hoelang kan mijn C1 nog mee?

Gepost door Jouke Kramer 
Hallo ieder.

Ik rij momenteel redelijk tevreden in mijn Citroën C1 uit 2005 met ongeveer 130.000 op de teller. De laatste jaren hebben er geen noemenswaardige ingrepen plaats gevonden. Ik hoop er nog een tijdje in door te kunnen rijden. Per jaar rij ik ongeveer 15.000 km voornamelijk binnendoor wegen. Mijn vraag is hoelang in nog door kan rijden voordat deze af is of niet meer de moeite waard is qua onderhoud.

Kunnen jullie mij vertellen wat een redelijke maximale kilometerstand is van een C1?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2016 15:45 door Jouke Kramer.
ligt er aan: de Japanse motor van je C1 kan normaal gesproken nog wel een paar honderdduizend km mee smiling smiley
kwestie van gewoon door blijven rijden, en bij iedere duurdere reparatie je afvragen of ie het nog waard is.
vraag bij zo'n eventuele dure reparatie wat er nog meer aan zit te komen (qua dure reparaties/onderhoud)
En bedenk: een reparatie van € 1.000,- komt overeen met je afschrijving van 1 jaar als je een andere auto zou willen kopen...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2016 15:59 door FW Ta-183 Huckebein I.
Anonieme bezoeker
Re: hoelang kan mijn C1 nog mee?
08-03-2016 16:08
Een realistische km-stand voor een C1 met goed onderhoud is 500.000 km.
Quote
Phaeton W12
Een realistische km-stand voor een C1 met goed onderhoud is 500.000 km.
is 500.000 niet wat te hoopvol?

Ik zou met de helft al blij zijn!
Die helft kun je ook zeker weten halen.

Onderhoud is het belangrijkste bij een auto, doe je dat op tijd ja dan gaat ie geruime tijd mee zonder noemswaardige dingen.
Bij 250.000 km zou je de eerste dure onderdelen kunnen verwachten, maar dat is ook weer afhankelijk van hoe je de auto gebruikt. Dus inderdaad, eenmalig 1000 euro in onderhoud betalen en dan weer 3 jaar rustig door kunnen tuffen is een betere aanpak dan op dat moment een nieuwe auto kopen. Tenzij je ook eens toe bent aan verandering natuurlijk.

Maar bekijk het gewoon van reparatie op reparatie. Nu op dit moment zou ik eerst maar eens afwachten tot er 2 ton op de teller staat en dan nog een keer de vraag stellen.
Er een tijdje geleden een Toyota Aygo gekeurd bij klokje rond. Die was na bijna 200.000km nog prima.

Met het oplopen van de leeftijd zul je langzamerhand wel meer onderhoudskosten krijgen. De koppeling zou bijvoorbeeld wel eens aan vervanging toe kunnen zijn, als dat nog niet gebeurd is, kost al snel 500 euro. Dat moet je afwegen tegen de afschrijving. Bedenk dat als je hem inruilt de handel ook moet verdienen.

Als de auto verder bevalt, hij niet of nauwelijks last heeft van roest en het olieverbruik een beetje meevalt, denk ik dat je prima nog een tijdje door kunt rijden.
Quote
FW Ta-183 Huckebein I
ligt er aan: de Japanse motor van je C1 kan normaal gesproken nog wel een paar honderdduizend km mee smiling smiley

Helaas is dat niet zonder meer waar. De motoren van de C1, althans van de vroege exemplaren, hebben nogal eens last te hebben van kantelende zuigers en gaan dan (fors) olie verbruiken. Wij hebben een C1 gehad, nieuw gekocht, keurig dealer onderhouden, maar ook die ging steeds meer olie verbruiken. Daar kunnen ze misschien best oud mee worden, maar ik ben niet erg onder de indruk van die 'Japanse kwaliteit'. (Made in Poland, btw)
Klopt, je kunt heel erg veel pech hebben met een dergelijk licht blokje. Dan zijn ze inderdaad goed kapot met 150.000 km. Maar ja dat zie je dan wel en dan is het inderdaad zaak er geen geld meer in te pompen en te verkopen.
Quote
Nissan GT-R, awesome
Klopt, je kunt heel erg veel pech hebben met een dergelijk licht blokje. Dan zijn ze inderdaad goed kapot met 150.000 km. Maar ja dat zie je dan wel en dan is het inderdaad zaak er geen geld meer in te pompen en te verkopen.

Om het iets te nuanceren: We hebben in de C1 in acht jaar 20.000km per jaar mee gereden, tegen heel lage kosten. We hadden waarschijnlijk er best nog een tijd mee door kunnen rijden. Een ruilmotor hoeft, als dat nodig is, ook niet heel duur te zijn als je een beetje zoekt op internet. Wij hebben hem ingeruild omdat we een een goed deal kregen op een nieuwe, grotere auto. Ik vind het beslist géén slechte auto, alleen vind ik de motor niet direct het beste voorbeeld daarvan...
Anonieme bezoeker
Re: hoelang kan mijn C1 nog mee?
08-03-2016 18:42
Quote
Deux cent cinq
Quote
Nissan GT-R, awesome
Ik vind het beslist géén slechte auto, alleen vind ik de motor niet direct het beste voorbeeld daarvan...

Waarom niet?

Uitsluitend olie en filters vervangen tot zeer hoge kilometerstanden, praktijkverbruik van 1:18 en behoorlijk vlot (voor zijn klasse).

Beter en/of goedkoper lukt haast niet.
Anonieme bezoeker
Re: hoelang kan mijn C1 nog mee?
08-03-2016 19:57
Kijk ook eens voor alles wat je over je C1 wilt weten op het forum voor Aygo/107/C1: www.citybugclub.nl
Duidelijk is dat meeste minstens 2 ton zonder grote problemen aankunnen.
Slaat het noodlot toch toe?
Specialisten zetten voor rond de 1000 Euro een blok met lage kilometerstand erin.
Inclusief nieuwe koppeling.
Quote
RT57
Quote
Deux cent cinq
Quote
Nissan GT-R, awesome
Ik vind het beslist géén slechte auto, alleen vind ik de motor niet direct het beste voorbeeld daarvan...

Waarom niet?

Uitsluitend olie en filters vervangen tot zeer hoge kilometerstanden, praktijkverbruik van 1:18 en behoorlijk vlot (voor zijn klasse).

Beter en/of goedkoper lukt haast niet.
Ik heb dat niet gezegd en Deux cent cinq ook niet, dus leg eens uit wat de strekking en het nut is van deze post?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2016 19:59 door Nissan GT-R, awesome.
Anonieme bezoeker
Re: hoelang kan mijn C1 nog mee?
08-03-2016 20:14
Misschien een informatieve draai aan het gesprek?

Hoe hoog was dat olieverbruik?
1 liter op 5000km begint naar de hoge kant te worden, maar over het algemeen word aangenomen dat een blok 1 op 1000 moet verbruiken voor je echt van een kapot iets kunt gaan spreken.

Maar ja, goed onderhoud! je kunt het niet genoeg benadrukken, en dan ga jij echt nog veel plezier beleven van die C1.
Quote
Bijnaderinzien
Misschien een informatieve draai aan het gesprek?

Hoe hoog was dat olieverbruik?

Ik heb het niet precies bijgehouden, maar rustig elke 2000 km een liter, misschien zelfs wel meer. Dat kan nog best een tijd goed gaan, zolang je het oliepeil goed in de gaten houdt, maar ik vermoed dat dat blokje de 500.000km niet gaat halen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2016 20:32 door Deux cent cinq.
Anonieme bezoeker
Re: hoelang kan mijn C1 nog mee?
08-03-2016 21:02
Een verbruik van 1 liter olie op 2500 kilometer werd bij een Peugeot 207 niet als ideaal gezien maar niet als zodanig dat er meteen iets aan moest worden gedaan.

Heb voor de kilometerstanden even gezocht op C1, 107 en Aygo. Bij Auto Ypenburg staat er een Aygo Aspiration Red (luxe uitvoering!) van 2010 met 249.000 kilometer op de teller. Dat is op Autotrack op dit moment de auto met de hoogste kilometerstand. Vraagprijs? Schrik niet: EUR 4.150,-.

Dat gaan ze er in mijn ogen nooit voor vangen!

Verder ben ik het met de mensen die zeggen dat zorgvuldig onderhoud het leven van een auto prima kan verlengen. Zo af en toe moet je eens investeren maar zolang die investeringen onder de EUR 1.000,- liggen per keer dan kun je met gerust hart weer verder tuffen!
Er zit een kleine motor in, maar de boel is niet onder hoge druk opgefokt door een turbo . De onderdelen zijn klein en goedkoop. De motor heeft niet veel te lijden, omdat de auto maar 750kg weegt. En golf met 115pk moet in verhouding net zo hard werken.

Er is geen reden te bedenken waarom deze auto minder lang mee zou gaan dan een andere.
Omdat er weinig toeters en bellen aan zitten, kan er ook niet veel aan stuk.
Gewoon lekker doorrijden, totdat je grote reparaties krijgt.
Quote
Bijnaderinzien
Kijk ook eens voor alles wat je over je C1 wilt weten op het forum voor Aygo/107/C1: www.citybugclub.nl
Duidelijk is dat meeste minstens 2 ton zonder grote problemen aankunnen.
Slaat het noodlot toch toe?
Specialisten zetten voor rond de 1000 Euro een blok met lage kilometerstand erin.
Inclusief nieuwe koppeling.

Juist, en dat is ook meteen het grote voordeel van deze auto's als ze op leeftijd komen: onderhoud en reparaties (voor zover nodig) zijn vaak veel goedkoper dan bij grotere auto's en er kan ook minder stuk. Dat houdt ze lang goedkoop om in te rijden en dat is weer goed voor de restwaarde.
Als het je niet uitmaakt waar je in rijdt, kun je zoals gezegd tijden doorrijden. Wil je vernieuwing, blijft het afwegen. Maar dan ga je ook weer geld investeren in iets anders. Dat geld kun je prima steken in het rijdend houden van deze. Hoe langer je 'm houdt, hoe lager je afschrijving wordt, hoe harder je gaat lachen.
Quote
Deux cent cinq
Daar kunnen ze misschien best oud mee worden, maar ik ben niet erg onder de indruk van die 'Japanse kwaliteit'. (Made in Poland, btw)

Tsjechië winking smiley

Ik heb 9 jaar in een Aygo gereden, an sich een prima karretje. Dingen die kapot gingen? Waterpomp, lak van de voor -en achterbumper begon los te laten, uitlaatdemper en een wiellager.

Vorig jaar ingeruild op een nieuwe Seat Mii omdat ik airco en centrale deurvergrendeling toch wel miste en ook wel weer eens wat nieuws wilde.
Zo'n autootje wordt geconstrueerd voor 150k km. Alles daarboven is meegenomen.
Er zijn citybugs die op LPG al ruim 330000KM op de teller hebben gezet
Quote
Carfanatic
Quote
Deux cent cinq
Daar kunnen ze misschien best oud mee worden, maar ik ben niet erg onder de indruk van die 'Japanse kwaliteit'. (Made in Poland, btw)

Tsjechië winking smiley

De auto wordt geassembleerd in Tsjechië, maar ik heb het natuurlijk specifiek over de motor, die door Toyota in Polen wordt gefabriceerd.

Quote
Carfanatic
Ik heb 9 jaar in een Aygo gereden, an sich een prima karretje. Dingen die kapot gingen? Waterpomp, lak van de voor -en achterbumper begon los te laten, uitlaatdemper en een wiellager.

Hier vrijwel dezelfde ervaring, zelfs de accu was nog origineel. Nogmaals, ik vind het geen slechte auto's, maar als de motor van de C1 genoemd wordt als voorbeeld van Japanse kwaliteit... ben ik niet zo onder de indruk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2016 10:41 door Deux cent cinq.
Anonieme bezoeker
Re: hoelang kan mijn C1 nog mee?
09-03-2016 11:24
Zal ik dan opnieuw proberen het gesprek een informatieve wending te geven?

Als met Japanse kwaliteit motoren worden bedoeld die altijd 400.000 km afleggen zonder slijtage en mankementen...dan begrijp ik enige twijfel.

Als met Japanse kwaliteit wordt gerefereerd aan een van origine Japans motorontwerp, begrijp ik die twijfel helemaal niet. Het is een in Japan ontworpen motor, bij Daihatsu, aanvankelijk met distru riem, de overgang op distru ketting heeft ook nog onder Daihatsu bewind plaatsgevonden.
Toyota heeft ook toegang tot deze motor gekregen, om bekende redenen, daardoor de C1 en de 107 ook.

De status op het gebied van duurzaamheid en betrouwbaarheid van de 2005-2016 Toyota variant is vergelijkbaar met hoe die was bij Daihatsu (de distru. ketting variant). Dus ja, Japanse kwaliteit. Bij Daihatsu was bekend, en ik vermoed (lees goed: vermoed) dat dit bij de Citybugs hetzelfde zal zijn: trappen bij koude motor vertaalt zich uiteindelijk in voortijdig hoog olieverbruik. Aan de andere kant is er op Motor-Talk een forummer die zijn 3 cilinder Yaris (zelfde motor) al 3 ton kilometers over de Autobahn jaagt zonder oliegebruik of andere problemen (maar die wel aan zorgvuldig warmrijden doet).



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2016 11:30 door Bijnaderinzien.
Trappen bij koude motor leidt bij vrijwel elke auto tot bovenmatige slijtage, maar wij hebben de auto nieuw gekocht, dus ik weet dat er altijd netjes mee is gereden. Hij is altijd volgens fabrieksvoorschrift door de dealer is onderhouden en had na 150.000 nog de originele koppeling, schokdempers en remschijven. Niet direct een indicatie voor een afgetrapt barrel, toch?

Een olieverbruik van een liter per 2000 km na 8 jaar en 150.000km vind ik behoorlijk veel. De suggestie dat 'ie dan afgetrapt is, lijkt op de redenatie waar de firma PON berucht om is: ons product is fantastisch en als het stuk gaat, is het 'verkeerd gebruik'.

Ik heb weleens gesproken met iemand die regelmatig motoren van Citybugs wisselt. De oorzaak, kantelende zuigers, schijnt specifiek een kwaaltje van de eerste bouwjaren te zijn. Dat kan natuurlijk nog heel lang goed gaan, zolang de olie regelmatig gepeild wordt en als het echt nodig is, kost een ruilmotor je ook niet de kop.
Anonieme bezoeker
Re: hoelang kan mijn C1 nog mee?
09-03-2016 15:55
@205
Jouke Kramer stelt in dit topic een bepaalde vraag...zie de openingsmail...laten we daar een beargumenteerd antwoord op geven.
Dat antwoord is overigens al gegeven. Bij 130tkm is er alle reden om nog een lange en gelukkige toekomst te verwachten, ook de carrosserie van vroege Bugs geeft namelijk weinig problemen (wel even de dorpels onder de deurrubbers in de gaten houden, onder ieder rubber zit een plek waar alleen de grondlak op is aangebracht tot eind 2008, en de vier duidelijk zichtbare grijze plekken op de chassisbalken (pas eind 2008 werd het spuitproces aangepast).

Mocht Jouke ook de vraag willen stellen hoe lang de motor van een Bug nog mee kan die een oliegebruik van 1 op 2000 heeft is hij vast mans genoeg om die vraag te stellen.
Mocht hij daarnaast willen weten of forumlid Deux cent cinq dat veel of weinig vindt is hij vast ook mans genoeg om die vraag te stellen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2016 15:56 door Bijnaderinzien.
@bni Zullen we de moderatie overlaten aan de moderatoren en wat TS wil weten aan TS?

OT: In (papieren) Autoweek 2014/22 heeft een uitgebreid artikel gestaan met alle aandachtspunten voor gebruikte Bugs. Een van de aandachtspunten was de roestbescherming van de carrosserie. Lijkt me ook zinnig leesvoer voor bestaande bugbezitters.
Anonieme bezoeker
Re: hoelang kan mijn C1 nog mee?
09-03-2016 21:30
@ Jouke
Denk dat je vraag is beantwoord, wat resteert:
Op Citybugclub.nl hebben sinds 2005 15.000 Citybug eigenaren hun ervaringen gewisseld en gedeeld.
Een schat aan ervaringen, mocht je er echt in willen duiken...van harte aanbevolen. Zie ook de afdeling oudere items. Een encyclopedie vol Citybugkennis...verslavend.
Ook vind je daar de namen van drie goede no-nonsense bedrijven die zich door de jaren heen gespecialiseerd hebben in onderhoud en reparaties van Citybugs, respectievelijk in Barendrecht, Hoofddorp en Lunteren. Inmiddels uitgegroeid tot gevestigde huisgaragisten voor veel van de genoemde eigenaren, heel prettige tarieven, kennis en ervaring. Wil je de bedrijfsnamen?, stuur mij dan even een pm.
Ook andere vragen over Bugs per p m welkom, ik vat met plezier 10 jaar ervaring van 15.000 eigenaren voor je samen (lid sinds 2006, en spinning smiley sticking its tongue outinderdaad jarenlang ook moderatorsmileys with beer heb daardoor een redelijk overzicht van de ervaringen).

Succes (OfT: zelf heb ik/hebben wij sinds 2006 een Citybug als gezinsslaaf, ben er meer op gesteld dan op mijn bedrijfsautogrinning smiley)

@ 205
Sorry
OfT: de 205: ook zo'n epische voiture...bien!



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2016 21:49 door Bijnaderinzien.
Citybug......dat is weer iets nieuws? Ik zou gewoon kleine auto zeggen.
Anonieme bezoeker
Re: hoelang kan mijn C1 nog mee?
09-03-2016 22:49
OfT:
Excuus dacht dat Citybug een ingeburgerd begrip was.
Citybugclub is een forum voor eigenaren van de Citroen C1, Peugeot 107/108 en Toyota Aygo, die als bekend onderhuids identiek zijn.
In de UK worden die wel Citybugs genoemd, dus niet mijn idee. In de hoogtijtijden waren er, schat ik zo'n 2500-3000 actieve leden, gewone gebruikers en enthousiastelingen. De laatste jaren loopt het ledental wat terug, tot zo'n 1200 actieve leden. De hype is een beetje voorbij, maar ook nu nog is de inhoud, de sfeer en de moderatie dikvoordebakkes.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2016 23:00 door Bijnaderinzien.
Anonieme bezoeker
Re: hoelang kan mijn C1 nog mee?
15-03-2016 10:14
Nog een nabrander:
Forumlid 'Doekie' is op het Citybugclub forum de recordhouder, hij heeft zojuist zijn Bug met 306.000 km aan zijn dochter gegeventongue sticking out smiley.
Compleet met originele motor, koppeling en waterpomp smileys with beer.
"hoelang kan mijn C1 nog mee?"

Ik rij nogal vaak auto's "op". (meestal koop ik rond de 200k km, mijn laatste was 280K km)

Auto's zijn minder snel "op" dan mensen denken. Mijn regel is; als je denkt dat je auto op zijn laatste benen loopt, kan je nog gemakkelijk twee jaar door. Het vergt wat ervaring, maar de goedkoopste manier van autorijden is in die laatste jaren met "beun" oplossingen zoals tweedehands onderdelen, uitlaatkit, "occasiebandjes", etc... te overbruggen.

Op een bepaald moment zal je merken dat alles tegelijk defect aan het raken is. dat is het moment om hem naar de export/sloop te doen.

Begin je er te vroeg aan dan verpruts je een goeie auto.

Dat is mijn methode (en daarom koop ik enkel erg oude auto's).

Mijn vader gaat zover als ruilmotoren, vliegwielen en dat soort zaken, zijn laatste, een golf 4 stond op 480k km toen hij dacht dat die "op" was. surprise, hij kwam in 1 keer door de keuring. kwestie van niet nerveus te worden als je eens een einddemper, vliegwiel of een spruitstuk moet vervangen op 350k km. Dat is heus niet het einde van de wereld.

Mensen hebben de neiging om die eenmalige grote kost van 5-10k euro elke zoveel jaar " te vergeten". als je je aankoop bedrag deelt door het aantal jaar je al rijd en dat als "target" neemt voor je jaarlijkse reparatie budget naast regulier onderhoud, kom je al een heel eind. voor 1000 tot 2000 euro per jaar versleutel je al een heel wat bij een beun. De kans is groot dat je daarna een aantal jaar onder je "target" zal uitkomen. Zie dat als Winst.
Anonieme bezoeker
Re: hoelang kan mijn C1 nog mee?
15-03-2016 15:54
Zeker maar 1000-2000 Euro per jaar versleutelen aan een Bug kan echt niet uit.
Dan kun je echt beter een nieuwe kopen.
De afschijving op een nieuwe ligt als je hem lang blijft rijden beneden de 1000 Euro per jaar.
Of misschien nog efficienter: een 4 jaar oude met 50k op de teller, zelfs bij merkdealers staan ze voor 5,5 k
Ik heb toch liever een 4 cilinder zonder onbalans winking smiley
ok, de c1 is nogal goedkoop dus 2000 euro is misschien wat veel. maar stel dat je die auto hebt van 5500 euro. dat ding heeft ook onderhoud nodig en na 5 jaar heb je ook 1100 euro "uitgegeven" per jaar.

stel dat je je huidige hebt met 150k km, je moet zowel schokdempers, de einddemper, remschijven en een draagarm vervangen. Ik schat dat dat, samen met wat regulier onderhoud, tussen de 800 en 1200 euro kost.

veel mensen denken dan: dumpen.

op de lange termijn is dat niet noodzakelijk goedkoper. Op een bepaalde kmstand heb je een aantal duurdere onderdelen die aan de beurt komen, maar als de auto in zijn geheel goed is kan je er van uit gaan dat je dat niet elk jaar moet doen.

laten we zeggen, 3 jaar later, je auto staat op 235k km en je koppeling, motersteunen zijn versleten en het olieverbruik nemen toe.

Dat is het moment dat je eens moet nadenken. in tussentijd echter heb je een paar duizend euro uitgespaard aan afschrijving.

In dat geval zou ik zelf rijden tot de koppeling continue slipt en dan dumpen. Mijn vader zou het gewoon vervangen tot het een "olieboot" wordt.
TS heeft ná 8/3/16 helaas niet meer gereageerd.
Mijn advies zou luiden: als je geen klachten hebt over de auto en deze heeft gewoon braaf z'n onderhoud, dan gewoon door blijven rijden. Inruilen kan altijd nog. Of je moet echt middelen over hebben en 'zin' hebben in een andere auto (en dat lees ik niet), dan kun je rond gaan kijken voor een vervanger.
Dit vindt de Wegenwacht
De C1 is net als zijn directe zustermodellen best betrouwbaar. Mechanisch is het enige zwakke punt de waterpomp, die relatief snel aan vervanging toe is. Overigens is ook dat heel overzichtelijk, een nieuwe zit er in een half uurtje in. Wat veel voorkomt, is waterlekkage bij de voorportieren, precies in de ronding naar het dak. De vloer is vaak ook nat. Nieuwe rubbers kunnen een tijdje helpen. Het komt relatief veel voor dat de contactsleutel niet wordt herkend, wat op het dashboard niet wordt aangegeven. Dat is een mooi klusje voor de wegenwacht. Die is ook best bereid een zekering te vervangen, wanneer de berijder daar zelf niet aandurft. De zekeringen zitten nogal onhandig ondergebracht ìn de behuizing van de snelheidsmeter.

Bron: anwb.nl
Dank voor alle reacties.

Veel geleerd! En gerust gesteld over de staat van mn Ceeééntje smiling smiley. Ik denk hm nog heel wat jaartjes aan te kunnen houden.
Ik heb inderdaad al wel mee gemaakt dat mn kofferbak nat is. Ook van anderen gehoord (buiten dit forum) dat men de dezelfde problemen hebben met de rubbers. Nu vind ik dat niet zoon groot probleem. Wat ik wel jammer vond is dat mijn contactsleutel een paar jaar geleden dusdanig versleten was dat ik deze heb moeten vervangen. Ik had gewacht dat die veel langer mee zo gaan. Ik heb er een tweedehands slot in laten plaatsten.
Maar goed, dat staat allemaal los van de conditie van de motor waarna ik specifiek vroeg.

Nogmaals dank voor alle reacties!!!
Het mooie van een C1 is, is dat wanneer er iets stuk is, het relatief snel en goedkoop op te lossen is. Als er al iets stuk gaat...

Quote
Jouke Kramer
Wat ik wel jammer vond is dat mijn contactsleutel een paar jaar geleden dusdanig versleten was dat ik deze heb moeten vervangen.

Hangt er een sleutelbos aan je autosleutel? Dan is dat de verklaring. Autosleutels nooit aan een (zware) sleutelbos hangen...
Inderdaad de man uir Barendrecht is niet erg duur met jonge gebruikte motoren en adverteert veel op marktplaats .
Zelf heb ik vorige week een complete andere motor + bak gekocht uit een Citybug van 2013 met 57.000 op de klok
inclusief aandrijfassen, startmotor dynamo bobines katalysator en nog wat prul voor € 500 ook op marktplaats in Pijnacker
Deze komt in de Aygo van de vriendin van mijn zoon, haar Aygo uit 2008 heeft ongeveer 330.000km gelopen en verbruikt nu veel olie en de katalysator is kapot.
17 maart ga ik hem wisselen .
gelijk grote beurt er achter aan € 120 aan onderdelen kan zij de Aygo verder helemaal afrijden
Zou Jouke z'n C1 nog hebben??
Het is al 2 jaar geleden winking smiley
Is het soms besmettelijk dat iedere keer prehistorische topics worden gereanimeerd?confused smiley
Wilde net hetzelfde schrijven. Nieuwe hobby hier om oude topics omhoog te schoppen.

En Jouke??? Die knort waarschijnlijk nog vrolijk door met z’n C1 met inmiddels 160000 km.
ik zie het probleem niet
Wat voegde jouw reactie toe aan de vraag die Jouke 2 jaar geleden stelde en nu dus niet meer relevant is?
Misschien kan dit topic verder gaan als een CityBug-topic. Wij hebben een 107 die we stukje bij beetje wat luxer maken, en lijkt me wel leuk om hier wat ideeën uit te wisselen en (ex-)eigenaren te verzamelen in dit topic voor tips en adviezen.
De Citybugclub had een heel actief forum. Heb er toen heel wat bruikbare info gevonden. Zag laatst dat ze er mee gestopt zijn. Oude topics waren nog wel te lezen.
Als jij hier een citybugtopic wil openen gewoon lekker doen. Blijf het leuke auto’s vinden.
Check even hoe de bodem van de auto is. Ik hoorde 2 verhalen van roest door langdurige lekkage bij regenval. Vooral de eerste bouwjaren hebben veel last van lekkages gehad. Iets met deurrubbers en lekken via het derde remlicht?

Ik denk dat de techniek het lang vol kan houden, mits goed onderhouden. En mocht er iets kapot gaan dan is het vaak de moeite waard om te repareren/vervangen. Maar een roestende auto is een ander verhaal.
Quote
dens
Check even hoe de bodem van de auto is. Ik hoorde 2 verhalen van roest door langdurige lekkage bij regenval. Vooral de eerste bouwjaren hebben veel last van lekkages gehad. Iets met deurrubbers en lekken via het derde remlicht?

Ik denk dat de techniek het lang vol kan houden, mits goed onderhouden. En mocht er iets kapot gaan dan is het vaak de moeite waard om te repareren/vervangen. Maar een roestende auto is een ander verhaal.

Ook aan jou...
Denk je dat Jouke die C1 nog heeft?? Topic is antiek
Het spijt me bijzonder....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.