3 kids op achterbank Mazda 6 station..

Gepost door s 2282275 
Hallo,

Recent een mazda 6 station gekocht. De achterbank is breed genoeg, maar helaas zitten de 2 isofixbevestigingspunten wat dicht bij elkaar, waardoor de oudste van bijna 9 in het midden wat minder comfortabel zit. Nu hebben wij dat opgelost door de stoel van onze middelste van bijna 7 te bevestigen zonder isofix en wat naar de deur toe te schuiven, maar door de kuipvorm van de zitting staat ie hierdoor iets scheef. Hoe dit op te lossen? Soort wigvormig kussen onder zitting aan 1 kant?

Of toch opzoek naar een andere auto? Wij hadden hiervoor een Verso waar achterin 3 aparte stoelen met 2x isofix zijn gemonteerd. Dit ging iets beter. Voor mijn gevoel hebben vergelijkbare stations als de Avensis hetzelfde probleem (2 zitkuilen op de achterbank), dus moeten we opnieuw opzoek naar een MPV (Verso, Touran, Mazda 5, S-Max, etc.). Of heb ik het mis?

IK ben benieuwd naar jullie reacties!

Gr.
Je zou kunnen overwegen om die van 7 in een booster te plaatsen of wellicht een smaller stoeltje? Wij hebben 3 X Britax Adventure, een hele smalle stoel en dat past op vrijwel iedere achterbank.
Om die kuipvorm af te vlakken kun je gewoon iets van opgevouwen handdoeken of stukken schuim gebruiken, werkt prima thumbs up
Heb je nu niks aan maar volgende keer met de kinderen en kinderstoelen proefrit maken
Wij vulden destijds in onze Mondeo de kuipen op met handdoeken, zoals Zadelsnuiver al aangeeft.
Was wel in de tijd vóór Isofix, maar dat probleem is niet anders geworden.
Bedankt voor de reacties. Had geen tijd om te passen en dacht dat het wel kon (zeker, omdat de kinderen inmiddels 5 jaar ouder zijn), maar dat valt tegen. Die handdoek in de kuip en booster zijn goeie tips, dank!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.