NAP Logisch maar tellerstand niet telkens hoger

Gepost door Penait1 
Beste leden,

Vandaag vroeg ik een rapport aan bij het RDW voor een tellerrapport en het resultaat was dat de kilometerstand logisch is. Echter, als ik de tellerstanden bekijk dan gaat dit soms tientallen km achteruit. Dit gebeurd bijvoorbeeld tussen de datum 26-05-2018 en 29-06-2018. Heeft iemand een verklaring waarom mijn tellerrapport dan alsnog logisch is?

Dit is mijn tellerrapport

[imgur.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2018 12:03 door Penait1.
Lijkt me sowieso een dramatisch slechte auto, wat komt die echt veel te vaak bij de garage zeg!
Wat Total Loss al zegt, het is geen goede auto als je in nog geen 7 jaar al 30x bij de garage bent geweest en dan zijn dat echt niet allemaal onderhoudsbeurten gezien de korte intervallen. Dus zou ik mij echt niet druk maken om de paar kilometers verschil.
zo te zien is het een vag. want ja elke 100km komt de motorlampje aannut smiley


het klopt dat er bij de laaste 8 fouten staan.

je kan 2 dingen doen.

1. het melden aan de rdw en rusico lopen dat het ongeldig word of je moet bewijzen met facturen dat de garage het fout heeft in gezet. en je logisch behouden.



2. gewoon laten en nooit iets over spreken.
Gaat inderdaad (helaas) om vag. Denk dat ik er maar nooit over ga spreken. Vond het opmerkelijk dat er alsnog staat dat de km stand logisch is. Had wel verwacht dat ze erdoor heen zouden lopen om te kijken of het klopt.
Wellicht hebben ze een kleine foutmarge ingebouwd? Niet logisch de moeite te nemen de teller een paar km terug te draaien...
Zou het niet zo zijn dat de NAP rekening houdt met een zekere foutmarge? De meest recente kilometerstanden doen vermoeden dat er een invoerfout is gemaakt. Nu is dat inderdaad wel strijdig met hetgeen men er onder zet, daar zou je rustig een kritische vraag over kunnen stellen. Voor de eindconclusie zal het echter niet veel uitmaken. Ondanks dat het een rampenbak is zal er niet met de kilometerteller zijn gerotzooid.
Tegenconclusie: of juist wel, dat zou de vele garagebezoekjes weer kunnen verklaren... spinning smiley sticking its tongue out
Zonder gekheid, wel balen natuurlijk. Wat ik mij dan afvraag: wanneer heb je die auto gekocht? Ik neem aan recentelijk, anders zet je geen vraagtekens bij de tellerstanden toch?
vroeger toen ik in de garage werkte konde we nooit een 0 als laaste cijfer gebruiken. (154.870 kon niet) moesten we de 0 altijd verandere in een 1. voor de belgische carpass.

nu is dat niet van toe passing bij u maar soms gaven we het in op de website van carpass 2 dagen nadat de auto opgehaald was door de klant(drukte) en dan werd die datum genomen(klant haald de auto op op. 02/04 kmstanden door gegeven op 04/04). dan werd 04/04 op de carpass gedaan. denk eerder dat dat hrt geval is.
Jullie zeggen allemaal dat het relatief weinig is, maar als er tussen elk bezoek gewoon 20.000 is opgezet en teruggedraaid, loopt het al snel op.
Quote
Nissan GTR R34
Jullie zeggen allemaal dat het relatief weinig is, maar als er tussen elk bezoek gewoon 20.000 is opgezet en teruggedraaid, loopt het al snel op.
Heb je de foto wel bekeken? Tussen sommige bezoeken zit nog geen week.
Quote
zombies
Quote
Nissan GTR R34
Jullie zeggen allemaal dat het relatief weinig is, maar als er tussen elk bezoek gewoon 20.000 is opgezet en teruggedraaid, loopt het al snel op.
Heb je de foto wel bekeken? Tussen sommige bezoeken zit nog geen week.

Ik tank nog minder vaak...
Ach, IT systemen en de overheid.. Je mag toch hopen dat wanneer een monteur een invoerfout maakt dat het programma een melding geeft dat de stand niet kan kloppen.


Misschien is er een marge tussen feitelijke opname en het insturen van de gegevens. Stel een garagist doet onderhoudswerk maakt pas na een week de factuur op en stuurt de gegevens naar RDW (en vergist zich in de dag dat de stand was opgenomen). Ondertussen ben jij op wintersport geweest en heb je op de terugweg toch even laten kijken naar een storing bij een andere garage die wel direkt doorgeeft.

Van juli tot september nog geen 400km gereden, maar wel 6 keer een stand doorgegeven.

Het kan ook een lastige of enthousiaste klant geweest zijn die elke keer nieuwe rammeltjes hoorde of gadgets ingebouwd wou hebben.
Anonieme bezoeker
Re: NAP Logisch maar tellerstand niet telkens hoger
11-10-2018 15:48
Tellerstand is logisch omdat deze oploopt, niemand draait een teller slechts een paar honderd terug en daarvoor was de NAP volgens mij bedoeld. Daarnaast vraag iemand zijn KM stand en die zal zeggen XXX duizend, niemand weet of kijkt naar de eerste 3 posities, die veranderen per rit/week/maand. Een garagehouder zal het ook zo opgeven en de laatste 3 posities zijn minder van belang.
Ik denk dat het inderdaad zoiets is. Men zal toch een zekere foutmarge in willen bouwen, anders krijg je te pas en te onpas een auto die zogenaamd een onlogische tellerstand heeft terwijl dit logisch verklaarbaar is. Bijvoorbeeld doordat de datum van kilometerstand en invoer in het systeem niet helemaal synchroon lopen. De tekst onderaan het rapportje is dan alleen wat misleidend, eigenlijk had er moeten staan dat het het duizendtal aan kilometers niet lager is dan de voorgaande kilometerstand (of iets in die trant).
Bedankt allemaal voor de uitleg! Ben er niet bang voor dat hij is teruggedraaid en heb ook nog niet echt problemen met de auto gehad. Was echter gewoon benieuwd omdat de text onderaan inderdaad nogal apart klinkt en het me opviel.
Ik heb zoiets ook gehad en kreeg er een brief over.
Wat bleek?
Bezoek 1: maandag: km’s vastgelegd, schrijffoutje monteur.
Bezoek 2: vrijdag (nog ff bandjes wisselen), km’s vastgelegd, geen schrijffoutje monteur.
2 weken later kreeg ik een brief van de rdw.

Was bij een merkdealer, gelijk doorgestuurd en zo is het achterhaald. Monteurs zijn soms net mensen! Niet te zwaar aan tillen.
Bij mij is er ook iets vreemds aan de hand bij de NAP vermelding.
Er zijn blijkbaar 3 oordelen; logisch, niet logisch en geen oordeel.

Echter staat er bij mij het volgende:
Jaar laatste registratie: 2018
Oordeel: niet geregistreerd
Toelichting: niet geregistreerd

Mijn auto 3 jaar oud en BMW dealer onderhouden en is in oktober nog voor het laatste bij de dealer geweest. Hoe kan het zijn dat er dan "niet geregistreerd" staat?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close