Ja, de verkoopcijfers van de Polo zijn inderdaad nog opvallender, maar ook de Corsa vind ik opvallend goed scoren.
De Corsa vind ik in januari eerder opvallend slecht scoren. In 2007 en 2008 was het model samen met de Peugeot 207 de best verkochte auto in zijn segment, nu is 'ie fors teruggevallen. De Renault Clio is wat dat betreft wel erg ondergewaardeerd: een 48ste positiein januari, terwijl het nog altijd één van de beste auto's in zijn segment is met de compacte benzineturbomotoren en dieselmotoren.
Maar kijk eens naar de Opel Astra eye popping smiley De Astra viel terug naar plaats 26, een auto die ooit jarenlang (en samen met zijn voorganger Kadett) niet van de eerste plaats te stoten was. En de Opel Zafira op 51! Januari is gewoon een typische VAG maand, de Fox, Golf Golf Plus, Jetta, Touran, Audi A3 en Audi A6 scoorden in januari 2008 al veel beter dan in geheel 2008 qua marktaandeel. En de Passat stijgt in januari 2009 ineens sterk zonder dat er nieuws omtrent dat model is. Vooral Opel, Renault, Peugeot scoren in januari altijd veel slechter dan over het gehele jaar.
Verder doen vooral Cadillac, Land Rover, Chrysler, Chevrolet, Kia, Saab, Dacia, Alfa Romeo, Suzuki, Lexus, Porsche, Fiat en vele exclusieve merken zoals Aston Martin, Bentley, Ferrari en Maserati het zeer slecht. Bij Jeep valt de daling zoals gezegd erg mee: als ze dit marktaandeel weten vast te houden, hebben ze het hoogste marktaandeel in Nederland uit de geschiedenis. En Lada: houd er maar mee op...
Knappe stijgingen bij smart, Honda, Toyota, Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Lancia. En de Nissan Qashqai blijft gewoon een knaller: 2009 was zelfs een uitstekende maand met een verdubbeling van het marktaandeel ten opzichte van geheel 2007 en 2008.
De Corsa is inderdaad opvallend sterk teruggevallen in januari 09. Hoe zou dat komen, kwalitatief lijkt de auto me ok, zal de auto nu al over z'n piek zijn of last hebben van bijv. de nieuwe Fiesta?
Aziatische Chevrolets mogen kapot. Opgeruimd staat netjes.
.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-01-2015 22:06 door Leone39.
Loupster
Die Koreaanse blikken mogen ze in zee dumpen.

Profiel loupster

FAVORIETE AUTO'S
2003 BMW 530i touring Edition
Hyundai Atos

big smile smiley
Haha, oh die functie werkt nu eindelijk. Snel maar even verwijderen. smiling bouncing smiley
Loupster

Loupster
Het ging niet over VW hier, VW heeft bestaansrecht en zal dat ook nooit verliezen. Die Koreaanse blikken mogen ze in zee dumpen. Niemand zal er wakker van liggen.

Blijkbaar is het al te moeilijk om je stelling te beargumenteren. Dat zegt al genoeg.
Daewoo-Chevrolet
Loupster

Loupster
Het ging niet over VW hier, VW heeft bestaansrecht en zal dat ook nooit verliezen. Die Koreaanse blikken mogen ze in zee dumpen. Niemand zal er wakker van liggen.

Blijkbaar is het al te moeilijk om je stelling te beargumenteren. Dat zegt al genoeg.

Is geen stelling slimmerik. Is gewoon een mening.
Loupster
Is geen stelling slimmerik. Is gewoon een mening.

Een mening die én niet waar is (Die Koreaanse blikken mogen ze in zee dumpen. Niemand zal er wakker van liggen.) én met een niveau van een kind van drie (spreekt voor zich). Keurig hoor thumbs up
Een mening die niet waar is. Ja en dan? Ben je nu blij dat m'n mening niet waar is. Ga lekker janken man op huilen.nl
D-C
want de Cruze zal vermoedelijk geen succes worden

Zijn daar concrete aanwijzingen voor? Ik verwacht er toch iets meer van. Het zal geen verkooptopper worden. De geplande 500 stuks moeten toch dit jaar wel verkocht kunnen worden. Leuk model om te zien en als je de bladen mag geloven ook een kwalitatief beter interieur.
@ D-C; Ga maar niet tegen Loupster in. Dan geef je hem juist zijn zin, met hem valt niet te discussiëren.
Loupster
Een mening die niet waar is. Ja en dan? Ben je nu blij dat m'n mening niet waar is. Ga lekker janken man op huilen.nl

Zelfs je humor heeft het niveau als van een kind van drie thumbs up Ga liever op andere fora de sfeer verzieken, want hier voeg je helemaal niets toe.

Davidoff
Zijn daar concrete aanwijzingen voor? Ik verwacht er toch iets meer van. Het zal geen verkooptopper worden. De geplande 500 stuks moeten toch dit jaar wel verkocht kunnen worden. Leuk model om te zien en als je de bladen mag geloven ook een kwalitatief beter interieur.

Daar zijn geen concrete aanwijzingen voor. Die 500 stuks zullen in 2009 ongetwijfeld wel behaald worden, maar als je weet dat er van de Mitsubishi Lancer in 2008 985 stuks werden verkocht en de auto daarmee een 109e positie behaalde, is al aan de verkoopdoelstelling af te lezen dat men er zelf ook niet zo veel van verwacht. Of Chevrolet de 1.000 stuks haalt die men voor 2010 gepland heeft, zal mede afhangen van de prijsstelling, want sedans in dit segment zijn doorgaans weinig populair in Nederland. Concurrenten als de Volkswagen Jetta (1.348 stuks verkocht in 2008) en Toyota Corolla (421) die ook alleen als sedan leverbaar zijn, kunnen moeilijk succesvol worden genoemd. Hopelijk voor Chevrolet is het ook een auto die in tests goed kan meekomen en wordt de auto een stuk goedkoper dan concurrenten als de Mitsubishi Lancer, Toyota Corolla, Volkswagen Jetta, Volvo S40, Ford Focus sedan, Mazda3 sedan en Renault Mégane sedan.
En hopelijk komt Chevrolet ook met een Cruze hatchback, die veel meer succes zou kunnen boeken dan de sedan, mits de auto harmonieuzer vormgegeven is dan de Mitsubishi Lancer Sportback en ook beduidend goedkoper.
Henk-Jan
@ D-C; Ga maar niet tegen Loupster in. Dan geef je hem juist zijn zin, met hem valt niet te discussiëren.

Dat las ik te laat. Welnu, ik zal weer ontopic gaan en blijven!
Ik zeg het niet omdat ik zo nodig wil dat je on-topic blijft. winking smiley
D-C
Of Chevrolet de 1.000 stuks haalt die men voor 2010 gepland heeft, zal mede afhangen van de prijsstelling, want sedans in dit segment zijn doorgaans weinig populair in Nederland

Nee, dat klopt. Al zie ik de VW Jetta toch behoorlijk vaak rijden. Van de "compacte sedans" is dat toch een van de beter verkopende modellen. Voordeel is natuurlijk wel dat je die TSI-motor kunt bestellen in een Jetta. Maar dat is niet doorslaggevend. Doorslaggevend is -wederom een kwestie van- imago en prijs (prijs in combinatie met restwaarde). De 1.6-liter zal prima voldoen in de Cruze, alleen wil men tegenwoordig per se een kleine turbomotor. Waarom? Omdat -kennelijk bijna- iedereen dat graag wil..?! Een andere verklaring kan ik niet verzinnen. Mensen willen graag datgene dat meerdere mensen (of liever gezegd: de buren) ook hebben.

Zonder mensen voor het hoofd te willen stoten, en smaak erg persoonlijk is, maar ik vind de Mazda3 Sedan, Ford Focus sedan, Mégane sedan en de Toyota Corolla (de Lancer gaat dan nog wel) nou niet het "toonbeeld" van fris een aansprekend design. Dat gevoel heb ik wel bij de Cruze (en bij de S40 trouwens). Dat is gewoon een goed design.

De genoemde prijsstelling van rond de 20 mille is toch redelijk? Ik neem aan -Koreaans merk- dat de auto standaard al redelijk luxe zal zijn. Met redelijk luxe bedoel ik (de Europese concurrentie in ogenschouw nemende): climate control (hoeft niet gescheiden), cruise control, ABS etc, elektrische ramen, navigatie (al kan dat een vereenvoudigd systeem zijn - zie VAG systemen in de VW Golf VI). Dat is toch wel het minste dat je van een "zakensedan" mag verlangen? Met die 1.4T zal Chevrolet al beduidend meer kopers kunnen aanspreken.
Ik denk dat de prijzen niet hoger moeten liggen dan een vergelijkbare hatchback. Een Hyundai i30 1.6 is er vanaf € 19.995, de Renault Mégane € 19.700, de Kia Cee'd 1.6 is er vanaf € 18.995, dus net onder de € 20.000 lijkt me inderdaad een faire prijsstelling.
Met mij valt niet te discusseren? Discusseer vaak genoeg hier, maar niet met mensen die gaan huilen om mijn mening. Verdenk altijd de Christelijke figuren hiervan. In Italië zijn ze er ook goed in om zich te bemoeien met niet-gelovigen en goedkoop te scoren over de rug van een overledene.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-02-2009 15:02 door Loupster.
Kan dit topic gewoon over de verkoopcijfers blijven gaan aub?
Daar sluit ik me bij aan.

Ivanov
Autoweek Moderator
Wel jammer dat het relatieve succes van de Delta ten koste gaat van de rest van het gamma van Lancia. Er zijn 6 Ypsilons, 2 Musa's, 1 Thesis en 4 Phedra's verkocht in januari (en 82 Delta's). Dat terwijl ik de Ypsilon qua stijl nog altijd onovertroffen vind in zijn segment. De Ypsilon gaat me niet vervelen in tegenstelling tot de Fiat 500, ondanks of misschien juist wel dankzij het feit dat er nooit een hype om de Ypsilon is geweest. De Thesis is natuurlijk al geschrapt in Nederland, dus dat zal om een voorraadmodel gaan. Maar vooral de Ypsilon en Musa verdienen puur op basis van hun design meer succes. De Phedra heb ik dan weer nooit begrepen: een Fiat Ulysse volgehangen met kitsch, dan vind ik de Citroën C8 veel strakker.
Nu even in het juiste topic:

Autoverkopen februari: -31,4%
04-03-2009 08:47
In februari zijn er 34.511 auto’s geregistreerd; dat is een daling van 31,4% ten opzichte van februari 2008. Over de eerste twee maanden van dit jaar staat de teller op 90.687; ruim 22% minder dan vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van het RDC. Let wel: dit jaar telde februari 28 dagen.

Van de top 5 van automerken, zijn de registraties alleen bij Volkswagen gestegen; de overige merken lieten een forse daling zien. Bij Opel was deze daling zelfs 38%. De grootste stijger overall is overigens Infiniti, met 300%. Er zijn er dit jaar tot nu toe zestien van geregistreerd.

Registratie top 5 (jan t/m feb 2009)
1. Volkswagen 11.341 (+0,3%)
2. Ford 9.024 (-7,4%)
3. Toyota 7.940 (-4,2%)
4. Peugeot 7.047 (-27,7%)
5. Opel 5.758 (-38,6%)
Toyota op 3 niet slecht. Ben benieuwd naar de rest van de cijfers en naar vergelijking met januari dit jaar.
Verkoop is vergeleken met februari vorige jaar veel gedaald maar is zo te zien wel redelijk vergelijkbaar met de jaren daarvoor, gemiddeld nog geen 40.000. Dus nog niet eens zo slecht. Vorig jaar was misschien gewoon een positieve uitzondering.
Bij maand - maand overzichten is het wel wijs om inderdaad eerdere jaren er ook bij te halen.
wat simpel op- en aftrekken levert het volgende rijtje voor alleen februari op

VW 4.028
toyota 3.710
ford 3.474
peugot 2.723
opel 2.350

De januari maand wordt nogal vervuild door de lease jongens. Wat oplvalt is dat opel echt dramatisch presteert. VW heeft een minder grote voorsprong op de rest dan je zou denken.
Autoverkopen bijna derde lager
Uitgegeven: 4 maart 2009 15:27
Laatst gewijzigd: 4 maart 2009 16:30

AMSTERDAM - De autoverkopen in Nederland zijn vorige maand met bijna een derde gedaald ten opzichte van februari vorig jaar.

Dat hebben de verenigingen Bovag en RAI woensdag bekendgemaakt. De daling volgt op een afname van 15 procent in januari.
In februari werden er 34.511 auto's verkocht, 31,4 procent minder dan een jaar eerder. Daarmee komt de daling in de eerste twee maanden volgens Bovag en RAI cumulatief op 22,3 procent.

Moeilijk
Dit jaar werden er tot nu toe bijna 26.000 auto's minder verkocht dan in de eerste twee maanden van 2008.
Na de cijfers over januari stelde de RAI al dat het moeilijk zou worden de voor dit jaar gestelde prognose van 475.000 verkochte auto's te halen.

Impuls
Desondanks blijven de verenigingen hoopvol. ''We verwachten dat van de komende AutoRAI een positieve impuls zal uitgaan'', aldus directeur Peter Janssen van de RAI.
Hij verwacht ook een positief effect van een sloopregeling waaraan Bovag en RAI werken. ''Die is primair als milieumaatregel bedoeld, maar er gaat ook een flinke economische stimulans vanuit.''

Volkswagen
Het best verkochte merk in februari was Volkswagen dat met de Golf als populairste model ook bovenaan stond. Ook de nummers twee en drie kwamen in beide categorieën uit dezelfde stal. Dat waren respectievelijk Toyota met de Aygo en Ford met de Focus.
Peugeot en Opel maakten de top vijf bij de merken compleet. Bij de modellen bekleedden de Toyota Prius en de Peugeot 107 de plaatsen vier en vijf.

© ANP
Nou, de nummer 1 van dit jaar is ook alweer bekend (Volkswagen dus).

Maar wel redelijk dramatische cijfers zeg, 31% eraf!
Prius op 4 ????. Had ik nooit verwacht. Terwijl het nieuwe model eraan komt.
BOVAG RAI cijfers van februari 2009: [www.bovag.nl]
Dramatische cijfers bij o.a. Lada (-100%), SsangYong (-100%), Hummer (-100%), Cadillac (-94,1%), Chrysler (-88,2%), Land Rover (-88,0%), Daihatsu (-78,9%), Jeep (-73,2%), Dacia (-73,1%), Saab (-67,6%), Mazda (-63,8%), Smart (-55,4%), Peugeot (-54,0%), Mercedes-Benz (-50,8%), Dodge (-48,4%), Kia (-46,6%), Porsche (-44,8%), Opel (-41,0%), Suzuki (-39,7%), Alfa Romeo (-39,6%), Renault (-36,8%).
Echt rampzalige cijfers crying smilie Vooral de cijfers van Daihatsu (het schoonste merk zo'n beetje met laaggeprijsde modellen), Mazda (nog veel verse modellen), Dacia, Kia, Mercedes, Alfa (zonder de MiTo was het helemaal een ramp voor de Alfa-dealers) en Opel vind ik verrassend slecht.
En blijven we nu gewoon met zn allen VW afkraken?
Als je mij bedoelt: ik heb niks tegen VW en kraak ze ook niet af, ik bedoel gewoon dat de paar jaren waarin het spannend was wie de nummer 1 werd weer afgelopen zijn.
Peugeot hoort trouwens ook bij het rijtje van 'verrassend waardeloze verkoopresultaten'. Een daling van 54 procent is wel heel erg fors voor zo'n volumemerk.

meeuw

Jammer inderdaad dat Nederland zo aan het Volkswagen-Audi'en is. Ik zie liever zoals ik al eerder zei een mooi evenwichtige markt met een aantal toppers, zoals de laatste 5 jaar zeg maar het geval is.
Ik snap ook niet waar die constante verkoopcijfers (lees: uitstekende resultaten waar de totale markt 30% daalt) vandaan komen, want ook de oude modellen blijven scoren. Onverklaarbaar voor mij dat Audi steeds verder stijgt ten faveure van BMW en vooral Mercedes (ooit het premiummerk met verreweg het meeste imago) moet het ontgelden.
Volkswagen en Audi hebben gewoon ook precies te bieden wat de Nederlander wil: doorsnee, nergens slecht in, vaak mooi afgewerkt (ja, je vaders Passat was dat niet, maar veel andere blijkbaar wel, aan de tests te zien) en met moderne motoren.
La Troyes
Als je mij bedoelt: ik heb niks tegen VW en kraak ze ook niet af, ik bedoel gewoon dat de paar jaren waarin het spannend was wie de nummer 1 werd weer afgelopen zijn.

Hoeveel jaar was Opel ook al weer het meest verkochte merk in NL? 30jaar, 35 jaar...? en dat achtermekaar.

Ben absoluut niet pro een merk of tegen een ander (waar het wat minder gaat). Al 40jaar lang is het hier thuis Opel wat de klok slaat, dus....
34 jaar inderdaad, maar het was weer even gelijkmatig verdeeld over de merken. Jammer dat dat nu alweer gestopt is, dat bedoelde ik.

Alleen wel een dramatische daling dus van de autoverkopen, NL deed het juist vrij redelijk tot nu toe! Misschien hier ook maar de slooppremie, in Duitsland is dat in ieder geval zeer succesvol. Maar daar is men al over aan het nadenken...

@Daewoo-Chevrolet: dat de verkopen van Daihatsu zo catastrofaal ineengestort zijn is wel te verklaren: de Cuore ging van 8.199 euro naar 8.999 euro en de Sirion van 9.999 euro naar 10.999 euro. Niet handig in crisistijden...
Wel vreemd inderdaad dat mercedes 50% minder verkoopt en dat BMW en Audi niet in het lijstje staan (en het dus waarschijnlijk beter doen).
meeuw

Zijn lange tenen bij VAG een optie of zitten ze tegenwoordig in het standaard pakket?
Geelhoed
meeuw

Zijn lange tenen bij VAG een optie of zitten ze tegenwoordig in het standaard pakket?

Wat kun jij dat heerlijk kort en krachtig zeggen, Geelhoed. Soms heb ik de indruk dat het inderdaad in het standaardpakket zit.. smileys with beer
De Subaru Justy cijfers kloppen trouwens nog steeds niet..... [www.autoweek.nl]
De Carbase geeft alleen de staven voor de "oude" Justy aan.
Vorig jaar was er een verschuiving van Januari naar februari door BPM regelwijziging. Februari had toen een hoger dan normaal cijfer. Vergelijken met een 'piekmaand' van vorig jaar is niet echt maatgevend. Gecombineerd is er echter wel een enorme terugval zichtbaar.

Ik ben bang dat het nog wel eens een stukkie erger gaat worden (registraties van nu zijn wellicht gedeeltelijk gebaseerd op orders van vorig jaar) aangezien daadwerkelijk 'orderintake' nu echt slecht is, met uitzondering van goedkope, kleine, brandstofzuinige, "BPM-vriendelijke" auto's. Fabrikanten van deze modellen zullen in de komende tijd nog wel wat aantallen kunnen scoren.
Het lijkt er in grote lijnen op dat vooral "getroffen" zijn de, om het maar zo uit te drukken, wat exuberante brandstofgebruikende merken, en de "armeluis/spaar" merken.
Mijn onbescheiden en wetenschappelijk volstrekt onverantwoorde conclusie is dat men blijkbaar in de duurdere klassen toch wat energiebewuster/ "zuiniger" wordt, dan wel wat langer doorrijdt. Kan geen kwaad dunkt me.
De terugval in de "armeluis/spaar" merken is mogelijk verklaarbaar door substitutie richting occasionmarkt. Ik begrijp dat de prijzen daar volgens de BOVAG met wel 1 procent zijn toegenomen.
Of is iedereen aan het sparen voor de golf aan leuke en echt zuinige hybrides/stekkerauto's die eraan zit te komen?
Ze staan er weer: [www.autoweek.nl]

0 100.0% 247 V Totaal 1 45.7% 113 V Volkswagen Transporter 2 19.8% 49 V Mercedes-Benz Sprinter 3 10.5% 26 V Ford Transit 4 7.3% 18 V Volkswagen Crafter 5 3.2% 8 V Volkswagen California 6 3.2% 8 V Opel Vivaro 7 2.0% 5 V Citroen Jumper 8 1.6% 4 V Peugeot Expert 9 1.6% 4 V Mercedes-Benz Vito 10 1.6% 4 V Mercedes-Benz Viano 11 1.2% 3 V Fiat Ducato 12 0.8% 2 V Renault Master 13 0.4% 1 V Volkswagen Multivan 14 0.4% 1 V Fiat Scudo 15 0.4% 1 V Chevrolet Chevy Van
0 100.0% 199 T3 Totaal 1 19.6% 39 T3 BMW X5 2 12.1% 24 T3 Mercedes-Benz M-klasse 3 9.5% 19 T3 Volkswagen Touareg 4 8.0% 16 T3 Volvo XC90 5 7.5% 15 T3 BMW X6 6 6.5% 13 T3 Porsche Cayenne 7 5.5% 11 T3 Land Rover Range Rover 8 4.5% 9 T3 Lexus RX 9 4.0% 8 T3 Land Rover Discovery 10 4.0% 8 T3 Audi Q7 11 3.5% 7 T3 Toyota Land Cruiser 12 3.5% 7 T3 Nissan Murano 13 3.5% 7 T3 Mazda CX-7 14 2.5% 5 T3 Jeep Grand Cherokee 15 2.0% 4 T3 Mercedes-Benz R-klasse 16 1.5% 3 T3 Mitsubishi Pajero 17 1.0% 2 T3 Mercedes-Benz GL 18 0.5% 1 T3 Nissan Patrol 19 0.5% 1 T3 Cadillac SRX
0 100.0% 2243 T2 Totaal 1 26.8% 601 T2 Nissan Qashqai 2 11.0% 247 T2 Volvo XC60 3 6.6% 148 T2 Volkswagen Tiguan 4 5.5% 123 T2 Audi Q5 5 5.4% 121 T2 Ford Kuga 6 4.9% 111 T2 Mitsubishi Outlander 7 4.6% 103 T2 Renault Koleos 8 4.0% 89 T2 Opel Antara 9 3.7% 82 T2 Kia Sportage 10 3.5% 79 T2 Kia Sorento 11 3.3% 74 T2 Toyota RAV4 12 3.3% 73 T2 Hyundai Tucson 13 2.5% 56 T2 Nissan X-Trail 14 2.3% 51 T2 Suzuki Grand Vitara 15 1.9% 43 T2 Honda CR-V 16 1.9% 43 T2 Chevrolet Captiva 17 1.7% 39 T2 Hyundai Santa Fe 18 1.4% 32 T2 Subaru Forester 19 1.1% 24 T2 BMW X3 20 0.9% 20 T2 Peugeot 4007 21 0.8% 17 T2 Land Rover Freelander 22 0.8% 17 T2 Chevrolet HHR 23 0.7% 16 T2 Mercedes-Benz GLK 24 0.4% 10 T2 Jeep Patriot 25 0.4% 10 T2 Citroen C-crosser 26 0.2% 4 T2 Jeep Compass 27 0.2% 4 T2 Dodge Nitro 28 0.1% 3 T2 Jeep Cherokee 29 0.1% 2 T2 Mercedes-Benz G-klasse 30 0.0% 1 T2 Land Rover Defender
0 100.0% 310 T1 Totaal 1 51.0% 158 T1 Kia Soul 2 35.5% 110 T1 Suzuki SX4 3 8.1% 25 T1 Fiat Sedici 4 4.2% 13 T1 Daihatsu Terios 5 1.3% 4 T1 Suzuki Jimny
0 100.0% 421 P3 Totaal 1 26.6% 112 P3 Ford S-MAX 2 21.9% 92 P3 Renault Espace 3 15.0% 63 P3 Ford Galaxy 4 12.6% 53 P3 Seat Alhambra 5 10.5% 44 P3 Mitsubishi Grandis 6 3.8% 16 P3 Volkswagen Sharan 7 3.8% 16 P3 Chrysler Voyager 8 2.1% 9 P3 Peugeot 807 9 1.7% 7 P3 Lancia Phedra 10 1.7% 7 P3 Citroen C8 11 0.5% 2 P3 Hyundai Trajet
0 100.0% 2487 P2 Totaal 1 16.8% 419 P2 Renault Scenic 2 16.8% 418 P2 Citroen C4 Picasso 3 14.4% 358 P2 Volkswagen Touran 4 13.2% 328 P2 Opel Zafira 5 8.7% 217 P2 Seat Altea 6 8.0% 198 P2 Toyota Corolla Verso 7 5.3% 131 P2 Mercedes-Benz B-klasse 8 4.7% 117 P2 Ford C-MAX 9 3.5% 88 P2 Volkswagen Golf Plus 10 2.5% 61 P2 Kia Carens 11 1.9% 48 P2 Mazda 5 12 1.8% 44 P2 Dodge Journey 13 1.7% 42 P2 Citroen Xsara Picasso 14 0.2% 6 P2 Honda FR-V 15 0.2% 6 P2 Chevrolet Tacuma 16 0.1% 3 P2 Ford Focus C-MAX 17 0.1% 2 P2 Chrysler PT Cruiser 18 0.0% 1 P2 Seat Toledo
0 100.0% 624 P1 Totaal 1 24.2% 151 P1 Renault Modus 2 22.1% 138 P1 Opel Meriva 3 16.5% 103 P1 Ford Fusion 4 11.9% 74 P1 Mercedes-Benz A-klasse 5 10.4% 65 P1 Nissan Note 6 7.2% 45 P1 Hyundai Matrix 7 3.4% 21 P1 Skoda Roomster 8 1.6% 10 P1 Lancia Musa 9 1.6% 10 P1 Citroen C3 Picasso 10 1.1% 7 P1 Peugeot 1007
0 100.0% 367 L Totaal 1 26.7% 98 L Renault Kangoo 2 23.2% 85 L Peugeot Partner 3 20.7% 76 L Volkswagen Caddy 4 18.0% 66 L Citroen Berlingo 5 9.8% 36 L Fiat Doblo 6 0.8% 3 L Opel Combo 7 0.8% 3 L Fiat Fiorino
0 100.0% 197 K Totaal 1 77.2% 152 K Toyota Iq 2 22.8% 45 K Smart Fortwo
0 100.0% 30 H Totaal 1 70.0% 21 H Porsche 911 2 10.0% 3 H Aston Martin V8 Vantage 3 6.7% 2 H Jaguar XK8 4 6.7% 2 H Ferrari 599 5 3.3% 1 H Jaguar XK 6 3.3% 1 H Aston Martin DB9
0 100.0% 39 G Totaal 1 38.5% 15 G Audi TT 2 17.9% 7 G Porsche Cayman 3 17.9% 7 G Mercedes-Benz SLK 4 10.3% 4 G Porsche Boxster 5 5.1% 2 G Hyundai Coupe 6 2.6% 1 G Honda S2000 7 2.6% 1 G Ford Mustang 8 2.6% 1 G Chrysler Crossfire 9 2.6% 1 G Alfa Romeo Spider
0 100.0% 57 F Totaal 1 42.1% 24 F BMW 7-serie 2 21.1% 12 F Mercedes-Benz S-klasse 3 12.3% 7 F Volkswagen Phaeton 4 12.3% 7 F Audi A8 5 5.3% 3 F Maserati Quattroporte 6 5.3% 3 F Jaguar XJ 7 1.8% 1 F Lexus LS
0 100.0% 975 E Totaal 1 31.9% 311 E Audi A6 2 24.8% 242 E Volvo V70 3 23.4% 228 E BMW 5-serie 4 7.4% 72 E Mercedes-Benz E-klasse 5 5.6% 55 E Volvo S80 6 2.2% 21 E Jaguar XF 7 1.9% 19 E Saab 9-5 8 0.5% 5 E Mercedes-Benz CLS 9 0.4% 4 E Lexus GS 10 0.4% 4 E Citroen C6 11 0.3% 3 E Peugeot 607 12 0.3% 3 E Chrysler 300C 13 0.2% 2 E Renault Vel Satis 14 0.2% 2 E Lancia Thesis 15 0.2% 2 E Hyundai Grandeur 16 0.1% 1 E Cadillac CTS 17 0.1% 1 E BMW 6-serie
0 100.0% 5088 D Totaal 1 13.4% 681 D Volkswagen Passat 2 10.3% 522 D BMW 3-serie 3 9.5% 483 D Ford Mondeo 4 9.3% 475 D Audi A4 5 8.1% 414 D Citroen C5 6 8.1% 412 D Toyota Avensis 7 7.1% 359 D Opel Insignia 8 6.5% 332 D Volvo V50 9 4.6% 233 D Renault Laguna 10 3.7% 186 D Mercedes-Benz C-klasse 11 3.0% 154 D Mazda 6 12 2.4% 124 D Volvo S60 13 2.0% 102 D Skoda Superb 14 1.9% 96 D Opel Vectra 15 1.7% 85 D Audi A5 16 1.6% 81 D Peugeot 407 17 1.5% 76 D Alfa Romeo 159 18 1.3% 65 D Saab 9-3 19 1.2% 59 D Lexus IS 20 0.7% 34 D Volvo S40 21 0.6% 29 D Honda Accord 22 0.3% 16 D Subaru Legacy 23 0.3% 13 D Fiat Croma 24 0.2% 11 D Mercedes-Benz CLC 25 0.2% 10 D Chevrolet Epica 26 0.2% 8 D Volvo C70 27 0.2% 8 D Hyundai Sonata 28 0.1% 6 D Kia Magentis 29 0.1% 6 D Jaguar X-type 30 0.1% 3 D Mercedes-Benz CLK 31 0.1% 3 D Chrysler Sebring 32 0.0% 1 D Dodge Avenger 33 0.0% 1 D Alfa Romeo Brera
0 100.0% 8199 C Totaal 1 21.7% 1777 C Volkswagen Golf 2 12.7% 1038 C Ford Focus 3 10.5% 857 C Toyota Prius 4 8.7% 715 C Peugeot 308 5 5.4% 443 C Opel Astra 6 5.3% 432 C Honda Civic 7 4.6% 375 C Renault Megane 8 4.5% 365 C Audi A3 9 3.6% 298 C BMW 1-serie 10 3.4% 279 C Volvo C30 11 3.0% 243 C Hyundai i30 12 2.8% 230 C Seat Leon 13 2.1% 175 C Kia Ceed 14 2.0% 168 C Skoda Octavia 15 2.0% 166 C Toyota Auris 16 1.6% 131 C Fiat Bravo 17 1.3% 105 C Citroen C4 18 1.2% 99 C Volkswagen Scirocco 19 1.0% 80 C Lancia Delta 20 0.9% 74 C Volkswagen Jetta 21 0.5% 41 C Mazda 3 22 0.4% 31 C Mitsubishi Lancer 23 0.2% 15 C Toyota Corolla 24 0.2% 13 C Dodge Caliber 25 0.1% 11 C Subaru Impreza 26 0.1% 10 C Chevrolet Nubira 27 0.1% 9 C Volkswagen Eos 28 0.1% 9 C Alfa Romeo 147 29 0.0% 4 C Alfa Romeo GT 30 0.0% 3 C Peugeot 307 31 0.0% 1 C Volkswagen New Beetle 32 0.0% 1 C Kia Cerato 33 0.0% 1 C Chevrolet Lacetti
0 100.0% 6627 B Totaal 1 11.3% 747 B Ford Fiesta 2 10.7% 712 B Peugeot 207 3 9.1% 601 B Opel Corsa 4 7.0% 464 B Toyota Yaris 5 7.0% 461 B Suzuki Swift 6 6.3% 419 B Seat Ibiza 7 6.1% 403 B Renault Clio 8 5.8% 383 B Volkswagen Polo 9 5.2% 346 B Mitsubishi Colt 10 4.9% 323 B Fiat Punto 11 4.5% 295 B Hyundai i20 12 4.0% 265 B Peugeot 206 13 3.1% 204 B Mini Mini 14 2.0% 132 B Skoda Fabia 15 2.0% 131 B Honda Jazz 16 1.4% 92 B Alfa Romeo Mito 17 1.3% 84 B Dacia Logan 18 1.2% 82 B Citroen C3 19 1.2% 79 B Dacia Sandero 20 1.1% 76 B Chevrolet Aveo 21 1.1% 74 B Nissan Micra 22 0.8% 51 B Daihatsu Sirion 23 0.7% 47 B Mazda 2 24 0.7% 44 B Kia Rio 25 0.5% 33 B Subaru Justy 26 0.4% 29 B Citroen C2 27 0.2% 15 B Hyundai Getz 28 0.2% 13 B Seat Cordoba 29 0.1% 8 B Hyundai Accent 30 0.1% 4 B Opel Tigra 31 0.1% 4 B Daihatsu Materia 32 0.1% 4 B Chevrolet Kalos 33 0.0% 2 B Lancia Ypsilon
0 100.0% 6253 A Totaal 1 21.7% 1357 A Toyota Aygo 2 12.7% 797 A Peugeot 107 3 10.4% 648 A Ford Ka 4 9.8% 613 A Hyundai i10 5 9.1% 568 A Fiat Panda 6 8.1% 506 A Citroen C1 7 7.3% 459 A Fiat 500 8 6.0% 378 A Renault Twingo 9 4.5% 280 A Opel Agila 10 2.4% 152 A Volkswagen Fox 11 2.4% 147 A Kia Picanto 12 2.1% 133 A Chevrolet Matiz 13 2.0% 124 A Suzuki Splash 14 1.3% 84 A Daihatsu Cuore 15 0.1% 6 A Daihatsu Trevis 16 0.0% 1 A Suzuki Wagon R+

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2009 10:46 door Geelhoed.
Die scenic blijft het goed doen...
Oh, daar heb ik verder niet naar gekeken. Ik heb enkel naar het overzicht wat je net hierboven hebt gepost gekeken en ik zie dat de scenic daar bovenaan staat. Dat verbaast me (in positieve zin), vooral omdat de opvolger eraan komt. Zoals bij de megane zie je dat die wegzakt, wat logischer is.

Maar hoezo haal jij sarcasme uit mijn opmerking? Dat snap ik niet helemaal.
Wel op blijven letten: [www.autoweek.nl] big smile smiley

Wanneer kwam Scenic2 dan? 2003? Daarvoor zie ik geen dip, wel een piekje voor de nieuwe versie. Sinds 2003 is het gewoon een aflopende zaak.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.