We nemen afscheid van de… Dacia Logan MCV en Dokker MPV, Maserati GranTurismo/GranCabrio, Skoda Citigo, Suzuki Celerio

Gepost door Rutger DC 
Ook voor de gewone Laguna lijkt het einde oefening:

adinsx
De Laguna III is in ieder geval sinds gister (= 5-2-2015) niet meer te bestellen door dealers.
D-C
de verlengde Grand Espace

Was er ook een verlengde Grand Espace? smiling bouncing smiley
Auto55.be
Mini hangt Coupé en Roadster aan de strop

Geruchten over het naderende einde van de Coupé en Roadster van Mini gaan al een hele tijd. De modellen zijn op vlak van verkoop geen hoogvliegers en omdat de andere producten van het bedrijf zo vlot over de toonbank gaan, denkt het merk geen nood (meer) te hebben aan dit soort modellen. Die dienen immers vooral om het imago op te krikken.

Geproduceerd in Oxford

De Mini Coupé en Mini Roadster lopen nu nog van de band in Oxford. Daar bouwt het merk ook de drie- en vijfdeurs modellen en daar heeft het bedrijf extra productiecapaciteit voor nodig. Bovendien zijn deze twee aparte Mini’s nog gebaseerd op de vorige generatie van het product en waren ze hoe dan ook onvoldoende succesvol om een nieuwe ontwikkeling te rechtvaardigen.

Wat deed ze de strop om?

Mini geeft geen uitleg bij het gebrek aan succes van de modellen, maar er spelen in elk geval een aantal factoren. Zo was zeker niet iedereen in de wolken over de vormgeving. We kunnen ook z’n hoge prijs aanhalen, zeker in combinatie met de beperkte praktische aspecten van het model. En ook de onrealistische verkoopsverwachtingen van Mini zullen op de lange lijst met oorzaken prijken.
Renault staakt productie Laguna

Renault produceert komende maand voor de laatste keer een Laguna. Dat bevestigen medewerkers van het Franse merk aan Autovisie. Met de bouw van het allerlaatste exemplaar wordt tevens afscheid genomen van de typenaam Laguna.

De aanduiding Laguna wordt door Renault al sinds 1993 voor zijn middenklasser gebruikt. Het naamplaatje dook echter al begin jaren negentig op een Renaul-model op. Het was een helderblauw studiemodel zonder dak. De concept car debuteerde op de Autosalon van Parijs in 1990 en dook later ook op de AutoRAI 1991 op.
IAA Frankfurt
Het productie-einde van de Laguna en het afscheid van het dik twintig jaar oude naamplaatje betekenen niet het einde van Renaults aanwezigheid in het zogeheten D-segment. De Fransen presenteren halverwege dit jaar de opvolger van de Laguna. De auto debuteert vervolgens op de IAA-autoshow in Frankfurt die in september wordt gehouden. Als eerste komt de hatchback. Op de Estate is het tot begin volgend jaar wachten.
[www.telegraaf.nl]

En dat was het dan. Jammer, het model oogt nog steeds best fris.
Eindelijk!

Wat een opluchting zeg. Sorry, maar ik vond dit echt de lelijkste Laguna-generatie ooit gemaakt, en al bedaagd ogen een maand na introductie. Ik ben dan ook heel benieuwd op z'n opvolger!
De coupé vond ik echt wel een hebbeding...
Maar helaas is er geen markt meer voor deze wagens, iedereen wil een SUV of MPV.

Er zijn weer een aantal modellen die op korte termijn uit de Nederlandse leveringsgamma's zullen worden gehaald:

- Honda Accord
- Mazda5
- Mercedes-Benz M-klasse
- Mini Coupé en Roadster
- Nissan Murano
- Opel Agila
- Opel Ampera
- Opel Combo Tour
- Renault Laguna
- Seat Altea
- Skoda Roomster
- Suzuki Splash

Tevens een tweetal uitvoeringen:
- Mercedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid
- Toyota Prius Plug-in Hybrid

Een inventarisatie van de definitief geschrapte modellen:

De Mazda5 komt niet meer voor op mazda.nl. De MPV krijgt geen opvolger, in plaats daarvan focust Mazda zich op populaire crossovers. Je zou het niet zeggen, maar de in 2010 geïntroduceerde tweede generatie Mazda5 was nog maar vijf jaar oud. De auto was echter een grondig gewijzigde 5 van de eerste generatie (introductie eind 2004).

Mercedes-Benz heeft de M-klasse (ook wel ML) vernieuwd en heeft de naam gewijzigd in GLE. De Duitsers hebben een vage nomenclatuur bedacht en verwachten dat de consument de nieuwe namen beter begrijpt dan de huidige. De GLK verdwijnt ook binnenkort ten faveure van de GLC, terwijl de GL plaatsmaakt voor de GLS, terwijl de opvolger van de SLK de naam SLC meekrijgt.

Op opel.nl staat bij de Agila en Combo Tour vermeld dat de modellen alleen nog uit voorraad leverbaar zijn. Binnenkort kan een nieuwe Combo worden verwacht, ditmaal niet afgeleid van de Fiat Doblò, maar van de oudere Citroën Berlingo/Peugeot Partner... De bestelwagen is onveranderd leverbaar. De Agila is opgevolgd door de Karl, waarvan de eerste auto's in mei op kenteken zijn gezet. De tweede generatie Agila werd in 2007 geïntroduceerd.

De Renault Laguna komt niet meer voor op renault.nl, de productie is al even beëindigd. De opvolger wordt gelanceerd op de IAA Frankfurt in september en krijgt naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe naam.

De Seat Altea komt niet meer voor op seat.nl. De productie is inmiddels beëindigd. De in 2004 geïntroduceerde Altea heeft het maar liefst 11 jaar volgehouden.

Pon heeft de Roomster vroegtijdig uit het productgamma van Skoda gehaald (de auto staat ook niet meer op skoda.nl), de auto is nog wel in productie en krijgt later dit jaar een opvolger afgeleid van de Caddy. Net als Opels Combo wordt de technische basis van de nieuwe generatie dus ouder dan het model dat het vervangt (sinds 2006)...

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2015 13:17 door D-C.
Ook opmerkelijk is dat Pon drastisch heeft gesnoeid in het aantal uitvoeringen van de de driedeurs up!, Polo en Golf. De up! is nog slechts in twee uitvoeringen leverbaar (de basis 1.0 60 pk take up! en de basis take up! EcoFuel, dus CNG-variant), de Polo is er nog slechts als kale 1.0 60 pk Easyline aan de ene kant, die overigens niet als vijfdeurs wordt geleverd, en de GTI met en zonder DSG aan de andere kant, de Golf is er ook slechts als 1.2 TSI 85 pk Trendline aan de ene kant en diverse uitvoeringen van de GTD, GTI en R aan de andere kant. Als Volkswagen het al niet meer ziet zitten, zullen andere fabrikanten snel volgen en zal de traditionele driedeurs hatchback gauw verleden tijd zijn.
D-C
Als Volkswagen Pon het al niet meer ziet zitten, zullen andere fabrikanten snel volgen en zal de traditionele driedeurs hatchback gauw verleden tijd zijn.

FTFY, want VW blijft ze wel gewoon allemaal bouwen.
Pon maakt het aanbod aan VWs c.s. wel erg saai op deze manier. Model verkoopt niet helemáál volgens plan? Weg ermee. Zo verging het de CC, de Scirocco, de Eos, de Jetta (eerst alleen de hybrides, later allemaal), en nu bijna alle driedeurs modellen. Dat de Golf driedeurs op termijn eruit gaat is wel te verwachten, VW is nu nog één van de weinigen die een "traditionele" driedeurs in het C-segment levert (inmiddels zijn ze zo groot dat ik ze eerder in het hoekje-Sierra-driedeurs plaats, overbodig geworden).
Maar de kleinere modellen? Ik zie de driedeurs up! veel rijden, maar blijkbaar niet vaak genoeg?
Gek eigenlijk hoe weinig aandacht er is besteed aan een vervolg op de Altea, ook al deed het model het (zeker in de eerste jaren) heel aardig. Weliswaar komt Seat volgend jaar met een crossover, (die je met een beetje goede wil als opvolger hiervan zou kunnen beschouwen) maar eigenlijk is dat veel te laat.
Belachelijk dat je auto's schrapt die niet verkopen. Honda, Mazda en Suzuki blijft die modellen tenminste nog gewoon leveren...

D-C
De in 2004 geïntroduceerde Altea heeft het maar liefst 12 jaar volgehouden.

Wel een mooi overzicht zo! Van die Combo wist ik niet eens. Ik ben benieuwd wat dat gaat worden. Jammer dat Opel er geen tijd/geld meer in steekt. De vroegere Combo's deden het namelijk briljant, en de huidige volgens mij niet. Of er een correlatie is weet ik niet, maar het belooft zo niet veel soeps.
Een merk als Opel heeft wel een goede Combo nodig, want dan kan je het volledige bedrijfswagensegment leveren. En dat vinden veel wagenparkbeheerders wel fijn als alles van één merk/adres kan zijn.
Rob0032
Belachelijk dat je auto's schrapt die niet verkopen. Honda, Mazda en Suzuki blijft die modellen tenminste nog gewoon leveren...

Die VWs worden wel nog steeds gebouwd en (elders) gewoon verkocht, Pon vindt het hier niet nodig. Een Eos die weinig aantallen doet? Kan ik nog inkomen. Een driedeurs up? Ben vanmiddag onderweg, ik zal eens driedeurs- en vijfdeurs-upjes gaan turven, ik denk niet dat ze elkaar veel ontlopen.
Rob0032
D-C
De in 2004 geïntroduceerde Altea heeft het maar liefst 12 jaar volgehouden.
[www.bbpartners.nl]

Ieder zijn kwaliteiten big smile smiley Ik heb het bericht gewijzigd...
Rob0032
De vroegere Combo's deden het namelijk briljant, en de huidige volgens mij niet.

Volgens mij ook niet. Maar het was nu ook voor het eerst dat de Combo niet op een bestaand model van Opel gebaseerd was.
Zoals ik het lees in dit topic, blijft een Combo besteller gewoon leverbaar.

Maar ja, die is gebaseerd op een andere speler in het segment die het goed doet naar mijn weten.
Boppie

Maar ja, die is gebaseerd op een andere speler in het segment die het goed doet naar mijn weten.

Uiteraard blijft die leverbaar, maar het lijkt erop dat de Combo geen facelift meer krijgt zoals de Fiat Doblò die recentelijk onderging. In 2016 komt volgens sommige berichten de nieuwe Combo afgeleid van de huidige Berlingo/Partner, gevolgd door wederom een nieuwe Combo in 2018, afgeleid van een gloednieuwe generatie Berlingo/Partner.
D-C
Boppie

Uiteraard blijft die leverbaar, maar het lijkt erop dat de Combo geen facelift meer krijgt zoals de Fiat Doblò die recentelijk onderging. In 2016 komt volgens sommige berichten de nieuwe Combo afgeleid van de huidige Berlingo/Partner, gevolgd door wederom een nieuwe Combo in 2018, afgeleid van een gloednieuwe generatie Berlingo/Partner.

Beetje verwarrend, de geel en grijs kenteken versies van één dezelfde naam..

Even 'onderzoeken' levert mij op dat de PSA-Opel samenwerking al wel een stuk terug is geschroefd door de nieuwe 'manager'..

Opel gaat de opvolger voor de Meriva / C3 Picasso bouwen.. en PSA de Zafira/C4 Picasso.. begrijp ik.
Er wordt alleen gesproken over productie.. wie wat gaat ontwerpen is mij niet duidelijk.
Welke fabrikant heeft de regie daarin?

Verder komt er dan een samenwerking voor de bedrijfswagen platformen. In dit artikel wordt ook gesproken over de Vivaro..
Berlingo/Partner grijs kenteken wordt dus een Combo bij Opel op termijn..

Jumpy/Expert zal dan de vervanger worden voor de Vivaro..

Movano is niet genoemd in dat betreffende artikel.. mij lijkt het dan logisch dat dit de Jumper/Boxer samentrekking wordt..

[www.telegraaf.nl]

Ander bron op basis van zelfde interview:
[www.autointernationaal.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2015 18:42 door Durashift.
De Opel Combo B was een ramp om in te rijden. De C was een leuk gooi-en-smijt-autootje met best veel ruimte. De huidige is een vrij lompe Fiat Doblo. Ik heb er nog niet in gereden, maar volgens een ervaringsexpert is hij een stuk zompiger dan de kleinere en kwieke Fiat Fiorino. Maar met een Berlingo als basis wordt de Combo nóg lomper: meer neus dan laadruimte. Ik heb eens alledrie de generaties Berlingo naast elkaar zien staan en dat vind ik het er toch wel schokkend uitzien wat ze met de besteller op hetzelfde platform hebben gedaan. Generatie I was zoals de Berlingo was bedoeld. Bij generatie II hebben ze een nieuwe neus over de oude heen geplakt, met dus een langere overhang voor. Bij generatie III hebben ze de neus nog verder naar voren geplaatst. Veiligheid is belangrijk, maar ik vind de verhoudingen zó zoek, dat een nieuw platform beter op zijn plaats zou zijn geweest. Een Berlingo, en dus in de toekomst ook de Combo zou op EMP-basis de wielen weer op de correcte plaats krijgen.
British Racing Green
Maar helaas is er geen markt meer voor deze wagens, iedereen wil een SUV of MPV.

Uit deze pracht coupé had Renault veel meer kunnen halen.
Een ander, expressiever (Germaans agressiever?) front bv.
Een cabrio. Daarvan zag ik wel eens impressies - totaal watertanden.

Overigens zou bij een cabrio het mooiste van de Coupe sneuvelen - maar deze kan het hebben.
Tsja, op papier zou een open variant mooi zijn geweest ja. In de praktijk zou het, denk ik, volstrekt onhaalbaar worden. Buiten dat de auto zwaarder en veel duurder zou worden, en dure niet-Duitse auto's simpelweg nauwelijks verkopen, zou het design totaal niet in stand kunnen blijven. Want om het cabriodak ergens in op te bergen heb je een langere kant nodig. Dus of een kleinere cabine, of een grotere achterkant. Beide zaken lijken mij funest voor het design.
Telt deze ook?

Telegraaf.nl
Dit is de laatste Porsche 918 Spyder
door Bart Oostvogels | Autovisie

STUTTGART - Porsche bevestigt zojuist dat de productie van alle 918 exemplaren van de 918 Spyder is afgerond. Dit bordeauxrode exemplaar is het laatste model die de fabriekshal heeft verlaten.

Het einde van de 918 Spyder-productie was al enige tijd in zicht. Nu laat Porsche officieel weten dat de supersportwagen niet langer wordt gebouwd. De productie van de plug-in hybride tweezitter begon op 18 september 2013 (9-18). In iets meer dan 21 maanden is de productie nu afgerond. Porsche heeft per maand ongeveer 43 exemplaren geproduceerd. Het bouwen van één nam ongeveer 100 uur in beslag en aan de productielijn waren ongeveer 100 mensen werkzaam.

First come, first serve
Porsche produceerde de 918 Spyder niet in chronologische volgorde. Klanten konden zelf een nummer uit 918 beschikbare cijfers kiezen. Porsche produceerde dus op volgorde van bestelling en dus niet op volgorde van productienummers. Voor het kiezen van een nummer gold geen meerprijs. Porsche hanteerde het principe van ‘first come, first serve’. De prijs in Nederland bedroeg inclusief belastingen 780.450 euro. Ondanks de hoge aanschafprijs zijn er op Nederlandse bodem ongeveer vijftien op kenteken gezet. Bijna dertig procent (297 units) van alle 918 Spyders is verkocht aan een Amerikaanse koper.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-06-2015 15:43 door JW01 (vanaf een Appel).
D. Elzinga
Gek eigenlijk hoe weinig aandacht er is besteed aan een vervolg op de Altea, ook al deed het model het (zeker in de eerste jaren) heel aardig. Weliswaar komt Seat volgend jaar met een crossover, (die je met een beetje goede wil als opvolger hiervan zou kunnen beschouwen) maar eigenlijk is dat veel te laat.

M'n schoonvader reed eerst de pre-facelift van de Altea met 1.6 motor, nu sinds vier jaar de facelift met 1.4 TSI (123 pk). Normaal volgt na drie tot vier jaar inruil en een opvolger, maar die kan Seat nog niet bieden inderdaad. Al vele modellen bekeken binnen het VAG-gamma, maar zodra je om de hoek gaat shoppen bij VW sla je stijl achterover van de prijzen als je een beetje gaat aankleden.
De 'opvolger' van de Altea kun je inderdaad eigenlijk geen opvolger noemen. Volgens de verkoop is de auto formaatje Q5, en het prijskaartje zal ook hoger liggen dan die van een Altea. Ben benieuwd dus.

Het ziet er naar uit dat mijn huidige Renault ook de laatste Fransman is geweest, want met een gewijzigde leaseregeling mogen we alleen via Kamsteeg (lees PON) shoppen. Eens kijken wat er eind 2017 te krijgen is. smiling smiley
BeWo
Die VWs worden wel nog steeds gebouwd en (elders) gewoon verkocht, Pon vindt het hier niet nodig. Een Eos die weinig aantallen doet? Kan ik nog inkomen. Een driedeurs up? Ben vanmiddag onderweg, ik zal eens driedeurs- en vijfdeurs-upjes gaan turven, ik denk niet dat ze elkaar veel ontlopen.

Ik moet op m'n eigen bewering terugkomen, na een paar dagen opletten blijken er wel degelijk meer vijfdeurs-ups rond te rijden. Een VW-dealer waar ik langs fietste had uitsluitend ups met achterportieren op het terrein staan. Wel enigszins te begrijpen dus, deze move.
Nu geloof ik nog steeds niet dat de driedeurs niet rendabel is zou zijn, niet zolang de up in z'n eentje méér wordt verkocht dan b.v. alle Mazda's bij elkaar.
BeWo
BeWo

Ik moet op m'n eigen bewering terugkomen, na een paar dagen opletten blijken er wel degelijk meer vijfdeurs-ups rond te rijden. Een VW-dealer waar ik langs fietste had uitsluitend ups met achterportieren op het terrein staan. Wel enigszins te begrijpen dus, deze move.
Nu geloof ik nog steeds niet dat de driedeurs niet rendabel is zou zijn, niet zolang de up in z'n eentje méér wordt verkocht dan b.v. alle Mazda's bij elkaar.

Veel driedeurs Ups zijn vroege exemplaren, toen de vijfdeurs er nog niet was. Hoe meer keuzemogelijkheden, hoe duurder het is. Als je dan een model hebt dat relatief heel weinig verkoopt dan is het economisch gezien een verstandige beslissing om het model uit je gamma te halen. Misschien minder klantgericht/-vriendelijk, maar daar is Pon sowieso niet op te betrappen.
adinsx
(..)

Het ziet er naar uit dat mijn huidige Renault ook de laatste Fransman is geweest, want met een gewijzigde leaseregeling mogen we alleen via Kamsteeg (lees PON) shoppen. Eens kijken wat er eind 2017 te krijgen is. smiling smiley

Och, als er voor betaald wordt.. leveren ze ook wel een Fransman. winking smiley
Geen idee, ken die partij niet. Zien we t.z.t. wel weer. En anders lease eruit en weer lekker wat sportiefs. Neem ik op lange ritten de Clio IV wel winking smiley
Ik ben vandaag bij een Opel dealer geweest en daar was een verkoper net de Opel Karl aan het bestickeren aan de zijkanten.
Ik zie hierin echter helemaal niét de opvolger van de Opel Agila. De Opel Karl is naar mijn idee zeker een stuk kleiner als de huidige Opel Agila. Misschien zelfs nog wel kleiner als de nieuwe Opel Adam en de oude Opel Corsa (C-type bijvoorbeeld). Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze daarin de opvolger zien van de Opel Agila!
eerste-opel
Ik ben vandaag bij een Opel dealer geweest en daar was een verkoper net de Opel Karl aan het bestickeren aan de zijkanten.
Ik zie hierin echter helemaal niét de opvolger van de Opel Agila. De Opel Karl is naar mijn idee zeker een stuk kleiner als de huidige Opel Agila. Misschien zelfs nog wel kleiner als de nieuwe Opel Adam en de oude Opel Corsa (C-type bijvoorbeeld). Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze daarin de opvolger zien van de Opel Agila!

Nogal logisch allemaal. De laatste Agila was een stukje duurder, hoger, breder, langer...
Het is de opvolger van de Agila in die zin dat het ook een Opel in het A-segment is.
Ben Goossen
British Racing Green

Uit deze pracht coupé had Renault veel meer kunnen halen.
Een ander, expressiever (Germaans agressiever?) front bv.
Een cabrio. Daarvan zag ik wel eens impressies - totaal watertanden.

Overigens zou bij een cabrio het mooiste van de Coupe sneuvelen - maar deze kan het hebben.

De proporties kloppen niet van die coupe. Hij is te kort, te hoog, te smal en heeft lelijke koplampen. Hij lijkt daardoor voor mij wel een klasse lager, Megane klasse.
En de achterichten zijn te rommelig qua intekening.

Hoewel de Monaco uitvoering best strak is/was

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2015 22:31 door JP2010.

want met een gewijzigde leaseregeling mogen we alleen via Kamsteeg (lees PON) shoppen
Ah, dan zie ik die auto's ook langskomen cool smiley

@3-deurs up!: logisch natuurlijk als ie niet of nauwelijks verkocht wordt. De goedkoopste up (Take-up!) blijft er overigens wel als 3-deurs.
Kostentechnisch zal het niet veel uitmaken, want ik denk dat het buitenland nog wel alle 3-deurs uitvoeringen heeft?
Nou dat is ook de eerste keer dat passchier zich negatief uit laat over de Laguna Coupe.. zijn we het toch ergens over eens, want ik heb dat model altijd verschrikkelijk gevonden. Niet stoer, niet chique, niet modern, gewoon niets
Inmiddels is het definitief over en uit voor de Honda Accord, die er een carrière van bijna 40 jaar op heeft zitten. De Accord staat niet meer op honda.nl. Een nieuwe Accord komt er niet, althans niet in Europa.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2015 17:27 door D-C.
Wat een verschrikkelijke topictitel! crying smilie
Anonieme bezoeker
Re: We nemen afscheid van de… Honda Accord
28-06-2015 18:22
Begrijpelijk maar ik heb de laatste twee Accords (huidige station en vorige sedan) altijd erg mooi gevonden. Sowieso was de Accord altijd een uitstekende auto. Rijeigenschappen, afwerking, betrouwbaarheid waren allemaal op hoog niveau, helaas was de prijs ook wat hoger..
Rob0032
Heb je geen grotere foto, passchier?

Zoiets?

grinning smiley
Zonde. Fijne auto, mijn vader heeft 150.000 km met veel plezier en zonder problemen in een Accord gereden. thumbs up
Rob0032
BeWo
BeWo

Veel driedeurs Ups zijn vroege exemplaren, toen de vijfdeurs er nog niet was. Hoe meer keuzemogelijkheden, hoe duurder het is. Als je dan een model hebt dat relatief heel weinig verkoopt dan is het economisch gezien een verstandige beslissing om het model uit je gamma te halen. Misschien minder klantgericht/-vriendelijk, maar daar is Pon sowieso niet op te betrappen.

Mijn ex-werkgever importeerde regelmatig partijen zeer jong gebruikte Ups en Miis, <1 jaar en <10k km. Er werden uitsluitend vijfdeurs auto's gekocht, want de driedeurs bleven gewoon staan terwijl je de vijfdeurs -vooral met aardige uitrusting- soms niet eens in de showroom kreeg voor ze verkocht waren. Er is zelfs een keer een transportwagen met Ups retour Spanje gegaan, omdat de beloofde vijfdeurs bij aflevering driedeurs bleken. De leverancier rekende erop dat ze met een kortinkje gewoon zouden blijven staan, maar moest uiteindelijk toch zijn auto's weer terug zien komen.
Carfanatic
[i.imgur.com]

dat is best dramatisch.

Inderdaad. Ik durf trouwens te wedden dat de relatief hoge verkoopaantallen van 2008-2011 vooral aan de de Civic hybride en Insight te danken zijn...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2015 17:05 door D. Elzinga.
D. Elzinga
Carfanatic
[i.imgur.com]

dat is best dramatisch.

Inderdaad. Ik durf trouwens te wedden dat de relatief hoge verkoopaantallen van 2008-2011 vooral aan de de Civic hybride en Insight te danken zijn...

Zeker, dat gaf een boost..

Mijn vraag is.. voor welk land / continent gelden deze cijfers?

-------------------

Nog een interessant inkijkje (wat betreft verkoopaantallen & strategie) over Subaru Benelux.

[www.automotive-online.nl]

In vergelijking met Honda nog 'rampzaliger' qua nieuwe auto's..sad smiley
Misschien is dit niet helemaal de juiste rubriek.. maar gisteren is de productie van de enige échte Land Rover (Defender) gestopt.. sad smiley

67 jaar.. een ware prestatie naar mijn mening.

[www.automobielmanagement.nl]
Zeer jammer van de Accord. Ik was liefhebber van de Amerikaanse versie en de Euro Type-R uit 1998. De laatste versie vond ik een zeer kwaliteitsvol interieur hebben.

In Amerika werd onze Accord als Acura TSX verkocht, deze is nu opgevolgd door de TLX.

Durashift
D. Elzinga
Carfanatic
[i.imgur.com]

dat is best dramatisch.

Da's een screenshot van AutoWeek. winking smiley
[www.autoweek.nl]
der Magistrat
Durashift
D. Elzinga
Carfanatic
[i.imgur.com]

dat is best dramatisch.

Da's een screenshot van AutoWeek. winking smiley
[www.autoweek.nl]

Daar kan je als verkooporganisatie natuurlijk geen belegde boterham mee verdienen.
Twee Franse automerken hebben auto's uit de Nederlandse verkoopgamma's gehaald: Citroën de C4 Aircross en Renault de Kangoo Family.

De C4 Aicross werd eind 2011 gepresenteerd en kwam begin 2012 op de markt. Het is net als de Peugeot 4008 een van de Mitsubishi ASX-afgeleide crossover. De 4008 is in Europa alleen leverbaar met vierwielaandrijving om interne concurrentie met de 3008 en 5008 te voorkomen, de vierwielaandrijving is de reden waarom de Nederlandse Peugeot-importeur die auto hier nooit heeft geleverd. Goed verkopen deed de C4 Aircross niet: er zijn er tot nu toe 864 van verkocht, terwijl Mitsubishi alleen in het eerste halfjaar van 2015 al 949 registraties noteerde voor de ASX.

Renaults Kangoo Family ofwel de personenwagenuitvoering van de bestelauto Kangoo is eveneens geschrapt. Mede door de CO2-heffingen zijn dergelijke ludospaces hard getroffen in Nederland, waardoor de verkopen nihil zijn. Bovendien biedt Renault-dochter Dacia een alternatief aan in de vorm van de Dokker.

Ik kan me eigenlijk niet herinneren ooit zo'n Aircross gezien te hebben.confused smiley Toch maar eens op letten dan, gezien de totale verkoopaantallen kunnen we hem mi als spotwaardig beschouwenwinking smiley
Dan moet je maar eens langskomen. Hier zie ik ze af en toe rijden. Ook als Peugeot. Helaas mag ik ze van D-C niet meer vastleggen...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2015 19:47 door Rob0032.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.