Goede websites om auto te verkopen

Gepost door Frank van Zijst 
We hebben besloten om onze Suzuki Alto te verkopen. Welke online plekken adviseren jullie voor de verkoop?

Alvast bedankt.
Anonieme bezoeker
Re: Goede websites om auto te verkopen
14-04-2018 21:58
Gaspedaal.nl/autowereld, of autoscout24.nl zijn gratis. Marktplaats kost je 25e per maand.
Marktplaats, autoscout24 of facebook marketplace.
Het beste platform om particulier een auto te slijten blijft imo toch marktplaats ondanks z'n nadelen, en anders speurders of autoscout. Die twee laatste hebben een minder groot bereik, maar zijn dan wel weer gratis.
Anonieme bezoeker
14-04-2018 23:21
Ik vind Autoscout het fijnst; eenvoudig, gratis en de paar keer dat ik een auto particulier verkocht kreeg ik normale, serieuze reacties.

Op Marktplaats krijg je vooral veel paupers en/of handelaren die je auto wel even vandaag komen halen voor de helft van waarvoor je ‘m aanbiedt of bellen/berichten enkel ‘wat is je laagste prijs?’. Nee, via Marktplaats ga ik in ieder geval nooit meer een auto te koop aanbieden!
Alle keren dat ik mijn auto verkocht heb ging dat zonder problemen via marktplaats, ja je krijgt af en toe onzinnige boden, maar via alle andere gratis sites kreeg ik geen reactie.
Twee auto's snel via Autoscout verkocht.

Je kan hem gratis plaatsen op Autowereld en Nederlandmobiel dacht ik, dan komt hij ook op Gaspedaal.
Anonieme bezoeker
17-04-2018 16:04
Zoveel mogelijk kanalen proberen.

Goede suggestie. De reclame heb ik maar even weggehaald.

Ivanov
AutoWeek Moderator

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-04-2018 19:24 door Ivanov.
Toevallig me mazda via autoscout aangeboden. Had binnen 24 uur 4 kopers die hem wilde voor de export. Uiteindelijk binnen 12 uur de auto verkocht.

Goede foto's (wielkasten, interieur, opties) zijn erg belangrijk. Neem daar dus de tijd voor.
D. Elzinga
Het beste platform om particulier een auto te slijten blijft imo toch marktplaats ondanks z'n nadelen, en anders speurders of autoscout. Die twee laatste hebben een minder groot bereik, maar zijn dan wel weer gratis.
Daar sluit ik me bij aan. thumbs up

Najub
Zoveel mogelijk kanalen proberen. Een nieuwe op de veilingmarkt is reclame. Deze dienst is gratis en het proberen waard!
Dat zou ik in ieder geval zeker niet doen!
Ik heb autoscout en marktplaats gebruikt.
Consumenten kopen via Marktplaats.
Autoscout is meer voor Handelaren , merk ik.
3 auto's via Marktplaats verkocht.
1 via autoscout (handelaar die een koper had).
Via Marktplaats veel meer reacties. Altijd de auto binnen 2 weken tijd kwijt.

Het vervelende vind ik wel altijd de betaling: 5k in cash wil ik niet, overboeken kost veel tijd (soms uren wachten) en kan alleen op werkdagen met spoed, ideal kan tot max 1500 ofzo.
Tot nu toe altijd overgeschreven bij de Jumbo met PostNL agentschap, zelfde openingstijden als de winkel. Daarbij staat er een ING automaat, kan ik meteen geld op echtheid controleren en afstorten. Super! Moet je denk ik alleen wel een rekening bij de ING hebben winking smiley
Op marktplaats heb ik meestal mijn gebruikte auto’s weten te slijten, hoewel je 9 van de 10 keer een handelaartje treft. En die willen de auto alleen tegen handelsprijzen kopen.

Vorig jaar een slechte ervaring gehad met autoscout24.
Ik had de advertentie nog geen 2 seconden online (letterlijk!) en mijn telefoon stond roodgloeiend. Nadat ik het eerste gesprek had opgehangen kreeg ik een sms dat ik 7 oproepen had gemist.
7!
Het slechte eraan was dat die eerste die belde ook echt tuig was waar je geen zaken mee wil doen. Het overrompelde me zo dat ik geen raad wist met alle bedreigingen en misleidingen. Heb er achteraf melding van gemaakt bij autoscout (die niets deed) en de rdw (onderzoek gestart, niets meer vernomen)
Nog wat verkooptips:
1) Handelaren bieden snel maar betalen minder dan particulieren. Wacht op een particulier die een fatsoenlijk bedrag biedt. Reageer niet op hele lage biedingen.
2) Eerst bellen met de koper, ik heb nooit last gehad van tuig, maar je weet maar nooit...en maak dan afspraken over een eventuele betaling.
3) Reken op deze site uit wat je auto waard is: [www.autoweek.nl] . De 'inkoopprijs' is een aardige indicator van wat je voor de auto kunt krijgen op MP. Voor mij als verkoper dat de bodemprijs.
4) Mensen kopen op gevoel, dus zet geen auto te koop waar de koper zelf nog van alles mee moet doen, zoals een beurt geven, banden vervangen.
5) ANWB heeft een modelovereenkomst voor een koop: [www.anwb.nl]
Biedt dat aan als kopers twijfelen.
6) Wees eerlijk over gebreken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2018 07:16 door spoiler alert.
Marktplaats werkr voor mij altijd goed.

Zorg voor goede totaal foto's. Dus waar de auto in zn geheel opstaat, niet dat er nog net een hoek wegvalt. Daarnaast goede detailfoto's.

Wees eerlijk en zorg dus dat de auto in het echt niet ontzettend tegenvalt. He voorkomt A. dat je veel bezichtigingen krijgt zonder resultaat en B. 'voer' voor de koper om de prijs nog eens verder te drukken.

Meestal ben je na wat onzinbiedingen de auto alsnog snel kwijt.
Dus de volgende sites:

gratis: autoscout, speurders, gaspedaal, tweedehands.nl
betaald: marktplaats.nl

Nederlandmobiel en Autowereld ken ik niet, verder hoe zit het met gaspedaal eigenlijk?

En weet iemand of autotrack nog een rol speelt
Gaspedaal is zelf geen verkoopsite, die verzamelen alleen de resultaten van Autowereld, AutoTrack, NederlandMobiel e.d.

Marktplaats, Speurders en Autoscout24 trouwens niet, eigenlijk alles wat veel particulier aanbod heeft zit er niet tussen. Maar voor de rest wel handig dus.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2018 00:27 door PannekoekHersteldienst.
Vooropgesteld; ik weet dat dit een autoforum is maar ik stel mijn vraag toch hier omdat het een (bijna) soortgelijk geval is.
Wij staan op het punt om onze caravan te verkopen. Ben je dan volledig afhankelijk van Marktplaats á 25/30 euro per maand, Facebook marketplace en/of speurders?
Of kun je een caravan ook aanbieden op sites als NederlandMobiel, Autotrack, Autowereld, tweedehands.nl of Autoscout24?
eerste-opel
Vooropgesteld; ik weet dat dit een autoforum is maar ik stel mijn vraag toch hier omdat het een (bijna) soortgelijk geval is.
Wij staan op het punt om onze caravan te verkopen. Ben je dan volledig afhankelijk van Marktplaats á 25/30 euro per maand, Facebook marketplace en/of speurders?
Of kun je een caravan ook aanbieden op sites als NederlandMobiel, Autotrack, Autowereld, tweedehands.nl of Autoscout24?

Het is heel simpel:
Om je caravan (of auto) te verkopen, heb je een koper nodig.
Particuliere kopers van caravans (en auto's) gaan naar marktplaats.
Dat is veruit de vijver met de meeste vissen.
Ja je kunt de vehicel gratis op een andere site zetten. Je verkoopt het niet of voor honderden euro's te weinig.
Zeg zelf: waar kijk jij als je een 2e handse caravan wil kopen?

1 andere gratis optie is: FACEBOOK

Een kennis van mij heeft zijn huis verkocht door deze louter op Facebook te zetten. Gratis, zonder makelaar.
Dat zou je ook kunnen proberen.
Maar een caravan of auto kosten een hoop geld. 25 euro is niets t.o.v. de duizenden euro's die je handel moet gaan kosten.
Anonieme bezoeker
21-04-2018 20:14
Hotdog
...

Ik had de advertentie nog geen 2 seconden online (letterlijk!) en mijn telefoon stond roodgloeiend. Nadat ik het eerste gesprek had opgehangen kreeg ik een sms dat ik 7 oproepen had gemist.
7!
Het slechte eraan was dat die eerste die belde ook echt tuig was waar je geen zaken mee wil doen. Het overrompelde me zo dat ik geen raad wist met alle bedreigingen en misleidingen. Heb er achteraf melding van gemaakt bij autoscout (die niets deed) en de rdw (onderzoek gestart, niets meer vernomen)

Veel handelaren (vooral goedkope segment) hebben een systeem die gebruik maakt van de API van marktplaats. Zodra er een auto wordt geplaatst krijgen zij in een fractie van een seconde een bericht, en de handelaar of zijn medewerkers bellen dan direct.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2018 20:18 door Gullwing.
spoiler alert
eerste-opel

Het is heel simpel:
Om je caravan (of auto) te verkopen, heb je een koper nodig.
Particuliere kopers van caravans (en auto's) gaan naar marktplaats.
Dat is veruit de vijver met de meeste vissen.
Ja je kunt de vehicel gratis op een andere site zetten. Je verkoopt het niet of voor honderden euro's te weinig.
Zeg zelf: waar kijk jij als je een 2e handse caravan wil kopen?

1 andere gratis optie is: FACEBOOK

Een kennis van mij heeft zijn huis verkocht door deze louter op Facebook te zetten. Gratis, zonder makelaar.
Dat zou je ook kunnen proberen.
Maar een caravan of auto kosten een hoop geld. 25 euro is niets t.o.v. de duizenden euro's die je handel moet gaan kosten.

Zelf zou ik denk ik inderdaad ook op Marktplaats kijken als ik zoiets tweedehands zou kopen. Als is het maar om onbekende caravandealers verderop in het land te vinden die net voor een mooie prijs jou droomcaravan hebben staan. Marktplaats is natuurlijk niet voor niets zo groot geworden.

Facebook (marketplace) is inderdaad ook een goede optie om in het achterhoofd te houden.

Een caravan of een auto kost inderdaad een hoop geld. Eerlijk gezegd hebben we ook al gekeken of we via de stalling de caravan kwijt konden raken (die hoort waarschijnlijk nogal eens dat mensen op zoek zijn). De stalling bood echter een belachelijk laag bedrag ten opzichte van waarvoor wij hem op marktplaats/speurders etc. gezien hebben. Hij bood ongeveer de helft van wat wij zelf gevonden hadden.
Als je dan al het dubbele bedrag kan krijgen dan is het natuurlijk niet zo gek om die 25 euro er eerst vanaf te trekken. Je hebt dan alsnog héle dikke winst ten opzichte van het verkopen aan de stalling.
Gullwing
Hotdog
...

7!

Veel handelaren (vooral goedkope segment) hebben een systeem die gebruik maakt van de API van marktplaats. Zodra er een auto wordt geplaatst krijgen zij in een fractie van een seconde een bericht, en de handelaar of zijn medewerkers bellen dan direct.

Zelfs op marktplaats kan je een zoekresultaat opslaan en krijg je automatisch bericht als er iets geplaatst is afgelopen 24 uur.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.