Autodesigners, kent u ze allemaal?

Gepost door Enzo Ferrari 
Anonieme bezoeker
Re: Autodesigners, kent u ze allemaal?
12-11-2014 16:40
Hideo Kodama.

Ik zie hem nog heel trots kijken bij de golvende zijwandjes van de Opel Combo.

Maar hij heeft natuurlijk nog meer Opels getekend: Rekord 1969, Manta 1969, Kadett 1969, GT-3 1983, Corsa 1992, Tigra Roadster, Tigra Coupé, Agila-Konzeptmodell 1998, Corsa 2001.
Anonieme bezoeker
Re: Autodesigners, kent u ze allemaal?
14-11-2014 09:38
Adam Hatton zorgde voor opwinding bij Jaguar toen zijn voorstel voor de huidige XJ werd verkozen boven alle andere. Niemand had verwacht dat ook de iconische XJ in de nieuwe stijl van Ian Callum zou passen.

Ercole Spada:

Ontwerper van o.a. de:

Aston Martin DB4GT Zagato

Lancia Flaminia Sport Zagato

BMW 5 E34

En een van mijn favorieten:

Lancia K

En verder nog mindere goden als de Fiat Tipo, Tempra, Alfa 155, Lancia Dedra.
Mijn hemel, zijn we na al dit brainstormen onze eigen Willem van den Brink vergeten!!!! huh??? Ontwerper van ons aller Daf 600 en 33
Alset
Rekord 1969

Tussen 1966 en 1972 zijn er geen nieuwe Rekords verschenen, dus ik vraag me af welk model hier dan wordt bedoeld.

Miks5
Ontwerper van ons aller Daf 600 en 33

De 33 was geen nieuw model, maar een Daffodil 32 met een paar andere emblemen en een iets sterkere motor. En de Daffodils 31 en 32 waren voor zover ik weet door Michelotti aangepaste versies van de 600.
vaak wordt vergeten dat achter de grote designers een heel team (pje) staat ,ook hulde voor deze mannen en vrouwen!
Tot nog toe mis ik de namen William Lyons(mr. Jaguar)/Malcolm Sayer en Jan Wilsgaard(Volvo).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.