Ford Fiesta ST 5 deurs raamslingers achter?

Gepost door JFR 
Ik vind het leuk om op internet rond te zoeken naar leuke auto's, vooral de sportievere auto's, niet dat ik weer iets anders ga kopen, maar het is gewoon leuk.smiling smiley Nu kwam ik de volgende Ford Fiesta ST 5 deurs tegen, waarbij mij de raamslingers achter opvielen:

[www.autowereld.nl]

free image upload





Voor zover ik weet, en ook volgens carbase, heeft de ST, de echte dus en niet de ST-line, ook standaard elektrische ramen achter.Als ik een kentekencheck doe, komen wel de gegevens van een echte ST tevoorschijn.
Ik ben benieuwd, zouden ze een paar foto's van een ST-line gebruikt hebben? de andere ST's die ik tegen kom hebben ook andere bekleding.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-05-2021 14:29 door JFR.
Auto is geimporteerd. Wellicht dat in het land van herkomst andere specificaties gelden.
De ST-line heeft geen ST-stoelen, al is dat wellicht ook als optie toegevoegd dan. Ik denk eerder dat dit een wisseling in de paketten is geweest en dat deze ST dus nog standaard met raamslingers werd geleverd. Verwisselde foto's kan natuurlijk, maar lijkt me niet aannemelijk eerlijk gezegd. Als je de foto's van binnen en buiten vergelijkt, dan lijkt de omgeving ook aardig overeen te komen.
Quote
Skeep
Auto is geimporteerd. Wellicht dat in het land van herkomst andere specificaties gelden.

Tadaa, daar heb je het antwoord al. Altijd eerst even checken of auto wel origineel Nederlands is of niet.
Bepaalde uitvoering ( met zelfde benaming ) per land is vaak namelijk compleet anders, gericht op de wensen en verwachtingen van lokale klanten.

Zo herken je bijvoorbeeld ook meteen een niet origineel Nederlandse Opel Corsa OPC
( andere velgen en niet altijd de wel in Nederland standaard Recaro's )
Quote
Skeep
Auto is geimporteerd. Wellicht dat in het land van herkomst andere specificaties gelden.

Daar had ik zo snel niet aan gedacht,inderdaad andere specificaties, dan zou ik denk ik eerder voor een origineel NL auto gaan, als die luxer is.smiling smiley In een dergelijke sportieve auto zou je geen raamslingers willen hebben, tenminste ik niet.smiling smiley
Quote
JFR
Quote
Skeep
Auto is geimporteerd. Wellicht dat in het land van herkomst andere specificaties gelden.

Daar had ik zo snel niet aan gedacht,inderdaad andere specificaties, dan zou ik denk ik eerder voor een origineel NL auto gaan, als die luxer is.smiling smiley In een dergelijke sportieve auto zou je geen raamslingers willen hebben, tenminste ik niet.smiling smiley

Lekker boeiend die raamslingers, jij zit toch voorin of niet?
En juist in een sportieve auto wil je raamslingers ( want slingeren is sportief ), minder gewicht! winking smiley
Bekleding van een origineel NL ST vind ik ook mooier:



Quote
Total Loss
Quote
JFR
Quote
Skeep
Auto is geimporteerd. Wellicht dat in het land van herkomst andere specificaties gelden.

Daar had ik zo snel niet aan gedacht,inderdaad andere specificaties, dan zou ik denk ik eerder voor een origineel NL auto gaan, als die luxer is.smiling smiley In een dergelijke sportieve auto zou je geen raamslingers willen hebben, tenminste ik niet.smiling smiley

Lekker boeiend die raamslingers, jij zit toch voorin of niet?
En juist in een sportieve auto wil je raamslingers ( want slingeren is sportief ), minder gewicht! winking smiley

Dat is ook wel weer zo.big smile smiley
Ik vind het vervelend als je niet kunt controleren of de ramen goed dicht zijn.
Quote
Total Loss
Quote
JFR
Quote
Skeep
Auto is geimporteerd. Wellicht dat in het land van herkomst andere specificaties gelden.

Daar had ik zo snel niet aan gedacht,inderdaad andere specificaties, dan zou ik denk ik eerder voor een origineel NL auto gaan, als die luxer is.smiling smiley In een dergelijke sportieve auto zou je geen raamslingers willen hebben, tenminste ik niet.smiling smiley

Lekker boeiend die raamslingers, jij zit toch voorin of niet?
En juist in een sportieve auto wil je raamslingers ( want slingeren is sportief ), minder gewicht! winking smiley
Je kan je sowieso afvragen waarom ze de ST niet standaard als driedeurs leveren, maar volgens mij zijn ze daar bij de MK8 helemaal van afgestapt. Kan me in ieder geval niet heugen dat ik ook een driedeurs heb gezien. Uiteraard is een vijfdeurs praktischer, maar daar heb je zo'n ST in beginsel niet voor natuurlijk smiling smiley
Quote
haarr
Ik vind het vervelend als je niet kunt controleren of de ramen goed dicht zijn.

Als er zelden iemand achterin zit dan zijn ze als het goed is nog steeds gewoon dicht winking smiley
Quote
Total Loss
Quote
haarr
Ik vind het vervelend als je niet kunt controleren of de ramen goed dicht zijn.

Als er zelden iemand achterin zit dan zijn ze als het goed is nog steeds gewoon dicht winking smiley

Dat hangt af van de positie van de raamslinger. Wanneer deze "de verkeerde kant" op hangt dan gaat het raam langzaam open.
De slinger zo vastzetten dat in dichte stand het gewicht de slinger in de richting van "verder sluiten" duwt lost dat op.

Bij dit type Fiesta is dat in ieder geval een probleem, wat dus simpel op te lossen is.
In NL heb je alleen de meest luxe ST uitvoering dacht ik. Zie je vaker: de Sportka en Streetka waren in het buitenland ook veel kaler te krijgen dan in NL.
Quote
MikeM
Quote
Total Loss
Quote
haarr
Ik vind het vervelend als je niet kunt controleren of de ramen goed dicht zijn.

Als er zelden iemand achterin zit dan zijn ze als het goed is nog steeds gewoon dicht winking smiley

Dat hangt af van de positie van de raamslinger. Wanneer deze "de verkeerde kant" op hangt dan gaat het raam langzaam open.

Zit er bij een Ford dan een loden knop op de slinger? confused smiley
Quote
929V6
Quote
MikeM
Quote
Total Loss
Quote
haarr
Ik vind het vervelend als je niet kunt controleren of de ramen goed dicht zijn.

Als er zelden iemand achterin zit dan zijn ze als het goed is nog steeds gewoon dicht winking smiley

Dat hangt af van de positie van de raamslinger. Wanneer deze "de verkeerde kant" op hangt dan gaat het raam langzaam open.

Zit er bij een Ford dan een loden knop op de slinger? confused smiley

Kwam bij meer merken wel voor vroeger.
Quote
Leon in zn Fiesta
Quote
Total Loss
Quote
JFR
Quote
Skeep
Auto is geimporteerd. Wellicht dat in het land van herkomst andere specificaties gelden.

Daar had ik zo snel niet aan gedacht,inderdaad andere specificaties, dan zou ik denk ik eerder voor een origineel NL auto gaan, als die luxer is.smiling smiley In een dergelijke sportieve auto zou je geen raamslingers willen hebben, tenminste ik niet.smiling smiley

Lekker boeiend die raamslingers, jij zit toch voorin of niet?
En juist in een sportieve auto wil je raamslingers ( want slingeren is sportief ), minder gewicht! winking smiley
Je kan je sowieso afvragen waarom ze de ST niet standaard als driedeurs leveren, maar volgens mij zijn ze daar bij de MK8 helemaal van afgestapt. Kan me in ieder geval niet heugen dat ik ook een driedeurs heb gezien. Uiteraard is een vijfdeurs praktischer, maar daar heb je zo'n ST in beginsel niet voor natuurlijk smiling smiley

Inderdaad, bij een driedeurs denk je meer aan een sportieve auto.smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.