We nemen afscheid van de… Dacia Logan MCV en Dokker MPV, Maserati GranTurismo/GranCabrio, Skoda Citigo, Suzuki Celerio

Gepost door Rutger DC 
Renault Nederland heeft meer niches geschrapt: naast de Kangoo Family zijn ook de Scénic Xmod en Mégane Coupé-Cabriolet niet langer leverbaar.

Foto's van Autokopen.nl/Autogetest.nl/Elco van der Meer

Rob0032
Dan moet je maar eens langskomen. Hier zie ik ze af en toe rijden. Ook als Peugeot. Helaas mag ik ze van D-C niet meer vastleggen...

Ik ben ook zo streng... Zo heb je ook kunnen weerhouden om een Polo BlueMotion Easyline aan te schaffen, ondanks dat je de handtekening al bijna onder het verkoopcontract had gezet winking smiley
Ja ook toen was je weer zo dominant! angry smily

En goddank dat die Megane CC is geschrapt. wat een verschrikkelijk lelijke auto vind ik dat zeg. Te wanstaltig voor woorden. Zo'n Xmod vind ik dan weer wel leuk. Voor een busje...
Mercedes-Benz heeft een nieuwe nomenclatuur ontwikkeld. De opvolger van de GLK heet daarom GLC, de M-klasse/ML verdween al eerder ten faveure van de GLE en nu is de naam GL met ingang van de facelift vervangen door GLS.

De aankondiging was er al eerder, nu is het ook een feit: de Mini Coupé en Mini Roadster zijn niet meer. De modellen waren niet succesvol, de meerwaarde van de Roadster ten opzichte van de Mini Cabrio, met twee extra zitplaatsen, was beperkt of misschien wel geheel afwezig. In 2018/2019 komt Mini mogelijk met een nieuwe Roadster, voortaan met unieke vormgeving en mogelijk geïnspireerd op de Superleggera Vision Concept. Die auto moet het dan opnemen tegen de Mazda MX-5 en Fiat 124 Spider.

De Land Cruiser van de 200-serie, ofwel de V8, staat niet meer op de Nederlandse en Belgische websites van Toyota. Het lijkt erop dat de Nederlandse en Belgische importeurs de Britse importeur volgen, die de auto eveneens uit het leveringsgamma heeft geschrapt. De vernieuwde Land Cruiser 200 zal hier dan ook waarschijnlijk niet leverbaar worden. Voor wie een Land Cruiser wil, is nu aangewezen op de 'kleine' Land Cruiser 150-serie, die recentelijk werd voorzien van een nieuwe 2,8-liter dieselmotor en onveranderd met 4.0 V6 benzinemotor wordt geleverd.

Foto's: [www.autokopen.nl], [www.rijtesten.nl], [www.autoweek.nl] & [www.vroom.be]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-11-2015 11:50 door D-C.
Ik heb nog een niet meer nieuw verkrijgbare auto gevonden: de Jaguar XK. De XK werd gepresenteerd op de IAA Frankfurt van 2005, de sportieve Jaguar was dus alweer 10 jaar oud. De eerste generatie werd in 1996 geïntroduceerd. De F-Type moet 'm overbodig maken, het lijkt er niet op dat Jaguar met een opvolger komt. Er is simpelweg niet voldoende vraag meer naar sportauto's.

Foto: [gtspirit.com]
Jammer, de eerste xk was een leuke comfortable jag. De laatste versies waren lelijke schreeuwhokken.

vr 27 nov 2015, 14:09
Toyota zet punt achter productie Verso-S

door redactie Autovisie
AMSTERDAM - Toyota is gestopt met de productie van de Verso-S. Een opvolger staat niet gepland, zo kan de fabrikant bevestigen.

Toyota bouwde de Verso-S in het Japanse Kanegasaki bij Kanto Auto Works. Volgens de importeur worden er vanaf nu alleen nog voorraadauto’s via de dealers verkocht. De voorraad is volgens de woordvoerster nog groot genoeg om een aantal maanden vooruit te kunnen. "Het segment van de Verso-S is te klein geworden om met het model door te gaan", aldus de woordvoerster.

Huidige type
Het huidige type is de tweede generatie Verso-S. Hij werd in 2010 voorgesteld op de autoshow van Parijs en kwam kort daarna op de markt. Subaru bouwde op basis van de Verso S een eigen model: de Trezia. Die mini-MPV is echter alweer enkele jaren van de markt. In mei 2014 onderging de Verso S nog een subtiele facelift. Met de nadruk op subtiel, want andere aanpassingen dan een chromen grille en andere lichtunits waren er niet.

Bron: [www.telegraaf.nl]

Jammer voor de Nederlandse dealers, hier kon de Verso-S nog wel wat kopers trekken, ondanks afwezigheid van motorenkeuze (altijd een 1.3 benzine) en pittige prijzen. De Aygo, Yaris en Auris trekken bij Toyota de kar, de Verso-S was hier best of the rest qua verkopen. Bovendien was het een van de weinige Toyota's die in Japan werd geproduceerd. Het jaar 2016 kan weleens heel slecht beginnen voor Toyota Nederland, aangezien de Auris Hybrid en Yaris Hybrid fiscaal niet erg aantrekkelijk meer zijn. Pas met de nieuwe C-HR crossover is er kans op herstel.

Bij Jaguar is de XF Sportbrake uit de catalogus verdwenen. De XF is inmiddels door een tweede generatie opgevolgd. Over een nieuwe XF Sportbrake wordt wel gesproken, maar die komt niet op de korte termijn, Jaguar concentreert zich eerst op de F-Pace voor wat betreft de praktische modellen.

Fiat ruimt ook op, want de Punto is nog slechts als vijfdeurs leverbaar. Erg jammer wat mij betreft, want de driedeurs vond ik toch nog wat aantrekkelijker - misschien nog steeds wel de mooiste in zijn klasse.

Nissan spant de kroon en schrapt twee modellen. Allereerst is de Nissan Murano verdwenen, de nieuwe markant vormgegeven opvolger lijkt definitief niet naar Europa te komen. Nissan concentreert zich op de Juke, Qashqai en X-Trail crossovers, het hogere segment wordt in Europa overgelaten aan Infiniti.

Ten tweede de Nissan Primastar, die nog altijd met de oude koets van de Renault Trafic en Opel Vivaro rondreed. Rond de komst van een mogelijke opvolger, die logischerwijs NV300 zou moeten heten, is het stil geworden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-12-2015 13:49 door D-C.
Opel heeft de Astra sedan geschrapt en is in afwachting van een opvolger die dit jaar moet verschijnen. Wordt het een Buick Verano sedan met andere logo's en daarmee een auto met een afwijkend ontwerp ten opzichte van de Astra hatchback? Ik ben benieuwd. In dat geval kan Opel ook kiezen voor de naam Vectra, om 'm te positioneren tussen de Astra en Insignia. Dat laatste model wordt namelijk ook eind dit jaar gepresenteerd en belooft een slagschip te worden. De naam Vectra zou niet zo heel vreemd zijn, want de Astra G werd in Zuid-Amerika verkocht als Chevrolet Vectra. Maar goed, de Astra J sedan. Die is dus niet meer leverbaar winking smiley

Voor de liefhebbers van de Astra GTC is er ook slechts nieuws: slechts de OPC wordt nog geleverd. Een opvolger voor de Astra GTC komt er naar alle waarschijnlijkheid niet.

Dat geldt ook voor de Ampera die nog slechts op voorraad leverbaar is, de productie is waarschijnlijk al een klein jaar geleden beëindigd toen de fabriek overschakelde op de tweede generatie Chevrolet Volt, die noch als Opel, noch als Chevrolet in Europa zal verschijnen. Aanvankelijk was de Ampera een behoorlijk succes in Nederland (en nergens anders), maar sinds de Outlander PHEV en meer concurrenten is de auto volledig ondergesneeuwd, iets dat overigens ook voor de Toyota Prius Plug-in Hybrid geldt.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2016 22:18 door D-C.
Altijd een mooie auto gevonden, die Ampera/Volt. Maar die achterbankconstructie zou voor mij altijd een no go zijn.
D-C
Aanvankelijk was de Ampera een behoorlijk succes in Nederland (en nergens anders),

Kunnen we de auto dan als grote flop beschouwen? Want hij is door Opel/GM met veel bombarie geïntroduceerd en de ontwikkeling en dergelijke zal heel wat hebben gekost.
Heel erg jammer, ik vind de Phaeton een geweldige auto, maar het zat er wel aan te komen. sad smiley
We nemen weer afscheid van een aantal modellen. De twee opvallendste modellen zijn de Jeep Compass en Mitsubishi Lancer; auto's die sterker aan elkaar verwant zijn dan je misschien zou denken: de Compass stond namelijk op het Mitsubishi GS-platform, net als de Patriot, Dodge Caliber, Dodge Avenger, Chrysler Sebring/200, Dodge Journey en Fiat Freemont. De auto's zijn ook allebei geleverd met de 2.0 TDI dieselmotor van Volkswagen.

Een van de meest waardeloze auto's op de Nederlandse markt naar 2016-maatstaven was ongetwijfeld de Jeep Compass. Euro NCAP zette de auto in 2012 tegen de muur. Het resultaat: twee sterren. Er pleit werkelijk helemaal niets voor de Compass, of het moet het merkimago zijn. De auto is niet veilig, heeft een afgrijselijk interieur, matige rijeigenschappen, scoort slecht in tevredenheidsonderzoeken, heeft lusteloze atmosferische benzinemotoren met een hoog verbruik en was mede daardoor ook nog eens aan de prijs. En dan biedt Jeep voor veel minder geld ook nog eens de Renegade aan: da's wel een goed product. De Compass is allang over datum, maar FCA neemt de tijd voor de ontwikkeling van de opvolger, die waarschijnlijk pas volgend jaar in de showrooms verschijnt. Gelukkig heeft de Nederlandse importeur de huidige Compass alvast uit zijn lijden verlost.

De eerste generatie Mitsubishi Lancer verscheen in 1973; de huidige, negende generatie Lancer werd in 2007 gepresenteerd, een klein jaar later gevolgd door de Sportback. Die laatste is al enkele jaren de enig overgebleven carrosserievariant op de Nederlandse markt, de laatste twee jaar werd de auto ook nog maar met een motor geleverd (een 1.6) en in een uitvoering (de Limited Edition). De verkopen bewegen zich de laatste jaren op ongeveer honderd stuks op jaarbasis. De Lancer moest het vooral hebben van zijn gunstige uitrusting en lage prijskaartje, want verder pleitte er niet veel meer voor de Lancer. Harde plastics in het interieur en een inefficiënt ruimtegebruik - de Lancer staat niet bekend om de beenruimte achterin en de bagageruimte van 276 liter in de Sportback is een lachertje vergeleken met eender welke concurrent dan ook, terwijl de auto met een lengte van 4.585 mm wel het langst is - spreken niet in het voordeel van de auto. De auto bracht het er echter veel beter van af in de Euro NCAP-botsproeven: daar werd de Lancer in 2009 beloond met vijf sterren. Recent werd een facelift gepresenteerd, maar die komt niet naar Europa. De auto is dringend aan vervanging toe, maar Mitsubishi is niet voornemens om die zelf te ontwikkelen en voor de landen waar er nog voldoende vraag naar is blijft de auto leverbaar. Interessant is natuurlijk dat Nissan voortaan de grootste aandeelhouder van Mitsubishi Motors is, dus een opvolger op basis van de Sylphy/Sentra of zelfs de volgende Renault Mégane sedan/Fluence/Samsung SM3 zou zomaar tot de mogelijkheden kunnen behoren, al denk ik dat we daar in Europa niet veel van gaan meemaken.

Suzuki heeft ook aardig zitten schrappen. Voor wat betreft modellen is slechts de Suzuki Swift driedeurs verdwenen, een auto die naar alle waarschijnlijkheid ook geen opvolger krijgt. Verder is de Swift nog maar in twee uitvoeringen leverbaar: de Bandit en Style met vijf portieren en 1,2-liter benzinemotor. De Sport (1.6) is dus niet meer. Gelukkig kunnen we dit jaar al de eerste afbeeldingen van de nieuwe Swift zien, die waarschijnlijk op het Autosalon van Genève zijn Europese debuut beleeft. Het komende jaar zal de Swift het dus nog heel moeilijk hebben met de kersverse Baleno die de Swift duidelijk kannibaliseert. Bij de SX4 S-Cross heeft Suzuki het aantal uitvoeringen tot twee teruggebracht en de 1.6 diesel geschrapt. Missen we iets aan de driedeurs Swift? Nou, ik zal vast niet de enige zijn die de vijfdeurs Swift van de laatste twee generaties evenwichtiger vindt ogen dan de driedeurs.

Ten slotte maken de Volvo S80, V70 en XC70 plaats voor de S90, V90 en nog te verschijnen V90 Cross Country. De laatste maanden zijn de V70 en XC70 nog massaal op kenteken gezet, maar de productie is nu echt beëindigd.

De laatste V70, hier op de foto, rolde op 25 april van de band

Bronnen: jeep.nl, mitsubishi-motors.nl, suzuki.nl, [www.thelocal.se]
Foto's: rijtesten.nl & autoweek.nl

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2016 00:38 door D-C.
BMW Z4 (E89) is sinds deze zomer uit productie. Eind 2017 of begin 2018 komt pas de opvolger, de Z5 die samen met Toyota wordt ontwikkeld en bij Magna Steyr in Oostenrijk zal worden gebouwd.
Wij nemen afscheid van... het gehele merk Lancia in Nederland.

Toen ik de titel las dacht ik dat het merk bij de fabriek geheel uitgefaseerd was... Immers, dat Lancia als merk alleen in Italië zou voortbestaan (zover dat verantwoord zou zijn, denk ik) was al enige tijd bekend.

Echter, in de tekst blijkt dat het slechts om Nederland gaat.. de laatst overgebleven Lancia, de Ypsilon, is nog slechts vanuit voorraad leverbaar.
Dit jaar zijn er toch nog 69 exemplaren voorzien van een eerste registratie..

Fiat Auto NL publiciteit manager in de AutomobielManagement
(..)
PR-manager Mirco Rácz bevestigt dat Lancia in ons land via de dealerorganisatie binnenkort niet meer leverbaar is: ‘Er is nog wel wat voorraad, maar bestellingen bij de fabriek kunnen sinds ongeveer nu niet meer worden gedaan. Vanzelfsprekend blijven garantie en service volledig gehandhaafd, ook in de toekomst.'

[www.automobielmanagement.nl]

De configurator is nog wel bereikbaar..

Van mijn vader begreep ik dat de personenvervoer van de Tourneo Courier, Tourneo Connect en de Kangoo ook niet meer leverbaar zijn in NL.
Jammer dat Lancia hier nu echt gaat verdwijnen...sad smiley Zie in Amsterdam toch weleens een Yp met deze nieuwe neus rijden. Ziet er leuk uit.
Dealer Auto Halan mag blij zijn dat het nu Jeeps verkoopt, anders had het z'n deuren wel kunnen sluiten.
Barri
Van mijn vader begreep ik dat de personenvervoer van de Tourneo Courier, Tourneo Connect en de Kangoo ook niet meer leverbaar zijn in NL.

De Kangoo Family is volgens mij al meer dan een jaar niet leverbaar.
Barri

Bij de Kangoo dan de 'bedrijfsversie' met ramen en een bank achterin?
Ik neem aan dat de Family Kangoo (MPV) gewoon in de prijslijst blijft?

Dat van de Toerneo Connect is wel jammer (of juist niet) voor een AW forummer waarbij zijn werkgever deze auto als 'standaard' binnen het wagenpark heeft opgenomen..

Is het definitief of in afwachting van een modelwijziging?
Kangoo Family is al langer dan een jaar uit de prijslijst. Kangoo bestelversie is wel leverbaar.
Roder
Kangoo Family is al langer dan een jaar uit de prijslijst. Kangoo bestelversie is wel leverbaar.

Oh, okay. @AW, lezen jullie ff mee? > update uw carbase graag winking smiley

Staat inderdaad niet meer binnen het assortiment.. Zou ook weinig toevoegen, zo bezien aan de huidige modelreeks..

[www.renault.nl]
De Tourneo Courier en Tourneo Connect staan nog wel op de website. De verkoopaantallen zijn klein, dus op zich is het niet geheel onbegrijpelijk. Maar het zou toch jammer zijn als de modernste busjes in hun klasse verdwijnen.

Naast de Lancia Ypsilon is er nog een auto vroegtijdig afgehaakt: de driedeursuitvoering van de Skoda Citigo. Voor de driedeurs moet je nu zijn bij Volkswagen (up!), die echter alleen als behoorlijk karig uitgerust instapmodel verkrijgbaar is. Alleen Seat biedt enige keuze bij de driedeurs Mii.

De Ford busjes vind ik wel leuk, zou idd jammer zijn. Mijn vader is over een ruim jaar in de markt voor zoiets. Dat wordt dan maar in Duitsland shoppen.

Edit: Kangoo family zie ik nu genoemd hier bovenaan de pagina. Had ik even gemist. Excuus!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-10-2016 07:48 door Barri.
Zojuist nieuwe prijslijsten van de Tourneo Courier en Tourneo Connect ontvangen. Blijkbaar dus toch nog gewoon leverbaar!
Dat scheelt weer voor je vader smiling smiley

Er zijn naast de Lancia Ypsilon (en het gehele merk) en de Skoda Citigo 3-deurs meer modellen geschrapt.

Zoals in september al door cirKel is gemeld, is de BMW Z4 niet meer. De opvolger wordt dus in samenwerking met Toyota ontwikkeld.

Weinig spectaculair is het verdwijnen van de Fiat Scudo, omdat er in de vorm van de Talento een opvolger paraat staat.

De Ford Ka is natuurlijk ook verdwenen en is half opgevolgd door de Ka+, een veel grotere en duurdere auto met vijf in plaats van drie portieren.

De Infiniti QX50 staat sinds 2015 niet meer op de prijslijsten. Een grandioos succes is het nooit geworden, want er is er nog nooit een verkocht in Nederland sinds de auto werd hernoemd van EX tot QX50. Deed de EX het dan zo goed? Met 21 stuks was dat ook een flop. Infiniti houdt de QX30 (een vierwielaangedreven Q30) en QX70 over als SUV's.

Verder heeft Mini de Paceman geschrapt. Waar de Countryman is vervangen door een nieuw model, zag Mini geen brood meer in de Paceman.

Foto's: [www.rijtesten.nl], [www.autokopen.nl] & [atw.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-10-2016 15:14 door D-C.

Een grandioos succes is het nooit geworden

welke infiniti wel? zelfs recente modellen als de q30 en q50 worden amper verkocht.
Toch een klein traantje gelaten om de Ypsilon. Niet bepaald mijn ding maar het was toch een leuke verschijning en bovendien het einde van een legendarisch merk op de Nederlandse markt.

Seat Ibiza ST model axed

Production of the Seat Ibiza ST small estate has been halted because of poor sales and the rising popularity of small SUVs.

The Ibiza ST is the latest model to be dropped from the unpopular sub-compact estate segment, following the departure of the Renault Clio SW in 2013 and the Peugeot 207 SW in 2014.

...................A Seat spokeswoman said production of the Ibiza ST had stopped in May 2016, and it was not included in the recent Ibiza range facelift. However, the car still appears on UK price lists because limited stock remains to be sold.

The spokeswoman confirmed that the halting of production was due to poor sales, in contrast to Seat’s other estate car, the Leon ST, which sells comparatively well.
[www.autocar.co.uk]

ik zie hem nog gewoon op de seat website staan?
Ik las ook ergens dat de productie gestopt is. Wellicht is er ook in NL nog een stevige voorraad?
Zal Pon wel balen dan. In Nederland maakt de ST een groot deel van de verkopen uit (tenminste, bij de 1.2 TDI's toen...). En volgens mij heeft de ST toch wel gewoon de facelift van de hatchback gekregen?

NB: de ST is volgens de Nederlandse website inderdaad alleen nog maar uit voorraad leverbaar.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-10-2016 21:32 door Lancia Lover.
Dat is inderdaad wel een domper voor Pon, ik vermoed ook dat de ST nog steeds de meest populaire carrosserievariant was voor de Ibiza, die zich juist mocht verheugen in een hernieuwde belangstelling na prijsverlagingen en updates.

(Foto: [www.autokopen.nl])
Carfanatic

Seat Ibiza ST model axed

Production of the Seat Ibiza ST small estate has been halted because of poor sales and the rising popularity of small SUVs.

The Ibiza ST is the latest model to be dropped from the unpopular sub-compact estate segment, following the departure of the Renault Clio SW in 2013 and the Peugeot 207 SW in 2014.

...................A Seat spokeswoman said production of the Ibiza ST had stopped in May 2016, and it was not included in the recent Ibiza range facelift. However, the car still appears on UK price lists because limited stock remains to be sold.

The spokeswoman confirmed that the halting of production was due to poor sales, in contrast to Seat’s other estate car, the Leon ST, which sells comparatively well.
[www.autocar.co.uk]

ik zie hem nog gewoon op de seat website staan?

Wat een lulverhaal ook verder, de huidige Clio Estate verkoopt toch als zoete broodjes?
929V6
(..)
Wat een lulverhaal ook verder, de huidige Clio Estate verkoopt toch als zoete broodjes?

Ja, nu wel. Komt volgens mij toch zeker door de verbeterde looks tov de eerste serie Cio Estate..

Ibiza ST blijft, vind ik, van achteren toch een beetje raar gevormd. Fabia stationwagen smoelt dan beter, vind ik.
929V6

Het artikel gaat over de automarkt van het VK, daar zijn (B-segment) stationwagens niet zo populair. Volgens het artikel is dit jaar slechts 1,72% van alle verkochte B-segmenters een SW (En ongeveer 3,5% in 2009). Niet zo gek dus dat de nieuwe Renault Clio Estate (2013-n.n.b) daar nooit geïntroduceerd is.
JOtter
929V6

Het artikel gaat over de automarkt van het VK, daar zijn (B-segment) stationwagens niet zo populair. Volgens het artikel is dit jaar slechts 1,72% van alle verkochte B-segmenters een SW (En ongeveer 3,5% in 2009). Niet zo gek dus dat de nieuwe Renault Clio Estate (2013-n.n.b) daar nooit geïntroduceerd is.

Nu je het zegt schrijft, ik zie hier (in Engeland) inderdaad zeer zelden B-segmentstationwagons. Grappig hoe een afwezigheid van iets je meestal maar laat opvalt.
JOtter
929V6

Oh, dat laatste wist ik niet. Miskleun van Renault natuurlijk, want het huidige model ziet er gewoon prima uit wat van de vorige generatie zeker niet gezegd kan worden. Ze hebben de plank trouwens al eerder misgeslagen door de eerste generatie Twingo er niet te voeren.
Renault levert wel meer modellen niet in het VK. Naast de Clio Estate worden ook de Talisman en Espace daar niet verkocht.
929V6
JOtter
929V6

Oh, dat laatste wist ik niet. Miskleun van Renault natuurlijk, want het huidige model ziet er gewoon prima uit wat van de vorige generatie zeker niet gezegd kan worden. Ze hebben de plank trouwens al eerder misgeslagen door de eerste generatie Twingo er niet te voeren.

Ik denk persoonlijk dat het een geldkwestie is. Het gereedmaken van een fabriek die óók rechts gestuurde modellen kan produceren, kost (lijkt mij) meer geld. De Clio Hatch (links en rechts gestuurd) wordt in Frankrijk geproduceerd, en dat zal met de productie voor zowel het VK als Japan wel uit kunnen. Maar de Clio Estate wordt geproduceerd in Turkije. Ik weet niet of het wel rendabel is om de fabriek daar om te bouwen om dan +-3000* rechts gestuurde Clio Estates te kunnen produceren, op een totale productie van 330.000 auto's per jaar. (*door mijzelf geschatte eventuele verkopen, mocht de Clio Estate wél in het VK op de markt gebracht worden.)
Carfanatic

Een grandioos succes is het nooit geworden

welke infiniti wel? zelfs recente modellen als de q30 en q50 worden amper verkocht.
Het is toch ook wel een erg raar verhaal, Infiniti in Europa. Ze hebben zichzelf hier met veel bombarie op de markt gesmeten rond 2008, maar met de totaal verkeerde producten, nauwelijks reclame en amper/ slechte infrastructuur. De Infiniti dealer in Antwerpen bijvoorbeeld is vrij lachwekkend, die dealer is gewoon letterlijk geplaatst in de hoek van een Mazda garage, gescheiden door een valse muur. Zo nemen klanten van de Duitse 3 u echt niet serieus.

En dan nog de producten. In het begin van hun marktintroductie was de FX (nu QX70) echt wel een meer dan volwaardige concurrent voor de Duitse 3, in tegenstelling tot de rest van hun gamma. En 8 jaar later is daar amper verandering in gekomen. De Q30/ QX30 is wel een zeer fraai product, maar de Q50 is zeer pover afgewerkt, beschikt niet over de juiste motoren en krijgt veel kritiek op de steer by wire. En de rest van hun gamma is gewoon in elk opzicht enorm verouderd. De FX/ QX70 staat ondertussen al bijna 10 jaar in hun catalogus!

Nogmaals, erg raar beleid bij Infiniti. Nochtans doen zustermerken Renault en Nissan het erg goed.
RobEU
Bijzonder, een Infiniti-hoek in een Mazda-dealer. Maar ja, het blijven Belgen! winking smiley

Ben jij in België dan nóg bijzonderder geworden, Robsmileys with beer?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-11-2016 20:03 door Majortom.
Majortom
RobEU
Bijzonder, een Infiniti-hoek in een Mazda-dealer. Maar ja, het blijven Belgen! winking smiley

Ben jij in België dan nóg bijzonderder geworden, Robsmileys with beer?

Ik ben op tijd gevlucht. big smile smiley
der Magistrat
Nu je het zegt schrijft, ik zie hier (in Engeland) inderdaad zeer zelden B-segmentstationwagons. Grappig hoe een afwezigheid van iets je meestal maar laat opvalt.
Daarentegen zie je er wel heel wat kleintjes op 'grijs' kenteken rondrijden! Denk aan de Vauxhall Corsa, Ford Fiesta, Renault Clio enz...

Overigens, hier in het Oosten van Nederland moet ik toch ook zeggen dat ik niet al te veel kleinere stations zie. Als je het zo zou mogen zeggen lijken er voor iedere Clio Station misschien wel 10 hatchbacks rond te rijden. En ook bij de Skoda Fabia valt het tegen. Ik zie hier vaker nog eentje van het eerste model rondrijden dan van het huidige...
Durashift
Espace daar nooit verkocht?

Apart.. misschien te veel concurrentie van MPV's uit Japan?
Hij is er toch wel verkocht in het verleden. Ik heb er zelfs een Britse brochure van volgens mij.
Durashift
Ibiza ST blijft, vind ik, van achteren toch een beetje raar gevormd. Fabia stationwagen smoelt dan beter, vind ik.
De concept destijds was een strak apparaat, maar de achterkant van de productieversie is inderdaad wat saai geworden.
Het viel mij op dat Hartendorp recentelijk gestopt is met het verkopen van de Landwind CV9. En na wat onderzoek lijkt het erop dat niet alleen zij, maar ook de meeste andere hier vermeldde dealers het merk niet meer op hun websites voeren. De laatste recente, overgebleven exemplaren worden vaak tegen sterk gereduceerde prijzen verkocht voor de export, zoals deze (ook bij een dealer, trouwens): [www.marktplaats.nl]

Dus, poging twee ook definitief mislukt?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.