Bio-ethanol wordt onder meer verkocht als 85% bijmenging in normale benzine, de zogenaamde E85. Speciale Flexible Fuel Vehicles (FFV, letterlijk: flexibelebrandstofwagens), kunnen op deze brandstof rijden. In landen als Brazilië, Zweden en de Verenigde Staten is E85 algemeen verkrijgbaar. Verschillende FFV-modellen zijn daar leverbaar. Zij zijn geschikt voor elke mengverhouding van bio-ethanol en benzine.

Hier een filmpje van iemand die pure alcohol in de tank van zijn BMW m235i gooit: Pure ethanol in BMW

Weet iemand of E85 autobrandstof nog ergens te krijgen is in Nederland? Als je Googelt vindt je alleen verouderde informatie. BvD
Ik weet dat het in Beesd te verkrijgen was, maar of dat nog zo is? Enkele Fords en Volvo's lusten het spul.
Pure ethanol geeft je wel problemen met starten bij luchttemperaturen onder de 12 graden.
Daarom de 15% benzine die erbij wordt gemengd.
De pomp in Beesd (vlakbij de Volvo importeur) verkoopt het niet meer zag ik laatst. Volgens mij is het vrijwel geheel begrensd tot Zweden en USA. De ethanol wordt nu gebruikt voor E5 en E10
FW Ta 183 Huckebein I
1

2

Die website is uit 2010. De Facebook site (2016) geeft ook al aan dat het niet meer aan de pomp te koop is. Enkel nog wat restpartijen.
Ja, die tijd is geweest.
Engineer2
FW Ta 183 Huckebein I
1

2

Die website is uit 2010. De Facebook site (2016) geeft ook al aan dat het niet meer aan de pomp te koop is. Enkel nog wat restpartijen.
Ja, die tijd is geweest.

Bij Argos nog geinformeerd, ze verkochten bij een Argos tankstation in Rotterdam ooit E85. Maar helaas, ook daar verkoop gestopt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.