Volvo c30 of v40

Gepost door Rickkkk 
Volvo c30 of v40
17-03-2019 18:51
Beste mensen, na een tijdje in een v40 gereden te hebben (lease). Moet mijn lease auto weg.
Ik ben nu van plan zelf weer een volvo aan te schaffen privé.
Nou is mijn budget rond de 10.000 euro.

In eerste instantie wou ik voor een v40 gaan. Ze staan erg veel te koop. Maar ik zag voor onder de 10k ook een vol aangeklede C30 staan.
Beide met d2 dieselmotor.
Ik heb de ruimte niet nodig, reis vaak alleen of met max. 2 personen.

Heeft één van jullie misschien een c30? Ik ga deze week proefrijden in eentje.
Een klasse omhoog in de wegenbelasting en je rijdt een dikke D4! Veel fijner om te rijden en soepeler. Maar dit is ook rijstijl gebonden natuurlijk. Is de C30 niet motorisch hetzelfde als de D2? Zelfde motorblok met 1560CC. Ik denk niet dat er dan heel veel verschil inzit. Alhoewel ik de V40 wel echt een veel mooiere auto vindt persoonlijk smiling smiley

Ik zou zeggen ga proefrijden in een C30 en kijk wat je daar van vindt. En overweeg ook een D4 motor of het nu de C30 is of V40. Het verbruik is (op papier) hetzelfde en je hebt 190Pk ipv 116pk.
Re: Volvo c30 of v40
22-03-2019 07:55
Ilias Lolzolo
Een klasse omhoog in de wegenbelasting en je rijdt een dikke D4! Veel fijner om te rijden en soepeler. Maar dit is ook rijstijl gebonden natuurlijk. Is de C30 niet motorisch hetzelfde als de D2? Zelfde motorblok met 1560CC. Ik denk niet dat er dan heel veel verschil inzit. Alhoewel ik de V40 wel echt een veel mooiere auto vindt persoonlijk smiling smiley

Ik zou zeggen ga proefrijden in een C30 en kijk wat je daar van vindt. En overweeg ook een D4 motor of het nu de C30 is of V40. Het verbruik is (op papier) hetzelfde en je hebt 190Pk ipv 116pk.

Heb met beide nu proef gereden en ik moet zeggen dat de c30 niet tegenviel. Ondanks dat het een 1.6 d2 is, vond ik hem niet veel slomer aanvoelen dan de d4.
Wel was de v40 veel nieuwer van binnen. Het prijsverschil was zo'n 4k.

Nog maar even nadenken of die 4k meer het waard is.
Volvo was kinetic en c30 was full option r design.
Tja, misschien heb je met de 177 pk versie in de V40 gereden?
[www.autoweek.nl]

.. en was de C30 wel voorzien van een chip zonder dat dit bekend is?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close