Aanschaf nieuwe auto (6.000€)

Gepost door Stijn2k66 
Hoi allemaal,

Ik rijd nu al reeds 8 jaar een Renault Megane cabrio uit 2000. Gezien dat deze echt begint op te raken, ben ik op zoek naar een nieuw karretje. Het budget wat hier voor vrij is gemaakt ligt rond de 6.000€. De auto zal voornamelijk voor kort woon- werkverkeer worden gebruikt.

mijn eisen
-Benzine auto
-Cruise control
-Handgeschakeld
-Airco
-Elektrische ramen
-0-100 in onder de 10 seconden
- Redelijk ruime laadruimte
- Een beetje verbruik is niet erg, maar ik probeer het in te perken
- Voorkeur voor een hatchback
-Geen pimp my ride auto
- een degelijke geluidssysteem

Eigen input
Ik heb me natuurlijk al een beetje georiënteerd. Zo heb ik een proefrit gereden in een DS3 1.6 THP. Deze beviel mij zeer, maar heb ik geen zin om elke dag naar de garage te moeten. Ook heb ik gekeken voor een Ford Fiesta ST, maar vond ik de laadruimte wel aan de erg kleine kant. De altijd terugkomende Ford focus 1.8 vind ik ook wel interessant, maar is deze erg saai en niet heel snel. De Mazda 6 is Interessant, maar ook wel aan de saaie kant.

extra vraagje
Als iemand een DS3 1.6 VTI rijdt, zouden jullie mij kunnen vertellen wat de 0-100 is? 8,9 seconden fabrieksopgave lijkt me wel heel erg extreem gezien de 1.6 THP dan maar een seconde sneller is, terwijl deze een turbo heeft.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de zoektocht.

Met vriendelijke groet,
Stijn

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-06-2019 15:39 door Stijn2k66.
Zie niet echt in hoe een fatsoenlijke DS3 binnen je budget gaat passen, als je al iets kan vinden is het onderkant markt wat ik niet zo snel zou doen in ieder geval.
De DS3 is inderdaad leuk, de 1.6 VTI wil ook wel eens wat olie gebruiken, maar is wel beter dan de 1.6 THP. Je budget is wel vrij laag. Wat vind je van een Fiat Bravo met 150 pk T-Jet of 120 pk T-Jet. Of bijvoorbeeld een Honda Civic.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-06-2019 19:06 door ak2.
Als je er 1 kan vinden een smart forfour brabus, die heeft verschuifbare achterbank

Of Mitsubishi Colt ralliart

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-06-2019 22:55 door Auto encyclopedie.
Volgens mij kom je net wat geld tekort voor een fatsoenlijke Mitsubishi Lancer Sportback?
Een Volvo C30. Heb een 1.6 benzine gevonden in het hoge noorden bij de officiële Volvo dealer

Gevonden via Gaspedaal.nl
[www.gaspedaal.nl]
Ziet er goed uit, maar die heeft toch niet dit?:
Auto encyclopedie
Een Volvo C30. Heb een 1.6 benzine gevonden in het hoge noorden bij de officiële Volvo dealer

Gevonden via Gaspedaal.nl
[www.gaspedaal.nl]

Dit is inderdaad ook nog wel een mooie optie, maar veel zitten aan de dure kant....

ak2
De DS3 is inderdaad leuk, de 1.6 VTI wil ook wel eens wat olie gebruiken, maar is wel beter dan de 1.6 THP. Je budget is wel vrij laag. Wat vind je van een Fiat Bravo met 150 pk T-Jet of 120 pk T-Jet. Of bijvoorbeeld een Honda Civic.

Thanks goede input, zal me hier eens naar oriënteren.

speedtouch
Ziet er goed uit, maar die heeft toch niet dit?:

Nee klopt, maar met mijn budget moet je compenseren

Total Loss
Zie niet echt in hoe een fatsoenlijke DS3 binnen je budget gaat passen, als je al iets kan vinden is het onderkant markt wat ik niet zo snel zou doen in ieder geval.

Er staan meerdere DS3 online tussen de 6 en 7 duizend euro. Een voorbeeld : [www.autowereld.nl]
Waarom een hatchback eigenlijk? Heb je kinderwagens en spullen mee te sleuren?
7783999
Waarom een hatchback eigenlijk? Heb je kinderwagens en spullen mee te sleuren?

Ik vis graag ! Ik rijdt nu een Renault Megane met een gesloten klep. Dat is vaak passen en meten. Een hatchback is al ruim genoeg om de spullen te vervoeren
Een Civic heeft in ieder geval enorm veel laadruimte, zelfs nog voordat je de Magic Seats meetelt. Waarschijnlijk meer dan je nodig hebt.

[www.autowereld.nl]

Verder zuinig maar best rap, zeer betrouwbaar, desnoods met veel snufjes te vinden, lekker schakelend en als je van stug afgeveerde auto's houdt (geen idee, een Megane is wel even wat anders) stuurt het nog goed ook. Nadelen zijn de voor veel mensen toch wel errug harde vering en het overzicht rondom dat nogal butt is. Vooral die achterspoiler in de ruit zit nogal in de weg, een paar parkeersensoren installeren kan geen kwaad. En het uiterlijk moet je ding zijn, maar ja, no shit.

Oh, en die plastic strippen onderaan gaan altijd verkleuren op de zijkanten van de auto, maar dat lijkt bij deze nog goed mee te vallen. Dat, of hij is even tijdelijk behandeld. Niet eerlijk maar dat is handel. grinning smiley

Trouwens, wat die Citroën betreft kan er een verklaring in de versnellingen zitten. Die zijn of erg kort zodat de hele sprint naar 100 km/u hard kan worden doorgetrokken door snel stijgende toeren, of de eerste paar zijn juist opvallend lang waardoor je net niet uit de 2 hoeft voor je bij de 100 bent. En dat scheelt dus tijd. Bij een sprint dan hè, niemand rijdt normaal zo.
Grande Punto of Evo iets? Niet zo ruim als een c segmenter maar kofferbak is aardig praktisch en met een of twee banken plat veel ruimte.

[www.autowereld.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.