Auto importeren uit Duitsland

Gepost door jan 2775164 
Hallo allemaal,

Als ik een auto wil importeren uit Duitsland/België en deze kost daar ca 10.000 euro wat zijn dan de kosten die er nog bijkomen en waar moet ik zijn ?
Welke instanties?

Groet,
Jan
Bijkomende kosten zijn: transport, registratie, en BPM. Over de hoogte daarvan valt niets te zeggen, aangezien de leeftijd van de auto een rolt speelt. Voor een kenteken, moet je bij de RDW zijn. Als je de auto rijdend naar NL brengt, moet je een ééndagskenteken aanvragen bij de RDW.
Supervisor R
Als je de auto rijdend naar NL brengt, moet je een ééndagskenteken aanvragen bij de RDW.
Dat is alleen om van huis naar de RDW en terug te komen, om de auto vanuit Duitsland naar Nederland te rijden heb je een Duits export kenteken nodig, te verkrijgen in Duitsland. Daarvoor heb je een geldige (Duitse) verzekering en een geldige TuV nodig.
Lekker makkelijk dit Jan. Hoever ben je zelf gekomen met zoeken?

[www.google.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2020 11:34 door Hamer.
EVV
Supervisor R
Als je de auto rijdend naar NL brengt, moet je een ééndagskenteken aanvragen bij de RDW.
Dat is alleen om van huis naar de RDW en terug te komen, om de auto vanuit Duitsland naar Nederland te rijden heb je een Duits export kenteken nodig, te verkrijgen in Duitsland. Daarvoor heb je een geldige (Duitse) verzekering en een geldige TuV nodig.

Ausfurhkenzeichen zit de verzekering al in. 14 dagen tijdsduur plaat kost daarom ook iets van 140 a 150 euro afhankelijk van het kreis.

Ga op tijd je auto halen want je zit wel even bij het ambt om dit geregeld te krijgen.
Kenteken met de rode band mag je als Nederlander in rijden, vraag dan wel een kortdurende vrijstelling aan bij de belastingdienst (simpel online en kan pas als je de combinatie hebt want die moet daar ook op staan) dan mag je er 14 dagen in rijden.
Langere loopduur dan 15 dagen kan maar is dus ongeldig na 14 dagen. Geel is verboden mee te rijden in Nederland (kurchzeitkenzeichen) let daar zelf goed op, menig Duitser weet dat namelijk niet.

Dan afspraak met RDW om auto te keuren, BPM formulier kan je van tevoren insturen dan gaat je aanvraag sneller. Na x dagen (na betalen BPM) krijg je een pasje op de mat en dan kun je naar de automaterialen zaak om daar mooie luxe plaatjes te drukken en je kunt rijden met uwen auto.
Nico GTR
EVV
Supervisor R

Ausfurhkenzeichen zit de verzekering al in. 14 dagen tijdsduur plaat kost daarom ook iets van 140 a 150 euro afhankelijk van het kreis.
Aha, daar was ik niet van op de hoogte. Ik wist dat je een verzekering nodig hebt maar niet dat die er bij in zit, bedankt voor de correctie...

Nico GTR
Ga op tijd je auto halen want je zit wel even bij het ambt om dit geregeld te krijgen.
Houd ook de corona regels in de gaten, het kan zijn dat openingstijden aangepast zijn. En inderdaad kan het lang duren. Vooral zaterdagen zijn berucht, ik heb wel eens om 7 uur voor de deur gestaan, rond openinstijd waren er al ruim 20 mensen na mij.
Waar je wel gelijk in hebt EVV is dat je wel een Duitse tussenpersoon nodig hebt die een evt. bekeuring krijgt toegezonden. winking smiley En je moet natuurlijk nog wegenbelasting betalen in Duitsland.
Godsamme beetje moeilijk gedoe allemaal ik laat het wel doen weet zeker dat ik weer wat verkeerd doe,
toch bedankt voor info.
jan 2775164
Godsamme beetje moeilijk gedoe allemaal ik laat het wel doen weet zeker dat ik weer wat verkeerd doe,
toch bedankt voor info.
Als de auto niet te zwaar is, kan je ook een oprijwagen huren. Dan is het hele Duitse gedeelte niet nodig. Het Nederlandse gedeelte stelt niets voor en is al zo vaak gedaan, daar is genoeg info over.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.