Tips omtrent pickup auto op grijs kenteken met dubbele cabine

Gepost door Cannonb4ll 
Hi autoweek'ers!

Ik ben momenteel in het process van het kopen van een pickup auto (zakelijk). Deze staat momenteel als grijs kenteken 2 zitter, waarbij er een tussenschot tussen is gezet, banken omhoog zijn geklapt en een verhoging is toegepast bij de vloer achterin.

Nu wil ik deze auto ook prive gaan gebruiken en zou ik toch wel graag ook gebruik maken van de achterbank zonder tussenschot. (Eg. 5 zitter)

Wat zijn mijn opties hierin? Ik hoorde iets over verlengen, of om registreren als camper?

Ik hoor 't graag!
Optie 1: chassis + aandrijflijn + laadbak verlengen, eventueel verhoogd dak op de cabine plaatsen (even meten), uitgebreide keuring RDW i.v.m. chassiswijziging
Optie 2: accepteren dat de auto voor de fiscus een personenauto is

Registreren als camper heeft ook geen zin, want zolang dat de inrichting daarvan niet voldoet aan de fiscale eisen kom je ook niet in aanmerking voor het kwarttarief mrb en betaal je dus ook de volle mep voor een personenauto.

Let er bij aankoop in ieder geval heel goed op of de auto wel aan de fiscale grijs kenteken eisen voldoet. (de meeste 5-zits dubbelcabine pickups voldoen daar niet aan)
De belastingdienst gaat er namelijk van uit dat elke bedrijfsauto voldoet aan de fiscale eisen en geeft de houder automatisch het ondernemerstarief mrb... voldoet de auto niet aan de fiscale eisen ben je verplicht om direct bezwaar in te dienen tegen het ondernemerstarief.
(en de boetes zijn niet mis als je betrapt wordt: naheffing vanaf datum tenaamstelling die als boete verdubbeld wordt)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.