Einde raad

Gepost door Fabiboyyy 
Einde raad
25-06-2019 04:48
Hoi allemaal,

Ik en mijn vriendin zoeken al een paar maanden naar een auto (merk en model) die wij willen gaan kopen ergens eind dit jaar. Wij hebben nu 1 Peugeot 206 (vind hem afschuwelijk , houden hem er wel bij, rijd verder ok). Maar zijn ivm eventuele gezinsuitbreiding opzoek naar een wat ruimere auto met genoeg ruimte. Ons budget is in eerste instantie €6000. Het liefst goedkoper natuurlijk. Wij rijden zo'n 20.000 km per jaar. Dit word vermoedelijk minder aangezien we die Peugeot dan ook nog hebben. Ik heb totaal geen verstand van auto's. Heb heel veel op internet gezocht. Heel veel op dit forum gekeken en maar besloten een eigen topic te starten in de hoop dat jullie ons kunnen helpen want wij ( ik vooral) ben ten einde raad. Hoor en lees 1000 verschillende dingen.

mijn eisen
-Benzine auto (wellicht ook diesel op basis van 20.000 per jaar?)
-5 deurs
-Cruise control
- bouwjaar 2010 ( geen must, leek mij veiliger als 2002 &#128514winking smiley
- Automaat (voorkeur, geen must!)
-Airco
-Elektrische ramen
- Genoeg ruimte ( kofferbak voor kinderwagen etc. En het zou prettig zijn als er achterin volwassen mensen kunnen zitten)
- Verbruik maakt niet echt uit, zo zuinig mogelijk.
- Het liefst geen station, zijn maar weinig station modellen die wij echt mooi vinden. Zat dus aan sedan oid te denken.
-indien mogelijk een beetje sportief ( ook geen must)
- onder de 200000 km (mij is verteld dat hoger nooit goed is met benzine auto's, nogmaals geen verstand van so correct me if i'm wrong)
- boordcomputer ( telefoon verbinden dmv Bluetooth o.i.d)
- willen er graag een jaar of 3/4 op voorruit kunnen zonder extreme hoge kosten.

Eigen input
Wij en vooral ik hebben al maanden gezocht en gekeken op internet. Veel gelezen en ook veel tegenstrijdig van elkaar. Daardoor hadden wij er eigenlijks niks aan. Zo leken ons de volgende auto's in eerste instantie wel wat:

- VW Jetta of Passat sedan, ziet er leuk uit, rond de €5000 onder de 150000 km. Is dit iets. De Passat cc sedan vind ik erg mooi. Net boven ons budget helaas. (Rond de €9000 wat wij konden vinden)
-Fiat bravo, sportieve auto. Lijkt aardig wat ruimte te hebben. Maar heb dus gelezen en gehoord dat er veel storingen bij komen kijken
- Peugeot 407 sedan, vind ik qua uiterlijk en interieur zelf het mooist. Maar lees overal slechte reviews, dus erg bang!
-VW Touran , vind hem net iets te oud (??) en niet echt mijn smaak. Wel veel ruimte.
- Nissan Quasqai misschien? ( ik hou persoonlijk van hogere modellen , SUV's e.d bijvoorbeeld de vw tiguan. Helaas zijn die boven ons budget)

Ten einde raad. Wat is goed, wat voor km stand. Wat is betrouwbaar. Waar moet ik op letten. Is het überhaupt haalbaar met dit budget (lijkt me toch wel?). Nogmaals ik heb zelf 0 verstand van auto's etc. Daarom hoop ik hier verder te komen. Alle tips, feedback en suggesties etc. zijn welkom. Ook als ik fout zit met dingen.

Edit: stationwagen staan wij ook open voor!

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen met de zoektocht.

Met vriendelijke groet,
Fabian

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2019 05:22 door Fabiboyyy.
Re: Einde raad
25-06-2019 06:46
Als ik denk aan een ruime auto die geen stationcar is denk ik eerder aan een liftback in plaats van een sedan.
Wat vind je van een Prius? 2010 of nieuwer wordt wel lastig met je budget.
25-06-2019 07:14
Max 2 ton voor een benzine auto is nergens op gebaseerd. Sommige halen het niet, anderen halen het dubbele. Auto's uit 2002 hoeven ook nog niet op te zijn, als ze maar niet roesten. Boordcomputer moet je je ook niet blind op staren. Voor 250- euro laat je bluetooth inbouwen.

Leuke outsider: [www.autoscout24.nl] Is eens wat anders dan een saaie Quasqai

Lust wel een slok, en klaarblijkelijk euro 98.
25-06-2019 07:21
Een sedan, zeker een Jetta, zou een zwaar offer zijn alleen voor de looks. Bijna elk gezin kiest daarom voor een station, hatchback of suv.

Met 20.000 per jaar zou ik onder de 150.000km kijken. Diesel kan, hybride zou slim zijn.

Een auto uit 2005 kan nog prima natuurlijk.

Prius lijkt me een topper voor betrouwbaarheid en kosten.

Ik zou ook voor 5-6 jaar plannen. Elke 3 jaar een auto inruilen is gewoon duur en het is je hobby toch niet. Desnoods een verstandige lening erbij zodat je misschien wel 8 jaar kan doen met een jonge occasion.
25-06-2019 07:55
Alles waar VW of afgeleide op staat zou ik in jouw geval zeker mijden als de pest. Gezien budget, leeftijd en eventuele automaatwens kom je snel in één van de donkerste krochten van de autoindustrie uit: Een TSI met DSG. Leeglopen is zo'n beetje gegarandeerd. Gezien je wensen zal de eerder genoemde Prius niet op het lijstje staan, hoewel dat waarschijnlijk wel de beste occassion is die momenteel te koop is. Geen van de auto's op je lijstje is een uitblinker als het gaat om betrouwbaarheid. Km-stand moet je niet blind op staren. Een goede motor en goed onderhoud zijn veel wezenlijker. Sterker, km-vreters slijten beduiden minder dan auto's die veel stilstaan en stadsritten rijden.
25-06-2019 07:59
Zoiets zal je waarschijnlijk ook niet mooi vinden, maar vinkt verder wel veel aan, op het sportieve na (maar persoonlijk snap ik gewoon niet zo goed wat daarmee bedoeld wordt, sportief betekent imo vooral dat de ATB's, wandelschoenen en kano's mee kunnen winking smiley ):

[www.marktplaats.nl]

Betrouwbaarder dan een Passat:

[www.marktplaats.nl]

Idem:

[www.marktplaats.nl]

Of zonder automaat:
[www.marktplaats.nl]

Waarbij de laatste drie natuurlijk een stuk duurder zijn in de running costs dan de eerste. Mogelijkheden zat volgens mij.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2019 08:05 door s velthuis.
25-06-2019 09:49
Ik zou ook een hatchback/liftback aanraden. Sedan is minder praktisch, al bepaal je natuurlijk zelf hoeveel spullen je meeneemt met zo'n kleintje.

Honda civic zoals onderstaande link (wel boven budget, maar voor het idee). Geen station, wel ruime kofferbak, sportief, uiterlijk moet je wel van houden....

[www.marktplaats.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2019 09:51 door Jaapdevries.
Als je voor een automaat gaat laat de semi automaat staan! Deze is te herkennen aan dat er geen p-stand op staat. Semi automaten schakelen irritant en zijn ontzettend storingsgevoelig.

Aan de ene kant geef je aan dat je 5 Deurs wil, maar een sedan is 4 Deurs.

Ik heb deze prachtige Mitsubishi Lancer gevonden. Deze heeft nog een oldschool 4 traps automaat.

Gevonden via Gaspedaal.nl
[www.gaspedaal.nl]
25-06-2019 11:33
De geadviseerde Insight, Sonata, Laguna 3, Mondeo, Civic, Prius en Lancer vind ik ook erg goede en betrouwbare opties. Overigens staat de Fiat Bravo bekend als een onderschatte maar goede auto.

De Chevrolet Epica is ook een goede, zeer onderschatte en betrouwbare auto.
Of je kunt ook nog kijken naar de Honda Civic Hybrid, dit is een sedan. Laat wel even het accupakket doormeten.

De VW's in je lijstje zijn relatief duur om te kopen, en er zijn in de periode van 2008-2013 relatief veel problemen geweest met de TSI benzine motoren (zie de site van Hartogtuning), ik zou ze niet aanraden. Ze zijn wat betrouwbaarheid dus zeker geen toppers.

De Peugeot 407 rijpte in de jaren, de benzinemotoren waren goed, de elektronica was bepaalt niet geweldig, als je er een koopt kies dan een van de laatste bouwjaren, die zijn beter. Het was zeker geen topper in betrouwbaarheid, maar de prijzen liggen laag, en de onderdelen prijzen vallen mee.

De kilometerstand zegt erg weinig over de staat van de auto, een goed en regelmatig onderhouden en gebruikte auto met een wat grotere en degelijke motor haalt vrij makkelijk de 4 ton of nog veel meer.
25-06-2019 14:34
Wat te denken van een Lancia Delta?
Lancia Delta
25-06-2019 15:56
Zonder enige twijfel: het advies van 7783999 : Honda Accord!
25-06-2019 15:56
Wauw. Super bedankt allemaal! Ik hou de Prius in de gaten en de verschillende Honda's!

Na overleg hier staan wij ook open voor stationwagens. Wellicht dat jullie daar ook opties hebben voor ons? Laat maar weten!
Ik hou jullie op de hoogte !
25-06-2019 16:00
Ja: ook een Honda Accord, de Accord Tourer.
25-06-2019 16:07
Prius is idd wel een goeie optie! Helaas de 2010 versie buiten ons budget. Is er iets mis met de 2005-2008 variant? En wat voor km stand moet ik aanhouden?
Heb je ook een maximale gewichtsklasse in gedachten? Vanwege de wegenbelasting?
25-06-2019 16:10
Ook die Honda vinden we erg mooi!
25-06-2019 16:12
Auto encyclopedie
Heb je ook een maximale gewichtsklasse in gedachten? Vanwege de wegenbelasting?

Niet zozeer. Wil natuurlijk niet 200€ per maand aan wegenbelasting betalen. Ook hier weer als het kan, zo goedkoop mogelijk
25-06-2019 16:46
Fabiboyyy
Wauw. Super bedankt allemaal! Ik hou de Prius in de gaten en de verschillende Honda's!

Na overleg hier staan wij ook open voor stationwagens. Wellicht dat jullie daar ook opties hebben voor ons? Laat maar weten!
Ik hou jullie op de hoogte !
De Accord, Laguna, Mondeo, en Lancer heb je ook als Stationwagon, misschien is de Kia Ceed dan ook een goede optie.
25-06-2019 16:58
Volvo S60. Deze kan wel de nodige kilometers aan. Niet te groot, maar ook niet een kleine wagen.
Vaak leuk in de opties. Anders, indien je toch een station overweegt, de V70.
25-06-2019 19:50
V0RQ
(..)

Ik zou ook voor 5-6 jaar plannen. Elke 3 jaar een auto inruilen is gewoon duur en het is je hobby toch niet. Desnoods een verstandige lening erbij zodat je misschien wel 8 jaar kan doen met een jonge occasion.

Precies, hoef je ook niet direct weer groter te zoeken bij een 2e kind of meer.

Ik zeg: Renault Grand Scénic. Gewoon zo'n betrouwbare 1600 benzine erin en gaan. winking smiley
25-06-2019 23:31
Verschillende goede opties al genoemd, als je verder niets om auto's geeft en er vooral een wil die het gewoon doet zonder al te veel gedoe en hoge kosten dan kom je vooral bij de Aziaten terecht. En ja, de genoemde Renaults (Laguna en ook Megane) kunnen prima opties zijn als je hier een wat jongere van neemt.

Bij 20K KM per jaar gaan de brandstofkosten wel serieus mee spelen, ik zou dan toch echt voor een hybride gaan kijken, de genoemde Honda Insight is zeker een optie, en een Toyota hybride is ook een zeer goede optie. Van de Civic hybrids lees ik vaak dat er toch vaak problemen met de accu zijn en die blijven ook met een nieuwe accu terug komen, zou iets zijn met een te aggressieve laad-/ontlaadstrategie. Bij de Insights zou dit beter moeten zijn.

Nog een voordeel van deze hybrides is dat ze altijd met automaat komen, een zogenaamde (e)CVT automaat, is even wennen in het begin, eenmaal gewend wil je nooit meer wat anders, rijdt zeer relaxed. En voor de Toyota versies geldt dat ze als zeer degelijk te boek staan. Enige tip: laat gewoon iedere 100K - 150K KM een keer de automaat olie te verversen (kost een 85 a 90 euro bij de dealer, zie hier mijn uitleg op een ander forum waarom dit een goed idee is: [gathering.tweakers.net]).

Van de Toyota hybrides kan ik verder zeggen dat accu problemen zo goed als niet voorkomen, zeker niet bij de wat latere modellen met de hybride gekoppeld aan de 1.8 benzine motor. Deze zijn helaas niet voor 6000 euro te krijgen, meer mensen hebben uitgevonden dat dat erg fijne en betrouwbare auto's zijn dus daar betaal je ook voor. Wees absoluut niet bang voor hogere KM-standen, liever een auto die gewoon lekker 25 tot 30K (of meer) per jaar heeft gereden: dat wil zeggen: regelmatig gebruikt en vaak voor langere afstanden, dus met warme motor. Geeft veel minder slijtage dan een auto die veel korte stukken gereden heeft. Met goed onderhoud komt normaal een Toyota Hybride met de 1.8 motor tot zeer hoge KM-standen zonder problemen (lees: 4ton+ is geen enkel probleem). En bij normaal gebruik is 1 op 20 gemakkelijk haalbaar, dat gaat je in al die jaren flink geld schelen aan brandstof.

De Prius II (model van 2005 - begin 2009) is zeker ook een optie, maar voor iets meer is de Prius III wel weer een modernere auto, ook met de 1.8 motor die tot de dag van vandaag nog steeds in de Toyota hybrides wordt gebruikt. Het interieur van de III is ook een stuk moderner dan dat van de II en ik lees dat veel mensen ook de zit in de stoelen veel beter vinden. Technisch is een Prius II nog steeds een zeer goede auto overigens, dat vindt de ANWB ook:

ANWB over de Prius II:
[www.anwb.nl]

ANWB over de Prius III:
[www.anwb.nl]

Even zo een paar opties die ik snel zag (soms zie je ook een Prius 3 voor een 6500 euro tot 7000 euro voorbij komen):

[www.autotrader.nl]
[www.autotrader.nl]
[www.autowereld.nl]
[www.pheifer.nl]
[www.autotrader.nl]

Soms staan er mooie luxe uitgevoerde versies tussen, bijv. deze die helaas al verkocht is:
[www.autotrader.nl]

Deze lijkt zo op het eerste oog ook erg netjes, en van de eerste eigenaar:
[www.autowereld.nl]

Qua hybride stations heeft Toyota de Auris, die zijn er pas vanaf 2013/2014 en beginnen vanaf +/- 10K, bijv.:
[www.autowereld.nl]

Als je gaat kijken naar de TCO (total cost of ownership) dan zal een goede hybride met jouw wensen en 20K km per jaar moeilijk te verslaan zijn. Voor welke auto je ook gaat kiezen: ik zou je altijd aanraden een aankoopkeuring bij een dealer te laten uitvoeren, wordt de auto goed nagekeken en bij een hybride wordt ook het hybride systeem even "aan de computer gehangen". Deze +/- 75 euro kan je een hoop extra kosten voorkomen.

Bovenstaande voorbeelden heb ik trouwens even heel snel gezocht, maak eerst in de buurt eens een paar testritten in de voorgestelde auto's en zet eventueel de kosten op een rijtje van een aantal auto's die je interessant vindt. Ik heb eventueel nog wel een excel bestand die ik daar altijd voor gebruik. Als je besloten hebt voor welk model je precies wilt gaan kunnen we hier even gericht met je meezoeken naar het model van je keuze. Zeker de Toyota hybrides worden normaal redelijk snel verkocht (mits goed geprijst), dus daar moet je dan ook snel achteraan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2019 00:34 door Dreamer.
26-06-2019 09:35
@Dreamer: goed verhaal op dat andere forum. Overal waar olie in gebruikt wordt moet deze olie altijd om de zoveel tijd vervangen worden. Lijkt me logisch... Wat me niet duidelijk wordt uit je verhaal van de bakoliewissel, is dit enkel het verversen geweest? Of is dit een echte bakflush geweest? Een flush zorgt ervoor dat er geen oude olie meer aanwezig is in de bak, het is het spoelen van alle leidingen in de automaat. Bij het enkel vernieuwen van de bakolie blijft er nog veel oude olie achter.
26-06-2019 22:47
R J G Ruiters
@Dreamer: goed verhaal op dat andere forum. Overal waar olie in gebruikt wordt moet deze olie altijd om de zoveel tijd vervangen worden. Lijkt me logisch... Wat me niet duidelijk wordt uit je verhaal van de bakoliewissel, is dit enkel het verversen geweest? Of is dit een echte bakflush geweest? Een flush zorgt ervoor dat er geen oude olie meer aanwezig is in de bak, het is het spoelen van alle leidingen in de automaat. Bij het enkel vernieuwen van de bakolie blijft er nog veel oude olie achter.

Dit is puur verversen geweest. In dit geval is de automaatbak (of eigenlijk planetair tandwiel stelsel) een zeer simpele bak, niet te vergelijken met een normale automaatbak. Gewoon oude olie eruit laten lopen en weer netjes tot overflow afvullen is echt meer dan voldoende bij deze bak.

En ook bij de normale automaatbakken (zoals die van ZF) verschillende meningen nogal over verversen versus flush: zeker met een bak die langer niet ververst is kan flushen ook een risico zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2019 22:59 door Dreamer.
27-06-2019 19:45
Fabiboyyy
Prius is idd wel een goeie optie! Helaas de 2010 versie buiten ons budget. Is er iets mis met de 2005-2008 variant? En wat voor km stand moet ik aanhouden?

Ik zou de Prius II versie links laten liggen en eerder gaan voor de Honda Insight. Lijkt op de Prius, hybride, maar goedkoper. Een verbruik van 1:19 á 1:20. Zie de video 'klokje rond' van Autoweek over betrouwbaarheid; niet stuk te krijgen! Een stuk jonger dan de meeste auto's op je lijstje en verrassend ruim.

Klokje rond video: [www.youtube.com]

Voorbeeld van een Marktplaats advertentie €5700,-, 160.000 km, wel dealer onderhouden

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-06-2019 19:49 door Knowledge1.
27-06-2019 20:10
Knowledge1
Fabiboyyy

Ik zou de Prius II versie links laten liggen en eerder gaan voor de Honda Insight. Lijkt op de Prius, hybride, maar goedkoper. Een verbruik van 1:19 á 1:20. Zie de video 'klokje rond' van Autoweek over betrouwbaarheid; niet stuk te krijgen! Een stuk jonger dan de meeste auto's op je lijstje en verrassend ruim.

Klokje rond video: [www.youtube.com]

Voorbeeld van een Marktplaats advertentie €5700,-, 160.000 km, wel dealer onderhouden

Waarom zou je de Prius links laten liggen? Is een prima auto, maar je moet hem wel onderhouden, als je dat met een Honda niet doet dan word het ook niks.
27-06-2019 20:28
Epica
Waarom zou je de Prius links laten liggen? Is een prima auto, maar je moet hem wel onderhouden, als je dat met een Honda niet doet dan word het ook niks.

De Prius II vind ik vele malen minder mooi (minder strakke lijnen), de Prius III te duur ten opzichte van deze Honda. Uiteraard moet de Honda goed zijn onderhouden, zeker vanwege de specifieke CVVT olie van de versnellingsbak. Een Insight die niet bij de dealer zijn onderhouden zou ik alleen om deze reden al links laten liggen.
27-06-2019 20:36
Hier een leuke vergelijking van de Insight en de Prius: [www.autoblog.nl]

Toch wel redelijk verschillende hybrides, de Insight heeft een veel minder krachtige electromotor en is in de praktijk ook wat onzuiniger (en trager) dan een Prius. Verder weet ik niet goed hoe de automaatbak precies in elkaar zit van de Insight en of deze net zo onverwoestbaar is als die van de Prius. Maar zeker interessant om te onderzoeken: de Insights zijn een stuk goedkoper. En ja, de Prius II vind ik persoonlijk ook lelijker dan een Insight, maar of hij minder rijdt is nog maar de vraag. Persoonlijk zou ik het budget een klein beetje oprekken en voor een Prius III gaan.

Maar het lijkt me een goed idee om bijv. met zowel een Prius II, III en een Insight eens te gaan rijden en goed te gaan bekijken in het echt.
Ik denk en das persoonlijk dubbel over hybride aan ene kant heel zuinig en andere kant betaal je meer voor de rage en soms voor de gewichtstoename.

Ik geloof meer in underdog auto's dat je daarmee de beste deal maakt. Een vertrouwde jap met een 4-traps. Dat is starten en weg rijden zonder dat je er aan hoeft te wennen
28-06-2019 21:20
Auto encyclopedie
Ik denk en das persoonlijk dubbel over hybride aan ene kant heel zuinig en andere kant betaal je meer voor de rage en soms voor de gewichtstoename.

Ik geloof meer in underdog auto's dat je daarmee de beste deal maakt. Een vertrouwde jap met een 4-traps. Dat is starten en weg rijden zonder dat je er aan hoeft te wennen

Nou ja rage, het blijkt gewoon dat de Toyota hybrides zo ongeveer de betrouwbaarste wagens zijn die je kunt kopen, en zeer zuinig. Maak maar eens een excel op tegen een voordeligere betrouwbare jap met 4 traps automaat met bijbehorend verbruik. Buiten dat is een 4 traps automaat echt wel een flinke stap minder dan een eCVT. Al mag de CVT even wennen zijn omdat je niet meer "door de versnellingen gaat", hij is simpel (en dus robuust), stil (bij constant rijden, wat je meestal doet) en zeer zuinig. Een 4 traps automaat zou voor mij al een no-go zijn, is wel erg ouderwets, meestal veel toeren op snelheid, onzuiding en zeker niet zo degelijk als een eCVT. Als ik al een andere auto met automaat zou rijden dan met een ZF bak erin zoals in mijn 330i zat, dat zijn zeker ook heerlijke automaten. Maar die zitten niet in middenklassers en zijn qua onderhoud en kans op onkosten zeker niet met eCVT te vergelijken.
08-07-2019 02:25
Prius is een hele goede optie voor ons. Eind augustus gaan we ervoor.

Dreamer

Toch wel redelijk verschillende hybrides, de Insight heeft een veel minder krachtige electromotor en is in de praktijk ook wat onzuiniger (en trager) dan een Prius. Verder weet ik niet goed hoe de automaatbak precies in elkaar zit van de Insight en of deze net zo onverwoestbaar is als die van de Prius. Maar zeker interessant om te onderzoeken: de Insights zijn een stuk goedkoper. En ja, de Prius II vind ik persoonlijk ook lelijker dan een Insight, maar of hij minder rijdt is nog maar de vraag. Persoonlijk zou ik het budget een klein beetje oprekken en voor een Prius III gaan.

Maar het lijkt me een goed idee om bijv. met zowel een Prius II, III en een Insight eens te gaan rijden en goed te gaan bekijken in het echt.

Als ik het budget nou oprek naar €7500 max. Is het dan mogelijk een Prius 3 te vinden met een mooie km stand etc?
Ik vind er niet veel namelijk of ze hebben 300.000+ op de teller.
Ik heb een rijtje voor je gevonden, heb ze niet aangeklikt dus weet niet of het schadebakken zijn of in en export bakken, zag ook Rotterdam er tussen staan, dat is jetcars , deze in elk geval niet doen.

Bij gaspedaal was het niet mogelijk om tot €7500 te zoeken het was of 7.000 of 8.000

Vanaf 2010

[www.gaspedaal.nl]

Lijst van overgangsjaar 2009 Prius 2 en 3 door elkaar

[www.gaspedaal.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-07-2019 07:45 door Auto encyclopedie.
08-07-2019 09:53
Daar ga je zeker geen spijt van krijgen. Qua kilometerstand: Ik zou er een kopen onder de 250K KM. Ik zou niet filteren op max 200K KM, dan mis je soms leuke exemplaren van net boven de 2ton KM. En er is altijd nog wel iets af te dingen dus ik zou zoeken tot auto's van 8000 euro, startend bij bouwjaar 2009 (de Prius III herken je zo en heeft ook de 1.8 motor ipv 1.5). Als je eind augustus tot de aanschaf over wilt gaan zou ik pas een week of 2 a 3 daarvoor serieus gaan zoeken, en dan ook zodra je een goede vindt snel actie ondernemen, want ze zijn nogal gewild. Maak je een deal onder voorbehoud van een aankoop keuring bij een Toyota dealer van jouw keuze en kun je er eigenlijk geen bult aan vallen. Geef anders vanaf het moment dat je wilt gaan zoeken dit topic even een schop, dan kunnen we even mee zoeken naar een mooi exemplaar. Zelf zoek ik trouwens altijd bij gaspedaal, marktplaats en autoscout24.
Leuke aan gaspedaal is dat Autotrack sinds kort weer aangesloten zit.
08-07-2019 12:09
Fabiboyyy
Prius is een hele goede optie voor ons. Eind augustus gaan we ervoor.

Dreamer

Als ik het budget nou oprek naar €7500 max. Is het dan mogelijk een Prius 3 te vinden met een mooie km stand etc?
Ik vind er niet veel namelijk of ze hebben 300.000+ op de teller.
Voor een auto die zonder problemen een half miljoen aan kan, mits onderhouden natuurlijk zou ik niet teveel kijken naar de kilometerstand.
08-07-2019 23:04
Auto encyclopedie
Leuke aan gaspedaal is dat Autotrack sinds kort weer aangesloten zit.

Ah goed om te weten, dat was lange tijd niet zo. Scheelt me weer een site met zoeken thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.