Hoe hoog moeten de benzineprijzen zijn? Tot de Nederlandse automobilist, zijn auto laat staan?

Gepost door Zunigrijje 
Pero
"Zou je willen ruilen met iemand in een ander land? Zo ja, weet je zeker dat dat niet het spreekwoordelijke groenere gras van de buren is, en zo ja, waarom ga je daar dan niet heen?"
Dit past direct in de Van Dale bij de definitie drogreden.
Als dit drogredenen zouden zijn, dan zou het 'de pot verwijt de ketel' zijn. Volgens mij is immers jouw "Als iets goed of minder slecht dan elders is geregeld betekent het niet dat we maar als schaapjes alles moeten slikken en onze kritische blik weg moeten doen." veel meer een drogreden. Ik heb immers helemaal niet gezegd dat we 'als schaapjes' (wat op zich al stemmingmakerig is, als ik met gelijke munt zou willen terugbetalen zou ik dat "wappietaal" kunnen noemen - maar dat doe ik natuurlijk niet) 'alles moeten slikken'. Dan schrijf je mij stellingen toe die ik niet heb verdedigd, en dat maakt het een drogreden.

Hoe dat ook zij: ik ontken dat mijn vragen naar andere landen drogredenen zijn; het zijn m.i. valide arguenten. In plaats van te focussen op wat niet goed gaat (wat overal wel gebeurt) zou je ook kunnen kijken naar wat wel goed is, en of dat die fouten dan wellicht compenseren. De vraag of het ergens anders beter is is dan volstrekt legitiem, want dan kunnen we daarna gaan kijken of het daar nu echt beter is, waarom dat zo is, en wat Nederland daar dan van kan leren. En als het ergens anders beter is en je gaat dan daar niet heen, dan is dat een mogelijke indicatie dat het in werkelijkheid wellicht minder belangrijk voor je is dan je zelf denkt.

Pero
"Wij lossen dat hier op een manier op waar we over het algemeen best tevreden kunnen zijn. Dat moet je wel willen zien natuurlijk, en daartoe lijk jij niet bereid"
Hoe komt u tot die conclusie?
Omdat ik een sterke indruk van negativiteit in jouw posts lees. Jij lijkt echt alleen maar te kijken naar wat er fout gaat en helemaal te vergeten naar de goede dingen te kijken, en of die die foute zaken dan wellicht compenseren. We hebben het als land nog nooit in de geschiedenis zo goed gehad (even abstraheren van corona) maar ik krijg de indruk dat klagers dat helemaal niet door hebben. Ik snap echt niet waar al die negativiteit vandaan komt.
louisz
Om niet te veel af te dwalen: je ziet veel gefocus op wat niet zou kloppen in dit land en daarmee praat je jezelf m.i. alleen maar de put in. Want er staat veel goeds tegenover. Zou je willen ruilen met iemand in een ander land? Zo ja, weet je zeker dat dat niet het spreekwoordelijke groenere gras van de buren is, en zo ja, waarom ga je daar dan niet heen? En zo niet, moet je dan niet constateren dat het hier welbeschouwd eigenlijk helemaal niet zo slecht geregeld is?

wat is dit voor propaganda ? Teveel naar de NPO gekeken? Het is inderdaad niet slecht geregeld in Nederland voor voornamelijk arme niet meewerkende mensen, maar postbus 51 reclame dat NL het beste land ter wereld is is natuurlijk ook echt niet zo. Ik heb inmiddels in 6 landen gewoond, maar in NL voel ik me inmiddels het minste thuis, vooral door types zoals jij, nogal extreem links en het altijd beter denken te weten, en in het buitenland altijd zeuren 'mweh in NL doen we het zo en zo, veel beter dan bij jullie' blegh
Gullwing
wat is dit voor propaganda ? Teveel naar de NPO gekeken? Het is inderdaad niet slecht geregeld in Nederland voor voornamelijk arme niet meewerkende mensen, maar postbus 51 reclame dat NL het beste land ter wereld is is natuurlijk ook echt niet zo. Ik heb inmiddels in 6 landen gewoond, maar in NL voel ik me inmiddels het minste thuis, vooral door types zoals jij, nogal extreem links en het altijd beter denken te weten, en in het buitenland altijd zeuren 'mweh in NL doen we het zo en zo, veel beter dan bij jullie' blegh
Je kent mij duidelijk heel slecht.
louisz
Pero
"Zou je willen ruilen met iemand in een ander land? Zo ja, weet je zeker dat dat niet het spreekwoordelijke groenere gras van de buren is, en zo ja, waarom ga je daar dan niet heen?"
Dit past direct in de Van Dale bij de definitie drogreden.
Als dit drogredenen zouden zijn, dan zou het 'de pot verwijt de ketel' zijn. Volgens mij is immers jouw "Als iets goed of minder slecht dan elders is geregeld betekent het niet dat we maar als schaapjes alles moeten slikken en onze kritische blik weg moeten doen." veel meer een drogreden. Ik heb immers helemaal niet gezegd dat we 'als schaapjes' (wat op zich al stemmingmakerig is, als ik met gelijke munt zou willen terugbetalen zou ik dat "wappietaal" kunnen noemen - maar dat doe ik natuurlijk niet) 'alles moeten slikken'. Dan schrijf je mij stellingen toe die ik niet heb verdedigd, en dat maakt het een drogreden.

Hoe dat ook zij: ik ontken dat mijn vragen naar andere landen drogredenen zijn; het zijn m.i. valide arguenten. In plaats van te focussen op wat niet goed gaat (wat overal wel gebeurt) zou je ook kunnen kijken naar wat wel goed is, en of dat die fouten dan wellicht compenseren. De vraag of het ergens anders beter is is dan volstrekt legitiem, want dan kunnen we daarna gaan kijken of het daar nu echt beter is, waarom dat zo is, en wat Nederland daar dan van kan leren. En als het ergens anders beter is en je gaat dan daar niet heen, dan is dat een mogelijke indicatie dat het in werkelijkheid wellicht minder belangrijk voor je is dan je zelf denkt.

Pero
"Wij lossen dat hier op een manier op waar we over het algemeen best tevreden kunnen zijn. Dat moet je wel willen zien natuurlijk, en daartoe lijk jij niet bereid"
Hoe komt u tot die conclusie?
Omdat ik een sterke indruk van negativiteit in jouw posts lees. Jij lijkt echt alleen maar te kijken naar wat er fout gaat en helemaal te vergeten naar de goede dingen te kijken, en of die die foute zaken dan wellicht compenseren. We hebben het als land nog nooit in de geschiedenis zo goed gehad (even abstraheren van corona) maar ik krijg de indruk dat klagers dat helemaal niet door hebben. Ik snap echt niet waar al die negativiteit vandaan komt.

Dit topic gaat toch ook over iets negatiefs of niet dan? U snapt niet waar negativiteit vandaan komt? Dat is alleen maar mooi voor u want ik zelf zie heel veel mensen ten onder gaan vanwege veel zaken die de afgelopen 10 jaar mis gaan. Gelukkig gaat dit langs u heen. Het zijn allemaal mensen die een paar cent meer voor benzine hierdoor niet meer kunnen betalen. En die paar cent worden elke keer meer. Allemaal leuk voor ons dat wij niet zo erg geraakt worden, maar ik ga ook niet (zeker niet op Autoweek, waar ik het liever heb over meer dan minder auto's) tegen die mensen zeggen dat ze hun auto maar moeten verkopen of betere keuzes hadden moeten maken. Ik ga niet tegen die mensen die van alles kwijt raken door keuzes van de regering zeggen: " ga maar verhuizen naar een land waar het beter is". Die mensen hebben over het algemeen namelijk geen verkeerde keuzes gemaakt maar zijn keihard genept door de staat. U kunt dat negativiteit vinden waar u mensen liever niet over ziet praten, daar trek ik mij niks van aan.

U kunt mijn conclusie "wappietaal" vinden, maar dan moet u anderen niet aanvallen omdat ze een kritisch zijn over iets. Dat wekt namelijk een zeer sterke indruk dat we geen kritische blik mogen werpen op de nadelige keuzes die de regering voor bepaalde mensen maakt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-05-2021 19:36 door Pero.
Nederlanders klagen juist zo omdat we het zo goed hebben. Dan gaan ze maar over onbenullige dingen mekkeren. Als je niet beseft hoe goed je het hier hebt dan moet je idd gewoon lekker emigreren.

Ik heb inmiddels in 6 landen gewoond, maar in NL voel ik me inmiddels het minste thuis, vooral door types zoals jij, nogal extreem links en het altijd beter denken te weten

Ik voel me hier erg thuis maar juist minder door al die extreem rechtse types; vaak tokkies/volkse types. Te dom om te poepen maar wel overal een mening over hebben zonder fatsoenlijke argumentatie. Klagen klagen klagen.
Pffff.....
Verander wat je niet accepteren kunt en accepteer wat je niet veranderen kunt.... en anticipeer daarbij ook gelijk even op hetgeen wat je niet veranderen kunt, daar wordt je leven al een heel stuk gemakkelijker van.
De weg van alleen maar klagen en schoppen is misschien wel de gemakkelijkste weg maar die leidt je alleen maar in het welbekende doodlopende straatje met eenrichtingsverkeer.winking smiley
MCW

Ik voel me hier erg thuis maar juist minder door al die extreem rechtse types; vaak tokkies/volkse types. ...

Geloof ik direct, maar ik kom natuurlijk niet in dergelijke volks buurten grinning smiley
Zolang de rente extreem laag staat en je voor je zuurverdiende centjes bij de bank geld moet toe leggen dat de bank het voor jou bewaart en je hebt het geld over, ja dan kun je een nieuwe elektrisch zoefmobiel aanschaffen. Een auto kopen is niet zo moeilijk, een auto rijden is een ander verhaal. De brandstofprijs is maar een onderdeel van de totale kostten van een auto hebben / rijden. Voor een elektrische auto zal de brandstofprijs misschien lager liggen maar de accuhuur en of vervanging na 10 jaar is een prijzige aangelegenheid. De verzekering van een elektrische auto is vaak ook een stuk hoger, daar komt straks nog de wegenbelasting bij.
Ik rij nu nog een wegenbelastingvrije auto met een zeer aantrekkelijke verzekeringspremie dus die paar extra centen voor de duurdere brandstof kan makkelijk uit. Onderhoud is ook goed te doen en betaalbaar. Ik schrijf de wagen in 7 jaar af en dan krijgt ie een grote refit.
Aangezien dat ik in een gebied woon waar geen ov is en ik toch naar mijn werk moet en ook regelmatig op familiebezoek ga blijf ik dus gewoon doorrijden. Wat vaak vergeten wordt is dat een stilstaande auto ook geld kost
Gullwing
MCW

Ik voel me hier erg thuis maar juist minder door al die extreem rechtse types; vaak tokkies/volkse types. ...

Geloof ik direct, maar ik kom natuurlijk niet in dergelijke volks buurten grinning smiley

Mensen komen ook niet in winkels, andere publieke ruimtes en nog erger; facebook, fora e.d...
MCW

Ik voel me hier erg thuis maar juist minder door al die extreem rechtse types; vaak tokkies/volkse types. Te dom om te poepen maar wel overal een mening over hebben zonder fatsoenlijke argumentatie. Klagen klagen klagen.

Nu al 4 pagina's met vrij pittige discussies, maar we hebben het wel netjes gehouden. Wel weer typisch dat een liberaal begint met het poepgooien maar dat is ook wel logisch want dat is blijkbaar hoe ze de discussie naar zich toe trekken: schreeuwen en anderen kleineren.
Zadelsnuiver
Ook daar kun je zeggen: mentaliteit. We komen allemaal van dezelfde groep Homo Sapiens die zo'n 200.000 jaar geleden in Afrika ontstond. Zo'n 35.000 jaar geleden verscheen de eerste Homo Sapiens in Europa. De Afrikaanse Sapiens had Dus zo'n 165.000 jaar voorsprong op de Europese maar toch ontwikkelde de Europese HS zich veel sneller. Waarom? Mentaliteit. Vergeet niet, Afrika was toen groen en in Europa zaten we middenin de ijstijd dus geografisch gezien had de Europese HS een achterstand. Toch ontwikkelden ze zich tot een volk dat schepen, dorpen, steden en kastelen bouwde en de hele wereld begon te verkennen. En hoe kan het dat een handjevol uitgehongerde en schurfterige zeelui hele landen en volksstammen hebben kunnen onderwerpen? Wederom mentaliteit. Verdienden die inheemse volkeren dit? Nee natuurlijk niet maar als je zo'n 200.000 jaar op dezelfde plek blijft zitten zonder jezelf te ontwikkelen of je eigen eiland te verlaten geeft dat ook wel aan dat ze het allemaal wel best vonden.

Maargoed ik ging stoppen yawning smiley

Er is wel heel veel problematisch aan deze stuk tekst.
Rutger DC

Deze tekst ja? Maar leg eens uit dan?
Alles, zelfs afgezien van de donkerbruine trekjes. Je probeert conclusies te trekken aan de hand van 200.000 jaar geschiedenis, maar gaat daarbij zo kort door de bocht dat je in een van de Finse meren bent geëindigd. Je springt van 200.000 jaar geleden naar zo te zien de laatste pakweg 600 jaar (0,3%) van de geschiedenis, maar betrekt wel je conclusies op die 200.000 jaar. Landen en volksstammen onderwerpen lijkt me nu niet per se een mentaliteit die aanbevelenswaardig is, maar je doet voorkomen alsof dat wel het geval is. Je doet voorkomen alsof de gevolgtrekking in je (voor)laatste zin een logische is, maar ik snap er werkelijk helemaal niets van.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-05-2021 22:31 door Rutger DC.
Rutger DC
Alles, zelfs afgezien van de donkerbruine trekjes. Je probeert conclusies te trekken aan de hand van 200.000 jaar geschiedenis, maar gaat daarbij zo kort door de bocht dat je in een van de Finse meren bent geëindigd. Je springt van 200.000 jaar geleden naar zo te zien de laatste pakweg 600 jaar (0,3%) van de geschiedenis, maar betrekt wel je conclusies op die 200.000 jaar. Landen en volksstammen onderwerpen lijkt me nu niet per se een mentaliteit die aanbevelenswaardig is, maar je doet voorkomen alsof dat wel het geval is. Je doet voorkomen alsof de gevolgtrekking in je (voor)laatste zin een logische is, maar ik snap er werkelijk helemaal niets van.

Ik sta altijd open om iets te leren hoor, kun je mij dan vertellen waarom Afrika zich op veel mindere schaal heeft ontwikkeld terwijl ze wel 165.000 jaar voorsprong hadden?

Overigens niet netjes dat je me probeert te betichten van racisme en dat ik kolonisatie verheerlijk terwijl ik nota bene nog schreef dat de inheemse bevolking dit niet verdiend had. Maarja liberalen hè, dingen verdraaien en vals beschuldigen om de discussie jouw kant op te trekken hoort er maar bij zullen we zeggen thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-05-2021 22:47 door Zadelsnuiver.
Zadelsnuiver
Rutger DC

Deze tekst ja? Maar leg eens uit dan?

Je zou ook kunnen zeggen dat de mensen in Afrika het wel prima vonden, het goed hadden. Mensen die tevreden zijn hebben niet de aandrang om het geluk elders te zoeken. Als het klimaat in Europa zo ruk was dat je er niets kon dan snap ik dat die mensen wat meer aandrang hadden om het geluk elders te zoeken. Dat zie je de hele geschiedenis door gebeuren en nu nog. De kolonisatie was wel een ding, maar makkelijk oordelen met de huidige maatstaven. Die vorm zal niet meer gebeuren , nu hebben we andere vormen waar we gerust de ogen voor sluiten.

Wat betreft het strooien met geld helemaal mee eens. Een zak geld is niet de oplossing. Investeren in die landen wel. Dus niet alles naar China trappen maar beloon ook die landen die wel hun best doen om het goed te doen met werkgelegenheid.

Maar goed, zolang wij onze shit maar goedkoop willen zal China volgas produceren en zullen de platkoppen de troep voor een appel en een ei heen en weer trappen.

Maak je je druk om de belastingen? Bedenk eerst maar eens wat een uitvreters wij eigenlijk kort gezegd zijn.
Belastingen kan je mooi compenseren door een zuinige auto te kopen, of vaker de fiets te pakken. Naar de Lidl gaan ipv de AH. Vakantie in Europa ipv vakantie in verweggistan. Beter voor jezelf zorgen zodat je wellicht minder zorgkosten hebt. Stoppen met roken. Geen of minder kinderen nemen. Lampen in je huis uitzetten in kamers waar je niet bent en minder lang douchen. Als je echt zoveel moeite hebt met belastingen dan he.. winking smiley

En ook daar zijn oplossingen voor. Door corona ben ik mijn baan als bedrijfleider van horecazaak kwijtgeraakt (overigens ook helemaal ooit onderaan begonnen en door hard werken hogerop gekomen). Nu zit ik in de (ouderen)zorg en begin ik weer onderaan en dus minder inkomen. Gemeentelijke Belastingen zijn kwijtgescholden voor dit jaar. Dat kan gelukkig in dit land. Net als zorg- en huurtoeslag bijvoorbeeld. Ik ben blij dat ik in Nederland woon.
Wat mij betreft verdwijnen alle toeslagen e.d. gewoon. De wet is moeilijk te vatten maar we worden wel geacht hem te kennen. In mijn ogen hoog tijd om het simpeler te maken, een percentage voor iedereen en alle vormen van toeslagen en aftrekken laten vervallen. Dan is 20 procent van 1 miljoen veel meer dan van 45.000 per jaar. Dat is in mijn ogen eerlijk en simpel.
Zadelsnuiver
Ik sta altijd open om iets te leren hoor, kun je mij dan vertellen waarom Afrika zich op veel mindere schaal heeft ontwikkeld terwijl ze wel 165.000 jaar voorsprong hadden?

Zo zit ik niet in elkaar, ik heb meestal geen sterke meningen over onderwerpen waar ik geen verstand van heb en dat zijn een heleboel onderwerpen. Dat is juist wat ik problematisch vind: mensen die hele harde conclusies trekken op basis van minimale kennis over een onderwerp. Iedereen heeft vooroordelen en een onderbuik, maar wie teveel naar zijn gulzige onderbuik luistert, zal al gauw aan mentale obesitas lijden.

Op basis van de beperkte kennis die ik over dit onderwerp heb:
Je hebt het over 165.000 jaar voorsprong, maar noemt vervolgens schepen, steden en kastelen, wat volgens mij toch iets van de laatste duizenden jaren is. Je doet alsof de ontwikkeling in een rechte lijn is verlopen, maar dat is volgens mij allerminst het geval, ook op het Europese continent was het leven voor het grootste deel van die 165.000 jaar primitief. Ook geografisch zijn er grote verschillen, de geschiedenis in wat nu Griekenland is, is heel anders dan de Germaanse. Vervolgens kan het problematisch zijn om continenten te gaan vergelijken, want dan gaan er al nogal wat nuances verloren. Zo zitten er enorme welvaartsverschillen tussen een land als Nederland en Moldavië. Ghana wordt vaak beschouwd als redelijk succesvol en vreedzaam, de Centraal Afrikaanse Republiek als een mislukte staat. Waarom heeft Ghana een hoger welvaartsniveau dan de CAR? Finland was vroeger een arm land, hoe heeft dit land een inhaalslag gemaakt? Dat vind ik al veel interessantere vragen, onderzoeken die bovendien geen 165.000 jaar in beslag hoeven te nemen.

Zadelsnuiver
Overigens niet netjes dat je me probeert te betichten van racisme en dat ik kolonisatie verheerlijk terwijl ik nota bene nog schreef dat de inheemse bevolking dit niet verdiend had.

Je trekt een causaal verband tussen uitsluitend een zogenaamde Europese mentaliteit en Afrikaanse mentaliteit (wat dat in beide gevallen ook moge zijn) enerzijds en de mate van ontwikkeling anderzijds, tja, dan begeef je je op glad ijs.

Zadelsnuiver
Maarja liberalen hè, dingen verdraaien en vals beschuldigen om de discussie jouw kant op te trekken hoort er maar bij zullen we zeggen thumbs up

Wat is mijn kant van de discussie? Dit topic is een soort digitale treinramp en gaat nergens over. Wat is de discussie überhaupt?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-05-2021 23:59 door Rutger DC.
Interessante discussie. Wat ik nog wil inbrengen met mijn gebrekkige kennis over het totale onderwerp maar meer kennis over gedrag: mentaliteit is ook afhankelijk van genen, maar vooral van eigen ervaringen (o.a. opvoeding, maar veel meer), kansen, gevoel van invloed op de omgeving en hoop voor de toekomst. Daarom vind ik het altijd lastig als mensen een 'verkeerde' mentaliteit aan één oorzaak toeschrijven. Een 'hard-werken' mentaliteit kweek je dus ook niet even. En het verklaart ook waarom twee mensen in schijnbaar dezelfde omgeving een totaal andere levenshouding kunnen hebben. Iemand die uit ervaring heeft geleerd dat eigen inspanning geen invloed heeft op zijn toekomst, zal dit niet ineens anders zien. Aan die ervaring kan die persoon niets doen. Zo kan je ook zeggen dat de ervaring dat eigen inspanning wél loont ook iets is dat je gegeven moet zijn door een gunstige omgeving. Sorry als het zo een wat warrig verhaal is, ik verhelder graag wanneer nodig.

Ik ben het dus eens dat zomaar geld sturen naar ontwikkelingslanden geen zin heeft, behalve tijdelijk. Men moet gaan inzien dat (en vooral hoe) eigen inspanning loont. Dat is een lange weg van vaak meerdere generaties en geluk (want omstandigheden moeten ook gunstig zijn/blijven).
Boppie
... Je zou ook kunnen zeggen dat de mensen in Afrika het wel prima vonden, het goed hadden. Mensen die tevreden zijn hebben niet de aandrang om het geluk elders te zoeken. ...

Dat zie ik hier in spanje ook veel, mensen hebben gemiddeld veel lager inkomen dan in NL, maar veel vinden het wel prima. Onze bouwvakkers liggen tijdens de siesta lekker onder een boom in de schaduw, drinken na het werk een biertje en vinden het allemaal wel prima, nog nooit iets van mekkeren gehoord. Zij wel van mij grinning smiley
Als je daarmee je dagen gelukkig kunt vullen, is dat dan eigenlijk niet een hele mooie manier van leven?
In veel zuidelijkere landen leven ze ook vaker meer buiten omdat het het klimaat het toelaat. Daarmee vaak socialer en toegankelijker dan de stugge Nederlanders. Ik ken veel mensen uit het buitenland en veel gesproken uit het buitenland en in veel gevallen zijn ze inderdaad gelukkiger met wat minder. Mijn gevoel is dat wij ook meer uitgeven aan meubels, dure apparaten e.d. Ook expats die ik ken gingen voorheen vaker met vrienden hiken of een andere buitensport/activiteit beoefenen. Eenmaal in Nederland (zeker in Amsterdam) wordt dat vaak minder. Ook omdat er minder mensen zijn tussen 20-40 die die dingen doen. Sinds corona wel meer overigens.
MCW
Nederlanders klagen juist zo omdat we het zo goed hebben. Dan gaan ze maar over onbenullige dingen mekkeren. Als je niet beseft hoe goed je het hier hebt dan moet je idd gewoon lekker emigreren.

Ik heb inmiddels in 6 landen gewoond, maar in NL voel ik me inmiddels het minste thuis, vooral door types zoals jij, nogal extreem links en het altijd beter denken te weten

Leg dat maar uit aan mensen die hun hele leven op hun 45ste uit hun handen zien glippen omdat iemand die flink winst maakt met gasboringen het vertikt om de schade te vergoeden waardoor de beste man uiteindelijk overlijdt aan de stress. Leg dat maar uit aan mensen die net als in landen waar wij hier neerbuigend over doen benadeeld zijn door corrupte en/of nukkige agenten (hele dossiers vol zijn daarvan). Leg dat maar eens uit aan de kinderen die het ouderlijk huis kwijtraken omdat ze de erfbelasting niet kunnen betalen. Leg dat maar eens uit aan mensen die kapot gaan door verschillende malversaties binnen de belastingdienst. Leg dat maar uit aan de mensen die om het milieu geven terwijl alle groene stroom gebruikt wordt door buitenlandse bedrijven voor hun bezigheden. Laten we maar zeggen dat de mensen die deze problemen hebben allemaal te dom zijn om te poepen en om onbenullige dingen zeuren. De tekorten worden immers wel betaald door accijnzen op brandstof..geweldig toch?
R W xxx
Als je daarmee je dagen gelukkig kunt vullen, is dat dan eigenlijk niet een hele mooie manier van leven?

thumbs up
Pero, bij jou is het glas zeker altijd half leeg..? eye rolling smiley Geen enkel land is perfect waar iedereen het erg perfect vanaf brengt.
Pero, leg het maar uit aan de arme klootzakken die voor een paar grijpstuivers jouw shit rondrijden of produceren. Met een paar man in een bungalow zitten of erger. Maanden doorbrengen in een vrachtwagencabine omdat ze zo lekker goedkoop zijn. Ik nodig je uit om in het weekend gewoon een willekeurige parkeerplaats aan de snelweg te bezoeken. Een vakantiepark op te lopen. En passant...Made in China? Oeigoeren? Mensenrechten? We zijn druk bezig met een race naar de bodem alleen om onze shit zo goedkoop mogelijk te houden. En maar weinig mensen boeit het een ruk.

Dus voordat je je moreel superieur op wil stellen dan mag je eerst eens nadenken over wat jouw gedrag teweeg brengt. Want alleen al made in China is overal te vinden.
Lekker makkelijk mcw en boppie om alles maar te verbloemen omdat het ergens wel slechter is.
Pero
Lekker makkelijk mcw en boppie om alles maar te verbloemen omdat het ergens wel slechter is.

Begin een politieke partij en kom er achter hoeveel mensen het met je eens zijn.

Mijn mening

Gasboringen 》goed punt
Erfbelasting 》ik vind dit wel prima zo. waarom moet iemand iets belastingvrij krijgen zonder er zelf ooit iets voor gedaan te hebben
Corruptie bananenrepubliek 》laten we eerst onze eigen zaken regelen
Milieu 》heb ik niets mee
Misstanden belastingdienst 》inderdaad tijd voor een grote reorganisatie daar

Toch 2 overeenkomsten
R W xxx
Lekker makkelijk Pero, beetje over alles klagen zonder oplossingen.

Ik moet gelijk denken aan de PVV
Zunigrijje
Doe nou maar niet zo denigrerend: in Nederland is de verzorgingsstaat voor iedereen, ook voor mensen die nog geen cent belasting betaald hebben. Ja dan heb ik het over asielzoekers... sta je ook bij de poort van het AZC die mensen toe te roepen dat ze wat dankbaarder moeten zijn?

Jee, op de eerste pagina dienen de racisten zich al aan. Gaat goed hier. Is er geen PVV of FvD forum waar je je onderbuik laat rommelen?

Je vergeet trouwens heel veel AOW-ers te noemen die gewoon volledige AOW krijgen domweg omdat ze hun hele leven in Nederland hebben gewoond. Of Nederlandse families die generaties lang van de bijstand leven. Dat zijn er veel meer dan asielzoekers.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-05-2021 12:57 door R Wolters.
Twix
De Nederlandse staat boycotten zodat ze de accijnzen gaan verlagen....

Het probleem is dat er een bepaald welvaartsniveau in Nederland is met bijbehorend sociaal vangnet. Dat kost geld. Als de inkomsten van accijnzen omlaag gaan, dan moet dat elders gecompenseerd worden. Dit kan op twee manieren: 1. Andere belastingen verhogen of 2. Uitkeringen verlagen.

Onderwijs veel duurder maken, overheidsbijdrage aan de zorg halveren (dat zet tenminste zoden aan de dijk, het gaat immers om meer dan 80 miljard per jaar), AOW en WIA afschaffen (je gaat maar sparen), wegen net zo goed gaan onderhouden als in Engeland of Duitsland. Als we dat soort dingen bespaart de overheid zo veel geld dat autorijden sportgoedkoop kan worden.
Pero

Ik verbloem helemaal niets. Mocht je dat denken dan heb je mijn reactie niet helemaal begrepen. Maar goed, klaag lekker verder. Besef alleen dat de perfecte samenleving niet bestaat, overal gaat het wel eens mis. Ik prefereer wel de onze veruit boven de andere vormen.
Pero

Verbloem niks. Ik noem alleen ook de pluspunten. "Geen enkel land is perfect waar iedereen het erg perfect vanaf brengt." dekt de lading verder wel. Ivm andere landen doen we het gewoon goed. Blijkt sowieso uit diverse onderzoeken. Ik heb gewoon niks met mensen die altijd maar klagen over Nederland alsof we het hier zo vreselijk hebben.
Ik constateer dat de discussie niet meer on-topic is.

Ivanov
AutoWeek Moderator
Deze discussie is gesloten.