D-Segment Stationwagon voor onder €10.000

Gepost door Marijn316i 
Hallo allemaal!

Ik rijd met tevredenheid al vier jaar een BMW 316i Kombi uit 2005. Helaas komen er een paar dure reparaties aan en denk ik stiekem al over een nieuwe auto na... Ik ga mijn besluit aan het eind van dit jaar nemen, doorrijden of een nieuwe tweedehands auto kopen. Ik wil graag weer een mooie grote stationwagon en in woon in Duitsland, dus dat is daar qua kosten goed te doen. Dit is mijn shortlist:

Alfa Romeo 159 (waanzinnig mooi, maar geen verstandige keuze)
Mazda 6 (ondergewaardeerd, betrouwbaar)
BMW 3-Serie (rijdt lekker, premium, maar hogere kosten)
Ford Mondeo (rijdt lekker, veel keuze, maar wel erg gewoon)
Peugeot 508 (bijzonder, fraai exterieur en interieur)
Citroën C5 (bijzonder, fraai exterieur en interieur)

Mijn eisen zijn:
- Maximaal € 10.000
- Maximaal 150.000 km
- Benzinemotor met minimaal 130 pk
- Geen VAG (no offense, maar niet mijn ding)

Een nieuwere 3-Serie ligt voor de hand, maar ik vind de E91 eigenlijk niet eens zo mooi... Mijn verstand zegt Mazda 6 of Ford Mondeo, maar ik vind de genoemde Franse wagens erg stijlvol. Hoe zit het met de betrouwbaarheid van deze PSA-producten? Misschien hebben jullie ook advies over bepaalde motoriseringen die ik moet overwegen of juist vermijden! Ik ben dankbaar voor alle tips.
Voorbeelden:

Mazda 6
[www.autoscout24.de]

Citroën C5
[www.autoscout24.de]

Peugeot 508
[www.autoscout24.de]

Ford Mondeo
[www.autoscout24.de]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2018 14:13 door Marijn316i.
Mondeo met de 204pk motor, mjammie!
Laguna 3 is ook een goede optie. Forummer AsconaGT is een paar jaar terug overgestapt van een 3-serie (325 E46) naar zo'n Laguna.
Een Laguna is ook geen slecht idee, volgens ANWB erg ondergewaardeerd vanwege het imago van zijn voorganger (die kwalitatief heel slecht was).

Deze ziet er heel aantrekkelijk uit:
[www.autoscout24.de]

Ik zet hem op mijn lijstje.