Mitsubishi colt 1.3 rond 2010 wat is acc

Gepost door Joran Bloem 
Hoi allemaal

Ik ben een beetje aan het kijken naar een goedkope woon/werkverkeer auto en vroeg me af waar acc voor staat op de stuurknoppen van een colt met cruise control.
Het lijkt mij dat het staat voor adaptieve cruise control zoals bij een outlander, maar ik zie nergens een afstandssensor., dus ik ben een beetje verward.

Alvast bedankt!

Bron: [www.autoweek.nl]

Deze bedoel je?
Staat in dit geval voor de afkorting 'accelerate'. 'Res' staat voor 'Resume' (hernemen).
Druk je die knop in, zal de auto naar de laatst ingestelde cruisesnelheid accelereren.
Houdt je de acc/res knop ingedrukt.. is het feitelijk gelijk aan indrukken van je gaspedaal.. want auto zal blijven versnellen en de laatst ingestelde cruisesnelheid overschrijden.
Dat is dat opgeklaard dus. Toch een best handig knopje dus, maar niet wat ik dacht! nut smiley Bedankt!
Houdt bij de Colt wel rekening met de irritante a-stijl, die belemmert ontzettend het zicht. En ga voor een handbak en de semi automaat met een grote boog omheen.
Oh? wat is er mis met die automaat dan?
Das een half automaat die zijn van smart, niks dagelijks Japans aan, ik heb mijn Colt afgelopen week weggedaan, automaat overleden en ontzettend veel kosten aan automaat gehad. Autoblog heeft op YouTube aankoop advies staan. Alles ok aan de Colt behalve automaat.

Daarnaast de irritante a-stijl is ook aandachtspunt
En de Smart Forfour (verder technisch dezelfde auto) heeft die brede A-stijl niet zo extreem en is daardoor een aanrader. Als het uiterlijk je tenminste trekt.

Om het maar weer even compleet te maken. winking smiley

De stijl zelf is bij de Smart nog steeds best fors, met dezelfde scherpe hoek en diep weglopende voorruit, maar er is tenminste niet zo'n naar achter hangende dwarsbalk die het zicht schuin voor je blokt. Met zo'n raampje ertussen waar je vanuit je bestuurdersstoel precies niks uit kunt zien. Op die schuin genomen foto lijkt het nog best wat (kon even niks beters vinden), maar van voren is het eerlijk gezegd dikke ruk.

Het grappige is wel weer dat ik er in mijn Fiesta eigenlijk nul last van heb, wat alles zegt over hoe belangrijk het is wáár dat ding precies geplaatst is, onder welke hoek en met wat voor dikte. In auto's als de Colt, de Honda Jazz en (van wat ik onlangs zelf heb ervaren) de Hyundai ix20 zit ie vlak voor je en dus precies in je beeld. Je moet er echt omheen kijken. In de Ford zit ie bijna bovenop de A-stijl, die zelf ook relatief dun is, en dus merk je het amper.

Hij loopt door die plaatsing ook maar een klein stukje door naar boven, scheelt ook nogal.
Het patrijspoortje is nóg nuttelozer, maar je hebt het ook niet nodig.

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-06-2019 15:57 door PannekoekHersteldienst.
Alleen was de smart forfour er al lang niet meer in productie. Tot 2006
Klopt, je moet dus wel genoegen nemen met een wat oudere. Maar dat scheelt ook in de aanschafprijs, dus kan interessant zijn. Uiteindelijk is een Colt uit 2010 onder die gewijzigde voorkant ook praktisch hetzelfde als eentje uit 2004.
PannekoekHersteldienst
Het patrijspoortje is nóg nuttelozer, maar je hebt het ook niet nodig.

Het driehoekige "patrijspoortje" zoals jij het noemt (die zijn toch min of meer rond?) hadden we ook in onze Jazz en nu in de Yaris en is de ideale plek om je TomTom (of onze Mio) te plakken. thumbs upcool smiley
Jazzik
Het driehoekige "patrijspoortje" zoals jij het noemt (die zijn toch min of meer rond?) hadden we ook in onze Jazz en nu in de Yaris en is de ideale plek om je TomTom (of onze Mio) te plakken. thumbs upcool smiley

Ja, want bij je voorruit kun je haast niet komen. grinning smiley

(die zijn toch min of meer rond?)

Beeldspraak.
Ik heb zelf ruim vijf jaar een Smart Forfour gehad. De dikke voorruitstijlen heb ik niet als heel hinderlijk ervaren, maar het is toch wel even wennen als je uit een auto met een beter uitzicht komt (die ervoor was een Daihatsu Sirion 1e generatie).
Hé zo heb ik het nou nog nooit bekenen en ondervonden.
Thanks beste PannekoekhsD
Die stijl is bij de smart inderdaad minder vervelend, misschien moet ik daar masr eens naar kijken, is dan ook minder erg als hij een stuk of wat krasjes heeft met dat gekke uiterlijk! nut smiley
Een 1.3 en 1.5 zijn langlopers en de forfour zit met 1.5 nog onder de 950 kg grens en de 1.5 Colt boven de 950 grens. Nogmaals ook bij de smart de autom
Een 1.3 en 1.5 zijn langlopers en de forfour zit met 1.5 nog onder de 950 kg grens en de 1.5 Colt boven de 950 grens. Nogmaals ook bij de smart de Automaat laten staan.

Wil je perse automaat dan is de sirion 2 de aangewezen auto tot 950 kg. Als je dan de sport uitvoering neemt heb je minder het idee dat je in een oude lullen auto rijdt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close