Na lang wikken en wegen, heb ik de keuze laten vallen op 2 opties.
Beide ga ik deze week bezichtigen en zal vervolgens een keuze maken.

Mijn vraag aan jullie is, welke zouden jullie adviseren?

Optie 1: [www.autoscout24.de]
Optie 2: [www.autoscout24.de]

Vooralsnog gaat mijn voorkeur lichtelijk uit naar optie 1 (minder km's, goedkoper, iets mooier midden panel).
Optie 2 ziet er qua uiterlijk echter mooier uit en is daarentegen iets nieuwer...

Daarnaast is er ook nog het verschil in pk's.. Met een gezin, is iets meer pk's misschien wel prettig om te hebben. De CO2 uitstoot en verbruik is dan wel weer wat forser.

Anyways, veel plussen en minnen aan beide zijdes. Wat vinden jullie?
De 1.4 TCe zuipt als een dolle... 1 op 10 is normaal. De tweede optie is faceliftmodel met de 1.2 TCe. Deze kan olie verbruiken als er geen update is gedaan. Woon je in Duitsland omdat je daar zoekt? In NL ook genoeg aanbod. namelijk.
De eerste lijkt mij fijner, goedkoper, meer vermogen, minder km, automatische airco en een zonnedak thumbs up

Goede keus, best een fijne auto voor weinig geld.
vertmaori
De 1.4 TCe zuipt als een dolle... 1 op 10 is normaal. De tweede optie is faceliftmodel met de 1.2 TCe. Deze kan olie verbruiken als er geen update is gedaan. Woon je in Duitsland omdat je daar zoekt? In NL ook genoeg aanbod. namelijk.
Ik woon dichtbij de grens. Klopt, in Nederland is ook voldoende aanbod echter is de prijs-kwaliteit verhouding in Duitsland stukken beter.
Op deze auto, scheelt het mij al snel 1000-2000 euro.
Het scheelt je uiteindelijk maar een paar honderd euro, je krijgt er nog bpm bij je reis kosten en weet ik nog meer wat voor kosten, loopt al gauw op de 1500 euro. Maar wat je nu bespaart ben je weer kwijt bij verkoop/inruil.
In NL hebben bijna alle Meganes af fabriek navi. Bij inruil gooi je dubbel weg wat je nu denkt te besparen. Bij Duitse auto's is bij 1 op de 3 gerommeld met de kilometerstand.
Af fabriek navi vind ik bij oude autos juist weer een nadeel. Zit je de hele tijd naar zo'n ouderwets lage resolutie scherm te kijken. En vaak worden de kaarten niet meer geupdate.

Bij import moet je gewoon goed opletten, zit de hele historie erbij?
Toen ik nog in NL woonde haalde ik zoveel auto's uit duitsland, en er nooit minder voor gekregen dan een NL auto bij verkoop. Rij hier 3,4 jaar mee, en dan krijg je er toch al bijna niets voor terug.
Gullwing
Af fabriek navi vind ik bij oude autos juist weer een nadeel. Zit je de hele tijd naar zo'n ouderwets lage resolutie scherm te kijken. En vaak worden de kaarten niet meer geupdate.

Bij import moet je gewoon goed opletten, zit de hele historie erbij?
Toen ik nog in NL woonde haalde ik zoveel auto's uit duitsland, en er nooit minder voor gekregen dan een NL auto bij verkoop. Rij hier 3,4 jaar mee, en dan krijg je er toch al bijna niets voor terug.
Precies, vind ik ook. Navi hoeft voor mij niet. Ik vind het design van beide auto's zonder navi zelfs mooier. De enkele keren dat ik de navi nodig heb, gebruik ik wel Google Maps o.i.d.

Ik zal inderdaad goed letten op de onderhoudshistorie en nagaan of de kilometerstand betrouwbaar lijkt.

Los van het feit of ik een auto in NL of DE moet kopen, kijkend naar de 2 opties die ik heb aangegeven, welke vinden jullie "het beste"?
Ik zou voor de blauwe gaan, puur omdat het een zuinigere motor is en ik blauw een stuk leuker vindt dan zwart maar dat is persoonlijk. Een trekhaak kan altijd makkelijk zijn mocht je ooit iets willen trekken of fietsen meenemen op vakantie oid.

Als je de PK's nodig hebt, dan de zwarte. Maar goed... het is jouw keus.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2019 11:59 door Jojoppes.
Of hij beter is weet ik niet, maar persoonlijk vind ik de blauwe mooier is ook nieuwer en vind hem er van binnen ook iets beter uitzien.
Het aantal gereden kilometers i.c.m. de lagere prijs van de zwarte variant, is voor jullie niet interessant genoeg om hiervoor te kiezen?
Het verschil in kilometers is minimaal. 2011 vs 2013 is veel significanter.
En als die blauwe op nieuwe banden staat, en de zwarte op de versleten set waar 'ie de fabriek mee uitrolde, dan is de helft van het prijsverschil al verdwenen.

Kortom, koffiedik kijken zo, vanaf een stel plaatjes.
Belangrijker is zit de hele historie bij de auto, en hoe betrouwbaar is de handelaar, in Duitsland wordt veel gerommeld met kilometerstanden. Ik zou zelf de blauwe kiezen, omdat deze een stuk jonger is en maar weinig duurder is.

Overigens denk ik niet dat je heel veel bespaard op de import. Bij een Duitse Renault dealer heb je meer zekerheid dat de kilometerstand klopt. In Nederland heb je ook bijzonder veel keus, en koop je tegen scherpe prijzen een Megane.
DannyNL
Het aantal gereden kilometers i.c.m. de lagere prijs van de zwarte variant, is voor jullie niet interessant genoeg om hiervoor te kiezen?
Nee de kilometerstand is niet zo gigantisch verschillend dat het de moeite is, maar een 2 jaar jongeren auto met een facelift is veel interessanter.
Dit is misschien nog een interessant alternatief: [www.autoscout24.de]
Niet duur, lijkt in goede staat en heeft nog niet veel gelopen.
Wel weinig opties. Wat vinden jullie?
De Renault is van 2012/2013 en de navigatie gewoon van Tom Tom, prima te updaten.
Ik zou niet voor een 1.4 gaan het is een turboloze motor en die moet hard werken met 4 personen en eventueel bagage, daarbij geef je al zelf aan dat hij weinig opties heeft.
Epica je vergist je , de 1.6 is zonder turbo, de 1.4 TCE is met turbo, en past gewoon erg goed bij de Megane.
Een Renault Tom Tom navigatie is gewoon up te daten met de nieuwste kaarten.
ak2
Epica je vergist je , de 1.6 is zonder turbo, de 1.4 TCE is met turbo, en past gewoon erg goed bij de Megane.
Een Renault Tom Tom navigatie is gewoon up te daten met de nieuwste kaarten.
Hoe kom je daar nou bij. De Kia C'eed heeft helemaal geen turbomotor. Ik reageerde op zijn alternatief.
Ok ik dacht dat het over de Megane ging, bij de Kia Ceed zou ik zelf liever voor de 2e generatie gaan vanaf 2012, dit is duidelijk meer auto dan de ceed 1. Ik heb toen ook gekeken naar een Ceed 1 maar vond de Megane 3 en Laguna 3 toch duidelijk mooier en luxer ogen, en meer auto.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close