Advies voor collega gevraagd

Gepost door Toetsje 
Hoi,

ik heb een buitenlandse collega die op zoek is naar een auto. Hiervoor zou ik graag wat suggesties/tips willen smiling smiley
In principe weinig eisen, maar gezien het feit dat hij hier nog maar kort is en dus geen enkele ervaring heeft met het kopen van een auto is een bepaalde zekerheid wel fijn.

Minimale eisen:
- Automaat
- Benzine (Hybride is ok)
- Plek voor een gezin met 1 kind
- In de omgeving Eindhoven
- Budget max 6000 euro voor aanschaf, er is extra budget voor onderhoud

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-05-2019 10:51 door Toetsje.
Bijvoorbeeld: Honda Civic Hybrid, Toyota Prius, Renault Megane 3, Renault Scenic 2 Phase 2.
Neem altijd met (bovag) garantie, bij een echte garage die ook onderhoud doen, het liefst hebben ze meer dan alleen een 06 nummer.

Hybrides zijn héél betrouwbaar maar misschien iets te prijzig als je weinig rijdt.

Een kale auto is meestal betrouwbaarder. Liever geen turbo, xenon, schuifdak, dure velgen, etcetera.

Met name de TSI, TFSI en THP motoren hebben een hoger risico op problemen.
Dank. Ben vooral op zoek naar wat goede automaten zijn. De horror verhalen van DSG, TSI en THP ken ik.
Maar hoe zijn bijvoorbeeld de automaten van Opel, Renault, Ford.....?
Toetsje
Dank. Ben vooral op zoek naar wat goede automaten zijn. De horror verhalen van DSG, TSI en THP ken ik.
Maar hoe zijn bijvoorbeeld de automaten van Opel, Renault, Ford.....?

Opel, Renault en Ford kopen hun automaten in bij grote automaat fabrikanten. Belangrijker is of er goed mee is omgegaan en of er goed onderhoud is gepleegd, bv of de bakolie wel eens is vervangen. En of de automaat goed en soepel schakelt, en geen bijgeluiden maakt.

Renault gebruikt voor de benzine Megane 3 2.0 en Scenic 3 2.0 een betrouwbare CVT automaat, maar monteerde ook prima traditionele automaten op bv de Scenic 2 en EDC automaten ( bv op de Megane 3 diesel). Laat gewoon anders een aankoopkeuring doen, en koop de auto met garantie. Bij de Megane 2, Laguna 2 en Scenic 2 koop de Phase 2 die zijn elektrisch veel beter, of nog beter koop een Megane 3, Laguna 3 of Scenic 3. Renault heeft in die periode grote stappen gemaakt in kwaliteit, Het budget is dan wel aan de krappe kant.
Hoi ik zal sowieso de semi automaten laten staan. Het beste kun je voor een daihatsu gaan, die hebben nog ouderwetse 4 traps automaten. Een sirion 2e generatie (2005-2012 met 1.3 motor is goedkoop in wegenbelasting en heeft een distributie ketting die een auto leven mee gaat. Opel, renault en ford hebben in bepaalde modellen wel semi automaten, deze zijn te herkennen aan dat er een geen p-stand op zit. Succes en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag. Een daihatsu materia is nog leuker maar zwaarder dus duurder in wegenbelasting en ontzettend zeldzaam.
of te veel gelopen of auto's die storingsgevoelig zijnmoody smiley
Toetsje
Hoi,

ik heb een buitenlandse collega die op zoek ik naar een auto. Hiervoor zou ik graag wat suggesties/tips willen smiling smiley
In principe weinig eisen, maar gezien het feit dat hij hier nog maar kort is en dus geen enkele ervaring heeft met het kopen van een auto is een bepaalde zekerheid wel fijn.

Minimale eisen:
- Automaat
- Benzine (Hybride is ok)
- Plek voor een gezin met 1 kind
- In de omgeving Eindhoven
- Budget max 6000 euro voor aanschaf, er is extra budget voor onderhoud

Andere vraag: in welke verzekeringscategorie gaat hij vallen? Als hij de volle mep moet gaan betalen, is het misschien slimmer het budget ongeveer te halveren en iets te nemen wat alleen in de WA hoeft. 2000 euro in de zak houden plus restbedrag sloper is dan genoeg om hetzelfde nog een keer terug te kopen, mocht de nood aan de man zijn.

Niet in de buurt gezocht en niet op NAP gelet, maar als suggesties:

[www.marktplaats.nl]
of
[www.marktplaats.nl]
(edit: deze heeft rechts schade, niet gezien).

[www.marktplaats.nl]
of
[www.marktplaats.nl]

[www.marktplaats.nl]

[www.marktplaats.nl]

[www.marktplaats.nl]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2019 22:10 door s velthuis.
Daihatsu niet aan gedacht, kunnen wel olieboten zijn volgens mij?

Honda is een goede, zetten we op de lijst smiling smiley
[www.autoweek.nl]

1.0 laten staan das zelfde motor als C1,Aygo,107.
s velthuis
Andere vraag: in welke verzekeringscategorie gaat hij vallen? Als hij de volle mep moet gaan betalen, is het misschien slimmer het budget ongeveer te halveren en iets te nemen wat alleen in de WA hoeft. 2000 euro in de zak houden plus restbedrag sloper is dan genoeg om hetzelfde nog een keer terug te kopen, mocht de nood aan de man zijn.

Hij heeft jarenlang eigen auto's gereden in Dubai maar het is de vraag of de verzekeringsmaatschappij hiervoor de schadevrije jaren wil overnemen. Voor het gemak 0 schadevrije jaren dus.
Toetsje
s velthuis

Hij heeft jarenlang eigen auto's gereden in Dubai maar het is de vraag of de verzekeringsmaatschappij hiervoor de schadevrije jaren wil overnemen. Voor het gemak 0 schadevrije jaren dus.

Dan zou ik voor de verschillende modellen toch even doorrekenen wat de premies zijn. Als die voor allrisk onbetaalbaar zijn, is 6000 euro budget dan realistisch? Maw, bij TL met alleen wa, is er dan nog budget over om te vervangen?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.