5 deurs auto, tot €5000

Gepost door Bart blabla 
We zijn opzoek naar een 5 deurs auto met het liefst niet meer dan 150.000km, sterke voorkeur met trekhaak.
Hebben al zitten kijken naar een Honda jazz omdat deze redelijk zuinig zijn. Dus ook verbruik is belangrijk (reëel verbruik!!)
Welke andere autos zijn ook het overwegen waard?
we hebben meer informatie nodig.
Hoeveel KM ga je er jaarlijks mee rijden? benzine or diesel?
Wat ga je ermee trekken? hoeveel KG.
Hoe groot moet de auto zijn? je hebt een 5 deurs Suzuki alto met trekhaak.
welke accessoires/opties wil je hebben? airco?
Daarnaast kan een goed onderhouden auto met een hoge KM stand beter zijn dan een auto met een lage KM stand.
Veel snelweg is minder slijtage dan veel stadsverkeer.

Voorkeur van merken?
Nog een aanvulling op al die vragen hier boven; mocht je niet trekken, maar een fietsen/lastdrager monteren; Hoeveel kogelbelasting heb je nodig? (vertikale druk op de kogel in KG)
Botsautotje
we hebben meer informatie nodig.
Hoeveel KM ga je er jaarlijks mee rijden? benzine or diesel?
Wat ga je ermee trekken? hoeveel KG.
Hoe groot moet de auto zijn? je hebt een 5 deurs Suzuki alto met trekhaak.
welke accessoires/opties wil je hebben? airco?
Daarnaast kan een goed onderhouden auto met een hoge KM stand beter zijn dan een auto met een lage KM stand.
Veel snelweg is minder slijtage dan veel stadsverkeer.

Voorkeur van merken?

het is voor ons als 2e auto, dus plm 7000-10000km per jaar ->benzine
af en toe karretje voor eens naar de stort te rijden met wat tuinafval (geen caravan of autoambulance enz)
alto vind ik net wat te klein, dus net slagje groter heeft de voorkeur
opties zijn minder belangrijk maar cv, airco zijn wel erg fijn
merken liefst iets betrouwbaars waardoor ik vaak japans/koreaans heb gereden, maar als iemand me echt kan overtuigen van een europese auto die betrouwbaar is sta ik daar ook voor open
Mitsubishi Colt

Gunstig qua wegenbelasting (<950 kg)
4-cilinder met 95 pk, dus redelijk vlot
Verrassend ruim
Oerbetrouwbaar
Zonder onderhandelen beide net iets boven budget maar wel met trekhaak:

-Mitsubishi Colt 1.3 Edition Two, 109.811 km, 2011, € 5.500

-Mitsubishi Colt 1.3 Edition Two, 78.767 km, 2010, € 5.950

Bart blabla
Dus ook verbruik is belangrijk (reëel verbruik!!)
Dat is misschien leuk als stoer praat tegen de buurman maar als je slechts 7~10dkm per jaar rijdt maakt dat eigenlijk bar weinig uit. Stel één auto rijdt 1 op 15,5 en de ander 1 op 12,5 dan scheelt dat slechts 217 euro...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-05-2018 11:05 door Mc1 -.
Nico1979
Mitsubishi Colt

Gunstig qua wegenbelasting (<950 kg)
4-cilinder met 95 pk, dus redelijk vlot
Verrassend ruim
Oerbetrouwbaar

De Mitsubishi Colt vind ik ook een goede keus, of kijk naar de Hyundai I20, of Renault Clio 3. Dit zijn ook prima keuzes. Verbruik maakt met zo weinig kilometers eigenlijk niet uit. De kilometerstand zegt in de praktijk weinig over de staat. Van veel korte stukjes slijt een auto heel hard.
Mc1 -
Zonder onderhandelen beide net iets boven budget maar wel met trekhaak:

-Mitsubishi Colt 1.3 Edition Two, 109.811 km, 2011, € 5.500

-Mitsubishi Colt 1.3 Edition Two, 78.767 km, 2010, € 5.950

Bart blabla
Dus ook verbruik is belangrijk (reëel verbruik!!)
Dat is misschien leuk als stoer praat tegen de buurman maar als je slechts 7~10dkm per jaar rijdt maakt dat eigenlijk bar weinig uit. Stel één auto rijdt 1 op 15,5 en de ander 1 op 12,5 dan scheelt dat slechts 217 euro...

Goed punt zo had ik het nog niet bekeken. Verbruik is dus iets wat minder belangrijk is. Maar geen extreme slurpautos.
Ik weet niet in welke regio je zoekt. een trekhaak kan ook achteraf geplaatst worden, kost je zon 500 euro. mocht je een auto vinden die je aanspreekt maar geen trekhaak heeft.
Je hebt best wat keus, qua betrouwbare auto. Uiterlijk tja das een ander verhaal.
Toyota Yaris, Fiat Panda, Kia rio, Honda jazz, Suzuki Swift, Hyundai Getz.

Yaris, Panda, Rio en Getz zijn saaie autos. Jazz is erg ruim voor zijn grootte. en de Swift is een poormans mini, dus minst comfortabel.

Verder is het belangrijk om de kijken naar roest, schade en onderhoudshistorie. en vooral welke rijd het lekkerst.
Dan spreekt een jazz, rio of yaris me het meeste aan. Jazz vind ik er het leukst uitzien, maar vindt ze nogal aan de prijs. Rio en yaris van welk jaar/welke type motor kunnen jullie me aanbevelen?
Bij de Toyota yaris kun je het beste de 1.3 nemen, de 1.0 is aan de erg krappe kant, en wil nog wel eens flink olie gebruiken, als gevolg van kantelende zuigers. De 1.3 is ook duidelijk stiller. Bij de Kia Rio maakt het niet heel veel uit.

Ontwikkelingen gaan snel, zowel bij de Yaris als de Rio hebben de 3e generatie meer te bieden dan de 2e generatie. Vooral bij Kia zie je heel goed hoe snel het gaat.

Voordeel van Kia is, dat ze voordeliger zijn dan Toyota en Honda, maar er
Inmiddels zeker niet meer voor onder doen. Toyota en Honda zijn goed, helaas weten dat meer kopers, hierdoor betaal je er relatief veel voor.
Kia rio 3e generatie valt buiten het budget denk ik. Ziet er wel erg leuk en fris uit.
Die Colts zijn leuk. Die eerste staat ook bij een prima toko overigens, ben daar ooit geweest om een S60 te bekijken en rijden.
Heb je met beide auto’s gereden ak2??

Wat een zwets..
Wij rijden een Yaris 1.0 en die verbruikt amper olie.
Vier jaar daarvoor met de Aygo, ook nul komma nul, zelfde motor.
1-KR FE driecilinder met 69 pk.

(75.000 km mee gereden).

Mijn moeder had vroeger een Yaris 1.0, niks noppes nada. Kantelende zuigers heb ik ook nog nooit van gehoord bij dit type motor.
Wellicht bij hele hoge kilometerstanden of huftergebruik, maar bij gewoon autorijden lijkt het mij een broodje aap verhaal.

@ Bart blabla, overweeg een proefrit in de Yaris 1.0, fijne auto, zeker bij minder km’s als tweede auto.
Niet superveel power maar heb je dat dan echt nodig?
De 1,3 is echt een pak duurder, gebruikt.
Ruttie85
Heb je met beide auto’s gereden ak2??

Wat een zwets..
Wij rijden een Yaris 1.0 en die verbruikt amper olie.
Vier jaar daarvoor met de Aygo, ook nul komma nul, zelfde motor.
1-KR FE driecilinder met 69 pk.

(75.000 km mee gereden).

Mijn moeder had vroeger een Yaris 1.0, niks noppes nada. Kantelende zuigers heb ik ook nog nooit van gehoord bij dit type motor.
Wellicht bij hele hoge kilometerstanden of huftergebruik, maar bij gewoon autorijden lijkt het mij een broodje aap verhaal.

@ Bart blabla, overweeg een proefrit in de Yaris 1.0, fijne auto, zeker bij minder km’s als tweede auto.
Niet superveel power maar heb je dat dan echt nodig?
De 1,3 is echt een pak duurder, gebruikt.

Nee dit is geen broodje aap verhaal. En nee meestal is Toyota best een goede auto, ook al viel ons de kwaliteit van de Aygo erg tegen, de facelift uitvoeringen moeten beter zijn.

Mijn vriendin heeft een nieuwe Toyota Aygo gekocht in 2007 en deze eind 2014 ingeruild. Bij 99.000 kilometer hebben we de auto verkocht vanwege het gebrek aan comfort, hoge olie verbruik en de vele mankementen. Ook werd er steeds meer mee gereden. De opvolger een Citroen C3 (2) staat inmiddels op 184.000 kilometer, biedt veel meer comfort, en gebruikt geen olie (van betekenis), en is probleemloos. Ik heb dus ook veel ervaring met de 1.0 van Toyota, en zelfs in een Aygo wordt je er al niet blij van, laat staan in een zwaardere Yaris.
Ik kan die ervaring niet met je delen, ik vond de Aygo vooral in afwerking een ondermaatse auto.
(Die van ons was van ‘09)

Lekkageproblemem hadden wij wel.

Echter qua prestaties vind ik de 1.0 motor prima presteren, ook in de Yaris.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.