Aanschaf nieuwe auto (6.000€)

Gepost door Stijn2k66 
Hoi allemaal,

Ik rijd nu al reeds 8 jaar een Renault Megane cabrio uit 2000. Gezien dat deze echt begint op te raken, ben ik op zoek naar een nieuw karretje. Het budget wat hier voor vrij is gemaakt ligt rond de 6.000€. De auto zal voornamelijk voor kort woon- werkverkeer worden gebruikt.

mijn eisen
-Benzine auto
-Cruise control
-Handgeschakeld
-Airco
-Elektrische ramen
-0-100 in onder de 10 seconden
- Redelijk ruime laadruimte
- Een beetje verbruik is niet erg, maar ik probeer het in te perken
- Voorkeur voor een hatchback
-Geen pimp my ride auto
- een degelijke geluidssysteem

Eigen input
Ik heb me natuurlijk al een beetje georiënteerd. Zo heb ik een proefrit gereden in een DS3 1.6 THP. Deze beviel mij zeer, maar heb ik geen zin om elke dag naar de garage te moeten. Ook heb ik gekeken voor een Ford Fiesta ST, maar vond ik de laadruimte wel aan de erg kleine kant. De altijd terugkomende Ford focus 1.8 vind ik ook wel interessant, maar is deze erg saai en niet heel snel. De Mazda 6 is Interessant, maar ook wel aan de saaie kant.

extra vraagje
Als iemand een DS3 1.6 VTI rijdt, zouden jullie mij kunnen vertellen wat de 0-100 is? 8,9 seconden fabrieksopgave lijkt me wel heel erg extreem gezien de 1.6 THP dan maar een seconde sneller is, terwijl deze een turbo heeft.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de zoektocht.

Met vriendelijke groet,
Stijn

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-06-2019 15:39 door Stijn2k66.
Zie niet echt in hoe een fatsoenlijke DS3 binnen je budget gaat passen, als je al iets kan vinden is het onderkant markt wat ik niet zo snel zou doen in ieder geval.
De DS3 is inderdaad leuk, de 1.6 VTI wil ook wel eens wat olie gebruiken, maar is wel beter dan de 1.6 THP. Je budget is wel vrij laag. Wat vind je van een Fiat Bravo met 150 pk T-Jet of 120 pk T-Jet. Of bijvoorbeeld een Honda Civic.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-06-2019 19:06 door ak2.