Wisselen van leaseauto of niet ? VW Golf, Mercedes A200

Gepost door Patrick Mol 
Goedemiddag,
Ik ben een leek op autogebied en heb een vraagje die jullie wellicht eenvoudig kunnen beantwoorden.

Even een stukje achtergrond informatie:
Sinds jaar en dag rijd ik een station wagen, van de types: Astra, Megane, 308SW. Dit altijd naar volle tevredenheid. Helaas moest de 308 vanwege de leeftijd eruit en rijd ik nu sinds een maandje in een VW Golf. Dit is via short lease. Op zich niet erg, maar wel wat minder ruimte dan een station.

Nu staat er nog een auto op de parkeerplaats bij de werkgever en willen ze me die "aansmeren",
Zolang ik daar geen jaren aan vast zit, wil ik dit best overwegen, maar nu is mijn vraag, in hoeverre is de binnenruimte van mijn huidige VW Golf (2018) te vergelijken met de beschikbare Mercedes A200 ?

Als ik niet op binnenruimte hoef in te leveren heb ik daar geen probleem mee, ik heb wel 3 pubers die ik erin kwijt moet.

Ik heb de huidige Golf en de A200 aan mijn profiel toegevoegd, alleen de motor van de Golf kan afwijken. en de Mercedes is een A200 Business Solution AMG Automaat uit 2020, maar die kon ik niet selecteren.

Zonder al te veel details, zijn er hier wellicht kenners die me advies kunnen geven.

Moet ik inleveren op ruimte ?
Doen of niet ?

Alvast bedankt!
Heb je zelf al in die A gezeten, niet onbelangrijk denk ik.
Het zijn zeer vergelijkbare auto's. De Mercedes heeft grotere buitenmaten maar dat lijkt zich niet in meer binnenruimte te vertalen. Ik heb wel eens proef gezeten op de achterbank van die Mercedes en ik vond de zitting erg laag geplaatst, niet prettig. Autoweek heeft een handig vergelijkingsfunctie, klik hier dan heb je de cijfers naast elkaar:

[www.autoweek.nl]