NAP onlogisch, hoe achterhaal ik de historie?

Gepost door Yohan 1104151 
Hallo,

Is er hier iemand die werkt bij een autobedrijf die aangesloten is bij NAP en die voor mij een uidraai zou willen maken van mijn exacte km standen op momenten dat die doorgegeven werden aan NAP (of RDW) ??
Ik op site van nap km stand controleren en daar stond ONLOGISCH.

Kenteken: 66-NZL-5

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-04-2019 20:26 door Terence.
Je kunt ook gewoon het autobedrijf bellen waar de auto te koop staat, die kunnen dat vast ook wel regelen winking smiley
En je kunt online voor een paar euro ook zo'n compleet statusrapport bestellen.
TEGENWOORDIG KUN JE DAT GEWOON ZELF DOEN VIA DE WEBSITE VAN DE RDW. MITS DE AUTO OP JOUW NAAM STAAT.
[www.rdw.nl]

Je mag zelfs met kleine lettertjes inloggen via je digid.

Voor een aanpassing (het lijkt er op dat er een schrijffout zit in het doorgeven van een vorige tellerstand of er is werkelijk gefraudeerd) zal je met het RDW in gevecht moeten. Een foutje met het doorgeven is heel snel gemaakt.

Voor importauto's is geen controle mogelijk, die hebben altijd een onlogische tellerstand.
rke
Voor importauto's is geen controle mogelijk, die hebben altijd een onlogische tellerstand.

Nee, dan staat er "geen oordeel".
rke

Zelfs bij grijze import is dat. Mijn huidige auto kwam met 5 km op de teller uit België. Daar zou toch wel wat mee gedaan kunnen worden?
je kunt het zelf doen via de rdw website. kost maar een paar euro.
Als het een schrijffout betreft moet je een formulier invullen, was in mijn geval binnen een minuut of 5 gebeurd. Volgens mij maar weinig plek voor een toelichting maar blijkbaar was het in mijn geval genoeg, kreeg een week of wat later een brief van de RDW dat het gecorrigeerd was.
snelle willy
je kunt het zelf doen via de rdw website. kost maar een paar euro.

Hoe dan?

RDW biedt particulieren alleen die mogelijkheid voor auto’s die op je naam staan.
Deze auto staat te koop bij een handelaar.
Topicstarter schrijft 'mijn exacte km standen" dus lijkt toch echt om zijn eigen auto te gaan.

Kijk eens, op de site van de RDW kun je voor je eigen auto gratis een tellerrapport opvragen. Klik.

Volgens mij kun je bij geen enkele website een tellerrapport (dus overzicht van de tellerstanden) voor een auto opvragen die niet op je eigen naam staat, dus tuin niet in die betaalde producten. Je krijgt dan alleen te zien of de tellerstand logisch of onlogisch (of geen oordeel) is, en dat kun je zelf ook gratis voor elke auto opvragen via de kentekencheck op de RDW website.

Je kunt voor een auto die niet op jouw naam staat wel controleren of de actuele km-stand logisch is. Dus stel dat je een auto treft die op de RDW site een logische tellerstand heeft, die kan alsnog teruggedraaid zijn na de laatste registratie van de tellerstand. Vul de tellerstand dan in op [tellerstandcontroleren.rdw.nl] en je ziet of hij logisch is.
[www.autowereld.nl]

Auto staat te koop, vandaar mijn aanname dat het (nog) niet zijn eigen auto is.
rke
[www.rdw.nl]

Je mag zelfs met kleine lettertjes inloggen via je digid.

Voor een aanpassing (het lijkt er op dat er een schrijffout zit in het doorgeven van een vorige tellerstand of er is werkelijk gefraudeerd) zal je met het RDW in gevecht moeten. Een foutje met het doorgeven is heel snel gemaakt.

Nee, die is niet onlogisch, maar dan geven ze 'geen oordeel.'

Overigens geeft 1 invoerfout niet meteen 'onlogisch' maar eveneens 'geen oordeel.' Pas als er meerdere fouten zijn gemaakt, of er is gefraudeerd, dán staat er 'onlogisch.'
500 E
Overigens geeft 1 invoerfout niet meteen 'onlogisch' maar eveneens 'geen oordeel.' Pas als er meerdere fouten zijn gemaakt, of er is gefraudeerd, dán staat er 'onlogisch.'

Ik heb toch een andere ervaring. Bij mijn laatste APK hebben ze een stand ingevuld die 3 miljoen km afweek. Binnen een paar weken een brief van het RDW ontvangen dat mijn kilometerstand als "onlogisch" is geregistreerd.
MikeM
[www.autowereld.nl]

Auto staat te koop, vandaar mijn aanname dat het (nog) niet zijn eigen auto is.

Ah, kijk eens aan. Nou dan zou ik de verkoper vragen om een uitdraai van het tellerrapport, en als die dat niet wil doen of als het rapport geen onduidelijkheden wegneemt op zoek gaan naar een ander exemplaar. Zat zilvergrijze Fiesta's te koop...

500E

Waaraan ik nog wil toevoegen dat je ook een stempeltje "geen oordeel" krijgt bij een vijfcijferige teller die het klokje rond is gegaan, en bij auto's waarvan de trendbreuk zich voor (naar ik meen) 2014 heeft voorgedaan.
Bedankt voor de vele reacties mensen!
Ik besloot om het niet te kopen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.