Top 5 lelijkste nieuwe auto's (NL)

Gepost door MCDubbellU 
Persoonlijk vind ik dat er maar weinig mooie nieuwe auto's zijn. Bijvoorbeeld BMW en Audi maakten in mijn ogen de mooiste auto's in de jaren '00. Sowieso waren veel auto's toen nog mooi ingetogen. Het lijkt alsof merken steeds verder gaan met grote (nep)gaten, nepuitlaten, lijnen en chroomlijsten. Toch zijn er weinig auto's die ik écht lelijk vind. Soms vind ik ze wat saai of juist overdesigned met een paar details die mij zeer tegenstaan. Maar sommige maken het echt bont.. dit is mijn top 5 van de lelijkste auto's die NU op de markt verkrijgbaar zijn in Nederland. Wat is jouw top 5?

1. BMW X4: Op persfoto's al geen schoonheid maar in het echt is ie nog lelijker. Een ontzettend lompe kont die niet bij de rest past. De rare derde zijruit maakt 'm nog onevenwichtiger

2. BMW X6: Véélste druk. Daardoor eigenlijk lelijker dan de X4 maar de verhoudingen kloppen iets beter dan bij zijn kleinere broer. Maar de lompheid is ook te erg

3. Toyota Prius: De voorganger zag er eindelijk gewoon goed uit. Deze lijkt wel door een kleuter te zijn getekend. Een 'zwevend' dak kan leuk zijn maar dan had die C-stijl echt anders gemoeten

4. Honda Civic: Nepgaten zijn erg, maar enorme nepgaten op de áchterbumper al helemaal. Overdesigned

5. BMW 2-serie Gran Coupe: Heeft echt niets met een coupe te maken.. hij is veelste lomp, niet alleen van achter (en druk) maar ook de neus is te hoog, gelukkig niet de grille van de hatchback..

Het vernoemen waard:
- BMW 4-serie/M4 Coupe. Lompe lijn, lelijke neus met lijnen die nergens heengaan. Alleen dit model heb ik nog niet irl gezien dus kan ik nog niet helemaal over oordelen
- Mini 5-deurs. Compleet uit verhouding. Ziet er 'sneu' uit van de zijkant
- Mazda MX-30. Rare achterlampen en lelijke, stompe neus. Maar nog niet irl gezien
- Audi Q2. Gewoon raar..
- DS3. Apart om het apart zijn
- Ford Focus. Als ST-Line best geslaagd, normale trims druk, ingezakt en met lelijke details
- Lexus CT. Vreemde details en verhoudingen. Met laatste facelift wel iets beter
- Mercedes-Benz GLE Coupé. Lomp, te hoge neus en weer die bolle achterlampen
- Mitsubishi Outlander. Oogt zo vreselijke gedateerd. Achterlampen met facelift nog meer verpest
- Opel Combo Tour. Rare neus met die grote koplampen

Voor inspiratie, zie Carbase [www.autoweek.nl] Wel écht lelijke auto's he, niet alleen omdat je 'm saai vind. Saai is wat anders dan ronduit lelijk

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-10-2020 16:57 door MCDubbellU.
Eigenlijk vind ik de Prius wel tof. Mooi is anders, maar dat futuristische vind ik wel bij het model passen. Idem voor de Mirai.yawning smiley

Wel eens wat betreft BMW. Zo'n beetje alle nieuwe modellen zijn verschrikkelijk. Ik verlang terug naar het Bangletijdperk...
Ik vind die 2-Serie nog wel wat hebben eigenlijk. Hier in de buurt staan er twee in dat blauw en dat vind ik best geslaagd. De CT en Outlander worden nu wat ouderwets, maar qua ontwerp heb ik er weinig tegen.
Over mijn top-5: ik houd niet van grilles waar je doorsnee barbecue nog jaloers van wordt, en coupé-SUV's vind ik bij voorbaat verschrikkelijk. Dan kan je er al een boekwerk over schrijven.
De civic is idd echt verschrikkelijk,
Maar citroen vind ik ook niks, echt te bedacht omdat een marketing meneer of mevrouw weer het gekke citroen tot leven wilde blazen.

En BMW, hm, tja wonderbaarlijke ontwerpen op het moment.
Slecht idee om dit topic tijdens het eten te openen grinning smiley

De X4 en Civic scoren ook hoog op mijn lijstje, maar onderstaande wil ik ook vast nomineren. Vaak wennen controversiële auto-ontwerpen na een paar jaar wel en ebt je eerdere afkeer weg, maar bij deze auto voel ik dat nog net zo sterk als toen hij uitkwam.

Mijn top 5 ga ik even over nadenken.
Die Toyota is een goede inderdaad. Sowieso kan Toyota met de Prius, C-HR en Supra hoog in een 'lelijkheid' lijstje.

Verder de Mitsubishi Eclipse Cross, BMW M3, Hyundai Kona en Lexus UXthumbs down

Mag ik deze overmaatse Londense taxi nomineren? smiling smiley
Misschien ook wel leuk om er tegenover te zetten hoe het beter kan met een top 5 mooiste auto's tegenwoordig. In willekeurige volgorde zouden bij mij de RR Velar, AR Giulia, de nieuwe 500, en dan weet ik er even geen meer maar dan heb ik in ieder geval een suv, sedan en hatchback genoemd. Misschien hebben jullie meer inspiratie?
dickey
Misschien ook wel leuk om er tegenover te zetten hoe het beter kan met een top 5 mooiste auto's tegenwoordig. In willekeurige volgorde zouden bij mij de RR Velar, AR Giulia, de nieuwe 500, en dan weet ik er even geen meer maar dan heb ik in ieder geval een suv, sedan en hatchback genoemd. Misschien hebben jullie meer inspiratie?

- Volvo S60
- Jaguar XE (facelift)
- Peugeot 508
- Toyota Corolla Sedan
- MB A-Klasse Limousine

Inderdaad allemaal sedans (qua uiterlijk dan v.w.b. de 508). Toch een eervolle vermelding voor de huidige Kia Picanto die er voor een auto in het A-segment gewoon erg goed uitziet.
Die Toyota C-HR vind ik juist erg gaaf! De Prius vind ik ook 1 van de lelijkste auto's en de nieuwe RAV4 vind ik ook niet om aan te gluren. Bij PSA kunnen ze er ook wat van, met o.a. de nieuwe C4, maar ook de DS3 en Peugeot 2008, 5008 doen zeer aan mijn netvlies.
929V6
dickey

- Volvo S60
- Jaguar XE (facelift)
- Peugeot 508
- Toyota Corolla Sedan
- MB A-Klasse Limousine

Inderdaad allemaal sedans (qua uiterlijk dan v.w.b. de 508). Toch een eervolle vermelding voor de huidige Kia Picanto die er voor een auto in het A-segment gewoon erg goed uitziet.
De S60 mag van mij doorgeschoven worden naar het rijtje met lelijkste auto's in plaats van de BMW X6. Die Corolla nog nooit gezien, of hij is me ontgaan, maar mag wat mij betreft ook wel in dat rijtje, doe maar in plaats van de 2 GC. En dan de Kia e-Soul ipv de X4.
dickey

Nou top 5 van lelijkste auto's is ook nog niemand gelukt drinking smiley
Het zijn er vijf, maar de volgorde is willekeurig:

Ik moet hem nog in het echt zien, maar ik heb er weinig goede hoop op: de nieuwe Hyundai i20.

Al die SUV-uitspattingen vind ik niet vanzelfsprekend mislukt, maar met de Q5 Sportback heb ik denk ik nog wat meer moeite dan met de X4. Ook omdat dit zo'n overduidelijk moetje is, zovan "oh help Mercedes en BMW hebben al wat dus nu MOETEN wij ook".

Alles is relatief, maar ik vind de Aston Martin Vantage niet mooi. Soort rare kruising van een MX-5 en een F-Type. Niet het elegante, sierlijke en subtiele wat ik van AM verwacht.

Nog een SUV. Het heet GLA, maar het is een B-klasse met Cross-pakket. De eerste GLA was nog een onderscheidend en echt eigen model, dit is duidelijk het resultaat van een volledig gebrek aan inspiratie. De GLB is misschien nog kanslozer, maar die heeft tenminste nog iets van een eigen gezicht.

Alweer een jaar geleden geïntroduceerd maar ik ben er nog maar een of twee tegengekomen. De Golf VIII omdat VW het niet aandurfde de ID.3 als nieuwe Golf uit te brengen waardoor beide modellen in hoge mate net niks zijn.
Naast de BMW's X4 en X6 en de Prius horen de GLE Coupé en Tesla Model X (en Y) ook in de top 5 lelijkste auto's wat mij betreft.

De VW-dealer hier heeft een Golf in Limon Yellow en een ID.3 in Makena Turquoise staan. Knappen ze wel van op vind ik.
In willekeurige volgorde:
Mercedes-AMG GT 4-Door
Een grote fastback ontwerpen blijkt best moeilijk. Audi lukte het met de eerste generatie A7 maar verleerde het weer, Porsche moest even oefenen maar heeft het trucje nu door. Mercedes, pionier van de vierdeurscoupé, faalt opzichtig met een uiterst curieus ding met een vormeloos bolle kont. Als 63s met die gefixeerde achterspoiler (in de letterlijke zin van het woord) een ronduit kinderachtig ding om te zien. Zelfs de modelnaam is mislukt.

Maserati Levante
Zelfde categorie als eerder genoemde X6 en X4. Lomp, wanstaltig, en in een poging er een echte Maserati van te maken, voorzien van allerlei kitscherige rondingen op verkeerde plekken. Lelijke auto van een prachtig merk.

Opel Crossland X
De basis was al niet veel soeps, maar Opel wist er een nog lulliger karretje uit te boetseren. Het bewijs dat een busje hoger op de poten zetten wel degelijk extra uitstraling aan een ontwerp geeft: Namelijk de uitstraling van een hoger op de poten gezet busje.

Ford Ecosport
Doet enorm zijn best er stoer uit te zien en is daardoor de lulligheid zelve. De truttenschudder van het crossovertijdperk. Sowieso, "eco" en "sport" achter elkaar, waar slaat dat op? Lekker zuinig sportief doen, ofzo? Je zou haast denken dat ze dat ding speciaal voor Nederland bedacht hebben...

Volkswagen Golf 8
Neem een Golf 7 en verziek er werkelijk alles aan wat het een geslaagd ontwerp maakte.
Dit is slechts een greep uit de recente modellen. Het lijstje is eigenlijk nog langer... sad smiley
1. BMW 2-serie Gran Coupé
2. BMW 4-serie
3. Mazda MX-30
4. Honda Jazz
5. Polestar 2

Niet dat ik mijn nummer 5 het mooist vind uit mijn rijtje maar BMW kan gewoon beter. Dat hebben ze in het verleden wel bewezen.
Deze vind ik werkelijk afzichtelijk, de DS3 Crossback

En deze zijn wat mij betreft ook niet om aan te gluren:

Genoeg lelijks te koop.
Wouter82

Ik moet hem nog in het echt zien, maar ik heb er weinig goede hoop op: de nieuwe Hyundai i20.

[/img]

Ik denk dat I20 wel meevalt in het echie. I20 heeft veel kritiek gehad over zijn kont, maar hij lijkt niet op een andere auto van achteren, dus van mij krijgt hij voor de originaliteit wel een dikke voldoende.
Leuk topic, daar ga ik de komende dagen eens over nadenken. Denk dat de lijst er niet heel anders gaat zien dan die van anderen. Een mix van BMW's en Skoda('s) in mijn geval denk ik, met wat eenlingen ertussen.

Shortlist alvast:
Bentley Bentayga
BMW 2-serie Gran Coupé, X4 en X6 (8-serie ziet er ook niet echt uit, maar goed)
DS 3 Crossback
Honda Civic hatchback
Lamborghini Urus
Lexus RX L
Mazda2
Mercedes B-klasse, CLA Shooting Brake, GLA en GLB
Nissan Leaf
Porsche Panamera Sport Turismo
Rolls-Royce Cullinan
Skoda Scala, Kamiq en Karoq
Tesla Model Y
Toyota Prius
Volkswagen Golf Variant

Nou dit lijstje kan ik nog wel aanvullen, maar moet vervolgens nog tot vijf auto's gaan schrappen.

(Top 5) mooiste auto's kunnen in dit topic worden gepost trouwens.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2020 00:22 door Rutger DC.

Die Corolla nog nooit gezien, of hij is me ontgaan, maar mag wat mij betreft ook wel in dat rijtje

Vraag me altijd af hoe iemand een behoudende auto zonde rare designfrutsels of vreemde verhoudingen nou zo lelijk kan vinden... eye rolling smiley Je kan hem hooguit saai vinden, maar lelijk?

Tesla Model Y

Ook aan gedacht maar nog niet irl gezien. De Model 3 vond ik ook hondslelijk op foto's maar in het echt niet (behalve de neus dan), al kan me niet voorstellen dat de Y mooier is grinning smiley

Mercedes, pionier van de vierdeurscoupé, faalt opzichtig met een uiterst curieus ding met een vormeloos bolle kont.

Mee eens. Vind sowieso bijna al hun kontjes te bol/lomp en wat 90s Amerikaans hebben.

I20 heeft veel kritiek gehad over zijn kont, maar hij lijkt niet op een andere auto van achteren, dus van mij krijgt hij voor de originaliteit wel een dikke voldoende.

Ik denk dat ie ook wel meevalt, alleen de kont niet. Doet me door die optisch laaggeplaatste lampen denken aan de Honda Brio winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2020 00:34 door MCDubbellU.
Scrollend door dit topic een hoop auto's die ik alweer vergeten was, maar ook op de shortlist mogen. Eclipse Cross, RAV4, Kamiq...

Bijna jammer dat deze niet meer leverbaar is, dit zou met stip op 1 in mijn lijstje staan:

Hyundai Kona vond ik in het begin vreselijk, maar dat is een goed voorbeeld van een ontwerp waar ik aan moest wennen en uiteindelijk best meevalt.
Dakloos
]De S60 mag van mij doorgeschoven worden naar het rijtje met lelijkste auto's in plaats van de BMW X6. Die Corolla nog nooit gezien, of hij is me ontgaan, maar mag wat mij betreft ook wel in dat rijtje, doe maar in plaats van de 2 GC. En dan de Kia e-Soul ipv de X4.

Wat is er lelijk aan de Volvo S60?

Mijn top 5, zo uit mijn hoofd. Zou zomaar een auto vergeten kunnen zijn smiling smiley:

1. Toyota Mirai
2. Mercedes CLA
3. Toyota Prius
4. Mercedes GLE Coupë
5. Peugeot 2008

.....ik maak er een top 10 van smiling smiley

6. DS3
7. Opel Grandland
8. Toyota C-HR
9. Mercedes GLA
10. Volkswagen Golf VII Variant

De Ford Ecosport, Lexus CT, Opel Astra SportTourer, Renault Twingo, Smart FourFour. Honda Jazz, Tesla Model Y, Audi Q2 en Mini 5-deurs mogen ook zeker vermeld worden.

Absoluut wanstaltige exoot : de Pagani Huayra!

Het design van zowel Toyota als Mercedes vind ik echt beroerd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2020 11:30 door MBdoubleyou.
Huidige S60 vind ik gewoon een fraaie auto. Maar dat geld wat mij betreft ook voor de CLA. Vorige was echt lelijk, de huidige heeft goede proporties en vind ik best mooi.
Voor mij mag de 2 gran coupé met grote voorsprong op de eerste plaats van lelijkste nieuwe auto.
En de alomtegenwoordige Tesla3 (een gekrompen S waardoor de verhoudingen lengte/breedte/hoogte zoek zijn) mag van mij ook hoog in dat lijstje (zeker de aerodynamische versie met gesloten wieldoppen).
Leuk topic! Duidelijk te zien dat iedereen een eigen smaak heeft thumbs up
Hierboven werd bijvoorbeeld een rode GLE Coupé als lelijk betiteld terwijl ik die juist prachtig vind (en ook nog eens in de juiste kleur).
De huidige CLA shooting brake vind ik ook erg fraai. kan als CLA220 wel eens de opvolger worden van mijn huidige C180

Wat vind ik lelijk?
- Veel nieuwe generatie BMW's
- De meeste huidige Opels (terwijl ik die juist prachtig vond (en vind) in de periode 2000-2015)
- Lexus, en dan met name de schreeuwerige voorzijdes
- Toyota RAV4, Prius en Mirai
- en verder veel auto's die hierboven ook genoemd zijn (usual suspects)
DeeTwee

Mercedes-AMG GT 4-Door
Een grote fastback ontwerpen blijkt best moeilijk. Audi lukte het met de eerste generatie A7 maar verleerde het weer, Porsche moest even oefenen maar heeft het trucje nu door. Mercedes, pionier van de vierdeurscoupé, faalt opzichtig met een uiterst curieus ding met een vormeloos bolle kont. Als 63s met die gefixeerde achterspoiler (in de letterlijke zin van het woord) een ronduit kinderachtig ding om te zien. Zelfs de modelnaam is mislukt.

Eens. In bredere zin ben ik trouwens sowieso niet bepaald gecharmeerd meer van AMG-modellen. Een E55 AMG of C43 AMG was 20 jaar geleden een subtiele dikke auto. Nu is zelfs een A'tje in AMG-uitvoering een ontzettend schreeuwerig ding met spoilers en diffusers die van een racewagen lijken te zijn geplukt, stickers in de look van Autostyle, meestal matte lak, en als bedenkelijke kers op de taart een irritant geplof als de bestuurder even het gas los laat.

Jakkes.
MCDubbellU

Die Corolla nog nooit gezien, of hij is me ontgaan, maar mag wat mij betreft ook wel in dat rijtje

Vraag me altijd af hoe iemand een behoudende auto zonde rare designfrutsels of vreemde verhoudingen nou zo lelijk kan vinden... eye rolling smiley Je kan hem hooguit saai vinden, maar lelijk?
Ik vind vrijwel alle compacte sedans ronduit lelijk. Vanwege de mijns inziens wel degelijk vreemde verhoudingen. Tel daarbij op dat ik het design van Toyota over het algemeen niet echt kan waarderen en ik kom tot de conclusie dat ik het toch echt best wel een lelijke auto vind. Als ik er even goed voor ga zitten kom ik wel tot een top vijf waar deze buiten valt, maar ik vind dat hok in ieder geval aanzienlijk lelijker dan BMW’s in de openingspost.
De BMW 2GC spant wel echt de kroon qua lelijkheid binnen het huidige BMW-gamma. De 2GC, X4, X6, 7-serie en X7 zijn ook verre van fraai, maar die hebben nog iets functioneels of zijn uit een bepaalde hoek nog wel een beetje te doen. Maar die 2GC is werkelijk van alle kanten hondslelijk.

Voorkant, veel te bol, te grote grille en te veel lijntjes en gleufjes.

Zijkant, met name dat stuk plaatwerk boven het achterwiel zorgt voor erg vreemde verhoudingen

Achterkant, uitgezakte achterlichten, lelijke gleuf (ongetwijfeld nog nep ook)

Interieur is nog wel aardig.

Onzinnig concept ook zo'n compacte sedan. Zoiets koop je naar mijn idee echt voor de buitenwereld.
OWVDB

Onzinnig concept ook zo'n compacte sedan. Zoiets koop je naar mijn idee echt voor de buitenwereld.

Daar waar een A3 limousine toch wel gewoon goed oogt. Trouwens, wij reden vroeger met veel plezier in een Ford Taunus 1.6. Zelfde formaat auto. Toen gewoon een prima gezinsauto.
Mijn 2 florijnen qua lelijkheid:

Verhoudingen nut smileynut smiley
Verhoudingen van de QP vind ik zelf prima, alleen die neus past er totaal niet bij.
Joris 6091088
Verhoudingen nut smileynut smiley

Jaa echt lelijk! Mee eens

Ik vind vrijwel alle compacte sedans ronduit lelijk. Vanwege de mijns inziens wel degelijk vreemde verhoudingen. Tel daarbij op dat ik het design van Toyota over het algemeen niet echt kan waarderen e

Vind de Corolla sedan nou niet te vergelijken met bv de CH-R, Prius oid. Maar goed.. vreemde verhoudingen hebben compacte sedans idd vaak. Maar vind de Toyota (en CLA, A3 en Mazda3) juist een uitzondering. Hij is maar iets korter dan de een na laatste generatie Avensis maar wel breder en lager dus met de verhoudingen zit het wel goed
Ok vooruit, ik haal de Corolla sedan uit mijn top 5 in ruil voor de Hyundai Kona, juist omdat je die wel zo vaak ziet.

MBdoubleyou
Wat is er lelijk aan de Volvo S60?
Ja daar blijf ik bij. Op foto's vond ik de S60 nog wel ok, maar viel in het echt toch wel erg tegen. Terwijl ik altijd wel fan ben geweest van Volvo-design (op de eerste generatie XC60 na). De S60 komt een beetje over als een Polestar 1 (wat ik wel een fraaie auto vind) waar twee extra deuren tussen gepropt zijn. Van opzij achter komt het op mij een beetje muscle car (Dodge Charger) achtig over, wat ik niet helemaal passend vind. Achterlichten ook wat te lomp.
Joris
Daar waar een A3 limousine toch wel gewoon goed oogt.

Vind de Corolla sedan dan echt een veel mooiere lijn hebben. De oude A3 sedan vind ik mooier dan de nieuwe, die uitgeklopte wielkasten staan goed op de Sportback, maar een compacte sedan als de A3 kan het gewoon niet hebben.
De vorige CLA is misschien wel het treurigste voorbeeld van een kleine sedan-coupe-dinges.

Die overhang aan de voorkant nut smiley Echt heel lelijk bij een FWD Mercedes. Dit design op een C-klasse, met dus RWD komt een stuk beter tot z'n recht.

Ok, die grotere wielen op de C maken het vergelijk niet helemaal eerlijk. De CLA lijkt eigenlijk wel een goedkope Chinese kloon van een C-klasse als je ze zo onder elkaar ziet eye popping smiley

Achterkant is ook niet fraai, weet niet precies wat er niet klopt, ik denk de plaats van de kentekenplaat.
De vorige CLA vind ik echt 1 van de lelijkste auto's die ik ken. Wat een gedrocht! Die lelijke gebogen raamlijn die gebaseerd is op de eerste CLS gecombineerd met die rare aflopende en oplopende lijn over de zijkant! En dan ook nog die vreselijke achterlichten eye popping smiley.

In geel heeft de huidige ook nog een hoog banaan-gehalte.

Grappig dat zo veel forummees niet kunnen lezen. Er staat duidelijk 'nieuwe auto's'. Zowel in de titel als in de eerste post. Vervolgens komt een oude Mercedes-Benz meerdere keren voorbij.

Verder lijkt de CLA me alles behalve in dit topic te horen. De huidige is een elegante FWD.
Joop 5528328
Grappig dat zo veel forummees niet kunnen lezen. Er staat duidelijk 'nieuwe auto's'. Zowel in de titel als in de eerste post. Vervolgens komt een oude Mercedes-Benz meerdere keren voorbij.

Verder lijkt de CLA me alles behalve in dit topic te horen. De huidige is een elegante FWD.
Joh, we maken even een uitstapje naar de compacte sedan(coupe) . Zo oud is dat ding ook niet en zeker nog relevant in de discussie over dit onderwerp.

Die nieuwe CLA vind ik overigens ook nog alles behalve fraai, maar haalt inderdaad niet meer mijn top 5. Staat wel erg hoog in mijn top van onzinnige foute, kijk-mij-eens auto's.

Dit blijft ook een lelijk hok zeg, proporties volledig zoek aan de achterkant. De rest van de auto gaat nog wel.
MBdoubleyou

Hoe hoog zou het banaan-gehalte zijn van jouw S211 in zo’n gele kleur?
SportLeicht
MBdoubleyou

Hoe hoog zou het banaan-gehalte zijn van jouw S211 in zo’n gele kleur?

Toch wat lager banaan-gehalte cool smiley
Deze staat hoog op mijn lelijke-auto-lijst....

En dan vooral in het zwart, dan missen alleen nog de vlaggetjes voorop.
Ja die is echt lelijk. Gelukkig heeft ie nog een mooie neus. CLA vind ik juist een van de mooiste nieuwe auto's grinning smiley AMG Line is vrij subtiel itt de echte AMG. Het is wel een auto die ik eerst in het echt moest zijn om zeker te weten of ik 'm geslaagd vond. Ik vind de A-klasse sedan met z'n te kort kontje juist niet geslaagd, lijkt wel een B-segmenter
MCDubbellU
Ja die is echt lelijk. Gelukkig heeft ie nog een mooie neus. CLA vind ik juist een van de mooiste nieuwe auto's grinning smiley AMG Line is vrij subtiel itt de echte AMG. Het is wel een auto die ik eerst in het echt moest zijn om zeker te weten of ik 'm geslaagd vond. Ik vind de A-klasse sedan met z'n te kort kontje juist niet geslaagd, lijkt wel een B-segmenter

Goeiendag, die a-klasse sedan is gedrocht zeg nut smiley Dan is de nieuwe CLA inderdaad beter te pruimen.
Dat probleem hebben eigenlijk alle sedans in dat segment. Fabrikanten willen dan zoveel mogelijk binnenruimte in zo weinig mogelijk wagenlengte proppen, waardoor de verhoudingen niet meer kloppen.
Zelfs de C-klasse heeft daar nog in zekere mate last van, een E of een S zijn veel mooier in ballans.

Waar moet je beginnen met opnoemen wat lelijk is?

Wie gaat er in vredesnaam in een lijkwagen rijden zonder uitvaartondernemer te zijn?

Voor degenen die geen bouwvergunning kregen voor een dakkapel.

Vanaf dag 1 lelijk gevonden, dat wezen de verkoopcijfers ook uit.

Ze konden niet kiezen waar ze de achterlichten zouden zetten.
Ook voor jou was de topic titel onbegrijpelijke taal?
Eerlijk gezegd vind ik heel veel nieuwe auto's tegenwoordig te bol en te zwaar ogen. Waarschijnlijk nodig voor de voetgangersveiligheid en een goede NCAP-score? Tevens teveel tierelantijntjes in het design.

En wat BMW betreft, ik zag laatst nog eens een E39. Dan kan je wel stellen dat de designvisie van BMW de afgelopen jaren wat veranderd is... grinning smiley Zou de smaak van BMW-rijders zo veranderd zijn, of is het gewoon een tendens dat alles groter en extremer moet, en is BMW weerloos tegen die beweging?
Joop 5528328

Niet de Shooting Brake, dat is nog steeds een gedrocht.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.