Verkoop schade auto

Gepost door Frncs7 
Verkoop schade auto
16-04-2019 23:26
Ik heb een vraag. Mijn ouders hebben 2 weken geleden een aanrijding gehad ( gelukkig niet schuld ) de auto is economisch totaal loss verklaard. De expert heeft de schade al vast gesteld het is nu wachten op de afhandeling. Nu is de vraag mogen ze de auto al verkopen of moeten ze wachten tot alles is afgehandeld of is dit geen probleem omdat de expert al is geweest?
Normaal gaat verkopen van het wrak via het schadebedrijf/schadeexpert nadat er opkopers biedingen gedaan hebben op het wrak. Dus waarom jullie zelf het wrak denken te gaan verkopen snap ik even niet. ( tenzij kleine rijdbare schade en total loss /uitkering met behoud van wrak ).
Total Loss
Normaal gaat verkopen van het wrak via het schadebedrijf/schadeexpert nadat er opkopers biedingen gedaan hebben op het wrak. Dus waarom jullie zelf het wrak denken te gaan verkopen snap ik even niet. ( tenzij kleine rijdbare schade en total loss /uitkering met behoud van wrak ).

Klopt sorry vergeten te vermelden. Het is inderdaad schadebedrag + behoud van wrak. Het betreft inderdaad een flinke deuk in de zijkant van de auto maar is gewoon rijbaar. ( daarom economisch total loss) . Maar we weten nu niet als we de auto al kunnen verkopen of dat we moeten wachten tot dat het hele proces is afgerond. ( totdat we het geld hebben uitgekeerd gekregen)
Ik heb hetzelfde gehad, economisch total loss, maar nog prima rij-baar. Zodra de expert klaar was heb ik mondeling afgesproken voor schadebedrag + behoud wrak. De volgende dag heb ik de auto gelijk verkocht.
Misschien beter de garage/het schadebedrijf vragen of je verzekering wat en hoe. Denk niet dat je weg komt met het Autoweek forum als het toch anders blijkt te zijn.
Frncs7
Nu is de vraag mogen ze de auto al verkopen of moeten ze wachten tot alles is afgehandeld of is dit geen probleem omdat de expert al is geweest?

Waarom vraag je het niet gewoon aan de expert of verzekeraar? Heb je gelijk een juist antwoord. Hier krijg je antwoorden obv eventuele persoonlijke ervaringen. Ik begrijp daarom niet waarom je de vraag hier stelt terwijl je weet wie het antwoord kan geven...
Nou het was dus omdat mijn ouders benaderd werden door een semi-bekende( ongeveer 3 a 4 uur bij ons vandaan) die de auto vandaag wilde komen ophalen, zonder dat we hem dus eigenlijk te koop hadden staan. En aangezien ik geen verzekering etc om 23:30 kon benaderen dacht ik dat jullie mij konden helpen door eventueel (werk)ervaringen. maar we hebben ons antwoord inmiddels al. Dus mocht iemand het nog willen weten je mag inderdaad vanaf het moment dat de schade expert is geweest het voertuig verkopen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close