Vervanger voor mijn Polo 9N 2004

Gepost door Giltix 
Ik ga weer voor je kijken ,kans is groot dat ik wel in herhaling val, maar dat zijn ze gewend hier
Ik heb een smart brabus voor je gevonden 1 met 122 pk en en 1 met 177 pk

smart forfour

ik heb ook nog een colt turbo gevonden de vorige keurde je hem af , maar gaat nu om de 5 deurs

colt 5 deurs

en ik ga ondertussen voor je verder kijken, als gewicht niet heel belangrijk is zoek ik tot 1250 kg

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-07-2019 17:29 door Auto encyclopedie.
Is een toyota yaris t-sport misschien iets voor je?

lijst van t-sports
Thanks beide voor jullie input weer.
Even een vraagje: hoe zit het met de 1.4 TFSI motoren van Audi, bouwjaar 2010/2011?
Giltix
Even een vraagje: hoe zit het met de 1.4 TFSI motoren van Audi, bouwjaar 2010/2011?
Veel kans op problemen.
Met de 1.4 TSI uit 2010/ 2011 heb je relatief veel kans op problemen, hoe meer vermogen hoe groter de kans op problemen, het minste risico loop je met de minst krachtige versie. De concurentie heeft over het algemeen duurzamer motoren.

Wat vind je van een Renault Megane Coupe, deze is ook geleverd met dikke 2.0 TCe.
De Alfa Giulietta, Honda Civic en Hyundai Veloster ( helaas weinig aanbod) zijn ook erg leuke auto's. De tellerstand zegt heel weinig over de kwaliteit, die zou ik aanraden om laten varen. Een goede motor haalt bij goede zorg heel makkelijk 250.000 km of nog heel veel meer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-07-2019 17:26 door ak2.
Als je een vag model wil neem dat iets van de 1.8 liter 20 klepper, dan maar ouder model als golf 4 of Audi A3 van 1e generatie
Ugh, het is ook altijd iets met VAG.

@ak2: je beschrijft TSI, maar ik heb het over de TFSI. Ik weet niet of je een typefoutje gemaakt hebt of het eventueel fout hebt gelezen.
Giltix

@ak2: je beschrijft TSI, maar ik heb het over de TFSI. Ik weet niet of je een typefoutje gemaakt hebt of het eventueel fout hebt gelezen.
Dat zijn precies dezelfde motoren, alleen bij VW heet de motor TSi en bij Audi TFSI.
Epica
Giltix

Dat zijn precies dezelfde motoren, alleen bij VW heet de motor TSi en bij Audi TFSI.

Merketing werkt weer als een tierelier, door 1 letter toe te voegen denken klanten dat het verschillende motoren zijn, well done Audi.
Das idd het zelfde dat Audi hun dsg bakken s-tronic noemen komt ook op het zelfde ellende neer. Bij Audi altijd voor een tiptronic gaan of een latere multitronic.

Is een Audi A4 sedan met 1.8 twintig klepper niet iets.
Epica
Giltix
Veel kans op problemen.

Zijn aantrekkelijk geprijsd!winking smiley
@Epica: Ah okay. Weer wat geleerd.
@Monsieur: Marketing. Gotta love it.

@Auto Encyclopedie: Meh. Ik vind die modellen niet iets te oud qua uitstraling.
@speedtouch: en dat is het probleem. In Duitsland heb je er al eentje voor rond de 7000 euries.
Giltix

@speedtouch: en dat is het probleem. In Duitsland heb je er al eentje voor rond de 7000 euries.

Dan moet je jezelf afvragen, waag ik die gok? Ken je de 'geschiedenis' van de auto's van 7.000 EUR?
de oude 1.8 20 klepper zat ook in de polo gti. Ik heb hier een voor je gevonden. Heb kenteken nog niet nagetrokken.

polo gti

zelfde blok zat ook in de seat ibizza cubra

ibizza

En zelfde blok zat ook heel eventjes in de seat Exeo. Hoe fijn is het om in een prachtige statige sedan te rijden. is er overigens ook in station. Let op tsi blokken laten staan.

seat exeo

is er ook in station wagen

exeo station

Hallo forumgenoten,

Even het stof van dit oude topic afblazen. Ik ben nog steeds zoekende naar een auto.
Wegens omstandigheden heb ik, zoals ik had verwacht, mijn budget niet kunnen uitbreiden naar meer dan 7000 euro, dus daar ben ik op blijven steken.
Ik zoek een auto die voldoet aan de volgende eisen

Budget: € 7000,-
Jaarlijkse kilometers: 15.000km
Verwachte duur bezit: 4-6 jaren

Minimale eisen:
Kilometerstand maximaal 120.000km
Motorvermogen minimaal 120pk, maximaal 180pk
Leeggewicht maximaal het equivalent van € 50,- wegenbelasting per maand
Bouwjaar minimaal 2010
Brandstof: E5 en/of E10
Importeren: ja, is een mogelijkheid
Particulier: bij voorkeur niet
Autotype: bij voorkeur hatchback
Uitstraling: sportief

Ter illustratie van mijn smaak enkele modellen hieronder. Haalbaarheid laat ik even in het midden (vooral bij die Camaro :P)
Leuke modellen:
• Peugeot 208 GTI
• Volkswagen Golf VI GTI / Golf VII GTI / Polo / Scirocco
• Chevrolet Camaro
• Ford Fiesta ST
• Opel Corsa GTC/OPC
• BMW 1-serie
• Alfa Giulietta
• Mazda MX5 (nadeel is wel een 2-zitter)

Minder leuke modellen:
• Suzuki Swift Sport (te klein/vrouwelijk)
• Fiat Grande Punto (ronde koplampen)
• Fiat Bravo (te zwaar)
• Hyundai i20 (geen sportieve uitstraling)
• Mazda 3 (wat is die achterkant?)
• Chevrolet Cruze (bijna station)
• Mitsubishi Lancer (te groot/zwaar)
• Seat Exeo (een grote regendruppel op de weg)

Langzaam maar zeker raak ik behoorlijk gefrustreerd dat niks binnen mijn smaak valt.
Dus vandaar dat ik wederom een beroep op jullie doe, om wellicht mijn tunnelvisie iets te verbreden.

Alvast bedankt!
Persoonlijk zou ik liever een jonge auto met wat meer km hebben dan vast blijven houden aan max 120.000. Na 4-6 jaar staat er 60.0000-90.000 bij.

Suggesties:
[www.bochane.nl]?

[www.autotrack.nl]

[www.autodealers.nl]
Je hebt een rijtje leuke modellen, dan kun je er daar toch een uitzoeken?
Een MX5 van 2010 vind je niet voor 7k, dus die kun je alvast wegstrepen. Camaro waarschijnlijk ook.
@Vin cent: thanks! Die laatste Alfa spreekt me wel erg aan!
@Goedendag: dat heb ik ook zeker gedaan, alleen op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer, helaas.
Volgens mij kun je al de meeste leuke modellen direct weg strepen, die vind je niet voor € 7.000 en met minder dan 120.000 km en vanaf 2010. Of het wordt een hele vage import of schade bak.

Ik zou de kilometerstand flink hoger zetten, de kilometerstand zegt vrijwel niets over de staat. Het is vooral hoe er mee is om gegaan, en of de auto goed onderhouden is. De meeste auto's staan na 9 jaar al snel op een tellerstand tussen de 135.000 en 180.000 km.

En dan zou ik aanraden om te kijken naar bijvoorbeeld een Alfa Mito, snellere Renault Clio of iets dergelijks0.

De Golf 6, 7 GTI, Polo GTI en snelle Scirocco staan zeker niet bekend om de betrouwbaarheid, die zou ik niet aanraden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2019 18:28 door ak2.
@ak

Dat wist ik, daarom was het ook voor een model-beeldvorming en niet zo zeer een 'zoek een van deze auto's voor mij'-lijst.
Opzich zijn er redelijk wat auto's te vinden voor €7000 < 120.000km, alleen niet echt in sportuitvoeringen.

Toch vind ik het lastig: een hogere kilometerstand brengt meestal toch wel onderhoudszaken met zich mee die erg duur zijn (koppelingen, etc). Althans, dat is de gedachte die ik erbij heb. De MiTo spreekt me wel aan, maar hangt heel erg van het model af. En dan dat kenteken. Het is nog maar de vraag of ik daaraan kan wennen tongue sticking out smiley

VAG is overigens uitgesloten ;-)
Bedankt voor je update. Versleten koppelingsplaten hangt sterk af van de rijstijl en gebruiksomstandigheden, maar ook de gebruikte kwaliteit. Mijn 2 vorige auto's hadden na 275 k en 248 k bij inruil gewoon nog de originele koppeling, die goed functioneerden. Er kan bij wat meer kilometers wat meer stuk gaan maar dat hoeft natuurlijk niet.

Bij De Toyota Aygo was de koppeling bij slechts 50 k al volledig versleten. De C3 die daar na kwam heeft bij bijna 194k nog steeds de originele koppeling, die prima werkt.
Het is denk ik ook een mindset die even om moet. Ach, wellicht dat dat nog gebeurd.
Hoe dan ook, vanmiddag ga ik even naar een Alfa dealer om de MiTO eens van dichtbij te bekijken, eventueel een proefrit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.