Auto tenaamstelling

Gepost door Paul Lancaster 
Hoi,

Ik zal bij toeval dat mijn Polo die ik al vanag 2007 in bezit heb, een andere tenaamstelling heeft gekregen in februari 2016.
Momenteel is het gewoon nog steeds mijn auto. Niet verhuist of ook geen kenteken zoek.

RDW mag geen namen doorgeven over zie de kentekenhouder is op dit moment.
Wat ze wel zeggen is dat deze bij een loket is overgeschreven....MAAR NIET DOOR MIJ.

Echter komen de boetes wel bij mij binnen....

Wat zou er aan de hand kunnen zin?
Als hij niet op jouw naam staat betaal je ook al sinds 2016 de mrb en verzekering niet meer, als het goed is...
Die betaal ik dus wel en de boetes ook.

Wat is er dan op de dag in februari 2016 gebeurd????

Het LOG van RDW geeft aan een tenaamstelling aan een loket !!!

Geld klopperij?
Tsja, dat zul je dan even moeten proberen na te vragen hoe dat zit, als je althans zeker weet dat je die dag zelf niets gedaan hebt bij het loket. Maar als je de auto daar fysiek hebt staan, de papieren in bezit hebt, en ook kosten voor mrb, verzekering, en boetes binnen krijgt weet ik eigenlijk wel zeker dat hij gewoon op jouw naam staat.
Re: Auto tenaamstelling
09-12-2018 10:01
Ik zou even bij de politie langs gaan.
Wellicht ten overvloede, maar je weet zeker dat je het juiste kenteken hebt ingevoerd? Soms zijn er een hele rij opvolgende kentekens voor hetzelfde type auto vrijgegeven. Zodat het lijkt óf het jouw auto is maar je met een letter of cijfer verkeerd zit.

De boetes, zijn die terecht? Ben jij daar op het tijdstip geweest? Zo niet, foto opgevraagd?
Re: Auto tenaamstelling
09-12-2018 10:31
Is er toen een kloon in het leven geroepen?
ik denk voor 99% dat de auto op mijn naam staat, maar door dit voorval weet ik het niet 100% zeker.
Op 20 feb. 2016 staat er dit bij RDW:

Op deze datum is de laatste eigenaar of houder van het voertuig in het kentekenregister geregistreerd. De datum staat vermeld op het kentekenbewijs (kentekencard) of op het papieren tenaamstellingsbewijs (deel Icool smiley.
Met ingang van deze datum is de geregistreerde eigenaar of houder aansprakelijk voor de wettelijke voertuigverplichtingen zoals APK, de wettelijke aansprakelijkheidsverzekering en houderschapsbelasting voor dat voertuig.

Dat was ik dus niet.
Kenteken is 100% goed ingevoerd.
Ik denk wel dat de auto op mijn naam staat, maar weer die vraag wat is er op 20 feb. 2016 gebeurd waar IK NIETS VAN AF WEET !!!

Wat zou ik bij de Politie moeten zeggen?

Raar verhaal......

Ik wil weten bij welk loket en ik wil video beelden.
Je hebt niks te willen, je moet langs de politie gaan en daar je verhaal uitleggen en dan moet zij een onderzoek instellen en zij kunnen dan navraag doen. De camerabeelden zijn er natuurlijk niet meer na bijna 3 jaar.
Maar geef nou eens antwoord op de vragen die gesteld worden.
hier moet je voor bij het RDW zijn. ik zie niet wat de politie nu voor je kan doen.
Boetes zijn terecht, dat was ik wel.
Dit schreef ik om aan te geven dat alles bij mij binnenkomt.
Dus hij staat op mijn naam.
Is er op die dag in 2016 iets gebeurd, APK ofzo ?
Misschien een fout door een niet al te slimme garage.
(Maar in dat geval heb je te veel papieren meegegeven bij de APK)
Nooit papieren in de auto en die maand geen garage.

Ik ga langs bij het RDW.
Heb je toevallig op die datum het ouderwetse papieren kentekenbewijs omgeruild voor zo'n moderne kentekencard?
Daar zou iets bij misgegaan kunnen zijn.
Het dienst of de dienst? Ik ga even langs bij de RijksDienst voor het Wegverkeer. winking smiley

Los daarvan, vaag verhaal. De auto zou overgeschreven zijn maar staat nog altijd op jouw naam. De terechte boetes komen gewoon bij jou binnen evenals de houderschapsbelasting en de APK-herinnering. Wat voor datum staat er op je kentekencard?
Het Rijksdienst voor wegverkeer.

Ik heb de mail te snel gelezen, want er staat:

Ik heb gekeken of er een overschrijving in het verleden heeft plaatsgevonden. Ik zie dat het voertuig op 15 februari 2007 tot 13 februari 2016 op een natuurlijk persoon heeft gestaan. Op 13 februari 2016 is het overgeschreven op naam van een ander natuurlijke persoon tot 20 februari 2016. Helaas kan de RDW geen reden van de overschrijvingen geven. De overschrijving op 13 februari 2016 heeft plaatsgevonden bij een tenaamstellingsloket.

Dus van 13 tot 20 op een ander natuurlijke naam.
Paul Lancaster
Het Rijksdienst voor wegverkeer.

De dienst
Wellicht dat je verzekering hier iets in kan/ wil betekenen. Die kunnen vaak meer inzien dan wij als particulier. Ook zij mogen echter waarschijnlijk geen namen noemen.
Als ik dit lees:"Op 13 februari 2016 is het overgeschreven op naam van een ander natuurlijke persoon tot 20 februari 2016.", mag ik daaruit opmaken dat hij vanaf 20 februari 2016 weer gewoon op jouw naam staat? Staat de auto nu wél op jouw naam?
Als hij vanaf 20 februari 2016 inderdaad weer op jouw naam staat, mag ik dan ook heel misschien aannemen dat er op 13 februari 2016 bij dat betreffende tenaamstellingsloket een fout is gemaakt, die op 20 februari 2016 mogelijk hersteld is door de RDW?

Als dat zo is, is het enige nadeel dat er nu mogelijk bij "Aantal eigenaren privé" dus 2 méér in het kentekenregister vermeld staan, als je dat al als een nadeel wilt zien bij een 11 jaar oude auto....
Wat voor datum staat er op je kentekencard?
Als hij sinds 2007 op zijn naam staat heeft hij geen card maar nog een papieren tenaamstelling.
Vanaf 20 feb. staat mijn auto weer op mijn naam ja. Geen flauw idee wat hier gebeurd is.
Maar wie en waar heeft op 13 feb. die fout gemaakt?
papieren ga ik eens opzoeken.
Wellicht wat ver gezocht, maar is er niet iets veranderd in je adres? Bijvoorbeeld door een gemeentelijke herindeling o.i.d.? Ik ben in het verleden ook een paar keer 'verhuisd' op papier, simpelweg omdat de gemeente gefuseerd is (en daarmee anders genoemd werd). Adres, plaatsnaam e.d. allemaal gelijkgebleven. Alleen de naam van de gemeente dus niet. Daar hoor je verder ook niets van, ik zag het pas toen ik een uittreksel van het basisregister aanvroeg vanwege een 'echte' verhuizing. Of dit effect heeft/had op je auto weet ik overigens niet, dat kan ik nu niet meer terughalen.
Gilletti
Als hij sinds 2007 op zijn naam staat heeft hij geen card maar nog een papieren tenaamstelling.

Wat voor datum staat er op je papieren tenaamstelling?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close