Autosalon van Genève 2018

Gepost door D-C 

In maart gaat 's werelds meest prestigieuze autobeurs weer van start: het autosalon van Genève. De autobeurs staat traditioneel garant voor de grootste hoeveelheid primeurs per vierkante meter, door een combinatie van een grote hoeveelheid noviteiten en het relatief kleine beursoppervlak.

• Persdagen: 6-7 maart 2018
• Publieksdagen: 8-18 maart 2018
• Primeurs: o.a. Audi A6 en e-tron quattro, BMW 8-serie en X4, Citroën Berlingo, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Lexus UX, McLaren Senna, Mercedes-Benz A-klasse, GT Coupé en Sprinter, Peugeot 508 en Rifter, Seat Tarraco, Toyota Auris, Toyota Supra en Volvo V60

Meer info: [gims.swiss]

• Aanwezige automerken: Abarth, Alfa Romeo, Alpine, Aston Martin, Audi, BMW, Bugatti, Citroën, Dacia, David Brown, Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Icona, Infiniti, Isuzu, Italdesign, Jaguar, Jeep, Kia, Koenigsegg, Lamborghini, Land Rover, Lexus, Lvchi, Magna, Manifattura, Maserati, Mazda, McLaren, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Morgan, Nissan, Pagani, Peugeot, Pininfarina, Polestar, Porsche, Ram, Renault, Rinspeed, Rolls-Royce, Sbarro, Seat, Skoda, Smart, SsangYong, Subaru, Suzuki, Tata, Techrules, Toyota, Volkswagen, Volvo, W Motors, Zenvo
• Afwezige automerken: Cadillac, Chevrolet, DS, Infiniti, Mini, Opel

Primeurlijst [Europese premières cursief]
Abarth 124 GT
Alfa Romeo Giulia Veloce Ti; Quadrifoglio Verde Nürburgring Edition
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde Nürburgring Edition
Alpine A110 Pure/Légende
Aston Martin Vantage GTE
Aston Martin Lagonda Vision Concept
Audi A6
Audi R8 V10 RWS
Audi e-tron quattro Prototype
Audi Airbus Pop.Up Next Concept

Bentley Bentayga Plug-in Hybrid; V8
BMW M4 Cabrio Edition 30 Jahre
BMW X4
BMW M8 Gran Coupé Concept
Bugatti Veyron Super Sport

Citroën C4 SpaceTourer Rip Curl
Citroën Berlingo
Corbellati Missile

David Brown Speedback GT Silverstone Edition

E'Mobile Microlino Micro

Ferrari 488 Pista
Fiat 124 Spider S-Design
Ford Ka+ facelift
Ford Edge facelift
Ford Mustang Bullitt

GFG Style Sybilla Concept

Hennessey Venom F5
Honda Jazz X-Road
Honda CR-V
Honda Sports EV Concept
Hyundai Kona Electric
Hyundai Nexo
Hyundai Santa Fe
Hyundai Le Fil Rouge Concept

Icona Nucleus Concept
IED Hyundai Kite Concept
Italdesign Zerouno Roadster

Jaguar I-Pace
Jeep Renegade update
Jeep Cherokee facelift
Jeep Wrangler

Kia Rio GT Line
Kia Ceed
Kia Optima facelift

Lamborghini Urus
Lamborghini Huracán Performante Spyder

Land Rover Range Rover SV Coupé
Lexus RC F 10th Anniversary
Lexus UX
Lexus RX L
Lexus LF-1 Limitless Concept
Lvchi EV Concept

Manifattura New Stratos
Maserati Ghibli Nerissimo
Maserati Quattroporte Nerissimo
Maserati Levante GTS; Nerissimo
Mazda6 Sportbreak facelift; sedan facelift
Mazda Kai Concept
Mazda Vision Coupé Concept
McLaren Senna
Mercedes-Benz A-klasse
Mercedes-Benz C-klasse facelift
Mercedes-Benz E 53 AMG Coupé/Cabriolet
Mercedes-Benz CLS 53 AMG
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé
Mercedes-Maybach S-klasse update
Mercedes-Benz G-klasse; G 63 AMG
Mitsubishi Outlander PHEV update
Mitsubishi e-Evolution Concept
Morgan Plus 8 50th Anniversary Edition
Morgan Aero GT

Nissan Juke update
Nissan IMx Kuro Concept

Peugeot 508
Peugeot Rifter; Rifter 4x4 Concept
Pininfarina HK GT Concept
Polestar 1
Porsche 911 GT3 RS facelift
Porsche Mission E Sport Turismo Concept

Ram 1500
Renault Clio R.S.18
Renault Zoe R110
Renault EZ-GO Concept
Rimac C_Two
Rolls-Royce Ghost facelift; Silver Ghost Collection
Rolls-Royce Dawn Aero Cowling

Seat Leon Cupra R ST; Cupra Leon TCR RacerCarros
Seat Cupra Ateca
Skoda Fabia facelift
Skoda Kodiaq Laurin&Klement
Skoda Vision X Concept
SsangYong Musso
SsangYong e-SIV Concept
Subaru Viziv Tourer Concept

Tata 45X Concept
Tata E-Vision Concept
Tata H5X Concept
Tata sedan Concept
Techrules Ren RS
Touring Superleggera Sciàdipersia
Toyota Aygo facelift
Toyota Auris
Toyota GR Supra Racing Concept
Toyota Concept-i

Volkswagen Group Sedric School Bus Concept
Volkswagen I.D. Vizzion Concept
Volvo V60

W Motors Fenyr SuperSport

Zenvo TSR-S

11 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2018 12:21 door D-C.
Leuk lijstje. Dit jaar ga ik voor het eerst naar Genève (en daarmee ook voor het eerst naar een andere salon dan de AutoRAI die ik ooit bezocht). Heb er zin in.
Vorig jaar ben ik er helaas een keertje niet geweest, maar dit jaar ga ik weer. Heb er zin in! Vooral om al dat Italiaanse nieuws te kunnen aanschouwen. Zou er bijna twee dagen voor kunnen uittrekken!
Well done D-C winking smiley.

Van voorgaande jaren kon ik het topic vinden, maar afgelopen woensdag deze niet. Ik ben 7 maart (tweede persdag) op de GIMS, maar wilde iedereen nog even tippen zsm een vlucht te boeken mocht je dat nog enigszins goedkoop willen doen. Normaal red ik het om voor 120,- op en neer te gaan (vroeg heen, laat terug) met Easyjet. Maar de avondvluchten zitten al snel vol. Zo ook 7 maart. Wordt dus KLM, a 240,-.

Niettemin als je echt eens een andere autoshow wil bezoeken is vroeg heen en laat terug best een prima optie vanaf Schiphol. thumbs up.

Andere optie: lekker rijden, hotelletje en twee dagen Genève pakken.
Het wordt mijn eerste beurs in Genève dit jaar. Ik vlieg twee keer per maand naar Genève, dus zou stom zijn dit niet te combineren. Wanneer exact is nog even te bepalen.
Frankfurt dit jaar gemist helaas. Genève had me best een keer leuk geleken.
Ik ga op 12 maart. Heb er weer zin in. Ideaal dat de beurs op het luchthaventerrein ligt. Wel jammer dat EsayJet de vertrektijd van de heenvlucht naar 07.30 heeft vervroegd. Met er wel erg vroeg uit nu!

Jammer dat Opel, Infiniti en Mini er niet staan. Voor Infiniti lijkt het me belangrijk om de QX50 te laten zien. Mini en Opel hebben weinig nieuws dus dat kan ik dan nog begrijpen.
Kristian
Frankfurt dit jaar gemist helaas. Genève had me best een keer leuk geleken.

Is nog niet te laat Kristian winking smiley
Ik ben benieuwd naar de V60. Lanceringsprijs en -motorisaties en... CO2 uitstoot.

Een Volvo XC40 zit perfect in mijn budget, wordt geproduceerd in eigen land hier in Gent maar... 132g CO2, hoe flikken ze het eye rolling smiley
Lancia Lover
Vorig jaar ben ik er helaas een keertje niet geweest, maar dit jaar ga ik weer. Heb er zin in! Vooral om al dat Italiaanse nieuws te kunnen aanschouwen. Zou er bijna twee dagen voor kunnen uittrekken!

Ja, ik sla over van al het Italiaanse nieuws. Ik had eerlijk gezegd de nieuwe Punto/Argo toch wel op zijn minst verwacht.
Ik vrees dat ik dan in mijn eentje moet. Niet zo heel gezellig.
thumbs up Donderdag 15 maart ga ik er heen. Meteen 2 daagjes Geneve eraan geplakt. Zin in. big smile smiley
adinsx
Ik ben 7 maart (tweede persdag) op de GIMS, maar wilde iedereen nog even tippen zsm een vlucht te boeken mocht je dat nog enigszins goedkoop willen doen. Normaal red ik het om voor 120,- op en neer te gaan (vroeg heen, laat terug) met Easyjet. Maar de avondvluchten zitten al snel vol. Zo ook 7 maart. Wordt dus KLM, a 240,-.

Ik boek mijn ticket altijd begin Januari, dan ben ik voor 65 euro retour thumbs up Dit is wel voor 6 en 7 maart.

Maar weer even een bakkie doen, @Adinsx? Aangezien het in Abu Dhabi niet lukte, ik was net even te druk.

adinsx
Andere optie: lekker rijden, hotelletje en twee dagen Genève pakken.

Hotelletje in Frankrijk dan, want in Genève zelf is het niet te betalen. Het hostel is de enige betaalbare optie, maar dan moet je bereid zijn een kamer te delen met 5 anderen, slapen in een stapelbed en 3 douchecabines voor de hele verdieping. En het zit evengoed snel vol. Dit jaar voor het eerst maar een AirBnb geboekt, dicht bij PalExpo.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-02-2018 11:12 door Bart81.
Kristian
Ik vrees dat ik dan in mijn eentje moet. Niet zo heel gezellig.

7 maart al wat te doen? winking smiley
KLM-vlucht is vast nog wel ruimte, en die toegang regelen komt ook wel goed...

Bart81
adinsx
Ik ben 7 maart (tweede persdag) op de GIMS, maar wilde iedereen nog even tippen zsm een vlucht te boeken mocht je dat nog enigszins goedkoop willen doen. Normaal red ik het om voor 120,- op en neer te gaan (vroeg heen, laat terug) met Easyjet. Maar de avondvluchten zitten al snel vol. Zo ook 7 maart. Wordt dus KLM, a 240,-.

Ik boek mijn ticket altijd begin Januari, dan ben ik voor 65 euro retour thumbs up Dit is wel voor 6 en 7 maart.

Maar weer even een bakkie doen, @Adinsx? Aangezien het in Abu Dhabi niet lukte, ik was net even te druk.

Ja, goed plan. Inderdaad, meeten in Abu Dhabi lukte niet en mijn telefoon kapte ermee kort nadat we wat bericht hadden.
7 maart maar even op herhaling. Ben er nu tot in de avond, dus ook wat meer tijd thumbs up.
Lancia Lover

Ik zou er drie dagen voor uittrekken! Kun je drie dagen naar de GTO kijken. grinning smiley
"Ik boek mijn ticket altijd begin Januari, dan ben ik voor 65 euro retour thumbs up Dit is wel voor 6 en 7 maart."

Bart81, et KLM of met Easyjet? Lijkt me bijzonder dat je vorige maand nog voor 65 euro een retour Geneve hebt kunnen boeken. Ik heb in september geboekt en was al 100 euro kwijt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-02-2018 13:11 door MBdoubleyou.
Volgens mij heb ik in september/oktober ook rond de 100 Euro voor een retourtje betaald. Als je in januari boekt ben je eerder 150-200 Euro kwijt dan 65.
MBdoubleyou
Bart81, met KLM of met Easyjet? Lijkt me bijzonder dat je vorige maand nog voor 65 euro een retour Geneve hebt kunnen boeken. Ik heb in september geboekt en was al 100 euro kwijt.

Met EasyJet. Nu al 3 jaar op rij in de eerste week van Januari geboekt, en alledrie de jaren tussen 65 en 68 euro betaald. Let op: dit is wel maandagmiddag heen en woensdagmiddag retour, dus voor de persdagen, niet de publieksdagen.
Tijd wanneer je vliegt maakt ook wel uit, ik ga donderdagochtend heen en zaterdagavond terug.
Het is inderdaad vooral de tijd die verschil maakt. Vroeg heen is 60,- meen ik met Easyjet, laat terug zal richting 80,- gaan.
Nu kon ik niet meer laat terug op 7 maart (tweede persdag), dus moest ik uitwijken naar KLM en daarmee dus best wel hoge vliegkosten. Is voor de baas, maar natuurlijk probeer ik het te beperken. Alleen totaal niet op tijd gedacht aan vroeg boeken. grinning smiley

Kortom, vroeg heen (meen 06.55 en laat terug (19.25) kost 236,-.
Ach. Vorige week was mn vlucht zelfs 600. Terwijl ik normaal vaak 120 kwijt ben met KLM.

Ik denk 10 maart te gaan. Alleen bang dat zaterdag miss bizar druk is.
Weet iemand (die er eerder geweest is) of er ook iets is voor de jassen? En zo ja of je daar zwitserse franken voor nodig hebt om te betalen?
Sowieso is het handig om te weten hoe je kunt betalen op de beurs.

Weet iemand (die er eerder geweest is) of er ook iets is voor de jassen? En zo ja of je daar zwitserse franken voor nodig hebt om te betalen?

ja, beneden is een garderobe. allen cash meen ik.
En met euro's betalen kan, maar net als in andere buiten Europese landen is de wisselkoers niet gunstig. Maar om nou Franken te gaan halen...
Mijn eerste ker naar deze autosalon staat eindelijk vast. Voor werk zit ik 14-15-16 in Grenoble en dan rijd ik zaterdagochtend naar Geneve, 's avonds de terugvlucht geboekt. Prijzen vielen me nog steeds alles mee, terwijl het toch redelijk laat is.

Het zal wel druk zijn, maar heb er wel erg veel zin in!
Alvast veel plezier winking smiley. Ik vind Genève vooral sfeervol en goed behapbaar qua hallen/stands in een dag.
Komende woensdag staat vast, alleen nog parkeerplek op Schiphol reserveren. Die blijven prijzig met 37,50 euro voor een dag.
Parkeer normaal op P3, maar dat kan/mag niet als je maar 1 dag staat. confused smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.