie buitenkant.
Kan ik dan beter kijken naar een wat goedkopere nieuwere auto met weinig kilometers of is het een betere optie om te kijken naar een auto uit het duurdere sigment die wat ouder is en met meer kilometers?
Hebben jullie voor mij misschien wat voorbeelden?

Mvg. Dennis
Re: Welke Stationwagen??
10-08-2019 11:18
Een zuinige stationwagon is de Renault Clio (4) Estate. Voor goed advies is denk ik belangrijk hoeveel kilometers rijdt je per jaar, en hoeveel ruimte heb je nodig.
Bij weinig kilometers per jaar is het brandstofverbruik in de kosten immers niet van grote invloed.
Wil je een handgeschakelde auto of een automaat?
Kleine of grote station?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2019 11:31 door speedtouch.
Anonieme bezoeker
10-08-2019 11:41
Voor €10k koop je een nette, complete, dealeronderhouden Toyota Auris Touring Sports Hybrid van een jaartje of 5-6 oud met een km-stand onder de 150.000km.

Daar kun je dan nog een decennia of 2 prettig, zuinig en tegen lage kosten in rijden.
Inderdaad de Clio station, daar staan er genoeg van te koop, voorbeelden:
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
Nog wat mogelijkheden:
[www.autotrack.nl]
Iets groter:
[www.autotrack.nl]
Ik ga denk tussen de 5000 en 7000 per jaar rijden.
Heb een Flatcoated retriever en die moet in de achterbak mee kunnen (ter grote van labrador/golden retriever).
Die Auris klinkt goed, had ik zelf ook al naar gekeken.
Heb vooral gezocht naar km stand tot 80.000, is dat te voorzichtig?
Kan ik gewoon zoeken naar auto's met km stand tot 150.000 km?
10-08-2019 12:52
Met 80.000 km is de auto net ingereden. Met een auto met 150.000 km op de teller is de motor na 10 jaar gebruik vrijwel zeker niet versleten. Met zo weinig kilometer per jaar zou ik me zeker niet druk maken over het verbruik. En je kunt ook rustig kijken naar hogere tellerstanden. Een auto die meer dan 100.000 km heeft gelopen is vaak veel goedkoper, en bij de Toyota Auris is de 90.000 km beurt een hele dure beurt.

De Toyota Auris Hybrid Station is voor zijn klasse met 1410 kg best zwaar voor de C klasse. Dat betekend dat je jaarlijks al meer aan motorrijtuigen belasting betaald en aan verzekeringspremie. Voor de rest is het zeker een goede auto. Je voordeel in een lager verbruik is dus best snel weg.

Koop gewoon een auto die het meeste value for money biedt, en die je fijn vind rijden, je zou ook kunnen kijken naar een Renault Megane, of Kia Ceed. Deze 2 auto's zitten meestal 2 klasse's lager in de motorrijtuigenbelasting ( afhankelijk van motor en uitvoering); t.o.v. de vrij zware Toyota Auris Hybrid.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2019 12:56 door ak2.
Als je zo weinig rijd zou ik niet voor een hybride gaan, je betaald meer maar hij is niet zoveel zuiniger dat je dat ook weer snel terug verdient. Maar zelfs een grote auto die 1op10 rijd word nog geen hele dure kostganger wat brandstof betreft.
Ik lees aandachtig mee, want ik heb enigzins dezelfde eisen (wel wat meer KMs per jaar en misschien een klasse groter).

Bij mij op het onderzoekslijstje staan ook de Toyota Avensis & Mazda 6
Is dit misschien iets. Bouwjaar 2012 en 82.000 km gereden

Staat bij officiële dealer, je ziet ze weinig en fijn turbo blok van general motors.

Gevonden via Gaspedaal.nl
[www.gaspedaal.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2019 13:19 door Auto encyclopedie.
Auto encyclopedie

Staat bij officiële dealer, je ziet ze weinig en fijn turbo blok van general motors.

[www.gaspedaal.nl]

Is dat ding hier officieel geleverd?
Echt nog nooit gezien/van gehoord, lijkt mij wellicht gezeik op te gaan leveren wat onderhoud/onderdelen betreft.
ElandBest
Ik lees aandachtig mee, want ik heb enigzins dezelfde eisen (wel wat meer KMs per jaar en misschien een klasse groter).

Heb je daar ook een 'eigen' topic voor geopend?
Total Loss
Auto encyclopedie

[www.gaspedaal.nl]

Is dat ding hier officieel geleverd?
Echt nog nooit gezien/van gehoord, lijkt mij wellicht gezeik op te gaan leveren wat onderhoud/onderdelen betreft.

Onderstel en motor is van de Astra, ja is gewoon in Nederland verkocht. Sedan was er eerder dan hatchback en station, dus die zie je nog wel eens
10-08-2019 16:22
Mij lijkt een hybride ook te duur en zwaar voor de weinige ritjes.

Hou alle modellen open en zoek in de buurt bij echte bovag garages naar een nette station die bevalt met 6 maanden garantie.

Kilometerstand kan in jouw geval héél hoog zijn maar geen dure bakken want alles is daar duur aan, let ook op kwetsbare zaken als grote velgen, schuifdak, turbo, automaat, climate control, elektrisch verstelbare toestanden.

Wat ook scheelt is of een auto elk jaar voor de beurt moet of elke twee jaar.
Als je zo weinig rijdt zou ik er juist eentje kopen met meer kilometers. Een C segment stationwagon met 150dkm bijvoorbeeld, van een jaar of 5 oud. Rij er vijf jaar mee, dan is ie tien jaar oud met 2 ton op de klok. De afschrijving valt dan wel mee. Immers, door de relatief hoge kilometerstand nu koop je m goedkoop.
Inderdaad, zoek gewoon een station met iets van 150.000 km of zo. Die zijn stuk goedkoper dan eentje met veel minder terwijl de kosten echt niet hoger zijn, zeker met de kilometers die jij maakt.

Zijn al wat prima opties voorbij gekomen; zeker in de Koreaanse hoek heb auto's die gewoon heel erg goed in elkaar zijn gezet, prima rijden, lange fabrieksgarantie hebben gehad, luxe, veilig voor een prima prijs

Hyundai I30
KIA C'eed
Als je naar auto's met een wat hogere kilometerstand kijkt, is bijvoorbeeld het nieuwe model Ceed net haalbaar: [www.autotrader.nl]
of je gaat voor onbekend maakt onbemind.
speedtouch
ElandBest

Nee, ik zit nog in de studie fase. Hoezo?
ElandBest
speedtouch
ElandBest

Nee, ik zit nog in de studie fase. Hoezo?

voor het overzicht , maar mij maakt het niks uit hoor.
Ik ben niet zo thuis in de honden, maar weet wel hoe groot een golden retriever is.
Renault Megane

Ford Focus
13-08-2019 13:27
Je kunt eens kijken naar de Ford Focus. Kan bijvoorbeeld modeljaar 2010 zijn dan heb je de 2e fase. Dan heb je met een beetje zoeken rond de ton op de teller en een distributieketting. Zou bij Focus fase 3 kijken voor minimaal 125PK.
Nesk
Je kunt eens kijken naar de Ford Focus. Kan bijvoorbeeld modeljaar 2010 zijn dan heb je de 2e fase. Dan heb je met een beetje zoeken rond de ton op de teller en een distributieketting. Zou bij Focus fase 3 kijken voor minimaal 125PK.
Die heb ik hier voor al aangeraden, dus wel kijken voor je iets aanraad wat er al staat.
ach wat maakt het uit t.s. is van de aardbodem verdwenen, heeft in elk geval genoeg terug te lezen.
Auto encyclopedie
ach wat maakt het uit t.s. is van de aardbodem verdwenen, heeft in elk geval genoeg terug te lezen.
Waar haal je die onzin vandaan?
14-08-2019 06:54
TS kan ook kijken naar een V50. Staat op hetzelfde platform als de Focus mk2 (en Mazda 3) en veelal zelfde motoren. Iets luxer.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2019 07:09 door Nesk.
Nesk
TS kan ook kijken naar een V50. Staat op hetzelfde platform als de Focus mk2 (en Mazda 3) en veelal zelfde motoren. Iets luxer.

Heb je wel ff gecontroleerd of epica dat al had geplaatst?
14-08-2019 09:24
Auto encyclopedie
Nesk

Haha in tweevoud. Er werd trouwens alleen een foto gepost (een focus met 101 pk), ik raad juist een ander iets aan en geef info over een ander modeljaar. Begreep de drukte niet zo goed. We proberen allen te helpen nietwaar.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2019 09:31 door Nesk.
De Focus 1.0 Ecoboost met 100pk is ook niet slecht, maar de 125pk, met zesbak, is net wat lekkerder. Echter, binnen je budget zal je waarschijnlijk net wat meer 100pk's vinden. En dan zou ik liever een 100pk Titanium hebben dan een 125pk Trend.
Epica
Nesk
Die heb ik hier voor al aangeraden, dus wel kijken voor je iets aanraad wat er al staat.
Kom op zeg. Aan die paar zinnen info van Nesk heb je meer dan alleen een linkje naar een advertentie.
Nesk
Auto encyclopedie
Nesk

Haha in tweevoud. Er werd trouwens alleen een foto gepost (een focus met 101 pk), ik raad juist een ander iets aan en geef info over een ander modeljaar. Begreep de drukte niet zo goed. We proberen allen te helpen nietwaar.
Je raad een Focus aan die ik ook aan raak met een link naar de desbetreffende auto, het gaat om een voorbeeld en dus moet de TS zelf opzoek naar een passende auto. Zo duidelijk of is dit nog te moeilijk voor je?
Epica
Auto encyclopedie
Waar haal je die onzin vandaan?

Wat denk je zal t.s. nog met een terugkoppeling komen? Persoonlijk hoop ik dat jij gelijk krijgt een terug koppeling is altijd wel de kers op de taart.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.