Hulp nodig bij aanschaf auto

Gepost door poohdini 
Dag mensen,

Onlangs heb ik mijn Renault megane 1.5 Bose diesel verkocht om over te gaan tot een kleinere wagen.

Mijn budget is max 6000 Euro

Rij verder +/- 40k per jaar dus heb een diesel auto nodig die wel zuinig is

Ik kom uit op een corsa, fiat punto of een citroen C3..

Hebben jullie nog advies voor mij?

Het liefst gewoon 4 deuren, beetje sportieve look.

Ik overweeg een Corsa, gezien ik hiervoor ook al een Corsa had, maar als er nog tips zijn, dan hoor ik dat uiteraard graag.

KM stand niet boven de 120.000km a.u.b. en bouwjaar het liefst na 2012..

Alvast bedankt!
Vanwaar heb je de Megane verkocht? Verzekering/MRB/verbruik is amper duurder dan een B segmenter, persoonlijk zou ik met 40 dkm per jaar een C segmenter blijven rijden.

Mocht het echt een B segmenter moeten worden zou ik zeker de Clio overwegen. Corsa en Punto kunnen problemen krijgen met de distributieketting, al is preventief vervangen niet een hele grote kostenpost. Breekt de ketting dan ben je zomaar 2000 euro verder. Mogelijk is een Ford Fiesta ook een optie?

Wil je echt besparen overweeg dan een auto op LPG.
Mazda 2 op LPG, al weet ik niet of die dingen nog problemen hebben zoals de eerste versies.

Ik zou vooral een hele goeie deal zoeken en niet teveel op een model of looks selecteren. Ik ben het eens met Vin cent dat voor de kosten je er niet veel wijzer van wordt in vergelijking met de Megane.
Je eisen zijn niet heel realistisch, je hebt maar heel beperkt keuze, met diesel 2012 en max 120dkm. Dus of een oudere auto of met hogere kilometerstand, nou lijkt mij in jou geval iets ouder beter dan meer kilometers.
Vin cent
Vanwaar heb je de Megane verkocht? Verzekering/MRB/verbruik is amper duurder dan een B segmenter, persoonlijk zou ik met 40 dkm per jaar een C segmenter blijven rijden.

Mocht het echt een B segmenter moeten worden zou ik zeker de Clio overwegen. Corsa en Punto kunnen problemen krijgen met de distributieketting, al is preventief vervangen niet een hele grote kostenpost. Breekt de ketting dan ben je zomaar 2000 euro verder. Mogelijk is een Ford Fiesta ook een optie?

Wil je echt besparen overweeg dan een auto op LPG.

Hij zat op ongeveer 180.000 km, dus dacht het wel tijd was voor een ander auto, ook af en toe problemen met de accu en mechaniek van de raam..
en wat als ik 8000 euro wil uitgeven voor een auto met dezelfde kenmerken, is er dan wel meer opties??

In dat geval wil ik uiteraard onder de 100.000km zitten
poohdini
en wat als ik 8000 euro wil uitgeven voor een auto met dezelfde kenmerken, is er dan wel meer opties??

In dat geval wil ik uiteraard onder de 100.000km zitten
Zucht, je kan niet het een willen en dan ook het ander. Met een budget van 8000 euro en max 120dkm heb je meer dan genoeg keuze.
Clio's, C3 of een Fiesta, persoonlijk zou ik voor een DS3 gaan, maar die hebben helaas maar 3 deuren.
Anonieme bezoeker
Re: Hulp nodig bij aanschaf auto
09-01-2019 20:26
180K is niet veel voor een diesel. Als ik jouw eisen bekijk en ik deel 120K max door 7 jaar max dan kom ik op 17K per jaar. Tel daarbij op klachten over accu en raammechaniek dan vrees ik dat u hier niet heel serieus genomen wordt.
poohdini
Dag mensen,

Onlangs heb ik mijn Renault megane 1.5 Bose diesel verkocht om over te gaan tot een kleinere wagen.

Mijn budget is max 6000 Euro

Rij verder +/- 40k per jaar dus heb een diesel auto nodig die wel zuinig is

Ik kom uit op een corsa, fiat punto of een citroen C3..

Hebben jullie nog advies voor mij?

Het liefst gewoon 4 deuren, beetje sportieve look.

Ik overweeg een Corsa, gezien ik hiervoor ook al een Corsa had, maar als er nog tips zijn, dan hoor ik dat uiteraard graag.

KM stand niet boven de 120.000km a.u.b. en bouwjaar het liefst na 2012..

Alvast bedankt!

180.000 kilometer is natuurlijk niet veel voor een Megane 1.5 DCI. Vaak is het goedkoper om langer door te rijden.

We hebben destijds veel proefritten gemaakt in B segment diesels, de Corsa 1.3 diesel viel ons erg tegen, de motor vonden we gewoon erg rumoerig en rauw. De fijnste diesel motoren vonden wij de PSA 1.6 HDI diesel en de Renault 1.5 DCI. Ik zou dus aanraden om te gaan kijken naar een Renault Clio (4 ) 1.5 DCI, of de Ford Fiesta, Peugeot 208, Citroen C3 met de zelfde 1.6 PSA diesel. (mijn vriendin wilde toen graag een C3, die is het toen geworden)

Of als je toch een Corsa wil, kijk dan eens naar een Corsa 1.2 Bi Fuel op LPG, de Mazda 2 Bi Fuel is een heel slecht idee, de motor van de Maxda is namelijk niet geschikt voor LPG.
MX6
Alfa Romeo MiTo

Deze voldoet aan je eisen

Blokje is precies het zelfde als in de corsa, behalve dan dat een corsa wel 5 deurs is, wat een van de eisen is. Een Mito ziet er wel wat leuker uit, dat zeker.

Maar een probleempje met een raam en dan de auto verkopen om vervolgens met een beperkt budget een oudere diesel te kopen in het B segment met 40K per jaar? Ik vermoed dat je zeker niet op vooruit gaat op alle fronten behalve de km stand. Ik had die megane lekker gehouden, daar had nog makkelijk een tonnetje of 2 bij op gekund met minimale afschrijving maar daar is het blijkbaar al te laat voor.

Opties: Alfa Mito, Fiat Punto, Opel Corsa (alle 3 technisch gelijk), Citroen C3 of peugeot 207 (deze 2 zijn ook concern genoten), Ford Fiesta,

Wat ik ook zou doen met jou budget is kijken naar een minder populair model zoals bijvoorbeeld zo'n [https://www.flevomobiel.nl/715004/111230007/]KIA Rio[/url]

Of gewoon weer een megane weer kopen tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2019 14:58 door AsconaGT.
Lijkt het je realistisch om een diesel van 2012 (6+ jaar oud) te vinden welke 20.000 km per jaar heeft gelopen? Ik snap sommige mensen niet... Een diesel die zo weinig gelopen heeft, is hoogst waarschijnlijk terug gedraaid. Ook kan hij enkel voor korte stukjes zijn gebruikt, lekker bij zo’n zelfontbrander...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close