Mooiste Sportauto's onder €10.000

Gepost door Daan 2761738 
Hallo!

Ik ben een beetje een auto research jongen en ik ben zelf 14 maar vind Sportauto's wel echt geweldig!
Ik ben voor later op zoek naar een Sportauto onder €10.000 want ik wil namelijk als 1e auto een Sportauto hebben

Ik ben benieuwd wat jullie goede Sportauto's vinden onder €10.000 en eventueel €15.000

Met Vriendelijke Groet,
Daan Busman (14 Jaar)
denk dat je niet verder zal komen dan een 1.4 civic van 1996.nut smiley

jong en sport past niet samen met goedkope verzekering.

misschien een 1.6 mx-3 of een 1.6 mx-5.

zou zelf naar een oude lullen wagen zoeken en daar een paar jaar mee doen. kun je wat schade vrije jaren op sparen. en sparen voor een bmw 328i of zo.
Nou, ik heb wel een paar ideeën. Bedenk wel dat een sportauto duurder in onderhoud/gebruik is.
Onderstaande vallen misschien relatief mee:

[www.autotrack.nl]

[www.autotrack.nl]

[www.autotrack.nl]

[www.autotrack.nl]

[www.autotrack.nl]

[www.autotrack.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2019 19:12 door haarr.
Als het wat ouder mag zijn:
Honda CRX:

Honda S2000
Een S2000 vind je never nooit onder de 10000 meer. Even waren ze 8000 Euro, een goede doet nu 20000
Even denken: Je bent nu 14, rijbewijs over 4 jaar/5 jaar binnen... ik zou doorsparen voor iets elektrisch. Weet niet in hoeverre dat dan betaalbaar is, maar lijkt me slimmer. Komt ook snel van z’n plek. cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2019 08:04 door Jay DoubleYou.
Jay DoubleYou
... ik zou doorsparen voor iets elektrisch. Weet niet in hoeverre dat dan betaalbaar is, maar lijkt me slimmer. Komt ook snel van z’n plek. cool smiley

Nee hoor, in 10 jaar tijd is EV nog niet bereikbaar voor de starter. Zeker niet als 'sportwagen' en is alleen interessant voor de lange afstandsforens die dan bespaart op brandstofkosten maar wel een eigen oprit en mogelijk tweede auto heeft.

Ik zat te denken aan een MINI Cooper S. Super snel, de best sturende auto's in het segment, tijdloos imago.

Qua verzekering kan je misschien beter beginnen met een gewone Cooper.
V0RQ
Jay DoubleYou
... ik zou doorsparen voor iets elektrisch. Weet niet in hoeverre dat dan betaalbaar is, maar lijkt me slimmer. Komt ook snel van z’n plek. cool smiley

Nee hoor, in 10 jaar tijd is EV nog niet bereikbaar voor de starter. Zeker niet als 'sportwagen' en is alleen interessant voor de lange afstandsforens die dan bespaart op brandstofkosten maar wel een eigen oprit en mogelijk tweede auto heeft.

Ik bedoelde dan ook tweedehands. Ben benieuwd in hoeverre de Tesla's van nu tegen die tijd qua waarde zijn afgeschreven. Schijnen best vlotte auto's te zijn.
Ik dacht dat kinderen goed konden zoeken op internet. Wat heb je zelf dus zoal gevonden?
Gullwing
Ik dacht dat kinderen goed konden zoeken op internet. Wat heb je zelf dus zoal gevonden?

grinning smiley

Over 4 jaar als jij je rijbewijs hebt, zijn de ooit leuke enigszins betaalbare sportauto's niet eens meer te koop, maar museumobjecten geworden. sad smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-03-2019 17:09 door Infiniti.
Jay DoubleYou
V0RQ
..
Ik bedoelde dan ook tweedehands. Ben benieuwd in hoeverre de Tesla's van nu tegen die tijd qua waarde zijn afgeschreven. Schijnen best vlotte auto's te zijn.

Dat begreep ik al, ik denk dat een Tesla van 9 jaar (20% afschrijving per jaar van €80.000 naar €10700) een flinke investering in de accu nodig heeft. Het blijft wel een interessant punt:
Stel een Tesla van 7 jaar oud heeft problemen met de aandrijving en accu en nog garantie, als dan de accu en motor wordt vervangen onder garantie dan zou een 10 jaar oude Tesla inderdaad een droomwagen zijn voor weinig geld. Óf je koopt tegen die tijd voor €5000 een nieuwe en grotere accu en je hebt nog veel meer range ook. De tijd zal het leren.

Overigens zijn Tesla's niet echt sportwagens, wel snel met accelereren maar dat kan je niet onbeperkt blijven doen en ze zijn zwaar in de bochten. Ook zal de verzekering niet mals zijn (die is voor een ervaren bestuurder al fors) en ouderdomsproblemen aan het display, onderstel, banden, airco e.d. zullen niet voordelig zijn.
Denk eens aan een Polo BlueGT .
Betaalbaar in de belasting door 2 uitschakelbare cilinders, Motor standaard 145-150 PK, makkelijk en verantwoord op te peppen richting de 190pk of iets meer. Met een ander spruitstuk voor 1500 piek kan je nog meer winst behalen, en een leuker geluidje. Verder ook ogv de exclusiefste Polo. Ziet er niet Johnny-achtig uit.

Aanschafprijs af nieuw was redelijk, wegens zuinige cijfers, en dat scheelt ook weer belasting.En als je als een ouwe lul rijdt haal je warempel de 1 op 20 , wat overigens niet goed is voor de motor. Daarom zal hij ook voor jongeren zonder veel verzekeringsrampen te koop zijn.
Bij normaal gebruik is 1 op 16 zonder meer haalbaar. (Maar 1 op 10 kan ook als je als een beest rijdt. Niet goed voor koppakking en onderstel.)
De 2-deurs versie heeft een wat Scirocco achtig uiterlijk. mooier dan de 4 deurs. De auto is af fabriek dieper gelegd en heeft 17 inch wielen.
Eenmaal getuned gaat hij als de brandweer, zonder toenemend brandstofverbruik.
Met Euro 95 haal je 220km/u, met Euro 98 225km/u, en met kwaliteitje 108 (wel duur) haar je de 236. Alles op de eigen meter, dus er mag nog wat vanaf. De auto voelt dan matig tot redelijk stabiel aan op de inmiddels slechte Duitse wegen.
Nul tot honderd kan in 6 seconden in dat geval, en dat is serieus.
Het is een sleeper, niemand denkt dat het potentieel erin zit, Omdat er op de achterklep keurig Bluemotion staat denkt iedereen dat het een oma-bak is.
Maar o wee. Je houdt er een Megane 250 RS mee bij tot zo'n 160 km per uur.

Nu op de markt te koop vanaf ogv. 10.000 Euro. Meestal in saai wit, in redelijk zwart, of in sjiek blauw.
Hoe lang het spul heel blijft is de vraag. Ik rij er 3 jaar in. Onderhoud kost 600 per jaar bij 30.000km. Verder (klopklop) nog geen gekke dingen gehad, op vervanging bobines na, die om de bougies heen zijn gemonteerd. Bij een ruwe dealer draaien ze die bobines bij het bougie wisselen zo aan gort, en dan ben je echt aan de beurt..
De verhalen over harde plastics in het ineterieur van deze Polo BlueGT zijn dikke onzin. Zachte plastics, en leer-alcantara beklede stoelen zijn standaard, evenals leren stuur en armsteunen.
Infotainment is wat verouderd, maar zeker bruikbaar., en loeisnel. Ook bedienbaar met echte knoppen, ook vanaf het stuur, als je wil, zodat je na enige gewenning je gezicht op de weg kunt houden.
Afhankelijk van de uitvoering kan de verlichting bar slecht zijn (H7), maar als je de garage vraagt de koplampen iets hoger dan wettelijk is toegestaan af te stellen doen ze dat wel, en dan is het leed geleden, zonder dat je telkens knippers van je tegenliggers krijgt..
Succes met je speurtocht.
Misschien is de aarde wel vergaan over 4 jaar en zijn we allemaal dood..
TurboDirectInjection
Denk eens aan een Polo BlueGT .
Betaalbaar in de belasting door 2 uitschakelbare cilinders, Motor standaard 145-150 PK, makkelijk en verantwoord op te peppen richting de 190pk of iets meer. Met een ander spruitstuk voor 1500 piek kan je nog meer winst behalen, en een leuker geluidje. Verder ook ogv de exclusiefste Polo. Ziet er niet Johnny-achtig uit.

Aanschafprijs af nieuw was redelijk, wegens zuinige cijfers, en dat scheelt ook weer belasting.En als je als een ouwe lul rijdt haal je warempel de 1 op 20 , wat overigens niet goed is voor de motor. Daarom zal hij ook voor jongeren zonder veel verzekeringsrampen te koop zijn.
Bij normaal gebruik is 1 op 16 zonder meer haalbaar. (Maar 1 op 10 kan ook als je als een beest rijdt. Niet goed voor koppakking en onderstel.)
De 2-deurs versie heeft een wat Scirocco achtig uiterlijk. mooier dan de 4 deurs. De auto is af fabriek dieper gelegd en heeft 17 inch wielen.
Eenmaal getuned gaat hij als de brandweer, zonder toenemend brandstofverbruik.
Met Euro 95 haal je 220km/u, met Euro 98 225km/u, en met kwaliteitje 108 (wel duur) haar je de 236. Alles op de eigen meter, dus er mag nog wat vanaf. De auto voelt dan matig tot redelijk stabiel aan op de inmiddels slechte Duitse wegen.
Nul tot honderd kan in 6 seconden in dat geval, en dat is serieus.
Het is een sleeper, niemand denkt dat het potentieel erin zit, Omdat er op de achterklep keurig Bluemotion staat denkt iedereen dat het een oma-bak is.
Maar o wee. Je houdt er een Megane 250 RS mee bij tot zo'n 160 km per uur.

Nu op de markt te koop vanaf ogv. 10.000 Euro. Meestal in saai wit, in redelijk zwart, of in sjiek blauw.
Hoe lang het spul heel blijft is de vraag. Ik rij er 3 jaar in. Onderhoud kost 600 per jaar bij 30.000km. Verder (klopklop) nog geen gekke dingen gehad, op vervanging bobines na, die om de bougies heen zijn gemonteerd. Bij een ruwe dealer draaien ze die bobines bij het bougie wisselen zo aan gort, en dan ben je echt aan de beurt..
De verhalen over harde plastics in het ineterieur van deze Polo BlueGT zijn dikke onzin. Zachte plastics, en leer-alcantara beklede stoelen zijn standaard, evenals leren stuur en armsteunen.
Infotainment is wat verouderd, maar zeker bruikbaar., en loeisnel. Ook bedienbaar met echte knoppen, ook vanaf het stuur, als je wil, zodat je na enige gewenning je gezicht op de weg kunt houden.
Afhankelijk van de uitvoering kan de verlichting bar slecht zijn (H7), maar als je de garage vraagt de koplampen iets hoger dan wettelijk is toegestaan af te stellen doen ze dat wel, en dan is het leed geleden, zonder dat je telkens knippers van je tegenliggers krijgt..
Succes met je speurtocht.
Hij is opzoek naar een Sportauto en dan kom jij aan met een PoloblueGT.
De PoloblueGT is inderdaad een leuke optie. Met kwaliteitsbenzine erin (102 oktaan) en een chipkuurtje ben je echt wel zo snel als een sportauto.
Phaeton W12
De PoloblueGT is inderdaad een leuke optie. Met kwaliteitsbenzine erin (102 oktaan) en een chipkuurtje ben je echt wel zo snel als een sportauto.
Net zo snel zijn of een echte sportauto zijn is natuurlijk een heel verschil.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close