Nieuwe leaseauto rond e 30.000

Gepost door arno molenaar 
Ik ben begonnen met me nieuwe baan en heb het geluk dat bij deze baan weer een leaseauto zit.
Nu ben ik druk aan het kijken en weet soms niet meer welke auto te kiezen. Dus ik dacht is even vragen.

De leaseauto eisen:
Het budget is rond de 30.000 voor de nieuwe auto.
De auto moet van een Europees merk zijn.
Ik ga rijden op benzine.
Een station wagen ik heb namelijk 2 kinderen en met vakantie is dat toch wel fijn.

Ik zat zelf te denken aan:
Peugeot 308 SW Blue Lease Premium
Renault megane estate Bose
Skoda octavia combi.

Heeft iemand nog andere goede en leuke ideen.

Alvast bedankt.
Gekke eis dat ie van een Europees merk moet zijn. Dan zou ik de Ford Focus en de Seat Leon overwegen.
Zonder die eis de in Europa ontwikkelde Kia Ceed.
Barri

Of de Toyota Corolla.

Verder natuurlijk de Opel Astra nog.
Wat dacht je van een Seat Leon, Fiat Tipo Business Lusso en heel veel meer is er niet. Anders kom je bij een SUV.
Je kan alle dealers een mail sturen en zien welke aanbieding ze kunnen maken.

Soms is 5 minuten passen en meten al genoeg om een model uit te sluiten, of het gebrek aan een optie als standkachel of adaptieve cruise control.
Total Loss
Barri

Of de Toyota Corolla.

verdraait je bent me voor.

ot.
de nieuwe corolla raad ik je ook aan. komt eind januari bij de dealers en de eerste modellen worden maart geleverd.
arno molenaar
Ik ben begonnen met me nieuwe baan en heb het geluk dat bij deze baan weer een leaseauto zit.
Nu ben ik druk aan het kijken en weet soms niet meer welke auto te kiezen. Dus ik dacht is even vragen.

De leaseauto eisen:
Het budget is rond de 30.000 voor de nieuwe auto.
Ik ga rijden op benzine.
Een station wagen ik heb namelijk 2 kinderen en met vakantie is dat toch wel fijn.

Ik zat zelf te denken aan:
Peugeot 308 SW Blue Lease Premium
Renault megane estate Bose
Skoda octavia combi.

Heeft iemand nog andere goede en leuke ideen.

Alvast bedankt.

Eigenlijk zijn je eigen keuzes gewoon heel goed, je zou misschien de Ford Focus nog kunnen overwegen.
arno molenaar
De leaseauto eisen:

Wie/wat mag die nieuwe werkgever dan wel zijn? Instituut ter bescherming van de Europese autoindustrie?
Jazzik
arno molenaar
De leaseauto eisen:

Wie/wat mag die nieuwe werkgever dan wel zijn? Instituut ter bescherming van de Europese autoindustrie?
Oud klasgenootje haar vader werkt(e) bij een Amerikaans bedrijf en die mocht ook alleen maar in een Europese auto rijden of Amerikaan maar dat was ook niet echt een optie.

erder natuurlijk de Opel Astra nog.
Voor dat geld heb je inderdaad een 140pk benzine, 6-bak en als Business+ aangevuld met Comfortpakket (de beroemde AGR stoelen) en Winterpakket.
Astra F

erder natuurlijk de Opel Astra nog.
Voor dat geld heb je inderdaad een 140pk benzine, 6-bak en als Business+ aangevuld met Comfortpakket (de beroemde AGR stoelen) en Winterpakket.

Volgens mij is de Astra 1.4 turbo 150 pk... smiling smiley
Deze rijden wij zelf als lease-auto. Wel een automaat, Innovation met navi, Intellilux LED, aangevuld met leer, stoel- en stuurwielverwarming, parkeerhulp, mooiere 17" wielen, etc. Hebben de auto nu iets meer dan een jaar en zijn er erg tevreden over. Ruime auto, goede wegligging en degelijke bouwkwaliteit. AGR stoelen zijn erg fijn. Prijs van onze ligt op 33K. Veel auto voor het geld en daarmee voor de bijtelling ook nog interessant. We hadden de mogelijkheid om ook voor een Insignia te kijken maar dan werd de bijtelling wel erg hoog.

(de beroemde AGR stoelen)

AGR is maar een labeltje.
AGR is maar een labeltje/certificering inderdaad, maar wel eentje die je pas krijgt na goedkeuring van de Aktion Gesunder Rücke (de Duitse vereniging voor een gezonde rug) en ik vind ze echt heel prima zitten.

Aan de andere kant, niets zo persoonlijk als een autostoel dus ik zou mij niet perse laten leiden door zo'n certificering.

@ TS, ik heb zelf een Astra van iets meer dan 30k. Daarmee vrijwel full-option (afgezien van schuifdak en masserende/ventilerende stoelen). Vink je iets minder opties aan dan past de auto prima binnen de 30k. De 1.4T met 150pk is lekker vlot en soepel.

Aanrader, en wat mij betreft een must, is de Intelilux verlichting (adaptieve LED verlichting) altijd een ontzettende bak licht die zijn luchtbundel aanpast aan de overige verkeersdeelnemers en niet uitsluitend automatisch groot licht!

Daarnaast zou ik vooral een keer op een zaterdag een rondje autodealers doen en het een en ander gaan bekijken/proefzitten/proefrijden, dat geeft een beter beeld dan de voorkeuren van wat forummers winking smiley
B-Real
AGR is maar een labeltje/certificering inderdaad, maar wel eentje die je pas krijgt na goedkeuring van de Aktion Gesunder Rücke (de Duitse vereniging voor een gezonde rug) en ik vind ze echt heel prima zitten.

Aan de andere kant, niets zo persoonlijk als een autostoel dus ik zou mij niet perse laten leiden door zo'n certificering.

@ TS, ik heb zelf een Astra van iets meer dan 30k. Daarmee vrijwel full-option (afgezien van schuifdak en masserende/ventilerende stoelen). Vink je iets minder opties aan dan past de auto prima binnen de 30k. De 1.4T met 150pk is lekker vlot en soepel.

Aanrader, en wat mij betreft een must, is de Intelilux verlichting (adaptieve LED verlichting) altijd een ontzettende bak licht die zijn luchtbundel aanpast aan de overige verkeersdeelnemers en niet uitsluitend automatisch groot licht!

Daarnaast zou ik vooral een keer op een zaterdag een rondje autodealers doen en het een en ander gaan bekijken/proefzitten/proefrijden, dat geeft een beter beeld dan de voorkeuren van wat forummers winking smiley

Dan hebben we waarschijnlijk een vrijwel identieke uitrusting. Toevallig ook een zwarte sports tourer?
We missen ook (bewust) het panoramadak, geventileerde stoelen met elektrische verstelling en nog een paar kleinigheden.
B-Real

Dat moet eigenlijk een uitgangspunt zijn!thumbs up
R.J.G. Ruiters
B-Real

Dan hebben we waarschijnlijk een vrijwel identieke uitrusting. Toevallig ook een zwarte sports tourer?
We missen ook (bewust) het panoramadak, geventileerde stoelen met elektrische verstelling en nog een paar kleinigheden.

Nee zoveel ruimte ben ik niet nodig smiling smiley
Ik heb een Innovation+ hatchback in Asteroid Grey met 18" bi-color velgen en lederen bekleding. Zwart heb ik ook overwogen maar vond ik echt té donker. Donkerblauw was er niet in metallic uitvoering en in het knalrood komen de achterlichten niet lekker uit, dus is het maar Asteroid Grey geworden.

Schuifdak niet genomen omdat deze bij de Astra (hatchback iig) erg klein is. Had wel graag stoelventilatie willen hebben, maar zag de toegevoegde waarde van volledig t.o.v. half elektrische stoelen en massagefunctie niet echt voor de meerprijs er van.

Verder viel er niet heel veel aan te klikken, dat is het voordeel van een merk als Opel smiling smiley
En al met al toen iets van 7000eu goedkoper als een vergelijkbare VW Golf.
Hoeveel rek heb je met het budget? Voor 30.000 euro heb je een Renault Megane estate Bose met 115 pk handbak. Als er ruimte is zou ik voor de 140 EDC kiezen of anders liever een Limited uitvoering kiezen.
Renault (grand) Scenic
Seat Altea
Skoda Karoq
Opel Grandland X
BMW 2 Active Tourer
Citroen C4 (grand) SpaceTourer
Fiat 500L
Goedemiddag Arno,

De Skoda Octavia en de Ford Focus zijn inderdaad mooie en vaak met goede opties uitgeruste auto's en rond de 30000 euro zijn dat goede alternatieven.
Mocht je een offerte wensen voor een lease-auto dan kan ik je daarbij eventueel ook mee van dienst zijn.

Met vriendelijke groet,

Gil
Misschien is een renault kadjar ook goede optie ook veel ruimte en hoge zit wat je misschien prettig vindt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close