Autosalon Brussel 2019

Gepost door Rutger DC 

Het Salon van Brussel komt steeds meer bovendrijven als het belangrijkste alternatief voor de twee grootste Europese autobeurzen ieder jaar, Genève en het tweejaarlijkse Frankfurt en Parijs. Sterker nog, doordat steeds meer autofabrikanten afwezig zijn op de meest prestigieuze beurzen, wordt Brussel, met een ander concept en vast een ander kostenplaatje voor de deelnemende autofabrikanten, steeds interessanter. Twee maanden terug waren vele autofabrikanten niet aanwezig in Parijs en het rijtje afmeldingen voor Genève wordt ook steeds langer: Ford, Jaguar, Land Rover en Volvo zijn in ieder geval niet aanwezig. Dat biedt perspectief voor het 'koopsalon' in Brussel, waar in januari diverse belangrijke wereldprimeurs en Europese primeurs te zien zullen zijn. Denk aan de Skoda Scala, Mazda3, Mercedes-Benz CLA, Porsche 911, Range Rover Evoque, vernieuwde Ford Mondeo en de Volkswagen T-Cross. In oneven jaren is er in Brussel sprake van een bedrijfsautosalon, maar de verschillen met de gewone salons worden steeds kleiner. Dat betekent dat bestelauto's en personenauto's zij aan zij staan.

Wanneer: 19 t/m 27 januari 2019, persdag 18 januari
Waar: Brussels Expo, Belgiëplein 1, 1020 Brussel
Ticketprijs: €15,-
Website: [www.autosalon.be]

Wereldprimeurs en Europese primeurs: Ford Focus Wagon Active, Ford Mondeo facelift/Wagon Hybrid, Hyundai i40 facelift, Jaguar F-Type Chequered Flag, Land Rover Range Rover Evoque, Mazda3, Mercedes-Benz CLA, Opel Zafira Life, Opel GT X Experimental Concept, Porsche Panamera GTS, Porsche 911, Skoda Scala, Toyota Prius facelift, Volkswagen T-Cross, Volvo S60, Volvo V60 Cross Country
Concept cars: BMW brengt de 8-serie Gran Coupé Concept, Opel GT X Experimental Concept, Peugeot e-Legend Concept, Renault EZ-Pro Concept, Volkswagen I.D. Crozz Concept
Aanwezige autofabrikanten: Abarth, Alfa Romeo, Alpine, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Citroën, Dacia, DS, Fiat, Ford, Gillet, Honda, Hyundai, Isuzu, Iveco, Jaguar, Jeep, Kia, Lamborghini, Land Rover, Lexus, Lotus, Maserati, Mazda, McLaren, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Mitsubishi Fuso, Nissan, Opel, Peugeot, Piaggio, Porsche, Renault, Seat, Skoda, Smart, SsangYong, Subaru, Suzuki, Tesla, Toyota, Volkswagen, Volvo

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2019 13:20 door Rutger DC.
Oei, elk jaar wordt ik weer verrast door de timing van Brussel. Heb op een of ander manier altijd februari in mijn hoofd. Eens kijken of het nu nog gaat passen in de agenda. Domweg nog nooit geweest, ondanks vele bezoeken aan Parijs, Frankfurt en Genève (net de accreditatie en KLM-vlucht weer binnen voor 5 maart).
Autobeurzen, dat is toch ook een relikwie van vroeger? Ben er zelf nog nooit geweest, maar wat is de gemiddelde leeftijd van een beursbezoeker tegenwoordig? Benieuwd hoe lang dat fenomeen nog bestaat.
s velthuis
Autobeurzen, dat is toch ook een relikwie van vroeger? Ben er zelf nog nooit geweest, maar wat is de gemiddelde leeftijd van een beursbezoeker tegenwoordig? Benieuwd hoe lang dat fenomeen nog bestaat.

Op de AutoRAI waren er vooral vaders met hun zonen en petjes was mijn indruk, maar in Frankfurt of Parijs zie je gewoon een aardige dwarsdoorsnede van de bevolking. Stelletjes, families, kinderen, wit, zwart, ik zag in Parijs twee vrouwelijke studentes (vermoedelijk exchange-studenten uit het VK) die vrolijk om de auto's heen dartelden en foto's van elkaar maakten terwijl ze beursbabe-achtige poses maakten voor een auto. Kortom veel mensen die gewoon een leuk dagje uit willen. Uit de bezoekersaantallen blijkt niet echt dat autobeurzen een achterhaald fenomeen zijn, wat het toenemende aantal afmeldingen van autofabrikanten lijkt te suggereren.
man dit jaar is de salon laat.

misschien ga ik dit jaar. op 18 januarie is er een grote klus op het werk. en daarna is het rustig. misschien even maar het salon.
Ga ik eens in de agenda zetten. Heb wel weer zin in een beurs en is redelijk in de buurt.
D-C
s velthuis

Op de AutoRAI waren er vooral vaders met hun zonen en petjes was mijn indruk, maar in Frankfurt of Parijs zie je gewoon een aardige dwarsdoorsnede van de bevolking. Stelletjes, families, kinderen, wit, zwart, ik zag in Parijs twee vrouwelijke studentes (vermoedelijk exchange-studenten uit het VK) die vrolijk om de auto's heen dartelden en foto's van elkaar maakten terwijl ze beursbabe-achtige poses maakten voor een auto. Kortom veel mensen die gewoon een leuk dagje uit willen. Uit de bezoekersaantallen blijkt niet echt dat autobeurzen een achterhaald fenomeen zijn, wat het toenemende aantal afmeldingen van autofabrikanten lijkt te suggereren.

Ok, dat klinkt in elk geval nog niet verkeerd.
Ik heb 25 januari al geblokt in de agenda. Ga elk jaar sinds een jaar of 5-6.

Helaas hebben ze de laatste jaren een Dreamcars-sectie waar je apart voor moet betalen. Vind ik een beetje jammer.
Wel is er dit jaar geloof ik een arrangement op dinsdag, woensdag en donderdag waarbij ook de Dreamcars gratis zijn. Elk jaar is die “midweek” sowieso goedkoper.
Online kaarten is een aanrader. Bij de kassa’s staan soms fikse rijen.

Ben erg benieuwd naar de nieuwe Mazda 3. De sedan is altijd al een favoriet.
Schopje van dit topic omdat de beurs bijna van start gaat. Deze editie is er toch een verrassende hoeveelheid primeurs. Hier is een lijst met de dream cars: [autofans.be]
Het wordt voor mij de 24ste.
Dan zijn de Dreamcars gratis.

Nou ja, gratis. Vorig jaar was ik voor twee tickets €6,- minder kwijt.

Maar ach, is een leuk dagje uit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close