Hoe hoog moeten de benzineprijzen zijn? Tot de Nederlandse automobilist, zijn auto laat staan?

Gepost door Zunigrijje 
Dat je autistisch bent verhelderd een aantal dingen wel..

Ik ben het alleen met je eens over naar werk gaan op de fiets. Niet elke leasert is een vertegenwoordiger die het hele land door moet reizen. Denk dat veel prima met een e-bike oid naar fiets kunnen. Mij werd ook gezegd door bekenden dat ik een auto moest kopen voor mijn nieuwe baan dat 14 km verder is nut smiley De e-bike brengt me iedere keer er relaxed heen.

Ik had in de winter paar maanden een Clio voor de deur. De auto pak je dan toch iets te makkelijk. Zal vast voor meer mensen gelden. Je wordt er gewoon lui van. En aangezien veel mensen te dik zijn zou het goed zijn voor mensen wat meer te bewegen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2021 08:44 door MCW.
Zunigrijje
Dat vangnet is allang afgebroken: dus die accijnzen gaan daarbij niet helpen! Als je daarvoor graag uitgemolken wordt, dan kom je bedrogen uit! Mensen die nu 18 zijn en een afstand tot de arbeidsmarkt hebben, krijgen helemaal niets!

Ook de sociale werkplaats is afgebroken: en voor mensen die al een Wajong hebben, want schijnbaar gaat het daar over? Voor die mensen gelden strengere regels! Je kunt niet zomaar weigeren om te werken, daar staat tegenwoordig echt wel wat tegenover!

Dan wordt je gekort op je uitkering: dus het is heel sympathiek dat jullie zo graag accijnzen aftikken? Wellicht zitten er ook nog rokers hier? Dan ben je helemaal aan de buurt smiling bouncing smiley

Maar voor wat hoort wat: als je dus weigert te werken, dan maakt het UWV gewoon je leven zuur. Gezellig iedere week solliciteren..... geloof mij maar! Ik werk liever 15 uur per week in een supermarkt, verdien daarbij een deel van mijn geld zelf. En omdat ik werk krijg ik ook nog veel meer Wajong, dan iemand die een beroepsweigeraar is!

Maar terug ontopic: want al zou een Wajonger fulltime werken, waarschijnlijk zijn jullie dan nog jaloers ook dat ze jaarlijks een tegemoetkoming in de zorgkosten van het UWV krijgen uitgekeerd ( Ook als je geen zorgkosten hebt ). En die pipo die zei dat ik meer zou moeten werken? Laat mij niet lachen: het systeem werkt zo, dat van iedere euro die ik teveel verdien dat afgetrokken wordt van de Wajong uitkering. Dus waarom meer uren werken, terwijl je er financieel niet op vooruit gaat?

Gaan jullie soms ook meer uren werken voor hetzelfde geld? Ik dacht het niet hè? En als jullie niet in midden Nederland woonde, stonden jullie ook gewoon bij de Belgische pomp! Niemand draagt die belachelijke Nederlandse accijnzen namelijk af, omdat ze het leuk vinden.

Dus ja wanneer laten jullie de auto staan? De mijne staat alweer bijna een week stil, maar dat is mede omdat ik met de fiets naar het werk ga. Scheelt tevens vele krasjes en andere schades aan de auto, die veroorzaakt worden op een supermarkt parkeerplaats.

Boppie
Anders vraag ik mij enigszins af wat deze mensen doen in een auto als het menens wordt. Dat mag je overigens breder trekken dan de genoemde personen.
Menig autist is beter in staat een auto te besturen, dan de gemiddelde Nederlander: die denken namelijk dat verkeersregels, alleen voor de andere gelden. Iemand met autisme heeft daar geen last van, want voor hem of haar zijn de verkeersregels heel duidelijk!

Het is trouwens een ontwikkelingsstoornis en die mensen, zijn niet geestelijk ziek hoor.

Dat kan ook botsen als je dan iemand ziet die het niet zo nauw neemt met de regels? Daarom noem ik het ook anders en niet ziek overigens.
MCW
Ik had in de winter paar maanden een Clio voor de deur. De auto pak je dan toch iets te makkelijk. Zal vast voor meer mensen gelden. Je wordt er gewoon lui van. En aangezien veel mensen te dik zijn zou het goed zijn voor mensen wat meer te bewegen.
Ik heb zelfs in de winter de auto laten staan en ben met de fiets, of wanneer het te glad was te voet naar het werk gegaan. De auto heeft toen bijna 10 dagen stilgestaan en ik ben pas weer gaan rijden, toen het laatste beetje sneeuw van de auto ontdooid was.

Zodoende heb ik ook geen last gehad, van het gestrooide zout: de auto's van de buren hadden allemaal van die zoutaanslag, maar de mijne enkel wat zand dat de gesmolten sneeuw achterliet. Okay mijn werk is maar 3km fietsen, dus dat is echt niet ver. Maar ik heb collega's die wonen nog dichterbij en komen toch elke dag met de auto nut smiley
Heel soms pak ik de bus en verbaast me sowieso hoeveel mensen voor 1 halte de bus pakken.. eye rolling smiley Dan ben je gewoon f*cking lui (tenzij je lichamelijke aandoening hebt natuurlijk). Sta je 10 min te wachten tot de bus vertrekt, ondertussen had je dat stukje ook gewoon kunnen lopen. Bij mijn vorige baan ook wel eens naar werk gelopen. Was 35 minuten maar ik was op tijd op en het zonnetje scheen lekker.
Zunigrijje
De reden dat ik een rijbewijs heb is simpelweg: zo'n 6 jaar geleden, werd mijn vrouw boos toen wij door de regen naar huis liepen vanuit het treinstation. Ze wilde niet met een kinderwagen, door de stroomde regen moeten lopen en ik moest en zou een rijbewijs halen smiling bouncing smiley

Waarom heeft/haalt ze dan niet zelf een rijbewijs?
Boppie

Dat kan ook botsen als je dan iemand ziet die het niet zo nauw neemt met de regels? Daarom noem ik het ook anders en niet ziek overigens.

Krijg je dan

dit? drinking smiley
D Elzinga
Zunigrijje
De reden dat ik een rijbewijs heb is simpelweg: zo'n 6 jaar geleden, werd mijn vrouw boos toen wij door de regen naar huis liepen vanuit het treinstation. Ze wilde niet met een kinderwagen, door de stroomde regen moeten lopen en ik moest en zou een rijbewijs halen smiling bouncing smiley

Omdat ze niet uit Nederland komt? Ook niet uit Duitsland, zoals sommige denken: waar mijn vrouw vandaan komt, is autorijden heel onlogisch en duur. In Hongkong neem je de MTR of de bus, dat is veel goedkoper en vaak ook sneller gezien het drukke verkeer.

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daar ooit een auto te huren, ondanks dat ik ervaring heb met aan de linkse kant van de weg te rijden. Zelfs met een links geschakelde auto, al tot twee keer toe: dat is best te doen hoor, voelt alleen niet zo natuurlijk.
Het is heel verleidelijk om met de grote kudde mee te praten en te klagen over de hoge accijnzen en belastingen (en het slechte weertongue sticking out smiley) hier in Nederland, en ik betrap me er zelf ook wel eens op. Maar ik ben het met de meesten eens hier dat we eigenlijk niets te klagen hebben. Samen met een aantal Scandinavische landen horen we tot de wererldtop wat betreft welvaart en leefomstandigheden. We zijn een van de gelukkigste landen maar ook kampioen klagen zo lijkt het soms... Het gras is echt niet groener aan de andere kant van de grens. Ik ken genoeg mensen die zijn verhuist naar Duitsland en na een paar jaar op hangende pootjes weer terug komen naar het veilige en gezellige Nederland!
Deze vraag staat al uit sinds de oliecrisis van 1973. Het is wel duidelijk dat er daarna alleen maar heel veel auto's zijn bijgekomen.

Mocht de prijs niet alleen hoog worden, maar de pan uit reizen, zal de mens vooral kijken naar slimmer gebruik van de auto, laten staan is geen optie.
Zunigrijje
D Elzinga
Zunigrijje

Omdat ze niet uit Nederland komt? Ook niet uit Duitsland, zoals sommige denken: waar mijn vrouw vandaan komt, is autorijden heel onlogisch en duur. In Hongkong neem je de MTR of de bus, dat is veel goedkoper en vaak ook sneller gezien het drukke verkeer.

Het spijt me zeer, maar dan snap ik het alsnog niet zo. Als je dan naar een land verhuist waar kunnen autorijden vanzelfsprekender/handig is kun je alhier dan toch alsnog rijlessen gaan nemen? Zeker als het alternatief is dat iemand anders voor jouw gerief dan maar dat traject moet gaan doorlopen.
D Elzinga
Het spijt me zeer, maar dan snap ik het alsnog niet zo. Als je dan naar een land verhuist waar kunnen autorijden vanzelfsprekender/handig is kun je alhier dan toch alsnog rijlessen gaan nemen? Zeker als het alternatief is dat iemand anders voor jouw gerief dan maar dat traject moet gaan doorlopen.
Taalbarrière? Mijn vrouw woonde tot vorig jaar in Duitsland, dat is zo'n beetje het meest onvriendelijk land voor mensen die geen Duits kunnen spreken. Ze werkt bij een internationaal bedrijf, had in die Duitse stad trouwens ook helemaal geen rijbewijs nodig. Want in de grote Duitse steden is het openbaar vervoer, erg goed ontwikkeld!

Ik zou mijn auto direct wegdoen, als ik in een grote Duitse stad woonde. Je vindt er niet makkelijk een parkeerplaats, dus als je weg gaat met de auto is het bij terugkomst weer zoeken naar een parkeerplaats. En het verkeer is er heel druk en agressief: denk maar niet dat je ze er tussenlaten, dus je moet wel al ruim van tevoren links gaan rijden als je linksaf moet.

In Nederland zou het eventuel makkelijker zijn: maar waarom moeten perse beide ouders het rijbewijs hebben? Wat is er mis mee, dat heel ouderwets de man de vrouw rondrijdt. Doen mijn ouders ook smiling bouncing smiley

Mijn moeder heeft ook geen rijbewijs, wel ooit lessen gevolgd: maar uiteindelijk niet doorgezet. Tevens wil ik sowieso niet, dat iemand anders in mijn auto zou rijden. Ik krijg al de kribbels al ik mij auto zou aanmelden voor klokje rond, en ze dan wat met je auto gaan racen angry smily

Ze kan een fiets van mij krijgen: dan leer ik haar wel fietsen, daar heb je geen rijbewijs voor nodig. Zo heb ik mij ook heel lang gered, voordat ik een auto en rijbewijs had. Sinds ik met de fiets naar het werk ga en vader ben, is mijn gewicht ook afgenomen.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2021 09:54 door Zunigrijje.
Zunigrijje

Ze kan een fiets van mij krijgen: dan leer ik haar wel fietsen, daar heb je geen rijbewijs voor nodig.

.

Meen je dit nu echt?
MLL
Zunigrijje

Ze kan een fiets van mij krijgen: dan leer ik haar wel fietsen, daar heb je geen rijbewijs voor nodig.

.

Meen je dit nu echt?
Enig idee wat een kind kost? En wat een rijbewijs tegenwoordig kost? Het verbaast mij überhaupt, dat de jeugd van tegenwoordig nog zo massaal gaat rijlessen. De auto zoals wij die kennen is op zijn retour, dat worden straks zelfrijdende auto's. En autorijden is nu ook al gewoon heel duur!

Bij het halen van je rijbewijs begint het pas, dat kost je makkelijk € 2000 tot € 3000 tegenwoordig. Nee sorry, met een kind kun je dat niet meer missen. Laat staan dat je tijd hebt om te rijlessen nut smiley
Dat 'meen je dit nu echt' vraag ik me af bij ongeveer elke zin. Jij zit echt op een andere planeet lijkt het wel.

Zunigrijje
maar waarom moeten perse beide ouders het rijbewijs hebben? Wat is er mis mee, dat heel ouderwets de man de vrouw rondrijdt. Doen mijn ouders ook smiling bouncing smiley
Ik woon in een dorp, en een rijbewijs is de ultieme vrijheid. Ik weet niet anders dan dat nagenoeg elke volwassene een rijbewijs heeft, en een auto.

Zunigrijje
Ik krijg al de kribbels al ik mij auto zou aanmelden voor klokje rond, en ze dan wat met je auto gaan racen angry smily
Racen, met een Celerio… nut smiley
Barri
Dat 'meen je dit nu echt' vraag ik me af bij ongeveer elke zin. Jij zit echt op een andere planeet lijkt het wel.
Op welke planeet zitten jullie dan? Ik hoor niks anders, dan dat de vrouw het maar met een Aygo moet doen: terwijl de man een dikke BMW heeft nut smiley

Wij wonen trouwens in de stad: ookal is iedere stad, in Nederland naar internationale maatstaven een dorp smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2021 10:13 door Zunigrijje.
Stop eens met je eigen situatie op anderen te projecteren. Niet iedereen is zo arm dat hij/zij geen rijlessen kan betalen en/of een Celerio moet rijden. Sommige/meer mensen genieten van het leven en zeiken niet zo om kleine randzaken. Een benzineprijs die er voor zorgt dat autorijden een paar cent duurder wordt, waar je je al niet druk om kunt maken...
Als ik voor een liter e95 2 moet gaan betalen zou ik toch eens serieus naar een EV gaan kijken.
Moet rijden zelfs... ik heb bewust voor een Suzuki Celerio gekozen, omdat ik niet in een onbetrouwbare oude auto wil rijden en ook niet blauw wil betalen aan vaste lasten en benzinekosten. Ik ben een zuinig persoon, maar geen arm persoon big smile smiley

Trouwens ik rij met een dikke smile in die Suzuki Celerio, want bij de pomp lach ik altijd het hardste! En die mensen in elektrische auto's halen mij wellicht wel in op de autosnelweg, maar ik rij ze toch weer voorbij omdat zij moeten laden: terwijl mijn auto een actieradius van 800km heeft.

Dus elektrische rijden dat is niet de oplossing wat mij betreft, daarvoor is de gemiddelde actieradius veel te kort voor.

Carfanatic
Als ik voor een liter e95 2 moet gaan betalen zou ik toch eens serieus naar een EV gaan kijken.

Daar heb ik ook serieus over nagedacht, maar een EV schijnt geen slimme aankoop te zijn voor weinigrijders. Je accu gaat in-principe heel langzaam leeg, bij stilstand. Ook wacht ik nog de kat af in de boom, want het aanbod van nu is echt niet interessant.

Een Dacia Spring, met een beperkte actieradius... nee ik blijf liever in mijn Celerio rijden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2021 10:21 door Zunigrijje.
Zunigrijje
Moet rijden zelfs... ik heb bewust voor een Suzuki Celerio gekozen, omdat ik niet in een onbetrouwbare oude auto wil rijden en ook niet blauw wil betalen aan vaste lasten en benzinekosten. Ik ben een zuinig persoon, maar geen arm persoon big smile smiley

Trouwens ik rij met een dikke smile in die Suzuki Celerio, want bij de pomp lach ik altijd het hardste! En die mensen in elektrische auto's halen mij wellicht wel in op de autosnelweg, maar ik rij ze toch weer voorbij omdat zij moeten laden: terwijl mijn auto een actieradius van 800km heeft.

Dus elektrische rijden dat is niet de oplossing wat mij betreft, daarvoor is de gemiddelde actieradius veel te kort voor.

Je maakt je steeds belachelijker met elke reactie die je post.

Ik lach harder bij de pomp met mijn 5,7 l V8 dan jij met je Celerio, iets met smiles per gallon.
En met de afstanden die jij rijdt kan makkelijk met een EV

De keren dat ik >200km op een dag rijd zijn op 2 handen te tellen. En dan moet ik een keer 30-45min laden, ik vind het niet zo boeiend.
Zunigrijje
Op welke planeet zitten jullie dan? Ik hoor niks anders, dan dat de vrouw het maar met een Aygo moet doen: terwijl de man een dikke BMW heeft nut smiley

Daar zitten vaak wel vrij logische praktische redenen achter natuurlijk...eye rolling smiley
Zunigrijje
Barri

Wij wonen trouwens in de stad: ookal is iedere stad, in Nederland naar internationale maatstaven een dorp smiling bouncing smiley
Mijn vrouw kiest gewoon zelf wat voor auto ze rijdt. En betaald hem ook zelf. En als ze geen rijbewijs zou hebben gehad, had ik geprobeerd haar te overtuigen dat ze er eentje zou halen. Uiteindelijk is dat een vorm van vrijheid.

Ik weet niet over welk gedeelte van Duitsland het het hebt met betrekking tot moeilijk doen als het slecht Duits spreekt, de regio die ik ken vinden ze het alleen maar mooi als je als Nederlander toch mee best doet om Duits te spreken.
Ik snap de ophef van sommigen niet echt. Uit andere topics heb ik begrepen dat de vrouw van TS prima voor zichzelf opkomen. Had ze graag haar rijbewijs gehaald dan had ze dit vast wel kenbaar gemaakt.
Daarnaast begrijp ik dat de aanschaf van de Celerio vooral een rationele aanschaf was waarbij TS ging voor zoveel mogelijk auto voor zo laag mogelijke (vaste) lasten. Begrijpelijk dus dat hij gefocust is op kostenbesparing en niet op smiles per gallon. Ik ben zelf ook meer van de laatste, maar dat komt omdat mijn huidige situatie dat toelaat en doordat ik wat andere keuzes maak dan een gemiddeld persoon (meer auto georiënteerd).

TS, misschien wel interessant om te weten dat mijn vrouw autorijden leuk is gaan vinden ná het halen van haar rijbewijs, ze wil nu niet meer zonder. Aan de andere kant begrijp ik wat je zegt, kinderen zijn belangrijker dan rijplezier of gemak.
MatthijsL
Ik snap de ophef van sommigen niet echt. Uit andere topics heb ik begrepen dat de vrouw van TS prima voor zichzelf opkomen. Had ze graag haar rijbewijs gehaald dan had ze dit vast wel kenbaar gemaakt.
Daarnaast begrijp ik dat de aanschaf van de Celerio vooral een rationele aanschaf was waarbij TS ging voor zoveel mogelijk auto voor zo laag mogelijke (vaste) lasten. Begrijpelijk dus dat hij gefocust is op kostenbesparing en niet op smiles per gallon. Ik ben zelf ook meer van de laatste, maar dat komt omdat mijn huidige situatie dat toelaat en doordat ik wat andere keuzes maak dan een gemiddeld persoon (meer auto georiënteerd).

TS, misschien wel interessant om te weten dat mijn vrouw autorijden leuk is gaan vinden ná het halen van haar rijbewijs, ze wil nu niet meer zonder. Aan de andere kant begrijp ik wat je zegt, kinderen zijn belangrijker dan rijplezier of gemak.

Het gaat er ook niet om de kostenbesparing oid dat kan ik wel begrijpen, maar meer om het feit hoe hij het één en ander verwoordt.
Ik snap het geklaag niet zo over belastingen in de context van de huidige stijgende brandstofprijzen. De huidige brandstofprijzen stijgen toch echt naar aanleiding van stijgende olieprijzen, die (kunstmatig) worden opgedreven door grote oliemaatschappijen. Niet zo zeer door de overheid, al is het aandeel belasting op een liter brandstof natuurlijk wel aanzienlijk. Maar verhoudingsgewijs neemt die zelfs af naarmate de brandstofprijzen toenemen (accijns blijft gelijk, BTW stijgt mee als percentage van het bedrag).

Met andere woorden; roep degenen ter verantwoording waar de klacht terecht hoort; in dit geval de oliemaatschappijen en niet de overheid.

Als ik voor mezelf spreek zou € 2,00 per liter wel een psychologische grens zijn, maar ik denk niet dat ik er de auto voor zou laten staan. Ik rijd graag auto, ook zomaar even voor de lol om een rondje te toeren in de omgeving. Een prijsstijging naar € 2,10 bijvoorbeeld zou mij per maand € 40,- extra kosten ten opzichte van nu. Daarvoor laat ik de auto nog niet staan. Als het mij € 100,- meer zou gaan kosten ten opzichte van nu dán kom ik op het punt dat ik uit kostenoverwegingen de auto moet gaan laten staan.
D Elzinga
Zunigrijje

Daar zitten vaak wel vrij logische praktische redenen achter natuurlijk...eye rolling smiley
Alsof de vrouw niks te zeggen heeft, zo ziet TS dat. In zijn opinie wellicht, maar mijn vrouw mag elke kilometer met de Focus maken maar die vindt ze veel te groot. Ze rijdt liever in haar Citigo.

EVV
Mijn vrouw kiest gewoon zelf wat voor auto ze rijdt. En betaald hem ook zelf. En als ze geen rijbewijs zou hebben gehad, had ik geprobeerd haar te overtuigen dat ze er eentje zou halen. Uiteindelijk is dat een vorm van vrijheid.
Precies hetzelfde hier.
Mijn vrouw rijdt de Sebring JS V6 automaat..... 1:12 ongeveer.... Ik behelp me met de Laguna.
Mijn vriendin is dol op haar Aygo.

Overigens..vraagje let jij dan op hoeveel je verbruikt? Ik heb in mijn auto een lampje en een piepje. Als je dat ziet en hoort is de tank leeg.
Dan gooi ik hem vol en betaal ik geld en dan rijd ik weer door.

Hoort bij de hobby. smiling bouncing smiley
Nico GTR

Overigens..vraagje let jij dan op hoeveel je verbruikt?

Is de paus katholiek?
Boppie
Nico GTR

Overigens..vraagje let jij dan op hoeveel je verbruikt?

Is de paus katholiek?

Weet niet. Ben nog nooit misdienaar geweest. smiling smiley
Pff, een beetje man pakt YouTubemoney via vlogs en schaft zichzelf daarmee een Model 3 of Dacia Spring aan. Dan f*ck je pas het systeem.
Mechanix
Pff, een beetje man pakt YouTubemoney via vlogs en schaft zichzelf daarmee een Model 3 of Dacia Spring aan. Dan f*ck je pas het systeem.

Pizza's en kapsalon naar binnen schrokken voor een evsmileys with beer
D Elzinga
Mechanix

Pizza's en kapsalon naar binnen schrokken voor een evsmileys with beer

Wel een mooie manier van omdenken. In plaats van in het buitenland tanken en zeuren over accijnzen, anderen voor je EV laten doneren via smikkelvideo's.

@TS: de benzineprijzen boeien me niet. Ik rij circa 10k per jaar. Al kost de benzine 3 euro per liter, ik ga er niet failliet op.
Joop 5528328
Braadslee is terug?

Op YouTube. Op AW gingen TS en Braad niet zo lekker.
Zag bs op Dumpert ook weer met iets voorbijkomen, geen idee wat alleen. Bijzonder oninteressant persoon verder ook, krijgt veel meer aandacht dan goed voor hem is.
Vwb dit topic, denkfout van ts is dat, itt deze ts, veel mensen gewoon rijden omdat het moet en niet alleen voor de lol zoals hijzelf, brandstofkosten zijn dan noodzakelijke bijkomstigheid. Dat er steeds minder diesel gereden wordt, heeft ook niets te maken met dat de maandlasten niet op te hoesten zouden zijn, zoals ts verondersteld, maar met een simpele rekensom die als uitkomst heeft dat je wel heel veel moet rijden om diesel enigszins rendabel te krijgen. Al zijn diesels tegenwoordig soms zo goedkoop dat het weer bijna interessant wordt.
Auto laten staan is in heel veel gevallen geen optie, of de benzine nu 1,25 of 2,56 euro kost, er zal hooguit wat beter gekeken worden naar of je die 500mtr ook met met de auto moet doen. Da's sowieso wel een goed idee en niet vanwege die mogelijke paar cent besparing of het pesten van een overheid.
Wij hebben 3 auto's voor 2 personen, qua brandstof verbruik maakt het weinig uit welke auto ik meeneem. Benzine lusten ze allemaal. Ok, de één wat meer dan de andere. In de SLK rijd ik vooral voor de fun, veelal onnodig dus.. 5 tot 7000 km per jaar.
Met de Audi ga ik naar mijn werk en mijn vrouw gaat met de T-Roc naar haar werk en verdere ritjes naar de supermarkt enzovoort.
Al met al zal er in vergelijking met TS wel wat meer brandstof door gaan hier maar dat weegt voor mij niet zwaar.
Zoiets is hier ook het geval;
Hij: Mondeo 2.5T, ong 1:10 gem, 25kkm/jr, E98
Zij: 208 1.6, iets van 1:16 gem, 25kkm/jr, E95
Bij: 325i cabrio, ong 1:10 gem, misschien 2kkm/jr, E98
R W xxx
Zoiets is hier ook het geval;
Hij: Mondeo 2.5T, ong 1:10 gem, 25kkm/jr, E98
Zij: 208 1.6, iets van 1:16 gem, 25kkm/jr, E95
Bij: 325i cabrio, ong 1:10 gem, misschien 2kkm/jr, E98

smileys with beer Toch goed te merken dat wij niet de enige zijn. In onze omgeving vindt men het maar raar big smile smiley
Tja, ik vind veel omgeving ook maar raar winking smiley Maar het is natuurlijk fijn dat het kan, dat besef ik me ook best. We werken er ook hard genoeg voor, hebben er de ruimte voor en hebben dan bijv weer geen kinderen.
De omgeving die dat raar vindt is of jaloers of heeft een parkeerprobleem.grinning smiley
Ik heb deels noodgedwongen ook altijd wel 3 auto's bij huis staan: de bus mag alleen maar zakelijk gebruikt worden, de pickup is gemengd gebruik en de Wagoneer is puur voor de ontspanning.
Als er eens geklaagd wordt over die straatvulling (parkeerproblemen spelen hier gelukkig niet echt) dan is mijn antwoord heel simpel: ze moeten blij zijn dat ik de rest van m'n rollend blikwerk netjes in de opslag heb staan, en dat m'n kinderen (incl. hun auto's) al diverse jaren geleden het nest verlaten hebben.
Parkeerprobleem, zeker door bedrijfsvoertuigen, vind ik dan nog net wat anders, daar heb je toch wat rekening met de buurt te houden, men hoeft uiteindelijk ook geen last van jouw lolletje of werk te hebben. Of ze jaloers zijn of het raar vinden, is niet mijn probleem.
Als je vakkenvuller bent, wajong krijgt en vader bent dan snap ik echt wel dat je op je autogebruik let. Ik vind het al knap dat je een auto hebt. Zelfs toen ik bedrijfsleider van een horecazaak was had ik er geen geld voor (over). Maar ja ik ben dan ook single en huur in de vrije sector. Dan blijft er niet zoveel over..

k krijg al de kribbels al ik mij auto zou aanmelden voor klokje rond, en ze dan wat met je auto gaan racen

Testen is wat anders dan racen eye rolling smiley
Onze auto's staan allemaal op eigen terrein dus dat is geen probleem. Ik hoor er ook nooit iets over. Hooguit iemand die de kleur van de VW mooi vindt.
Was "eis" in bouwbesluit tbv omgevingsvergunning hier... Minimaal 2 auto's op eigen perceel kunnen plaatsen. We kunnen er 3 op de oprit kwijt en 1 in de garage (staat de cabrio Sebring JR V6 Automaat).
Ach ja,

Ik heb recent een periode van uitkeringen meegemaakt. Ik heb mogen genieten van de vetpot van het UWV.
Het sociale vangnet, prima en net voldoende.
Met dank aan ome Joop.

Ik heb altijd ruimschoots bijgedragen in de belastingen voor voertuigen. Op een gegeven moment had ik drie auto's, een leaseauto, vier motoren en twee bromfietsen staan.

De uitkering van het uwv heeft mij gedwongen keuzes te maken. Er zit tegenwoordig een maximum aan de uitkering en dat is niet zo veel. Bovendien was mijn ex een nieuw huishouden begonnen met haar deel van het inkomen en achterlaten van een vordering op de helft van ons bezit.

Er is een auto en een motor overgebleven. Dat is ook omdat de kindertjes uitgevlogen zijn (en hun auto hebben meegenomen), maar de motortjes en bromfietsen heb ik verkocht en met de ex meegegeven.

Ik ben mezelf al sinds de oliecrisis bewust hoe veel brandstof er doorheen gaat. En ja, ik heb ook een 1 op 9 Camry gehad.

Het is wel verbazend hoe veel het rendement verschilt. Ik heb een 1.3 gehad die 1 op 18 draaide en met dezelfde loodpoot heb ik in een 1.6 gereden die 1 op 12 lustte. Beide motoren hadden een maximaal vermogen van 75 paardjes.

Toch de zuinigheidswondertjes waren de kleine voertuigen. Een motorfiets liep dik 1 op 20 waarbij het opmerkelijk was dat de uitvoering die volgens de cijfers veel smeriger was, ook veel zuiniger was. Tijdens een toertochtje scoorde ik de gebruikelijke 1 op 20 maar een ander reed met het vorige type 1 op 27.

Ik denk niet dat een langzaam stijgende prijs gevolgen heeft voor het autogebruik. Het was de extreme stijging van de oliecrisis die mensen deed beseffen dat een auto brandstof nodig heeft. Als de benzineprijs met procenten per maand stijgt, letten mensen er toch minder op.

Ik hoor het ook van ex-leasebakrijders: Dat autorijden is toch wel heel erg duur. Je bent in een klap met beide voeten terug op aarde na de text "onvoldoende saldo".
ach zie die benzineprijs nu eens als inflatie, net als met de huurprijzen dan ga je er heel anders tegen aan kijken. Hier hebben we nu nog 3 auto's ( er komt een vierde voor mijn werk) 1tje staat er binnen of op de oprit ( passen er 2 op) en de andere 2 staan gewoon op straat. 1tje is er belastingvrij, 1tje bijna ( overgangsregeling) en de 3e betaal ik gewoon voor. De vierde wordt een dikke 3liter tdi diesel dus die rij ik alleen voor mijn werk.

Ov heb je hier in de polder haast niet en een trein daar dromen ze op het gemeentehuis nog van dus heeft iedereen hier een auto en ja we moeten toch naar ons werksmiling smiley
Over de benzine prijs maak ik mij niet heel erg druk, ik kan er toch niet veel aan doen.

Ik tank wel altijd bij een voordelig adres, en nooit bij een tankstation aan de snelweg.

Beide auto's rijden veel minder dan vroeger, door meer thuis werken, vrijwel geen familie bezoeken, geen vakanties, en geen beurzen. De brandstofkosten zijn per saldo dus enorm gedaald.

Beide auto's zijn ook erg zuinig met brandstof de Clio gebruikt 1 op 18 en de C3 diesel rond de 1 op 21. Mijn vorige auto gebruikte ongeveer 1 op 11,5.

De auto's staan gewoon op eigen terrein, er is ruimte voor meer auto's maar die zijn gewoon niet nodig, de huidige auto's voldoen goed.
De oude Mazda doet nog geen 10.000 per jaar. De camper nog niet de helft. Prijs zal mij een worst wezen.
Boppie
Prijs zal mij een worst wezen.

Raar dat jij je brandstof in worsten kunt betalen...
Deze discussie is gesloten.