Tesla is kwalitatief allerslechste automerk

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Tesla is kwalitatief allerslechste automerk
25-06-2020 11:13
[www.autoblog.nl]

En dan die VW , scoort beter dan lexus.
Volkswagen scoort hetzelfde als Hyundai. Tesla scoort niet veel slechter dan premium Volkswagenmerk Audi. En de toppers zijn Dodge en Kia. Je hoeft mij niet te overtuigen dat Tesla steken laten vallen in de kwaliteit, maar dit lijstje zegt mij weinig.
Er is een verschil in kwaliteit en betrouwbaarheid.

Kwaliteit bij Tesla vind je niet terug in de opbouw van de auto...die zit in de accu en de elektromotor.
Anonieme bezoeker
Re: Tesla is kwalitatief allerslechste automerk
25-06-2020 12:01
Nico GTR
Er is een verschil in kwaliteit en betrouwbaarheid.

Kwaliteit bij Tesla vind je niet terug in de opbouw van de auto...die zit in de accu en de elektromotor.

De aandrijving was nog niet zolang geleden dramatisch anders, en dan deze uitkomst.
[www.greencarreports.com]
Waar rij je zelf in?
(mmmm Dodge Jeep en Chrysler dus niet zo slecht... smiling smiley )

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2020 12:21 door Pietzoveel.
Wat een clickbaittitel.

O...het stond zo op Autoblog?
Aha.
Dat is dé bijbel van de waarheid.......
Het gaat hier dus om een Amerikaans onderzoek gebaseerd op het Amerikaanse wagenpark en dat is nogal afwijkend van de modellen die we hier in Europa hebben. Veel Japanse merken hebben fabrieken in de VS waar voor de interne markt SUV en pick-up trucks geproduceerd worden. Die cijfers zeggen dus niets over de betrouwbaarheid en kwaliteit van het spul wat hier in Europa rondrijdt.

De top 5 merken die onderaan de lijst bundelen zijn Tesla (250), Land Rover (228), Audi (225), Volvo (210) en Mercedes-Benz (202).

Nou inderdaad Jan (...), onbegrijpelijk dat mensen massaal die rommel van Tesla en Duitse zogenaamde premiummerken Audi en Mercedes kopen. [/genuanceerd]
der Magistrat
Wat een clickbaittitel.

O...het stond zo op Autoblog?
Aha.

Het staat ook op autoweek frontpage. Inderdaad clickbait, maar aangezien wij er met zijn allen op blijven klikken, blijft autoweek of welke andere site ook het publiceren. Alles met tesla en een waardeoordeel in de titel is garantie voor inkomsten uit kliks.
Het gaat dus niet over betrouwbaarheid, maar hoe een auto er na het afleveren bijstaat.
Anonieme bezoeker
25-06-2020 16:35
Aftersales is ook dramatisch slecht hoor ik van diverse klanten van mij die zakelijk eentje rijden.
Diverse daarvan geven aan hierna niet weer voor Tesla te kiezen.
Dat kunnen ze ook niet, want tegen de tijd dat ze een nieuwe leaseauto mogen uitzoeken valt een Tesla niet meer binnen budget. winking smiley
Het glas is half leeg in plaats van half vol. Jammer weer.
Ach Jan toch, je twee klanten klagen?
Dat wordt schrikken met een overstap van Mazda naar BMW dacht ik bij de topictitel. Als ik dit onderzoek mag geloven heb ik nu toch de betere auto. cool smiley
Jan bosbakker

Dus een een ongeloofwaardig onderzoek.

Japanse perfectie versus duitse sjoemelaartjes big smile smiley
Anonieme bezoeker
26-06-2020 11:14
Sowieso een van mijn klanten heeft nu gekozen voor een Taycan , die is het gedonder en de slechte service meer dan zat van Tesla.

Ook een opmerkelijke tendens is dat veel mensen weer terug gaan naar een diesel.
Het EV avontuur geeft toch nog teveel beperkingen/problemen.
MLL
Jan bosbakker

Dus een een ongeloofwaardig onderzoek.

Japanse perfectie versus duitse sjoemelaartjes big smile smiley

Wat ik lees in de commentaren onder het lijstje van J.D. Power, is dat dit een kwantitatieve oplijsting is van problemen:
For example, a faulty door lock and a frustration with voice command would be equally weighted as “problems,” even if the voice command is working exactly as it’s supposed to. In this sense, J.D. Power’s IQS is not reflective of quality, like the name implies, as much as consumer satisfaction.”

Dit onderzoek geeft dus niet de échte kwaliteit (of het gebrek eraan) weer maar vooral de mate waarin de verwachtingen van de koper worden vervuld.
Je kan dus even goed stellen dat het verwachtingspatroon van een Lexuskoper vele malen lager ligt dan dat van de gemiddelde Teslakoper.
Het feit dat Dodge en Ram bovenaan staan, is voor mij al veelbetekenend.
Het onderzoek is wat het is: hoe vaak moeten eigenaren van nieuwe auto's de eerste 90 dagen terug naar de garage. Dat is gewoon een kwestie van bijhouden. De volgorde is blijkbaar niet zoals sommigen die in hun hoofd hebben, maar ik zou niet weten waarom het niet zou kloppen.
Denk dat het verwachtingspatroon ook een grote rol speelt. Als je een MB van 80+ mille koopt ga je voor elk piepje of kraakje naar de garage. Bij een Kia van 20 mille zal dat minder irriteren; het is slechts een gebruiksvoorwerp.
Meeuw
Denk dat het verwachtingspatroon ook een grote rol speelt. Als je een MB van 80+ mille koopt ga je voor elk piepje of kraakje naar de garage. Bij een Kia van 20 mille zal dat minder irriteren; het is slechts een gebruiksvoorwerp.

Dat lees ik vaker, maar het lijkt me wat te kort door de bocht. Ook mensen die van eigen geld een nieuwe Kia kopen, bijvoorbeeld omdat die goed uit betrouwbaarheidsonderzoeken naar voren komen, verwachten een auto zonder problemen denk ik. Bovendien kan je dit soort aannames ook andersom maken, bv iemand die een MB van 80k koopt/ least denk misschien 'daar moeten ze volgende beurt eens naar kijken' en wacht even, 'want toch op de zaak/ lease'.

Ik denk daarom dat dit soort effecten in meer of mindere mate voor elk merk op gaan in geval het om een nieuwe auto gaat. Dan valt het tegen elkaar weg en hou je gewoon de kille aantallen over zoals gepresenteerd.

Bij een tweedehands auto accepteert de klant gemiddeld genomen misschien eerder een 'dingetje'.
Anonieme bezoeker
26-06-2020 14:17
Bimmert
Het onderzoek is wat het is: hoe vaak moeten eigenaren van nieuwe auto's de eerste 90 dagen terug naar de garage. Dat is gewoon een kwestie van bijhouden. De volgorde is blijkbaar niet zoals sommigen die in hun hoofd hebben, maar ik zou niet weten waarom het niet zou kloppen.

Klopt idd, Vooral VW heeft goed werk gedaan de laatste jaren, ze staan zelfs boven kwaliteitsmerk lexus.
Eigenlijk heb je heel erg weinig aan dit onderzoek.

Als een klant terug gaat naar de garage omdat hij niet goed begrijpt hoe iets werkt, dan wordt dit ook al gezien als een probleem. Volgens het onderzoek scoren naast Tesla de "premium" merken Land rover, Audi, Mercedes en Volvo slecht.
Jan bosbakker
Bimmert

Klopt idd, Vooral VW heeft goed werk gedaan de laatste jaren, ze staan zelfs boven kwaliteitsmerk lexus.

Doen ze goed hoor, ook in het grote overall JD powers 2020 staan ze er beter voor, net achter Toyota
Anonieme bezoeker
26-06-2020 16:32
Inderdaad Bimmert, doen ze heel goed.
Maar goed dat is ook al decennia lang mijn eigen ruime ervaring in de autobranch.
Jan bosbakker
Bimmert

Het feit dat je Lexus een kwaliteitsmerk noemt zegt al genoeg.
VW evenaart dat niet en zal dat ook nooit gaan evenaren.

VW heeft betere auto's op de markt gezet de laatste tijd ,maar zo moeilijk was dat niet als je weet wat voor rotzooi ze 10 jaar geleden op de markt hebben geflikkerd

Dat kun je van Lexus niet zeggen hooguit die ene keer met die diesel, maar daar werd een ruimhartige coulance op toegepast , terwijl VW zulke dingen afdoet als producteigenschap
SVF
Het gaat hier dus om een Amerikaans onderzoek gebaseerd op het Amerikaanse wagenpark en dat is nogal afwijkend van de modellen die we hier in Europa hebben. Veel Japanse merken hebben fabrieken in de VS waar voor de interne markt SUV en pick-up trucks geproduceerd worden. Die cijfers zeggen dus niets over de betrouwbaarheid en kwaliteit van het spul wat hier in Europa rondrijdt.

Vrijwel alle autofabrikanten hebben in Amerika fabrieken staan, zoals je zegt de Japanse merken maar ook BMW, Mercedes en VW worden voor de Amerikaanse markt gewoon lokaal gemaakt.
Anonieme bezoeker
26-06-2020 21:11
Evenaren?? Vw maakt zelfs betere auto's zoals we hier kunnen concluderen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2020 21:12 door Jan bosbakker.
Audi IS VW en doet het ook ruk in dit onderzoek.

Kap toch met deze onzin.
Jan bosbakker

Dat 'we' mag je wel weg laten uit die zin.

Het wordt tijd dat je eens andere sprookjesboeken gaat lezen, met name boeken die niet over auto's gaan
Jan bosbakker
Je weet dat dit onderzoek slechts gaat over de eerste 90 dagen van bezit na het afleveren? Dus enkel dat kleine zaken niet goed werken bijv? Dingen die meteen door garantie worden opgelost.
Voor een echt betrouwbaarheids onderzoek moet je kijken naar 5 jaar bezit oid.
Boppie
Audi IS VW en doet het ook ruk in dit onderzoek.

Kap toch met deze onzin.

Dat is niet helemaal zo, alleen in kleinere modellen zit overeenkomstige techniek. Dat geldt in mindere mate ook voor Toyota en Lexus en die scoren ook verschillend.
Jan bosbakker
(..) Vw maakt zelfs betere auto's zoals we hier kunnen concluderen.

Of men is gewoon erg goed in het managen van de klantverwachtingen tijdens de eerste 90 dagen na ingebruikname.

'producteigenschappen'.. weet je wel .winking smiley
@Bimmert: Ze hebben toch allemaal de 1.0 3 cilinder in het pakket?
Pietzoveel
@Bimmert: Ze hebben toch allemaal de 1.0 3 cilinder in het pakket?

Klopt.
Jan bosbakker
Uit voorgaande commentaren zou je ondertussen al mogen concluderen hebben dat:
1. het helemaal niet om de kwaliteit van de wagens gaat maar het verwachtingspatroon van de klant (dat kan dus bij VW gewoon heel laag liggen...)
2. de titel van je topic bewust of onbewust totaal fout is.
Anonieme bezoeker
27-06-2020 17:37
Slecht hoor zoveel problemen in de 1e 3 maanden van een nieuwe lexus , kwalitatief hollen ze hard achteruit kunnen we wel concluderen.
Jij wel!

Ik heb de problemen die ik met nieuwe en occasions heb gehad altijd in buitengewoon vrolijke en prettige manier kunnen oplossen met de garages. Je komt toch een keer terug voor dat extra armsteuntje, een ander gadgetje, wintermattensetje, sneeuwkettingen etc kunnen ze gelijk het scheef hangende paneeltje rechtzetten... Het zijn slechts gebruiksartikelen... Er gaat niemand dood aan een krasje in de lak..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-06-2020 18:22 door Pietzoveel.
Jan bosbakker
Slecht hoor zoveel problemen in de 1e 3 maanden van een nieuwe lexus , kwalitatief hollen ze hard achteruit kunnen we wel concluderen.

Ik benoem jou de Jensen van dit forum.
Gullwing
zucht forum troll?
Hij concludeert graag maar is er alleen niet zo goed in, kunnen we wel concluderen smileys with beer
Opvallend is dat onze ervaring is met VW dat de VW's die rijden zakelijk vaak slechter afsteken dan de Skoda's met exact dezelfde techniek, 100% technisch gelijk, rara hoe kan dat? Zal ongetwijfeld te maken hebben dat de Golfjes door de jonge collega's worden afgetrapt en de Octavia's door de inmiddels wat bravere huisvadertjes worden ontzien.... .
Anonieme bezoeker
28-06-2020 16:13
IDS

Of gewoon het artikel lezen.
Dan is de conclussie toch vrij duidelijk.
VW beter dan Lexus, dat die uitkomst hier sommigen niet aanstaat doet niets af aan de feiten.
Overigens tuf ik zelf zakelijk in een ct200h, fijne en goedewagen hoor, maar ergens september/oktober ga ik over naar een ID3.
[cars.usnews.com]

Op 1 de BMW 5 serie, de rest allemaal Lexus...... wat de klok slaat.

[www.osv.ltd.uk]

[driving.ca]
Goed hoewel ik de titel wel ietwat "TE" vind zit er denk ik zeker een kern van waarheid in. Ik heb ook meerdere mensen gehoord die niet tevreden zijn of waren over hun Tesla. Dat er veel problemen zijn, maar ook dat Tesla zelf lastig te bereiken is.
Ook de nieuwsitems van vorig jaar waarin toch wel duidelijk werd dat er veel Tesla's zijn met transportschade weet ik ook nog. Kijk je op internet vind je ook veel verhalen van mensen met defecten.

Tesla claimt erg goede auto's te maken, de beste zelfs geloof ik. Als er dan wat mis is, dan komt het hard aan bij de klant "huh, kapot... maar ik heb toch een auto die nooit kapot gaat". Ze hebben vele nieuwe snufjes, met helaas ook vaak kinderziektes begrijp ik.

Maar goed, we hebben het over een Amerikaans onderzoek, we hebben het over mensen die in een gebruiksaanwijzing moeten hebben staan dat de kat niet in de magnetron kan of de baby in wasdroger... Het zou misschien interessant zijn om of wereldwijd of een Europees onderzoek, ik denk dan dat Tesla nog steeds geen hoge ogen gooit om eerlijk te zijn.
Anonieme bezoeker
28-06-2020 18:05
Idd Peter, en het regent klachten momenteel met de Tesla Y.
[electrek.co]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.