welke benzinemotor kiezen in C-klasse 2009-2014

Gepost door HJV 1 
Hallo,

ik ben op zoek naar een C-klasse estate benzine met automaat 2009-2014. Wat is de beste motor waar je voor moet gaan. Wat ik tot nu toe begrepen heb is dat die met de compressor.
Klopt dit verhaal?

Hendrik-Jan
Motor kan ik je niet aan helpen, ik weet wel dat de facelift uitvoering behoorlijk een verbetering is qua interieur. Ook heeft facelift model een modernere automaat. Facelift is ook behoorlijk duurder das al duidelijk te zien in de ocasion prijzen van het overgangsjaar
zou de compressor. versies achterwegen laten.
die moeten vaak gereviseerd worden. nadeel van een compressor zelf. rond de 100.000km gebeurt dat die versleten zijn.

als het budget het toelaat zou ik zelf een v6 nemen. buiten wat olie verbruik gaan die lang mee.

als de 200 een turbo heeft zou ik die nemen. vermogen genoeg en ook zuiniger dan de v6.
snelle willy
die moeten vaak gereviseerd worden. nadeel van een compressor zelf. rond de 100.000km gebeurt dat die versleten zijn.

Waar haal je die wijsheid vandaan? De 180 kompressor is gewoon een degelijke motor. Zie hier: [www.autobild.de]

De zescilinders zijn natuurlijk leuk maar kosten in elk opzicht een stuk meer. De 180 is zonder meer een verstandige keuze. Zelfde geldt voor de 200, maar die vind je in NL een stuk minder tov de 180. Let wel op dat de motor in de '180' medio 2012 is veranderd van een 1,8l kompressor naar een 1,6l turbo.
Juist met de vroegere V6en moet je goed opletten op de balans-assen, die verslijten nogal eens en zijn duur om te vervangen.
Ik zou eens op het Mercedesforum informeren. En hou rekening met serieus onderhoud. Ze zouden beter moeten zijn dan de W203, maar ik betwijfel dat wel een beetje. Mocht het subframe achter moeten worden vervangen, omdat het compleet is door gerot, dat doet Mercedes in ieder geval gratis voor je.
snelle willy

als het budget het toelaat zou ik zelf een v6 nemen. buiten wat olie verbruik gaan die lang mee.

als de 200 een turbo heeft zou ik die nemen. vermogen genoeg en ook zuiniger dan de v6.

Ben je niet in de war met de 1,4 tsi met turbo en compressor?
Ik heb de C180 (coupe) met 156pk 1.6 turbo. Heerlijk blokje. Prima power. Automaat (7 traps) is wat traag met terugschakelen, maar bij acceleratie door smeuïgheid motor en zachte automaat bijna een 6 cilinder feeling. Zijn tevens prima te chippen naar 225pk.
Zadelsnuiver
Juist met de vroegere V6en moet je goed opletten op de balans-assen, die verslijten nogal eens en zijn duur om te vervangen.

M272 volgens het aankoopadvies van een ander auto medium. winking smiley

[www.autoblog.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.