B segmenter met hoge instap gezocht

Gepost door Oveazibi 
Mijn ouders zijn op zoek naar vervanging van hun huidige polo sdi uit 2001 met 4 ton op de teller.

Ze zijn rond de 70 dus zoeken iets met een hoge instap. Betrouwbaar ook en met niet teveel gelopen. Ze rijden rond de 15.000 km per jaar, dus zal een benzine moeten worden. Diesel is niet echt meer nodig..

Budget is 4000-6000 euro. Liefst zo jong mogelijk uiteraard. Opties interesseert ze niets. De polo had ook niets qua opties grinning smiley

Ze zijn niet veeleisend dus. Hoge instap is het belangrijkste.
Mooi. Vanwaar deze mededeling?
Anonieme bezoeker
Re: B segmenter met hoge instap gezocht
29-03-2018 20:06
De Fiat sedici of vrijwel identieke Suzuki SX4, of wat groter en comfortabeler de Renault Scenic 3.
De Honda Jazz lijkt mij de beste optie. Hoge instap gecombineerd met laag verbruik(dat zie je niet veel in deze klasse!!) en betrouwbaarheid top. Je moet hem wel passen. Als je heel groot bent past het niet zo goed is mijn ervaring.
Total Loss
Opel Meriva uit 2008 met 53.000 kilometer
Alleen naar de kilometerstand kijken is niet heilig he. De auto is 10 jaar oud en auto's slijten ook als ze stil staan. En als de auto maar 5300 kilometer per jaar maakt dan is ie als boodschappenautootje gebruikt, dus relatief veel optrekken, remmen en schakelen en relatief veel koude kilometers (lees: veel meer motor slijtage)
Bedankt voor de suggesties alvast! Zie een leuke jazz hybrid staan. Alleen met 230k km op de teller:

[www.autotrader.nl]

Met garantie maar weet niet hoe lang. Zou dit een goede optie kunnen zijn? Honda kwaliteit schijnt wel erg goed te zijn toch?
Toyota Yaris voldoet er prima aan!
Anonieme bezoeker
Re: B segmenter met hoge instap gezocht
30-03-2018 04:51
Fiat Panda, Yaris, Jazz, Daihatsu Sirion, Suzuki Splash/Opel Agila
Epicuri
Mooi. Vanwaar deze mededeling?

Vanwaar deze onzinnige, topic vervuilende reactie?

Moet vanmiddag bij een jazz uit 2008 met 180k op de teller gaan kijken. Een 100 pk versie. Geen hybrid dus. Staat in de buurt. Eerste eigenaar met nap en hele onderhoudshistorie erbij.
Wordt er gekeken naar een automaat of niet? Gezien de leeftijd heel niet gek, lijkt me.

De Verso-S en Trevia zijn nog iets te duur denk ik?
Overigens heeft een gewone Yaris of C3 ook een fijne instap. Niet heel hoog, maar de stoelzitting wel op een ideale hoogte: niet klimmen, maar ook niet naar beneden storten.
Je ouders zijn hoge maandlasten gewend van de diesel.
Ze zouden ook kunnen overstappen naar private lease. Een nieuwe Up ofzo. Zorgeloos rijden zonder gedoe met reparaties. Die kleintjes rijden behoorlijk goed tegenwoordig.
Bovendien erg zuinig zijn de nieuwe auto's.
En het is geworden....

De Honda Jazz! Het is heel snel gegaan allemaal. Afgelopen week moest mijn vader me een keer ophalen van mijn werk en merkte ik dat de polo gewoon versleten was met zijn 4 ton op de teller. Helaas pas nog nieuwe dorpels in laten zetten á 600,00. Nu was de koppeling ook totaal op.
Gisteravond heb ik dit bericht gepost. Zeebra adviseerde de Jazz en na die bekeken te hebben leek me dat inderdaad de beste optie. Daarna hebben we alles op het www afgestruind naar een betaalbare Jazz. En eentje gevonden bij een handelaar in de buurt. Een elegance uitvoering van 1-2009 van de eerste eigenaar met de complete onderhoudshistorie erbij.

We zijn afgelopen middag wezen kijken. Ouders erin laten zitten en ze waren laaiend enthousiast. Toen een stuk gereden en dat ging ook prima. Niets raars of vreemds te merken of te horen. Km. stand is trouwens 179K. Het is een 1.4 met allerlei opties. Geen cruisecontrol, das wel jammer. Wel weer stoelverwarming etc.
We konden hem gelijk al meenemen, wat we niet verwacht hadden. Gewoon zo gekocht, zonder garantie en contant afgerekend. Laatste oliewissel heeft ie in januari gehad dus een afleverbeurt was niet nodig. Olie was helemaal schoon ook. Auto was niet schoongemaakt of wat dan ook. Alleen door de wasstraat geweest zo te zien. Van binnen niets schoongemaakt en onder de motorkap ook niet. Gewoon een eerlijk verhaal en niets te verdoezelen zeg maar. Sluitende nap en onderhoudsboekje, dus ik heb er alle vertrouwen in.

Hoop en denk dat ze er veel plezier van gaan hebben. Pics:

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en alle suggesties!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-03-2018 22:10 door Oveazibi.
Goede keus en veel plezierige kilometers.
Een goede keuze gemaakt!! Veel plezier met de auto. De Jaz is heel betrouwbaar en zuinig. Enige nadeel is het ontbreken van de cruise control(vooral als je dat al gewend bent) Dat was voor mij toen wel even wennen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.