D-Segment Stationwagon voor onder €10.000

Gepost door Marijn316i 
Hallo allemaal!

Ik rijd met tevredenheid al vier jaar een BMW 316i Kombi uit 2005. Helaas komen er een paar dure reparaties aan en denk ik stiekem al over een nieuwe auto na... Ik ga mijn besluit aan het eind van dit jaar nemen, doorrijden of een nieuwe tweedehands auto kopen. Ik wil graag weer een mooie grote stationwagon en in woon in Duitsland, dus dat is daar qua kosten goed te doen. Dit is mijn shortlist:

Alfa Romeo 159 (waanzinnig mooi, maar geen verstandige keuze)
Mazda 6 (ondergewaardeerd, betrouwbaar)
BMW 3-Serie (rijdt lekker, premium, maar hogere kosten)
Ford Mondeo (rijdt lekker, veel keuze, maar wel erg gewoon)
Peugeot 508 (bijzonder, fraai exterieur en interieur)
Citroën C5 (bijzonder, fraai exterieur en interieur)

Mijn eisen zijn:
- Maximaal € 10.000
- Maximaal 150.000 km
- Benzinemotor met minimaal 130 pk
- Geen VAG (no offense, maar niet mijn ding)

Een nieuwere 3-Serie ligt voor de hand, maar ik vind de E91 eigenlijk niet eens zo mooi... Mijn verstand zegt Mazda 6 of Ford Mondeo, maar ik vind de genoemde Franse wagens erg stijlvol. Hoe zit het met de betrouwbaarheid van deze PSA-producten? Misschien hebben jullie ook advies over bepaalde motoriseringen die ik moet overwegen of juist vermijden! Ik ben dankbaar voor alle tips.
Voorbeelden:

Mazda 6
[www.autoscout24.de]

Citroën C5
[www.autoscout24.de]

Peugeot 508
[www.autoscout24.de]

Ford Mondeo
[www.autoscout24.de]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2018 14:13 door Marijn316i.
Mondeo met de 204pk motor, mjammie!
Laguna 3 is ook een goede optie. Forummer AsconaGT is een paar jaar terug overgestapt van een 3-serie (325 E46) naar zo'n Laguna.
Een Laguna is ook geen slecht idee, volgens ANWB erg ondergewaardeerd vanwege het imago van zijn voorganger (die kwalitatief heel slecht was).

Deze ziet er heel aantrekkelijk uit:
[www.autoscout24.de]

Ik zet hem op mijn lijstje.
Ik zou voorzichtig zijn met de 508 en de C5 allebei hebben ze de THP motor en dat zijn niet de meest betrouwbare opties die er te koop zijn.
Ik zou zelf bij de Laguna 3 voor de 2.0T gaan met 170pk.
De 6 en Mondeo zijn ook goede keuze, rijden allebei wat sportiever.
Tis een beetje afstrepen dan wat die dure reparaties zijn.. Een 316i lijkt me verschrikkelijk op de autobahn, het voldoet. Maar wellicht hou je helemaal niet van doorrijden. Ik dacht dat wegenbelasting vooral, maar ook wel verzekering super cheap is in DE?

Ik mis in bovengenoemde suggesties nog een Honda Accord of een Opel Signum.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2018 21:02 door DeAlleenstaandeVandaal.
Tja, het is inderdaad snel genoeg om vlot met het verkeer mee te komen, maar daarmee is ook alles gezegd...

Honda Accord is ook een goeie! Ik ben niet zo'n fan van de grote Opels (Vectra/Signum/Insignia).
Saab 9-3 of zelfs 9-5. De 2.0 Turbo is er vanaf 150 pk en is voor een habbekrats betrouwbaar op 225 pk te zetten. Die blokken zijn lomp betrouwbaar en je rijdt wel iets eigenzinnigs.
Een Saab lijkt me wel erg leuk, maar in Duitsland is het aanbod daarvan helaas belachelijk klein...
Dit is volgens mij wel een heel erg mooi exemplaar.
Saab 9-3
Gewoon Dirk
Dit is volgens mij wel een heel erg mooi exemplaar.
Saab 9-3
Dat is inderdaad een heel mooi exemplaar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close