Nissan Juke 3 cilinder

Gepost door jan 2775164 
Ik dacht kom die nieuwe Juke is mooi ruil mijn Soul in , is het een driecilinder , misschien ben ik ouderwets en niet van deze tijd maar daaaag.
Wat zijn toch allemaal aan het doen met die driecilinders wordt er gek van en ja ook proefgereden , nee ik zoek wel verder naar vier cilinder.

En ja zal wel ouderwets zijn ik maar helaas drinking smiley

Groet,
Jan
De Captur van Renault kun je wel als viercilinder krijgen en de Mazda cx-3 of de cx-30 zijn mooie alternatieven. Maar er is niks mis met motoren met 3 cilinders. Het geluid is wat anders en een viercilinder loopt inderdaad mooier.

Suzuki Vitara en S-Cross hebben ook een vierciinder met heel modern een mild hybrid system.

Succes met de zoektocht.
Maar 9 pk minder als jou 1.6 , en het koppel ligt zelfs hoger , dus ik zou niet weten wat er mis is met die 3 cilinder
Ik denk dat het verschil tussen een 3-cilinder en een 4-cilinder voornamelijk tussen de oren zit en dat inderdaad de ouderen onder ons (zoals ik, 72 jaar) meer van een 4-cilinder gecharmeerd zullen zijn.
Met de moderne 3-cilinders is niets mis mee, ik lees hier in het forum ook weinig problemen met 3-cilinders, van welk merk dan ook.
Ook in vrij zware en snelle auto's vindt je tegenwoordig bij de basismodellen een 3-cilinder.
Maar als het gevoel bij een 4-cilinder beter is, dan gewoon doorzoeken, de keus wordt wel steeds minder.
Eerlijk gezegd, als ik een nieuwe auto zou kopen, zou ik ook liever voor een 4-cilinder gaan.
jan 2775164
Ik dacht kom die nieuwe Juke is mooi ruil mijn Soul in , is het een driecilinder , misschien ben ik ouderwets en niet van deze tijd maar daaaag.
Wat zijn toch allemaal aan het doen met die driecilinders wordt er gek van en ja ook proefgereden , nee ik zoek wel verder naar vier cilinder.

En ja zal wel ouderwets zijn ik maar helaas drinking smiley

Groet,
Jan

Je hebt proefgereden, maar zegt niet echt wat er aan 'mankeert'

Ik rijd al 7 jaar een 3 cylinder en zou geen reden hebben om terug te gaan naar 4 cyl. Het geluid bij het optrekken is inderdaad anders, maar het stoort mij niet.
Toen ik mijn huidige 3 cylinder kocht, kon ik ook nog voor een Turbo kiezen, maar ik vond mijn auto vinnig genoeg (82 PK en 950 kg) en heb gewoon weer dezelfde motor gekozen. Ik zit wel eens te denken over een automaat, maar dan wordt het een 100 PK turbo automaat, kleiner is er niet met automaat. Ik zie wel t.z.t.
Meer cilinders is eigenlijk altijd qua "loop". Ik zou ook een 4 cilinder boven een 4 cilinder prefereren.
Zijn dat er dan 8 Joris? (Je kan nooit genoeg cilinders hebben....)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2020 16:55 door Pietzoveel.
12 is een mooi aantal Piet!
Ik heb er 16, maar verdeeld over 3 auto's...
Waar het mij ook om gaat en dat blijft in mijn achterhoofd hangen 125 pk 1.0 liter 3 cilinder met Turbo of een 1.6 met 125 pk zonder Turbo,
het gaat er bij gewoon weg niet in dat zo'n geblazen 1.0 liter driecilinder net zo lang meegaat als een ongeblazen 1.6 viercilinder.

Ook als je al soms hoort dat de distributie kettingen knallen en veel problemen , nee echt niet!
jan 2775164
Waar het mij ook om gaat en dat blijft in mijn achterhoofd hangen 125 pk 1.0 liter 3 cilinder met Turbo of een 1.6 met 125 pk zonder Turbo,
het gaat er bij gewoon weg niet in dat zo'n geblazen 1.0 liter driecilinder net zo lang meegaat als een ongeblazen 1.6 viercilinder.

Ook als je al soms hoort dat de distributie kettingen knallen en veel problemen , nee echt niet!

de 1.6 4 cyl (turbo) motoren, ontwikkeld in samenwerking met BMW hadden zo ook die problemen, zoals je overal kunt lezen (Peugeot/Citroën/Mini)
jan 2775164

Zolang jij netjes je auto warm rijd. Elk jaar of elke 15.000 km (al naar gelang welke als eerste komt) de olie laat verversen. En ook rustig de auto laat afkoelen de laatste kilometer naar huis.....dan gaat die moderne 3 cilinder langer mee dan je 1.6

Maar ik snap dat je het niet wil ik zou het ook lekker over slaan en direct een mooie elektrische auto kopen .

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2020 23:14 door Nico GTR.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.