Ruime en betrouwbare gezinsauto < €16.000,-

Gepost door mvelthov 
EWK
Renault Megane wordt het winking smiley

Denk dat talisman buiten budget valt
Auto encyclopedie
EWK
Renault Megane wordt het winking smiley

Denk dat talisman buiten budget valt

Jep anders werd dat m
Ja talisman gewoon vrij duur, maar het is een schitterende wagen.

Wat vinden jullie van:
[voorraad.vakgarage-etten-leur.nl] - persoonlijk vind ik deze vrij duur
[www.goldcar.nl] - ziet er goed uit maar standaard geen bovag garantie en verder van huis
[www.vanmossel.nl] - voor deze auto al gebeld en volgens mij mag hij voor 1000 euro minder weg - het is wel import uit België

Misschien dat ik deze week ook nog een Mégane ga proefrijden hier in de buurt.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-08-2020 10:46 door mvelthov.
Is de 1.6 tdi van voor of na sjoemeltijdperk

Zit een i40 van na de facelift ook binnen je budget? Dan maak je de zoekopdracht even wat uitdagende
Ik denk dat je zonder inruil op een Passat diesel best een flinke inruilkorting kan bedingen. Zo'n grote dieselauto is weinig populair.
Persoonlijk lijkt me zo'n Passat van het huidige model een fijnere auto als zo'n i40.
Mijn Passat uit 2015 had geen sjoemel-software. Dus ik ging er vanuit deze ook niet. Maar wellicht dat ik het nog even moet checken op chassisnummer.
Verder denk ik dat een i40 na de facelift ook wel binnen budget valt, maar er staan er zo verdomde weinig te koop.

@Kristian: denk je dat er nog meer dan 1000 af moet kunnen?
Nog los van de import, ken je de geschiedenis van de Passat? En rijd jij echt zoveel dat een diesel noodzakelijk is? MRB maandelijks is natuurlijk wel aan de hoge kant, maar als je dat geen punt vindt.
Het is inderdaad een ruime gezinsauto daar kan ik niet op afdingen. Moet hij eigenlijk zo groot zijn?
Ik verwacht dat je meer korting kunt bedingen ja. Staan ook zat te koop. Octavia station ook naar gekeken? Ook zeer ruim en prijzen nog iets aantrekkelijker. Heel veel aanbod ook.
@Speedtouch: voorheen wel, nu zeker niet meer. Maar de Passat is zo'n fijne auto dat ik per maand wel (iets) meer wil betalen. Echter op 20dkm per jaar kost een Passat 123 euro per maand meer t.o.v. een i40. Dat is wel een beetje veel voor wat extra luxe. Dus daarom ben ik ook verder aan het kijken. De historie heb ik overigens opgevraagd bij de garage. Hij is wel dealer onderhouden

@Kristian: nog niet echt naar Octavia's gekeken.

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van deze [www.autotrack.nl]? Volgens mij heeft dit (2018+) model een kofferbak van 605L.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-08-2020 11:40 door mvelthov.
Ik heb een aantal maanden in een 2016 Focus gereden, wel een iets luxere uitvoering. Reed erg prettig en was ruim, maar zeker niet zo ruim als een Passat daar zit echt een gigantische bak ruimte in. Ook had ik de 1.0 met 125pk en een 6-bak, deze heeft een 1.0 met 100pk en een 5-bak. Ik zou denk ik toch opzoek gaan naar een 125pk versie, die vond ik net aan voldoende namelijk.

Vriend van mij heeft een Passat station en ik vind het altijd een ontzettend fijne en comfortabele auto om in mee te rijden, ook achterin. Eigenlijk geen vergelijk met een Focus, want de Passat is ook duidelijk een klasse hoger en dat merk je in alles.

Overigens maak je ook een enigszins scheef vergelijk. Dat geeft niet, als je de maandelijkse meerkosten er voor over hebt vind ik zo'n Passat een erg goede keuze.
Een C-segmenter benzine auto met een D-segmenter diesel. Qua aanschaf scheelt het niet heel veel omdat D-segmenter diesels niet hele populair zijn en daarom relatief goedkoop zijn, C-segment benzine auto's zijn dan juist weer wel gewild waardoor de prijs relatief wat hoger is.
Kijk maar eens wat een vergelijkbare Passat benzine kost, dan zit je al snel rond de 20.000eu. Een Focus diesel zal dan ook weer iets goedkoper zijn als een vergelijkbare benzine uitvoering.
Focus is op achterbank zeker niet ruim. Octavia is wel heel erg ruim!

Met een beetje korting komt wellicht de facelift al in beeld:
Octavia Combi TDI 2017 66dkm

Deze lijkt ook netjes. Weinig km's mooie sportstoelen.
Mooie Octavia weinig km's
Thanks voor de nuttige feedback allemaal!

Zojuist juist de Ford Focus bekeken en inderdaad hij is te krap. En ik had het mis met de kofferbak, het 2018 model heeft maar 480L.

Toen zagen we ook een Opel Astra uit 2017 en deze gelijk ook even proef gezeten en gereden. En dit was echt een positieve verrassing! De ruimte binnen was heel behoorlijk en de kofferbak viel ook niks tegen! Dus dit lijkt ook zeker een overweging te kunnen zijn, mits ze motorisch een beetje goed zijn. Kan iemand mij daar wat meer over vertellen? We hebben een 1.0 gereden maar ik denk het liefste minimaal een 1.4 te willen rijden.
De 1.4 Astra ST met 150 pk rijden wij. Wel als automaat. De 150 pk is onderin niet zo krachtig als een TSI van VW maar op stoom trekt het blok goed door. Het is daarmee een vlotte auto en qua wegligging zeer solide. Sportiever dan VW, soepeler dan Ford.
Al met al een fijne auto, die al vaak veel luxe biedt. Tip, kies een Innovation als uitvoering en kies eentje met AGR stoelen (zitvlak verlenging).
Een octavia is veel verkocht omdat ze binnen vw groep de eerste station waren die binnen de 20% bijtelling vielen de opvolger zelfs binnen 14%, dus met name model 14% is veel aanbod van.

Zie video

[youtu.be]
[www.alphabetoccasions.nl] ik ben stiekem ook nog naar MPV modellen aan het kijken. Ik vind de Zafira aardig betaalbaar. Verder heb je nog de Ford S-max en VW Touran. Maar die zijn een stuk duurder en de VW durf ik niet aan vanwege de problemen met de TSI motoren.

Wat vinden jullie van een Zafira? Ik heb tevens ook de titel van het topic veranderd, want het gaat ons eigenlijk voornamelijk om een ruime familieauto.
mvelthov
[www.alphabetoccasions.nl] ik ben stiekem ook nog naar MPV modellen aan het kijken. Ik vind de Zafira aardig betaalbaar. Verder heb je nog de Ford S-max en VW Touran. Maar die zijn een stuk duurder en de VW durf ik niet aan vanwege de problemen met de TSI motoren.

Wat vinden jullie van een Zafira? Ik heb tevens ook de titel van het topic veranderd, want het gaat ons eigenlijk voornamelijk om een ruime familieauto.

Redelijk zwaar in de wegenbelasting en de m32 versnellingsbak verdient aandacht.
Een Zafira voldoet heel goed aan de wensen, het is gewoon een hele ruime auto. Het is een zware en grote auto. Kijk of de motor krachtig genoeg voor je is, deze auto zal zeker niet erg zuinig zijn.
@Auto encyclopedie: iets wat ik kan controleren/doen bij een proefrit om erachter te komen of deze nog oke is?

@ak2: ja dat valt op. De maandelijkse kosten bij deze auto zijn alsnog vrij fors, omdat zoals jij ook al aangaf hij redelijk zwaar is en graag een slokje benzine lust..

Mocht ik toch nog een (benzine) VW Touran overwegen; welk jaartal/uitvoering/motor kan ik dan het beste zoeken? Want klopt het dat sommige TSI motoren later alsnog zijn geleverd met riemen en die zijn wel een stuk beter? Of zegt men: ga sowieso voor de Zafira boven de Touran?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-08-2020 09:04 door mvelthov.
Auto encyclopedie
mvelthov

Redelijk zwaar in de wegenbelasting en de m32 versnellingsbak verdient aandacht.
Die m32 is wel na een bepaald bouwjaar verbeterd, zelfs Opel leert soms van hun problemen...
Is dit nog een optie?

[www.autotrack.nl]

Wel even kleine lettertjes lezen fabrieksgarantie

Gdi is trouwens een benzine blok

Over boven Duits gesproken een Toyota verso nog een idee?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-08-2020 16:33 door Auto encyclopedie.
Hor zou je de trekhaak gaan gebruiken? Als het voor slechts een fietsendrager is, dan zou je de Prius+ / Prius Wagon kunnen overwegen. Betrouwbaarder dan dat ga je het niet vinden en die is ook lekker zuinig. Binnen je budget staan er nette exemplaren bij Toyota dealers.

Een betrouwbare en fijne MPV die wél wat mag trekken is de BMW 2-serie Gran Tourer. BMW liefhebbers vinden 'm verschrikkelijk omdat het niet rijdt zoals een BMW, maar als je het vergelijkt met alle andere MPVs rijdt het super. Bovendien voelt het een stuk moderner en hoogwaardiger aan dan een i40 bijvoorbeeld. De Gran Tourer biedt 645L bagage ruimte en is best makkelijk te vinden binnen je budget. Zowel als diesel en benzine.
Beste allemaal, even een snelle update. Afgelopen vrijdag toch maar de knoop doorgehakt na een heel aantal auto's te hebben proefgereden. We hebben eerder vorige week ook nog een Zafira proefgereden, maar dit vonden we niks. Ook een BMW 2-serie Gran Tourer proefgezeten. Maar ook hier waren we niet weg van.

We zijn tot de conclusie gekomen dat de fijnste auto die we tot nu toe hebben proefgereden, naast onze vorige Passat, toch de Hyundai i40 is. Naast dat we hem beide fijn vinden staat het merk ook nog goed aangeschreven en we hopen hiermee gewoon een degelijke Aziaat in huis te halen. Zogezegd zo gedaan. Afgelopen vrijdag naar een Hyundai dealer gegaan, waar uiteraard een i40 stond. Deze had nog geen 60dkm op de teller en was bij diezelfde dealer altijd in onderhoud geweest. Proef ritje gemaakt en hij beviel ons wederom. Dus toen hebben we besloten deze auto te kopen.

We zijn er dusver nog erg blij mee smiling smiley. De rit terug naar huis, voornamelijk snelweg, reed ik zo'n 5.5L per 100KM. Niet slecht dus! Hij is ruim, stil en rijdt verder fijn. Wellicht dat ik na 20dkm jullie nog eens een update geef.

Dusver wil ik jullie allemaal erg bedanken voor de tips/feedback/het meedenken!
Veel veilige en betrouwbare kilometers gewenst, lijkt mij een goede keus.
Veel plezier er mee, goede keuze gemaakt

En hopen dat deze wel heel blijftthumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.