De Nederlandse verkoopcijfers (mei 2021 +72,5% @ pag. 117)

Gepost door Rutger DC 
Wakker worden rickm, we noemden die twee omdat de Astra daarvan duidelijk is gekopieerd. Zoals je zelf al zegt rijdt de Léon al een tijdje rond, niet zo handig van Opel om daar dan een kopie van uit te brengen. Maar je logo opmerking zegt eigenlijk al voldoende...
Quote
gearhead
Ja en de Mazda3?

En de Hyundai Santa Fe? De nieuwe Touareg lijkt namelijk ook wat op de Santa Fe.

Quote
Geelhoed
Wakker worden rickm, we noemden die twee omdat de Astra daarvan duidelijk is gekopieerd. Zoals je zelf al zegt rijdt de Léon al een tijdje rond, niet zo handig van Opel om daar dan een kopie van uit te brengen. Maar je logo opmerking zegt eigenlijk al voldoende...

Lijken op is ongelijk aan een kopie van. De Astra is geen kopie. En liever een strakke bak die lijkt op een andere strakke auto dan een saai, anoniem en gedateerd hok.
Quote
Daewoo-Chevrolet


En de Hyundai Santa Fe? De nieuwe Touareg lijkt namelijk ook wat op de Santa Fe.

Die heeft weer wat weg de Touareg I.
De Touareg I had nog niet de scherpe lijnen over de voor- en achterschermen lopen, de Santa Fe en nu ook de Touareg wel:





Kopie?





Nee, maar wel lijken op, zowel qua concept als qua design.
Haha laat me niet lachen. De Touran is in mijn ogen de saaiste en lelijkste auto van dit moment. Slaapverwekkend! Een koelkast op wielen! Vierkanter kan niet! En nog de meest onbetrouwbare van het hele stel onbetrouwbare Volkswagens. Een lachtertje kortom.
Quote
Geelhoed
Wakker worden rickm, we noemden die twee omdat de Astra daarvan duidelijk is gekopieerd. Zoals je zelf al zegt rijdt de Léon al een tijdje rond, niet zo handig van Opel om daar dan een kopie van uit te brengen. Maar je logo opmerking zegt eigenlijk al voldoende...

Ik was uitzonderlijk wakker toen ik jullie Seat / Mazda post las, was zo beleeft er inhoudelijk/netjes op te reageren, kom jij aanzetten met a. een kortzichtige opmerking over copycats nml dat "modellen A & B & C" op elkaar lijken, en 2. een domme sneer over een door mij gemaakte opmerking over een Seat logo dat ik WERKELIJK niet fraai vind.

Als er één model in de 'Golf' klasse op de Astra lijkt is het overigens de ..... Megane. Mocht je dat niet weten; da's een Renault uit Frankrijk
Slaap lekker verder.
Cijfers zijn weer bekend:

Maart cijfers
Ford nummer 1 in Maart (maar met veel zelfregistraties)
Opel opgeklommen naar nummer 2
Toyota terugval is niets van te merken
Volkswagen slechts nummer 4

Januari - Maart
Volkwagen nog steeds nummer 1, maar voorsprong onder druk. VW verliest veel marktaandeel (min 1.5%)
Toyota nog steeds sterke nummer 2 en heeft marktaandeel gewonnen tov 2009
Ford nog op plaats drie, maar verliest iets
Opel wint weer aan marktaandeel en nu op plaats 4
Renault grootste winnaar en gaat Peugeot voorbij naar nummer 5

---------------------------------
Autoverkoop maart:+31%, Q1:+17 %

De verkoop van nieuwe personenauto’s in ons land zit volop in de lift. Nadat in zowel januari als februari de verkoopcijfers al ruim 11 procent plusten, zorgt maart wederom voor een stemmingsverbetering: +31 procent. Het eerste kwartaal sluit daarmee af met een toename van bijna 17 procent vergeleken met Q1 in 2009.
Bureau AUMACON verwacht voor de komende maanden wederom goede cijfers; opvallend veel dealers zijn de komende feestdagen geopend en zetten krachtig in met shows en acties. Voor geheel 2010 gaat AUMACON uit van een totaalcijfer van 425.000 nieuwe auto’s.

Volkswagen 15.088 14.727 10,37 11,82
Toyota 14.172 11.531 9,74 9,25
Ford 13.814 12.525 9,49 10,05
Opel 11.084 8.095 7,62 6,50
Renault 10.866 6.667 7,47 5,35
Peugeot 10.115 9.497 6,95 7,62
Citroën 7.078 6.074 4,87 4,87
Fiat 6.074 4.552 4,17 3,65
Audi 5.642 5.708 3,88 4,58
Hyundai 5.639 4.596 3,88 3,69


Ford 4.758 3.922 10,53% 8,68%
Opel 4.191 2.949 9,28% 6,53%
Toyota 4.016 3.759 8,89% 8,32%
Volkswagen 3.625 3.554 8,03% 7,87%
Peugeot 3.591 2.601 7,95% 5,76%
Renault 3.099 3.475 6,86% 7,69%
Citroën 2.352 1.884 5,21% 4,17%
Fiat 2.324 1.653 5,15% 3,66%
Hyundai 2.092 1.419 4,63% 3,14%
Zo, die stijging (31%) is niet niks. Het was dus niet voor niets dat ik al zoveel nieuwe Astra's zie. Mooi dat Opel het weer leuk doet, dat verdienen ze wel na een aantal zeer magere jaren. Ford doet het in België matig, maar hier wel juist uitstekend.
PDFje van het eerste kwartaal van 2010: [www.dealersupportnet.nl]
Daaruit valt op te maken dat Chevrolet een zeer goede maartmaand had, want na twee maanden stond de teller volgens Bovag nog op 705 registraties, met maart erbij al op 1.598! Dat zal het Spark-effect zijn. Ook Mazda had een goede maand en dat is ook een merk wat het gewoon verdient op basis van het geslaagde modellengamma. Kia had een minder goede maand dan in januari en februari, maar staat na twee maanden nog altijd 106,3% in de plus en dat is niet verkeerd! Hyundai deed het beter en staat nu weer nipt vóór Kia.
De traditionele Top 6 merken van Nederland zijn in ieder geval weer wat dichter naar elkaar toe geklommen.
Quote
Daewoo-Chevrolet
Zo, die stijging (31%) is niet niks. Het was dus niet voor niets dat ik al zoveel nieuwe Astra's zie. Mooi dat Opel het weer leuk doet, dat verdienen ze wel na een aantal zeer magere jaren. Ford doet het in België matig, maar hier wel juist uitstekend.
PDFje van het eerste kwartaal van 2010: [www.dealersupportnet.nl]
Daaruit valt op te maken dat Chevrolet een zeer goede maartmaand had, want na twee maanden stond de teller volgens Bovag nog op 705 registraties, met maart erbij al op 1.598! Dat zal het Spark-effect zijn. Ook Mazda had een goede maand en dat is ook een merk wat het gewoon verdient op basis van het geslaagde modellengamma. Kia had een minder goede maand dan in januari en februari, maar staat na twee maanden nog altijd 106,3% in de plus en dat is niet verkeerd! Hyundai deed het beter en staat nu weer nipt vóór Kia.
De traditionele Top 6 merken van Nederland zijn in ieder geval weer wat dichter naar elkaar toe geklommen.


FF info zelf mbt Chevrolet registraties.


Veel de 1598 zijn Aveo's daar liep een actie op (B-CLEVER). Uiterlijke registratiedatum voor de actie 31-03-2010. Verder Spark en Cruze.
Deed de Cruze het goed dan? Dat is ook niet echt het succes geworden wat Chevrolet Nederland ervan had verwacht. Volgens mij wilde Chevrolet er 1.000 op jaarbasis van verkopen, het zijn er 377 geworden in 2009. Na de eerste twee maanden stond de teller op 145, dus ook dit jaar zal het niet gaan lukken. De Cruze heeft dan ook twee dingen niet echt mee: er is louter een sedan en de benzinemotoren zijn matig gerecenseerd. Hopelijk wordt de 1.4T (120 en 138-140 pk) gauw leverbaar, maar die laatste schijnt pas in 2011 te komen. Chevrolet zou wel een hatchback in de planning hebben, een stationcar zou niet komen en verwacht ik dan ook niet (er zijn alleen nog maar fake spy shots van).
Quote
Daewoo-Chevrolet
Deed de Cruze het goed dan? Dat is ook niet echt het succes geworden wat Chevrolet Nederland ervan had verwacht. Volgens mij wilde Chevrolet er 1.000 op jaarbasis van verkopen, het zijn er 377 geworden in 2009. Na de eerste twee maanden stond de teller op 145, dus ook dit jaar zal het niet gaan lukken. De Cruze heeft dan ook twee dingen niet echt mee: er is louter een sedan en de benzinemotoren zijn matig gerecenseerd. Hopelijk wordt de 1.4T (120 en 138-140 pk) gauw leverbaar, maar die laatste schijnt pas in 2011 te komen. Chevrolet zou wel een hatchback in de planning hebben, een stationcar zou niet komen en verwacht ik dan ook niet (er zijn alleen nog maar fake spy shots van).

Ik kan je zeggen dat er een stationcar komt. 1.4T is ook in de planning. Ik merk wel een hoop loop op de Cruze het gaat ngo wel stijgen
Ik hoop het, want het blijft de mooiste sedan in zijn klasse samen met de hier niet leverbare Kia Forte (komt binnenkort waarschijnlijk wel de LPi Hybrid van speciaal voor Nederland, maar die heeft een flink verpeste voor- en achterbumper).
Quote
Daewoo-Chevrolet
Ik hoop het, want het blijft de mooiste sedan in zijn klasse samen met de hier niet leverbare Kia Forte (komt binnenkort waarschijnlijk wel de LPi Hybrid van speciaal voor Nederland, maar die heeft een flink verpeste voor- en achterbumper).
Mijn info komt van CHNL
Quote
Daewoo-Chevrolet
Ik hoop het, want het blijft de mooiste sedan in zijn klasse samen met de hier niet leverbare Kia Forte (komt binnenkort waarschijnlijk wel de LPi Hybrid van speciaal voor Nederland, maar die heeft een flink verpeste voor- en achterbumper).

Voor en achterbumper niet echt, maar de achterlichten.... gruwelijk lelijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-04-2010 13:43 door Url.
Quote
Daewoo-Chevrolet
Deed de Cruze het goed dan? Dat is ook niet echt het succes geworden wat Chevrolet Nederland ervan had verwacht. Volgens mij wilde Chevrolet er 1.000 op jaarbasis van verkopen, het zijn er 377 geworden in 2009. Na de eerste twee maanden stond de teller op 145, dus ook dit jaar zal het niet gaan lukken. De Cruze heeft dan ook twee dingen niet echt mee: er is louter een sedan en de benzinemotoren zijn matig gerecenseerd. Hopelijk wordt de 1.4T (120 en 138-140 pk) gauw leverbaar, maar die laatste schijnt pas in 2011 te komen. Chevrolet zou wel een hatchback in de planning hebben, een stationcar zou niet komen en verwacht ik dan ook niet (er zijn alleen nog maar fake spy shots van).

Matiz 110 stuks
Aveo 512 stuks
Captiva 3 stuks
Epica 3 stuks
Spark 220 stuks
Nubira 11 stuks
Cruze 38 stuks
De Captiva facelift mag zo te zien ook weleens komen, de verkoopcijfers zijn nu echt dramatisch. Hopelijk wijzigt men niet alleen de dieselmotor (die van 2.0 naar 2.2 liter inhoud gaat), maar ook de voor Nederland zo belangrijke benzinemotoren, want die motoren komen er slecht vanaf in (vergelijkings)tests en zijn relatief onzuinig, maar de Aveo had wel een erg goede maand!
Zeg, autoweek mag nu wel eens de lijsten plaatsen, zit de hele dag al te kijken of ze er al zijn.
Quote
LM.
Zeg, autoweek mag nu wel eens de lijsten plaatsen, zit de hele dag al te kijken of ze er al zijn.

Het kan soms meevallen, maar daar nemen ze alle tijd voor!winking smiley
Quote
speedtouch
Quote
LM.
Zeg, autoweek mag nu wel eens de lijsten plaatsen, zit de hele dag al te kijken of ze er al zijn.

Het kan soms meevallen, maar daar nemen ze alle tijd voor!winking smiley

Nou, ik weet niet waar ze anders tijd aan besteden op zaterdag, want de nieuwswaarden in de weekenden zijn altijd zeer laag op deze site.
Maar waarin hoort de Lada 2172?





0 100.0% 188 V Totaal 1 29.8% 56 V Mercedes-Benz Sprinter 2 13.3% 25 V Volkswagen Kombi 3 11.2% 21 V Volkswagen Crafter 4 10.1% 19 V Mercedes-Benz Vito 5 9.6% 18 V Ford Transit 6 6.4% 12 V Volkswagen California 7 4.3% 8 V Opel Vivaro 8 3.7% 7 V Volkswagen Transporter 9 3.7% 7 V Renault Trafic 10 2.7% 5 V Fiat Ducato 11 1.6% 3 V Citroen Jumper 12 1.1% 2 V Mercedes-Benz Viano 13 1.1% 2 V Fiat Scudo 14 0.5% 1 V Volkswagen Multivan 15 0.5% 1 V Volkswagen Caravelle 16 0.5% 1 V Hyundai H200
0 100.0% 242 T3 Totaal 1 25.2% 61 T3 Lexus RX 2 16.9% 41 T3 Land Rover Range Rover 3 9.5% 23 T3 BMW X5 4 9.1% 22 T3 Volvo XC90 5 6.2% 15 T3 Land Rover Discovery 6 6.2% 15 T3 Audi Q7 7 5.8% 14 T3 Mercedes-Benz M-klasse 8 5.4% 13 T3 BMW X6 9 4.5% 11 T3 Mazda CX-7 10 4.1% 10 T3 Toyota Land Cruiser 11 4.1% 10 T3 T2 Mercedes-Benz GLK 12 2.1% 5 T3 Volkswagen Touareg 13 2.1% 5 T3 Mercedes-Benz R-klasse 14 1.2% 3 T3 Mercedes-Benz GL 15 0.4% 1 T3 Nissan Murano 16 0.4% 1 T3 Mazda Cx-9 17 0.4% 1 T3 Jeep Grand Cherokee 18 0.4% 1 T3 Cadillac SRX
0 100.0% 1549 T2 Totaal 1 17.4% 269 T2 Volkswagen Tiguan 2 15.5% 240 T2 Hyundai Ix35 3 10.7% 165 T2 Volvo XC60 4 10.1% 157 T2 BMW X1 5 9.2% 143 T2 Audi Q5 6 6.6% 102 T2 Toyota RAV4 7 6.6% 102 T2 Mitsubishi Outlander 8 4.8% 74 T2 Kia Sorento 9 4.5% 70 T2 Kia Sportage 10 3.4% 53 T2 Honda CR-V 11 1.8% 28 T2 Subaru Forester 12 1.5% 24 T2 Ford Kuga 13 1.4% 22 T2 Land Rover Freelander 14 1.3% 20 T2 Hyundai Tucson 15 1.2% 18 T2 BMW X3 16 0.8% 12 T2 Suzuki Grand Vitara 17 0.8% 12 T2 Jeep Patriot 18 0.7% 11 T2 Citroen C-crosser 19 0.5% 8 T2 Nissan X-Trail 20 0.3% 5 T2 Peugeot 4007 21 0.2% 3 T2 Nissan Pathfinder 22 0.2% 3 T2 Chevrolet Captiva 23 0.1% 2 T2 Opel Antara 24 0.1% 2 T2 Infiniti Ex 25 0.1% 1 T2 Jeep Compass 26 0.1% 1 T2 Jeep Cherokee 27 0.1% 1 T2 Hyundai Santa Fe 28 0.1% 1 T2 Dodge Nitro
0 100.0% 494 T1 Totaal 1 39.1% 193 T1 Skoda Yeti 2 26.9% 133 T1 Suzuki SX4 3 17.6% 87 T1 Toyota Urban Cruiser 4 9.1% 45 T1 Daihatsu Terios 5 6.7% 33 T1 Fiat Sedici 6 0.6% 3 T1 Suzuki Jimny
0 100.0% 246 P3 Totaal 1 29.3% 72 P3 Ford S-MAX 2 24.4% 60 P3 Renault Espace 3 16.7% 41 P3 Seat Alhambra 4 6.1% 15 P3 Dodge Journey 5 5.3% 13 P3 Ford Galaxy 6 4.1% 10 P3 Mitsubishi Grandis 7 4.1% 10 P3 Citroen C8 8 3.7% 9 P3 Peugeot 807 9 3.3% 8 P3 Chrysler Voyager 10 2.8% 7 P3 Volkswagen Sharan 11 0.4% 1 P3 Hyundai Trajet
0 100.0% 3300 P2 Totaal 1 17.0% 560 P2 Renault Scenic 2 12.1% 399 P2 Peugeot 3008 3 10.7% 353 P2 Opel Zafira 4 10.3% 341 P2 Peugeot 5008 5 9.8% 323 P2 Citroen C4 Picasso 6 6.5% 216 P2 Volkswagen Golf Plus 7 6.3% 208 P2 Toyota Verso 8 6.3% 208 P2 Ford C-MAX 9 6.1% 200 P2 Seat Altea 10 4.6% 151 P2 Mercedes-Benz B-klasse 11 4.3% 141 P2 Volkswagen Touran 12 4.1% 136 P2 Mazda 5 13 1.6% 52 P2 Citroen Xsara Picasso 14 0.2% 8 P2 Toyota Corolla Verso 15 0.1% 2 P2 Kia Carens 16 0.0% 1 P2 Honda FR-V 17 0.0% 1 P2 Chevrolet Tacuma
0 100.0% 2065 P1 Totaal 1 23.1% 477 P1 Opel Meriva 2 22.5% 465 P1 Ford Fusion 3 14.9% 308 P1 Kia Venga 4 9.7% 201 P1 Mercedes-Benz A-klasse 5 9.0% 185 P1 Citroen C3 Picasso 6 8.0% 166 P1 Nissan Note 7 5.1% 105 P1 Renault Modus 8 3.0% 62 P1 Kia Soul 9 2.5% 52 P1 Hyundai Matrix 10 0.6% 13 P1 Skoda Roomster 11 0.5% 11 P1 Daihatsu Materia 12 0.5% 10 P1 Nissan Cube 13 0.4% 9 P1 Lancia Musa 14 0.0% 1 P1 Peugeot 1007
0 100.0% 255 L Totaal 1 22.0% 56 L Renault Kangoo 2 14.5% 37 L Citroen Berlingo 3 12.2% 31 L Volkswagen Caddy 4 11.4% 29 L Peugeot Bipper 5 11.0% 28 L Peugeot Partner 6 9.8% 25 L Fiat Doblo 7 8.6% 22 L Citroen Nemo 8 5.9% 15 L Fiat Fiorino 9 4.7% 12 L Opel Combo
0 100.0% 233 K Totaal 1 51.1% 119 K Smart Fortwo 2 48.9% 114 K Toyota Iq
0 100.0% 3 I Totaal 1 100.0% 3 I Rolls-Royce Ghost
0 100.0% 35 H Totaal 1 60.0% 21 H Porsche 911 2 14.3% 5 H Nissan GT-R 3 11.4% 4 H Ferrari California 4 8.6% 3 H Maserati Granturismo 5 2.9% 1 H Ferrari 458 6 2.9% 1 H Aston Martin V8 Vantage
0 100.0% 55 G Totaal 1 32.7% 18 G BMW Z4 2 21.8% 12 G Mazda MX-5 3 16.4% 9 G Audi TT 4 7.3% 4 G Mercedes-Benz SLK 5 7.3% 4 G Alfa Romeo Spider 6 3.6% 2 G Porsche Boxster 7 3.6% 2 G Nissan 370z 8 1.8% 1 G Porsche Cayman 9 1.8% 1 G Daihatsu Copen 10 1.8% 1 G Chevrolet Camaro 11 1.8% 1 G Audi Tt Rs
0 100.0% 87 F Totaal 1 34.5% 30 F Porsche Panamera 2 25.3% 22 F Mercedes-Benz S-klasse 3 16.1% 14 F Audi A8 4 10.3% 9 F BMW 7-serie 5 5.7% 5 F Maserati Quattroporte 6 3.4% 3 F Jaguar XJ 7 2.3% 2 F Volkswagen Phaeton 8 2.3% 2 F Lexus LS
0 100.0% 1095 E Totaal 1 29.5% 323 E Audi A6 2 24.7% 271 E BMW 5-serie 3 19.5% 213 E Volvo V70 4 17.8% 195 E Mercedes-Benz E-klasse 5 2.9% 32 E Volvo S80 6 2.1% 23 E Jaguar XF 7 1.1% 12 E Citroen C6 8 0.5% 6 E Mercedes-Benz CLS 9 0.5% 6 E Chrysler 300C 10 0.4% 4 E Lexus GS 11 0.3% 3 E Saab 9-5 12 0.2% 2 E Peugeot 607 13 0.2% 2 E BMW 6-serie 14 0.1% 1 E Lancia Thesis 15 0.1% 1 E Hyundai Grandeur 16 0.1% 1 E Cadillac CTS
0 100.0% 4208 D Totaal 1 15.2% 639 D Volkswagen Passat 2 12.2% 515 D Audi A4 3 10.5% 441 D Opel Insignia 4 9.4% 394 D BMW 3-serie 5 7.6% 319 D Volvo V50 6 7.2% 305 D Mazda 6 7 5.5% 230 D Citroen C5 8 5.4% 229 D Audi A5 9 5.0% 209 D Toyota Avensis 10 4.8% 204 D Ford Mondeo 11 3.6% 152 D Mercedes-Benz C-klasse 12 3.0% 127 D Skoda Superb 13 2.1% 88 D Renault Laguna 14 2.0% 83 D Seat Exeo 15 1.2% 49 D Alfa Romeo 159 16 1.0% 43 D Volvo S40 17 1.0% 43 D Saab 9-3 18 0.6% 27 D Volvo C70 19 0.6% 27 D Peugeot 407 20 0.5% 21 D Subaru Legacy 21 0.4% 18 D Honda Accord 22 0.4% 16 D Lexus IS 23 0.2% 10 D Fiat Croma 24 0.2% 8 D Mercedes-Benz CLC 25 0.1% 5 D Hyundai Sonata 26 0.1% 3 D Chevrolet Epica 27 0.0% 2 D Alfa Romeo Brera 28 0.0% 1 D Chrysler Sebring
0 100.0% 8794 C Totaal 1 13.6% 1193 C Toyota Prius 2 13.3% 1173 C Volkswagen Golf 3 11.3% 998 C Opel Astra 4 9.6% 848 C Ford Focus 5 9.1% 798 C Renault Megane 6 5.1% 449 C Audi A3 7 4.6% 404 C Skoda Octavia 8 4.3% 381 C Peugeot 308 9 4.0% 354 C Kia Ceed 10 3.9% 342 C Nissan Qashqai 11 3.5% 306 C Hyundai i30 12 3.1% 277 C BMW 1-serie 13 2.4% 209 C Honda Civic 14 2.1% 184 C Volvo C30 15 1.9% 166 C Honda Insight 16 1.8% 158 C Mazda 3 17 1.4% 126 C Seat Leon 18 0.9% 75 C Toyota Auris 19 0.7% 58 C Volkswagen Scirocco 20 0.6% 55 C Mitsubishi Lancer 21 0.6% 49 C Fiat Bravo 22 0.5% 44 C Lancia Delta 23 0.4% 38 C Chevrolet Cruze 24 0.4% 34 C Citroen C4 25 0.3% 23 C Volkswagen Jetta 26 0.2% 18 C Volkswagen Eos 27 0.1% 10 C Chevrolet Nubira 28 0.1% 5 C Subaru Impreza 29 0.0% 4 C Volkswagen New Beetle 30 0.0% 4 C Dodge Caliber 31 0.0% 4 C Alfa Romeo GT 32 0.0% 3 C Toyota Corolla 33 0.0% 3 C Alfa Romeo 147 34 0.0% 1 C Nissan Almera
0 100.0% 10665 B Totaal 1 13.1% 1401 B Ford Fiesta 2 12.7% 1352 B Opel Corsa 3 8.5% 907 B Volkswagen Polo 4 6.7% 719 B Peugeot 207 5 5.5% 591 B Renault Clio 6 5.5% 585 B Hyundai i20 7 5.4% 575 B Toyota Yaris 8 4.8% 512 B Chevrolet Aveo 9 3.8% 410 B Citroen C3 10 3.8% 406 B Mitsubishi Colt 11 3.7% 398 B Skoda Fabia 12 3.6% 386 B Peugeot 206 13 3.3% 348 B Seat Ibiza 14 3.0% 320 B Mazda 2 15 2.9% 306 B Fiat Punto 16 2.3% 241 B Suzuki Swift 17 2.1% 221 B Dacia Sandero 18 1.6% 172 B Mini Mini 19 1.6% 172 B Honda Jazz 20 1.4% 148 B Alfa Romeo Mito 21 1.2% 131 B Dacia Logan 22 0.9% 99 B Citroen Ds 23 0.9% 92 B Daihatsu Sirion 24 0.5% 52 B Nissan Micra 25 0.5% 50 B Mini Cooper Clubman 26 0.4% 39 B Subaru Justy 27 0.1% 10 B Lancia Ypsilon 28 0.1% 8 B Hyundai Accent 29 0.1% 7 B Opel Tigra 30 0.0% 4 B Citroen C2 31 0.0% 3 B Hyundai Getz
0 100.0% 11229 A Totaal 1 12.7% 1421 A Toyota Aygo 2 12.5% 1400 A Ford Ka 3 11.2% 1254 A Peugeot 107 4 9.0% 1012 A Fiat 500 5 8.1% 910 A Citroen C1 6 7.7% 867 A Renault Twingo 7 7.5% 847 A Fiat Panda 8 7.5% 844 A Hyundai i10 9 5.4% 608 A Suzuki Alto 10 4.7% 525 A Opel Agila 11 4.1% 465 A Nissan Pixo 12 4.0% 453 A Kia Picanto 13 1.9% 214 A Chevrolet Spark 14 1.1% 122 A Daihatsu Cuore 15 1.1% 120 A Suzuki Splash 16 1.0% 110 A Chevrolet Matiz 17 0.5% 55 A Volkswagen Fox 18 0.0% 2 A Daihatsu Trevis
Ik denk persoonlijk dat autoweek een fout maakt. In de lijst van het eerste kwartaal staat de Golf op plaats twee, terwijl die in geen enkele maand op twee heeft gestaan, ja in januari misschien maar dat verder op 5 en 7, dus dan kan hij nooit nog op twee staan.
Op het RTL Nieuws heb ik trouwens de top vijf gehoord en die was als volgt:
1. Aygo
2. Polo
3. Ka
4. Fiesta
5. Golf
Verder een bijzonder smakelijke maand, Maart, 6 Opels in de top 50.
Quote
LM.
Ik denk persoonlijk dat autoweek een fout maakt. In de lijst van het eerste kwartaal staat de Golf op plaats twee, terwijl die in geen enkele maand op twee heeft gestaan, ja in januari misschien maar dat verder op 5 en 7, dus dan kan hij nooit nog op twee staan.
Ik heb ze even nagerekend en er zit geen fout in de top 10 van AW.
Misschien moet je niet in plaatsen maar in aantallen denken.

Toch staat er een fout in: de Infiniti G staat in het AW totaal op 1 maar werd in januari 3 keer verkocht en in februari 1 keer. 3+1=1 volgens AW?

Maar nee, de cijfers van januari zijn namelijk aangepast sinds de eerste publicatie, er zijn blijkbaar drie G's uit januari verdwenen....
Quote
LM.
Ik denk persoonlijk dat autoweek een fout maakt. In de lijst van het eerste kwartaal staat de Golf op plaats twee, terwijl die in geen enkele maand op twee heeft gestaan, ja in januari misschien maar dat verder op 5 en 7, dus dan kan hij nooit nog op twee staan.

De aantallen maakt dat ie op plaats 2 staat, niet de posities in de voorgaande maanden.
308 + 3008 + 5008 komen in Mrt 2010 net aan 1000 stuks.
Dat is ca plaats 8, 0f 9 i/d Top 10.

De 307 deed dat op zijn gemak in zijn eentje en stond dan ook nog eens vaak op #1.
't Wordt tijd dat de gefacelifte 308 zijn opwachting maakt.
Quote
Mach1
Hier is de lijst van maart:

verkoopcijfers maart 2010

AW zit er wel weer naast

Bovag Maart - 45.216
AW Maart - 44.758

N0 1 Ford - Bovag 4.744 vs AW 4.653

[www.bovag.nl]

Wanneer zien we de juiste getallen (waar is niet zo zeer de vraag...) ?
Autoweek heeft inderdaad vaker verkeerde aantallen.
[www.automotive-online.nl]


Over Q1 2010:
Flinke 'overall' stijging van de automarkt.
Leasemarkt daarentegen 6,7 gezakt.
Uitzondering onze vrienden van Renault, maker van een serie sympa auto's:
Zij verdubbelden hun marktaandeel in de leasemarkt (nu #2, achter VW)
heb je aandacht nodig, geelhoed?
'vragen naar de bekende weg' heet dat
Als het voor jou bekend is, leg het eens uit dan.
ah, een medestander
Het zal sympathiek moeten zijn vermoed ik, maar ik kan me er niks bij voorstellen.
Bijtellingstechnisch denk ik dan maar Renault heeft toch geen 14% modellen.
Zijn ze met 20% uitgekomen waar lang op gewacht is door Renaultadepten?
Quote
Geelhoed
Het zal sympathiek moeten zijn vermoed ik, maar ik kan me er niks bij voorstellen.

Nou, knap hoor, geelhoed! thumbs up
Wat verkoopt die 407 weinig zeg. eye popping smiley
Er wordt wat afgezeken op Saab, maar die bejaarde 9-3 verkoopt gewoon het dubbele.
Dus sympa is een afkorting van sympathiek. Interessant.
Welke hebben ze in het eerste kwartaal geintroduceerd?
Ik zie alleen een Twingo CO2, en die haalt de 14% niet eens. Heeft ook niet zo'n groot aandeel in de leasemarkt vermoed ik...
Verkoopcijfers in februari 2010 per merk met daarachter de percentages waarmee de verkopen zijn gestegen dan wel gedaald (met alleen de 'volumemerken' en geen exclusieve sportwagenmerken waarvan de verkopen per maand sterk fluctueren). De cijfers zijn op basis van [www.raivereniging.nl]:

Chevrolet + 175,2%
smart + 166,7%
Lexus + 154,5%
Mazda + 128,6%
Nissan + 115,3%
Cadillac + 100%
Lada + 100%
Land Rover + 93,0%
Opel + 79,1%
Kia + 72,2%
Suzuki + 60,4%
Jaguar + 55,0%
Skoda + 54,1%
Dacia + 50,2%
Porsche + 47,4%
Fiat + 47,4%
Peugeot + 47,2%
Renault + 46,8%
Subaru + 41,5%
Mini + 38,8%
Ford + 37,4%
Mercedes-Benz + 34,8%
Citroën + 33,6%
Totale verkopen personenauto's + 30,9%
Mitsubishi + 29,0%
Hyundai + 26,5%
BMW + 23,9%
Saab + 11,9%
Toyota + 11,7%
Audi + 9,8%
Volkswagen + 7,1%
Alfa Romeo + 4,9%
Volvo - 5,9%
Seat - 7,8%
Jeep - 11,8%
Chrysler - 26,3%
Lancia - 29,7%
Honda - 39,0%
Infiniti - 50,0%*
Daihatsu - 60,4%
Dodge - 64,6%


* Cijfers AutoWeek (niet aanwezig in RDC/Rai Vereniging/Bovag-statistieken)

Lekker groen plaatje deze keer. Zelfs Saab heeft voor het eerst sinds tijden weer meer auto's verkocht



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2010 17:33 door Daewoo-Chevrolet.
Lada +100%. van 2 naar 4?
Lancia -29,7%. van 10 naar 7?
Quote
Geelhoed
Wat zijn sympa auto's?

hey Geelhoed, sympa kerel, alles kits achter de rits?
fijne dag verder.
Quote
gearhead
Lada +100%. van 2 naar 4?
Lancia -29,7%. van 10 naar 7?

grinning smiley
Quote
rickm
Quote
Geelhoed
Wat zijn sympa auto's?

hey Geelhoed, sympa kerel, alles kits achter de rits?
fijne dag verder.
Goed bezig jij.... eye rolling smiley
Quote
Hendrik :
Dus sympa is een afkorting van sympathiek. Interessant.

Jij had iets heel anders verwacht? Wat eigenlijk? Da's pas interessant.
Quote
gearhead
Quote
Hendrik :
Dus sympa is een afkorting van sympathiek. Interessant.

Jij had iets heel anders verwacht? Wat eigenlijk? Da's pas interessant.

Ik had geen verwachting van de betekenis van het woord.
Maar je vond de uitkomst wel interessant. Waarom eigenlijk?
Een sarcastische interessant. Ik vind het namelijk een vreemde afkorting.
Cadillac en Lada van 1 naar 2 dus je was wat optimistisch. Lancia ging van 91 naar 64.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.