Welke opties/motor Golf 7? (2013+)

Gepost door Nick Schooneman 
Beste leden,

Ik ben aan het uitzoeken wat het voordeligste zou zijn voor het woon/werk verkeer. (60km heen, 60 terug)
Om en nabij rij ik 25.000/30.000 km per jaar.
Ik wil graag (redelijk) zuinig en sportief rijden, dan praat ik over 1:18/1:20.
Het budget is ongeveer 15.000-20.000 euro.
Een Volkswagen 2.0 TDI leek mij de beste optie (uit 2013-2014-2015).
En welke opties bij het voertuig zijn daarbij een must? Highline?

Of is een 1.6 een betere optie?, of is in dit geval een TSI het beste? .... zoveel vragen
Zijn hier problemen mee (de 2.0 TDI)? is dit een aanrader?
Onderhoud? etc.

Ik hoor graag jullie mening.

Groeten Nick.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-10-2018 17:14 door Nick Schooneman.
Een 1.6 is zuinig een 2.0 sportief, uitvoering de Highline dat is de luxe uitvoering.
Ik zou de opties "betrouwbaarheid", "servicegarantie" en "eerlijke software" aanvinken op de lijst. De rest is bijzaak.
Een Golf is niet het voordeligst, een 2.0 TDI zeker niet. Ik zou iets verder kijken.
Wil je toch een Golf, ga dan voor een 1.6 TDI. Fijne motor en zuinig. En een enorm aanbod nu.
Zoek er eentje met minder vlakke stoelen dan de standaard Comfortline stoelen.
En hoeveel scheelt dat ongeveer qua liter per km?
Nick Schooneman
En hoeveel scheelt dat ongeveer qua liter per km?
Dat ligt helemaal aan je rechtervoet.
Deze doen. LPG inzetten 1:9, superbak! Rijdt probleemloos naar de 4 ton.
[www.marktplaats.nl]
Eigenlijk is een gewone 1.6 TDI al krachtig genoeg, zuiniger, en je hebt dan veel meer keus, en de kosten zijn duidelijk lager. Ik zou dus gewoon een 1.6 TDI kiezen. Zoals al aangegeven is een Golf 7 zeker geen koopje, veel concurenten zijn duidelijk goedkoper.
R Plesman
[www.marktplaats.nl]

Zou ik ook doen, maar TS lijkt VW-minded en dat is prima!
R Plesman
[www.marktplaats.nl]
alleen ik TS op zoek naar een Golf en niet naar een Accord.
R Plesman
[www.marktplaats.nl]
Zou deze doen, nog meer superbak, rijdt probleemloos naar de 6 ton
Ook geen Golf..... eye rolling smiley
Aras
R Plesman
[www.marktplaats.nl]
Zou deze doen, nog meer superbak, rijdt probleemloos naar de 6 ton
Ook geen Golf..... eye rolling smiley
Klopt maar vele malen leuker winking smiley
Ook een mooie auto! Echter ben ik het schakelen beu in de file winking smiley
ak2
Eigenlijk is een gewone 1.6 TDI al krachtig genoeg, zuiniger, en je hebt dan veel meer keus, en de kosten zijn duidelijk lager. Ik zou dus gewoon een 1.6 TDI kiezen. Zoals al aangegeven is een Golf 7 zeker geen koopje, veel concurenten zijn duidelijk goedkoper.
Bedankt voor de tip! Ze zijn duidelijk niet goedkoop, echter, krijg je wel veel opties voor je geld. -Xenon, Cruise, Panoramadak, DSG. En redelijk zuinig.
Nick Schooneman
ak2
Bedankt voor de tip! Ze zijn duidelijk niet goedkoop, echter, krijg je wel veel opties voor je geld. -Xenon, Cruise, Panoramadak, DSG. En redelijk zuinig.
Met al die opties zijn ze schaars hoor. Je vindt sneller een Giulietta of Bravo met die opties dan een Golf.
Maar ik zou ook gewoon voor de 1.6 gaan. Goedkoper in aanschaf en verrassend zuinig (persoonlijke ervaring). Met DSG wel schaars.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close