Dubbel uitgegeven kenteken?

Gepost door louisz 
Ik was wat oude tijdschriften aan het doorbladeren en kwam in Autovisie 2006, 17 een artikel over de (toen net geïntroduceerde) Subaru Tribeca tegen, met daarbij een aantal foto's. Een daarvan:

Kenteken 46-SV-GV dus. Maar toen ik het kenteken opzocht bleek dat het kenteken van een (inmiddels geëxporteerde) BMW 5-serie is.

Ik vraag mij af hoe dit mogelijk is.

Misschien had de importeur een Tribeca staan die nog niet op kenteken stond en hebben voor de test maar even een ander kenteken gepakt: maar hoe zou Subaru Nederland dan aan een splinternieuw BMW-kenteken komen? Ik vond 4 kentekens uit de "S"-serie van Tribeca's (83-SK-XK, 08-SP-JF, 09-ST-PN, 76-SV-TZ) dus het kenteken is uit de juiste reeks.

Misschien een fout bij de RDW (dubbel uitgegeven kenteken dat later gecorrigeerd is)?
Soms worden er voor de foto willekeurige kentekens opgezet. Auto zonder kenteken oogt wat vreemd op de foto.
De buitenlandse platen of groene kentekens werden even snel omgeklikt voor de looks met die van de redacteur/PR/marketingbureau/fotograaf?
Wellicht hadden ze die BMW ook op de redactie om te testen.
De Schaduw

Zoiets dus. Dat heeft Autovisie in het verleden wel vaker gedaan.
De Schaduw
Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Ik heb de 'omliggende' uitgaven van Autovisie er eens op nageslagen maar kon helaas zo snel geen bewijs (in de vorm van een review van een 5-serie met hetzelfde kenteken) vinden. Maar dit klinkt absoluut als een logischere verklaring dan een dubbel uitgegeven kenteken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2020 10:55 door louisz.
Ik vind de bovenstaande verklaringen erg plausibel.
Ik heb ook regelmatig meegewerkt aan fotosessies voor folders en persberichten van vrachtauto's en een van de grondbeginselen daar was om nooit dergelijke foto's te maken met handelaarskentekenplaten er op.
Is geen gezicht, dus dan maar een paar platen van een andere auto er op.
Er worden/werden voor fotografie t.b.v. reclame of PR vaak genoeg kentekenplaten 'meegepakt' die toevallig voorhanden waren voor een andere auto. Sterker nog, als er twee of drie verschillende auto's moeten worden gefotografeerd en men heeft maar één kentekenplaat bij zich (die afhankelijk van de foto dan voor of achter op de auto wordt 'geplakt'), dan edit men later het kenteken in de foto's tot iets anders uit dezelfde serie, bijv. H-493-GT wordt H-394-TG en G-933-HT.
Gebeurt wel vaker, ook bij Mercedes:

Dit kenteken hoort op een pre-facelift E-klasse AMG bijvoorbeeld.

Ik heb dit zelf ook gedaan toen ik bij een reclamebureau werkte, om persfoto's te 'vernederlandsen'.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.