AllinnAutolease

Gepost door neel 
AllinnAutolease
01-07-2018 20:48
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in de private lease, dit met de reden dat ik altijd vrij veel pech heb met auto’s en ik van het gezeik af wil zijn.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Volkswagen Polo. Ik ben naar een Volkswagen dealer geweest voor een proefrit en een offerte, hierbij heb ik 30.000km op jaarbasis genomen en zat ik net niet op de €400 per maand op basis van 4 jaar.

Na wat google kwam ik bij AllinnAutolease uit, hun biede de polo aan voor €306 per maand met onbeperkte kilometers en een looptijd van 3 jaar. Alles wat ik zo lees klinkt goed, zeker voor die €306 per maand.

Nu ben ik alleen bang dat er een adertje onder het gras zit (moet haast wel voor die prijs). Op internet kan ik niet echt reviews vinden over het bedrijf. En ze zijn ook niet in het bezit van keurmerk private lease.

Kan iemand we wat meer vertellen over AllinnAutolease?

[www.allinnautolease.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2018 20:57 door neel.
Re: AllinnAutolease
01-07-2018 20:57
Bij "onbeperkte kilometers" gaan bij mij alle alarmbellen af.
Wat haarr zegt.
Daar geloof ik inderdaad helemaal niks van.
Anders huur je zo'n ding voor 6 maanden en zet je even 50k op de teller, dat gaat echt niet werken.
Dit is ook wel een hele mooie :

Eenmalige betaling bij aangaan contract bedraagt: €399,-

En daarna nooit meer iets van ze horen zeker?
01-07-2018 21:24
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat het vaak ook.
01-07-2018 22:47
Met dit soort zaken: gevestigde en gekeurde partijen kiezen.

Overigens: als je zelf goed doorrekent en extra garantie inkoopt kom je met zelf financieren ook een eind.

Een 3 jaar oude Kia met ooit 7 jaar garantie kan ook een aanpak zijn. Of een occasion met 2 jaar garantie zoeken. Je moet wel héél veel pech hebben om bij dat soort auto's elke keer duurder uit te komen dan private lease.
01-07-2018 23:01
Ik zou voor zoiets gaan:

[www.autotrack.nl]

of als 5 deuren een pre is:
[www.autotrack.nl]
01-07-2018 23:24
Bedankt voor de reacties, jullie bevestigen eigenlijk het gevoel wat ik er al bij had.

overigens heb ik ook gekeken naar een jong gebruikte auto (+/- 3 jaar oud) maar door de kilometers die ik maak schrijf ik ook behoorlijk af. ik heb verschillende keren gerekend, en private lease komt in het algemeen iets duurder uit, maar als het met een jong gebruikte auto tegen zit lopen de kosten ook behoorlijk op. daarom lijkt private lease me een veilige optie, je hebt gewoon een x bedrag per maand en tanken.

wat betreft de auto's die haarr als voorbeeld geeft: Niet echt mijn smaak, en wederom door de kilometers die ik maak heb ik ook graag een klein beetje luxen.
02-07-2018 09:30
Let bij private lease op of de aanbieder het Keurmerk Private Lease heeft. Zegt niet alles, maar dan sluit je gekke aanbieder uit en ga je op safe. Zo zitten er bij de genoemde constructie zeker adders onder het gras. Ik vermoed een laag tarief gebaseerd op 5000kmpj en een astronomisch bedrag voor meerkilometers, al kan ik daarover niets op de site vinden. Maar kilometervrij is heel onlogisch.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-07-2018 09:33 door Barri.
02-07-2018 09:32
Staat je overigens niet blind op een Polo. Een Fiesta, Ibiza of Fabia is minstens net zo fijn. Hier bijvoorbeeld een Fabia: [www.autoabonnement.nl];
02-07-2018 10:23
En let ook op de kleine lettertjes met inleveren mbt schade op de auto. Je wil niet je eigen risico kwijt zijn omdat er een klein beetje steenslag op de neus zit.
02-07-2018 10:41
Bijzondere tent dat all in. Je kunt er ook een ford fiesta leasen. Die ziet er zo uit volgens hun:

Dan rijd je in een voor NL tamelijk unieke auto
Ik vind die site vooral erg amateuristisch overkomen. Raar inconsequent gebruik van u en jij, spelfouten, en als je op "ondernemers" klikt wordt je doorgeleid naar particulieren.

Al met al komt het op mij niet overals een heel serieuze, professionele organisatie. En dan zijn er inderdaad nog de wel heel gunstige voorwaarden en het ontbreken van de "kleine lettertjes"...
Let allereerst op de voorwaarden: er zijn aanbieders die b.v. adverteren met 10.000 km/jr ; als leek zou je denken dat als je dan in het ene jaar 12.000 km rijdt en in het volgende jaar 8.000 km ; dat je dan goed zit. Nee dus: voor die extra km's in het ene jaar betaal je je blauw (erg hoge extra km's prijs), en voor die minder km's in het andere jaar krijg je niets terug.....

dan nu:

Leaseplan Mitsubishi Space Star 4 jaar 30.000 km vanaf € 306,-/mnd

via de ANWB: 25.000-30.000 km/jr
Hyundai i10 vanaf € 269,-/mnd (wel vreemd: 199 + 60 zou 259/mnd moeten zijn)
Mitsubishi Space Star vanaf € 298,-/mnd
Ford Fiesta ST-line vanaf € 369,-/mnd
Broekhuis: Ford Fiesta ST-line vanaf € 359,-/mnd

bedenk dat een Space Star qua ruimte heel dicht tegen een B-segment aan zit, en extreem zuinig rijdt.
Je zou ook kunnen proberen: een Dacia Sandero BiFuel: bij de meest aanbieders staat die alleen bij de zakelijke lease maar misschien zijn ze genegen om dat ook prive te leasen. Dan ben je ongeveer € 360/mnd kwijt maar tank je wel voor slechts € 0,60 per liter .......
02-07-2018 14:24
D. Elzinga
Ik vind die site vooral erg amateuristisch overkomen. .... ..

Adressen even googlen:

Stenograaf 1 : business center met een dozijn bedrijfjes en ze doen ook aan postadressen (!!)..

allinn zou onderdeel zijn van AMW Automotive, alleen een 06 nummer bekend en dit adres (ook op Allinn site):
Staalweg 30 : Buxus beregeningssystemen, zat er al tijdens de streetviewfoto's en zit er nu nog steeds.
Staalweg 30 : ttopstart, trainingcenter

Ik heb altijd zoiets: Als er niet eens een normaal telefoonnummer vanaf kan (ze hebben zo'n VOIP nummer)

Het https:// certificaat is ook van eind juni tot september 2018. Extreem verdacht allemaal.

En mijn leukste vondst: Het logo:

[cooloriginal.info]
02-07-2018 14:33
Allemaal oude foto's, veel spelfouten en als een van de pluspunten wordt 'geen BKR registratie' genoemd.
Bonafide leasemaatschappijen doen dat niet.
02-07-2018 14:36
Het klinkt niet heel betrouwbaar, ik zou in zee gaan met een betrouwbare aanbieder zoals bijvoorbeeld ANWB autolease. De goedkoopste auto's in het B segment zijn de Ford Fiesta en de Peugeot 208, een VW Polo is niet veel duurder. Let wel even op het motor vermogen.
"Ook ’s avonds en in het weekend: voor vrijblijvend (maatwerk)advies zijn wij alle werkdagen telefonisch bereikbaar tot 17:00 uur. "

Ze zijn dus in het weekend bereikbaar maar dan wel alleen op werkdagen.....

Ze zijn ook 's avonds bereikbaar maar dan wel alleen tot 17.00 uur.......
Ik vraag mij af of er mensen zijn geweest die met hun in zee zijn gegaan.
Ik heb een offerte aangevraagd en kreeg een standaard mail met bedragen.
Heb j.l. vrijdag een voorbeeld contract opgevraagd, maar (nog) geen reactie gehad.

Hamvraag.... Doen of niet Doen ???
02-07-2018 16:02
Het Keurmerk Private Lease is er niet voor niets. Vraag of ze daarbij zijn aangesloten. Indien nee, waarom niet?
MarcelR
Heb j.l. vrijdag een voorbeeld contract opgevraagd, maar (nog) geen reactie gehad.

Antwoord op je hamvraag: niet doen.
Bij ieder serieus bedrijf loopt het maandbedrag op naarmate je meer km's maakt (want is meer onderhoud en slijtage), hier opeens niet? en lees ook eens alle bovenstaande reaguursels, daar vind je genoeg redenen om hier met een grote boog omheen te lopen.
02-07-2018 17:06
Maar ze zijn zo lekker goedkoop. En geen BKR.
02-07-2018 17:17
If it walks like a duck, quacks like a duck, looks like a duck, than it probably is a duck.

Iets wat te mooi is om waar te zijn is dit meestal ook, wegblijven of zeer goed opletten is dan het devies.
02-07-2018 17:32
Zeer goed opletten. Jaja, je moet een borgsom overmaken en hoort niets meer. Wat Dan?
"Is dit een goede keus?"

(tig redenen waarom het riekt naar oplichterij en wat je in jouw geval beter kunt doet)

"Maar is het nu een goede keus?"

grinning smiley
02-07-2018 18:21
MarcelR

Heb jij de reacties gelezen?

Maar goed, ik zal het even voor je samenvatten. Gewoon doen. Zo'n goede aanbieding kan je niet laten lopen.
Ach het is maar €399 en wat persoonsgegevens waar ze mee vandoor kunnen gaan.
02-07-2018 19:42
Ik heb de aanvraag ingediend en gelukkig een auto toegekend gekregen. Moest vanwege mijn financiële verleden wat extra borg betalen, maar dat was met een snel doorlopend krediet gelukkig geregeld.
02-07-2018 19:42
ik heb ze de vraag gesteld hoe ze zich indekken voor de afschrijving van de auto als iemand veel kilometers rijd, dit was hun antwoord:

"Hierbij de antwoorden op uw gestelde vragen:

Wij doen enkel aan private lease en hebben onderzocht dat de gemiddelde private lease rijder 12000 km per jaar rijdt.

De beperking van de consument om niet over te gaan op privatelease blijkt de kilometerbeperking die wordt opgelegd.

Van de 100 aanvragen worden er 70 geweigerd omdat deze niet aan onze selectieprocedure voldoen.

Het kan voorkomen dat er een uitschieter zal zijn en dat is ingecalculeerd in onze bedrijfsvoering.

Wij willen op deze hevige concurrerende markt het all you can eat concept hanteren en door het bereiken van de massa de prijs concurrerend houden.

Als u nog vragen heeft of meer informatie wenst horen wij dat graag!"

Verder had ik nog de vraag gesteld om een keer lans te komen voor meer info, dat was geen probleem op het kantoor in Duiven was ik welkom na afspraak.

Al met al heb ik er toch geen vertrouwen in, ik ga gewoon voor een erkende dealer, dan betaal ik maar iets meer maar vertrouwen is me ook iets waard.
02-07-2018 19:49
neel

Al met al heb ik er toch geen vertrouwen in, ik ga gewoon voor een erkende dealer, dan betaal ik maar iets meer maar vertrouwen is me ook iets waard.

Verstandig denk ik.thumbs up

Wij willen op deze hevige concurrerende markt het all you can eat concept hanteren en door het bereiken van de massa de prijs concurrerend houden.

Dat lijkt me een weinig levensvatbaar idee in combinatie met een product als een auto, dat met name door er (veel) mee te rijden nogal onderhouds/slijtage- en afschrijvingsgevoelig is. Met voedsel is het anders, daar kun je op diverse manieren op de kostenkant besparen en zit er een gegarandeerde max aan wat je klanten gaan consumeren.

Als klopt wat ze hier vertellen nemen ze dus meer risico dan de concurrentie door oa dit soort issues niet dicht te regelen met hun voorwaarden, terwijl ze gezien hun lagere prijzen ook genoegen nemen met lage winsten. Dat is niet echt gezond.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-07-2018 20:26 door D. Elzinga.
neel
Ik ben naar een Volkswagen dealer geweest voor een proefrit en een offerte, hierbij heb ik 30.000km op jaarbasis genomen en zat ik net niet op de €400 per maand op basis van 4 jaar.

Klinkt best redelijk, ik kom wel hogere tarieven tegen bijv.
[www.privelease.nl]

Is die bijna 400 EUR incl al jouw afgevinkte wensen?
02-07-2018 21:49
D. Elzinga
...
Met voedsel is het anders, daar kun je op diverse manieren op de kostenkant besparen en zit er een gegarandeerde max aan wat je klanten gaan consumeren..

Inderdaad, en voedsel kost ook zo goed als niets. In een restaurant betaal je eigenlijk voor de bereiding, bediening en de locatie. Of je nou 1 of 2 biefstukken eet zijn de kosten niet voor de uitbater. Echter een auto met 240.000km terugkrijgen na 4 jaar met 12 facturen onderhoud en vast nog wat schade en reparaties...
02-07-2018 22:03
Ik had pas een aanvraag voor mijn neus voor ruim 170dkm per jaar (soort taxigebruik, 24 uur per dag). Ik zal ze even doorverwijzen big smile smiley big smile smiley
02-07-2018 22:26
Die 6 maanden lease is goedkoper als een week huren .
Boppie
Ik heb de aanvraag ingediend en gelukkig een auto toegekend gekregen. Moest vanwege mijn financiële verleden wat extra borg betalen, maar dat was met een snel doorlopend krediet gelukkig geregeld.
D. Elzinga

Dat lijkt me een weinig levensvatbaar idee in combinatie met een product als een auto, dat met name door er (veel) mee te rijden nogal onderhouds/slijtage- en afschrijvingsgevoelig is. Met voedsel is het anders, daar kun je op diverse manieren op de kostenkant besparen en zit er een gegarandeerde max aan wat je klanten gaan consumeren.

Als klopt wat ze hier vertellen nemen ze dus meer risico dan de concurrentie door oa dit soort issues niet dicht te regelen met hun voorwaarden, terwijl ze gezien hun lagere prijzen ook genoegen nemen met lage winsten. Dat is niet echt gezond.
In de basis vind ik het wel een mooie gedachte. Die ondernemer denkt dat de uitschieters niet zo groot zijn. En laten we wel wezen: als iemand 15.000 km/jaar rijdt i.p.v. 12.000 km/jaar, wat is dan het effect? Er zullen er ook zijn die 10.000 km/jaar doen wellicht. Beetje plussen, beetje minnen, kom je gemiddeld mooi uit. Zeker wanneer je een flink klantenbestand hebt zie je een enkele uitschieter niet terug. Maar ik denk inderdaad niet dat dat hier gaat werken. Als je een paar goochemerds hebt die dit weten dan brengen ze daar hun leasevloot onder en dan is 'All in' binnen een paar jaar 'All out'.
03-07-2018 10:11
Omdat de kostenverschillen tussen verschillende kilometrages zo groot zijn, is dit een enorm risico wat de meeste bedrijven niet durven nemen. Want inderdaad, zo krijg je voornamelijk klanten die meer rijden dan je hebt ingeschat en dan ga je nat.
400*48= 19.200
dat is echt fucking veel voor het in bruikleen hebben van een polo

die dingen kosten nieuw +- 16.000
4 jaar all risk verzekering is 2000
heb je de rest over voor je wegenbelasting
onderhoud is elk jaar 400-500

en na 4 jaar heb jij een restwaarde ipv je geld weggegooid, onbegrijpelijk om zoiets te private leasen, ik had een occasion gekocht.
Tja zoals ik het zie is private lease alleen interessant als je 1) niet direct de centen hebt om een (goede) auto te kopen maar deze wel echt nodig hebt (voor werk bijvoorbeeld) of 2) niet op wil/kan draaien voor eventuele tegenvallers/grote reparaties. In elk andere geval acht ik de kans dat het goedkoper is niet zo groot. Immers: de leasemaatschappij moet ook z'n broek ophouden, dat betekent dus ofwel dat leasen duurder zal zijn ofwel dat men dat prijsverschil middels slim inkopen/beheren compenseert. Volgens mij is er maar één leuke manier van leasen: met een auto van de zaak (dus stukje bruto/netto verrekening), modelletje met weinig bijtelling en een tankpas er bij. Dan kun je (doorgaans) deftig rijden zonder al te veel zorgen en tegen een redelijk bedrag. Dat hele private leasen, ik geloof er niet zo in.
03-07-2018 11:47
Leon in z'n SEAT
Dat hele private leasen, ik geloof er niet zo in.

Ik ook niet, het is en blijft een verdienmodel. Zelfs koelkasten en bedden kun je leasen tegenwoordig.nut smiley Ik blijf erbij dat je, als je in staat bent een maandbedrag af te lossen, je ook kunt sparen.

Maar behoeftebevrediging uitstellen is tegenwoordig teveel gevraagd, zo lijkt het.
03-07-2018 12:00
Idefiqs
Leon in z'n SEAT

Ik ook niet, het is en blijft een verdienmodel. Zelfs koelkasten en bedden kun je leasen tegenwoordig.nut smiley Ik blijf erbij dat je, als je in staat bent een maandbedrag af te lossen, je ook kunt sparen.

Maar behoeftebevrediging uitstellen is tegenwoordig teveel gevraagd, zo lijkt het.
Dat is onzin, het betalen moet je en bij dat geld kan je niet komen je hebt het niet.
Bij sparen moet je iedere maand het geld overmaken en kunnen maken je kan het ook uitgeven en je kan het ook weer van je spaarrekening afhalen.
Je moet je eerder afvragen of je wel of geen nieuwe auto moet willen hebben.
03-07-2018 12:08
Koelkast leasen? Heb advertenties gezien waarbij je het totale aankoopbedrag al binnen 2 jaar volledig hebt betaald bij leasen (bij Skala bijvoorbeeld, voor een Samsung SA-RB37J501MSL)!
zombies
Idefiqs
Leon in z'n SEAT

Dat is onzin, het betalen moet je en bij dat geld kan je niet komen je hebt het niet.
Bij sparen moet je iedere maand het geld overmaken en kunnen maken je kan het ook uitgeven en je kan het ook weer van je spaarrekening afhalen.
Grote verschil is natuurlijk dat je sparen vooraf moet bedenken. Als vier jaar afbetalen gelijk staat aan vier jaar sparen dan kan ik bij die afbetaling dus vier jaar eerder in die auto rijden. 'Slim he?' eye rolling smiley
Begrijp me niet verkeerd, er zijn ongetwijfeld situaties waarin leasen de beste keus is. Waar het in mijn optiek mis gaat is dat het in veel gevallen ook de weg van de minste weerstand is en er dus uit gemak maar voor wordt gekozen, zich niet realiserend dat het over de langere termijn helemaal niet zo handig is. Immers: als ik die auto na een jaar of wat weer inruil, dan kan de restwaarde meteen de aanbetaling zijn voor het vervangende exemplaar. Bij leasen begin je gewoon weer op 0. En dat sparen kan ten tijde van het autobezit gewoon (deels, na aftrek van onderhoud etc.) door gaan, dus je hebt dan vanzelf weer budget voor wat anders.
Meeuw
Koelkast leasen? Heb advertenties gezien waarbij je het totale aankoopbedrag al binnen 2 jaar volledig hebt betaald bij leasen (bij Skala bijvoorbeeld, voor een Samsung SA-RB37J501MSL)!
Tja is de hele economische crisis daar ook niet een beetje mee begonnen? En dan met name in de VS? Daar kopen ze bijna alles op afbetaling zo lijkt het. Een vervelende denkwijze die meer en meer lijkt over te waaien naar Europa...
03-07-2018 12:37
Je bent toch niet wijs als je € 35 per maand betaalt (lease) voor een koelkast die nieuw € 770,- kost? Na 4 jaar leasen had je 2 koelkasten kunnen hebben maar je hebt er 0.
Kopen op afbetaling, mits met een redelijk renteniveau, kan ik eerder begrijpen.
Meeuw
Je bent toch niet wijs als je € 35 per maand betaalt (lease) voor een koelkast die nieuw € 770,- kost? Na 4 jaar leasen had je 2 koelkasten kunnen hebben maar je hebt er 0.
Kopen op afbetaling, mits met een redelijk renteniveau, kan ik eerder begrijpen.

Bedenk ook even dat een koelkast normaliter zo'n, wat zal het zijn, tien jaar meegaat. Je tikt dus over de gebruikelijke levensduur 5x de normale aanschafprijs af, en dan sta je uiteindelijk alsnog met lege handen.eye rolling smiley
D. Elzinga
Meeuw

Bedenk ook even dat een koelkast normaliter zo'n, wat zal het zijn, tien jaar meegaat. Je tikt dus over de gebruikelijke levensduur 5x de normale aanschafprijs af, en dan sta je uiteindelijk alsnog met lege handen.eye rolling smiley
Wat is volgens jou de waarde nog dan van een koelkast die 'op' is? winking smiley Maar dan nog, voor 4x de aanschafwaarde wil ik best een keer naar de milieustraat rijden grinning smiley
03-07-2018 13:32
zombies
Idefiqs
Leon in z'n SEAT

Nee, jij vindt dat onzin. Dat is niet hetzelfde.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.