De Nederlandse verkoopcijfers (januari 2021 -20% @ pag. 115)

Gepost door Rutger DC 
Verkoopcijfers per merk met daarachter de percentages waarmee de verkopen zijn gestegen dan wel gedaald (met alleen de 'volumemerken' en geen exclusieve sportwagenmerken waarvan de verkopen per maand sterk fluctueren). De cijfers zijn op basis van [www.bovag.nl]:

Honda + 86,6%
Nissan + 27,8%
Volvo + 24,1%
Porsche + 21,4%
Suzuki + 11,8%
Toyota + 5,7%
Dacia + 1,4%
Audi + 1,1%
Lada = 0%
Lancia - 10,8%
Citroën - 12,4%
Jeep - 13,8%
Ford - 21,9%
Fiat - 24,7%
Land Rover - 26,2%
Hyundai - 26,7%
Volkswagen - 28,0%
Dodge - 28,9%
Mercedes-Benz - 31,0%
Totale verkopen personenauto's - 32,1%
Skoda - 32,5%
Mini - 34,5%
BMW - 42,5%
Peugeot - 43,9%
Seat - 44,0%
Subaru - 49,2%
Mitsubishi - 51,5%
Mazda - 51,9%
Lexus - 54,3%
Renault - 58,7%
Chevrolet - 61,8%
Daihatsu - 66,5%
Opel - 68,0%
Chrysler - 72,3%
smart - 77,4%
Saab - 88,7%
Alfa Romeo - 91,4%
Kia - 94,2%
Jaguar - 97,7%
Cadillac - 100%
Hummer - 100%


Dramatische resultaten voor Opel. Opel schijnt leveringsproblemen te hebben met de Agila, Corsa, Astra en Meriva door 'de populariteit in Duitsland door de invoering van de slurptax'. Enige lichtpuntje is dat Opel zich marktleider in het D-segment mag noemen kijkend naar de behaalde resultaten in mei, want de Insignia/Vectra was de afgelopen maand populairder dan de Passat, Mondeo, Avensis en A4.
Nog steeds dramatische cijfers voor de ex-Kroymansmerken die gebroederlijk onderaan staan en net als de afgelopen maanden van 2009 zijn de cijfers van Renault, Peugeot, Daihatsu, Subaru, Lexus, Seat, Chrysler, BMW en Mazda nog altijd heel slecht.
De Nederlandse Honda-dealers mogen wel een feestje vieren, want het merk wist zijn verkopen bijna te verdubbelen en dat in deze tijden.
Volgens Bovag: Insignia 588 exemplaren tegen 595 Passats. De Passat is nog steeds de leider in het segment.
Daarom zeg ik ook 'Enige lichtpuntje is dat Opel zich marktleider in het D-segment mag noemen' en dus heb ik het ook over de combinatie Insignia/Vectra winking smiley

Chrysler lijkt als concern in Nederland wel over zijn dieptepunt heen te zijn aangezien zowel Jeep als Dodge het beter dan gemiddeld deden, dankzij de gestegen verkopen van de Patriot en Journey, de meest verkochte modellen van Chrysler/Dodge/Jeep. Alleen Chrysler blijft slecht scoren maar dat is hun eigen schuld, hadden ze maar met een échte opvolger van de Voyager moeten komen, want de Grand Voyager is gewoon te groot.
Ook de Insignia krijgt in andere landen voorrang, o.a. Duitsland zelf krijgt verreweg de meeste exemplaren en dit zorgt voor een stuk langere levertijden in NL.
Opel schijnt leveringsproblemen te hebben met de Agila, Corsa, Astra en Meriva door 'de populariteit in Duitsland door de invoering van de slurptax'.

Ah, dat is dus tijdelijk. Storten daarna de verkopen van Opel ook in Duitsland in?
-68% voor een merk dat zich altijd in de populariteit van de Nederlanders mocht verheugen.. Auw!

Opvallend: verkopen van Citroën. -12% in de huidige tijd lijkt mij netjes.
In het "lease -segment" oftewel het D-segment is duidelijk dat nieuw blijft verkopen terwijl auto's die al wat langer op de markt zijn enorm terugvallen. De traditionale top 3 neemt weer het heft in handen (VW, Opel, Ford)

In mei heeft de Passat nog miniem de neus voor, maar de Insignia door de gestarte uitlevering van de ST bodystyle zit er wel heel erg dicht op en zal in Juni wellicht de Passat voorbijstreven. Mondeo kon door een goede bonus campagne voor Ford dealers nog in de buurt blijven (maar verliest bijna 50% t.o.v. 2008), daarna valt er een diep gat.

Passat 595
Insignia 588
Monedo 546
A4 361
Avensis 346
C5 264
Laguna 207
Mazda6 141
P 407 68
Exeo 45


Opvallend is ook dat:
- het failliet van kroymans zijn sporen nalaat. niet alleen mist Opel 20% van zijn dealer en valt ver terug, maar Kia (63 auto's) en Saab (16) zijn bijna geheel verdwenen in mei.
- Het zo geroemde 'succes' van de Logan MCV valt ook wel erg mee: in heel 2009 zijn er nog maar 588 van geregistreerd
- Nissan verkoopt nu bijna alleen nog maar Qashqai (meer dan 75% van totaal)
- er toch nog merken zijn die meer verkopen in 09 dan in 08 (Audi - Q5, Lancia - Delta, Honda - Civic/Insight, Lotus- demo's)
Opel heeft in Duitsland in mei weer eens een marktaandeel van boven de 10% gehaald en is daarmee nummer 2 (ver achter VW). De slooppremie zorgt ervoor dat de leveringen aan Duitsland voorrang krijgen en dat zie je terug in de cijfers van met name Corsa, Astra, Meriva en Zafira. Voor Opel des te triester aangezien mei in Nl voor Opel normaal een van de beste maanden is (Opel was in mei 08 verreweg de markleider met bijna 5400 auto's - een schril contrast vs 1722 nu). Alleen de Corsa teruggang van 1728 (247 vs 1975) is al meer dan de hele verkoop in mei 09

Opel verdient meer op het verkopen van auto's in Duitsland en de UK dan in NL, dus als je produktiecapaciteit naar beneden gehaald is er er is extra vraag in die landen dan gaat dat ten koste van lagere marge-landen

Daarnaast kun je aan de cijfers van de Kroymans bedrijven zien wat er met je merk gebeurt als je dealers omvallen. Opel was in zuid NL sterk door Kroymans dealerbedrijven en het wegvallen daarvan hakt er in
Het lijkt me sterk dat de slechte verkopen van Opel puur aan de populariteit van de modellen in duitsland is te wijten. Er staan genoeg astra's op voorraad..en als je kijkt naar de resultaten van Opel zijn die ook niet zo heel goed. Wanneer het merk dan echt zo veel verkocht was de financiele situatie wel beter geweest.

Echter is het geringe resultaat van Opel wel te verklaren:

- Agila: Te hoog/groot om te concurreren met de C1/Aygo/C1. Tevens schijnt hier inderdaad de levering wat problematisch te zijn.
- Corsa: De Polo, Fiesta, Mazda 2 zijn allemaal nieuwer. De Clio heeft een facelift gehad. Tevens een gebrek aan moderne motoren....en de eerste jaren zitten er op dus zal de populariteit wel slinken.
- Astra: De Golf, Megane, 308, Mazda 3 zijn allemaal nieuw....en Opel doet het nog met een ouder model met oudere motoren. Tevens zit de nieuwe er aan te komen.
- Meriva: Tegenspelers hebben facelift gehad en hebben betere motoren.
- Insignia: Levering komt op gang...andere landen gaan voor
Quote
Davidoff

Opvallend: verkopen van Citroën. -12% in de huidige tijd lijkt mij netjes.

Zeker als je de terugval van VW ziet over mei 2009, met - 28%!
Particulier wordt ook veel Opel gereden, evenals Kia en Chevrolet. Duidelijk niet-leasers die flink vallen.
Interessanter dan te vergelijken met dezelfde maand vorig jaar is te vergelijken met vorige maand dit jaar. Vanwege de crisis zijn de verkopen fors gedaald in 2009 ten opzichte van 2008. Maar het blijkt dat in mei meer verkocht is dan in april, dat was ook het geval in 2008. Volgens mij hebben de verkopen ongeveer hetzelfde patroon als vorig jaar, maar op een beduidend lager niveau.

		2009	2008
januari		56.344	66.329
februari	34.511	50.326
maart		35.054	47.182
april		30.468	42.247
mei		31.105	45.796
Twingo: van + 1200 naar 185, da's bizar.
Het enige wat goed verkoopt is klein, zuinig.
Dat er 20% of desnoods 40% maand over maand meer of minder wordt verkocht zou okee zijn, maar dit is opvallend
Model jojoot echt enorm.
Waar is Infinity???? (in de ranglijst)
Quote
Astra F
Het lijkt me sterk dat de slechte verkopen van Opel puur aan de populariteit van de modellen in duitsland is te wijten. Er staan genoeg astra's op voorraad..en als je kijkt naar de resultaten van Opel zijn die ook niet zo heel goed. Wanneer het merk dan echt zo veel verkocht was de financiele situatie wel beter geweest.

Echter is het geringe resultaat van Opel wel te verklaren:

- Agila: Te hoog/groot om te concurreren met de C1/Aygo/C1. Tevens schijnt hier inderdaad de levering wat problematisch te zijn.
- Corsa: De Polo, Fiesta, Mazda 2 zijn allemaal nieuwer. De Clio heeft een facelift gehad. Tevens een gebrek aan moderne motoren....en de eerste jaren zitten er op dus zal de populariteit wel slinken.
- Astra: De Golf, Megane, 308, Mazda 3 zijn allemaal nieuw....en Opel doet het nog met een ouder model met oudere motoren. Tevens zit de nieuwe er aan te komen.
- Meriva: Tegenspelers hebben facelift gehad en hebben betere motoren.
- Insignia: Levering komt op gang...andere landen gaan voor


Je bent op het juiste spoor, maar nog niet op het eindstation. Wat meer achtergrond dan

Automobiel fabrikanten hebben allemaal hun produktie drastisch teruggeschroefd (minder shifts, kortere duur etc) om gevolgen van crisis op te vangen. Als dan ineens blijkt dat er een extra vraag komt (door bijv. een slooppremie die in Dld boven verwachting resultaten heeft) kan men niet van de ene op andere dag de produktie verhogen (zelfs overtime moet door de vakbonden afgetekend worden en om overtijd door te voeren terwijl men mensen gaat ontslaan is niet echt iets dat geaccepteerd wordt). Naast niet kunnen is het soms ook niet willen als het maar een tijdelijke impuls is en dan worden de leveringen vooruit geschoven.

Als je de cijfers van april naast die van mei legt zie je dat er wel een hele grote teruggang is voor de genoemde modellen. Agila verkoopt in mei bijna hetzelfde als in april, maar Corsa, Meriva, Astra en Zafira doen van de ene op de andere maand nog maar 50%. De redenen die jij aangeeft omtrent concurrentie positie in segmenten spelen mee, maar niet van de ene op de andere dag, dat zijn langere processen.

Daarnaast hebben VW en Opel traditioneel een sterkere positie in verkopen aan verhuurbedrijven en laten die nu net niet zo goed lopen of hun auto's niet gedekt hebebn door terugkoopverplichtingen. Auto's aan verhuurmaatschappijen gaan vooral in mei en juni geleverd worden.
Quote
feyokoopmans
Twingo: van + 1200 naar 185, da's bizar.
Het enige wat goed verkoopt is klein, zuinig.
Dat er 20% of desnoods 40% maand over maand meer of minder wordt verkocht zou okee zijn, maar dit is opvallend
Model jojoot echt enorm.

De reden zou hierin kunnen liggen, dat de Twingo geen A-label heeft! Dus gewoon houderschapsbelasting volgens het vertrouwde (hogere) tarief.
De consument is op dit moment echt uit op een A-label auto, als het om de lagere prijsklasse gaat.
Quote
sdi3s
Particulier wordt ook veel Opel gereden, evenals Kia en Chevrolet. Duidelijk niet-leasers die flink vallen.
Dat KIA valt, net als Saab, heeft toch ook een andere reden.... Het Kroymans debacle echoot lang na!
@Feyokoopmans: Infinity bestaat niet. Bedoel je misschien Infiniti?
Wat denk jezelf B.RS? Hij bedoelt heus geen Honda ofzo.
Quote
Mach1
Wat denk jezelf B.RS? Hij bedoelt heus geen Honda ofzo.

Thx Mach1! smileys with beer
Infiniti staat er nu eindelijk ook in. Er zijn tot nu toe 16 Infiniti FX'en verkocht en 9 G's. Of er ook EX'en verkocht zijn weet ik niet, want die staat niet in de lijst.
Quote
GPS_wegkwijt
Je bent op het juiste spoor, maar nog niet op het eindstation. Wat meer achtergrond dan

Automobiel fabrikanten hebben allemaal hun produktie drastisch teruggeschroefd (minder shifts, kortere duur etc) om gevolgen van crisis op te vangen. Als dan ineens blijkt dat er een extra vraag komt (door bijv. een slooppremie die in Dld boven verwachting resultaten heeft) kan men niet van de ene op andere dag de produktie verhogen (zelfs overtime moet door de vakbonden afgetekend worden en om overtijd door te voeren terwijl men mensen gaat ontslaan is niet echt iets dat geaccepteerd wordt). Naast niet kunnen is het soms ook niet willen als het maar een tijdelijke impuls is en dan worden de leveringen vooruit geschoven.

Als je de cijfers van april naast die van mei legt zie je dat er wel een hele grote teruggang is voor de genoemde modellen. Agila verkoopt in mei bijna hetzelfde als in april, maar Corsa, Meriva, Astra en Zafira doen van de ene op de andere maand nog maar 50%. De redenen die jij aangeeft omtrent concurrentie positie in segmenten spelen mee, maar niet van de ene op de andere dag, dat zijn langere processen.

Daarnaast hebben VW en Opel traditioneel een sterkere positie in verkopen aan verhuurbedrijven en laten die nu net niet zo goed lopen of hun auto's niet gedekt hebebn door terugkoopverplichtingen. Auto's aan verhuurmaatschappijen gaan vooral in mei en juni geleverd worden.

Klinkt mooi, maar dan zou de terugval van Opel vergelijkbaar moeten zijn met die van VW. Je eerste en derde argument gaan immers ook op voor VW. Daar is de de vraag een stuk minder sterk teruggevallen.
De sterke terugval van Opel zou ook wat te maken kunnen hebben met alle onzekerheid over de toekomst van merk. Daarover is in Mei nogal wat over gepubliceerd.
Quote
jalberda

De sterke terugval van Opel zou ook wat te maken kunnen hebben met alle onzekerheid over de toekomst van merk. Daarover is in Mei nogal wat over gepubliceerd.

Weet ik niet, want in Duitsland doet Opel het prima met de verkoop van nieuwe auto's (waarschijnlijk mede dank zij de slooppremie).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-06-2009 17:24 door speedtouch.
Quote
speedtouch
Quote
jalberda
Quote
GPS_wegkwijt
De sterke terugval van Opel zou ook wat te maken kunnen hebben met alle onzekerheid over de toekomst van merk. Daarover is in Mei nogal wat over gepubliceerd.

Weet ik niet, want in Duitsland doet Opel het prima met de verkoop van nieuwe auto's (waarschijnlijk mede dank zij de slooppremie).

@speedtouch: svp juist quoten. Nu lijkt het alsof ik dit aangegeven heb als reden, terwijl het juist jalberda is die dit schrijft.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-06-2009 17:17 door GPS_wegkwijt.
Quote
GPS_wegkwijt
Quote
speedtouch
Quote
jalberda
Quote
GPS_wegkwijt
De sterke terugval van Opel zou ook wat te maken kunnen hebben met alle onzekerheid over de toekomst van merk. Daarover is in Mei nogal wat over gepubliceerd.

Weet ik niet, want in Duitsland doet Opel het prima met de verkoop van nieuwe auto's (waarschijnlijk mede dank zij de slooppremie).

@speedtouch: svp juist quoten. Nu lijkt het alsof ik dit aangegeven heb als reden, terwijl het juist jalberda is die dit schrijft.

Sorry, zal even kijken of ik het kan wijzigen.
Quote
jalberda
Quote
GPS_wegkwijt
Je bent op het juiste spoor, maar nog niet op het eindstation. Wat meer achtergrond dan

Automobiel fabrikanten hebben allemaal hun produktie drastisch teruggeschroefd (minder shifts, kortere duur etc) om gevolgen van crisis op te vangen. Als dan ineens blijkt dat er een extra vraag komt (door bijv. een slooppremie die in Dld boven verwachting resultaten heeft) kan men niet van de ene op andere dag de produktie verhogen (zelfs overtime moet door de vakbonden afgetekend worden en om overtijd door te voeren terwijl men mensen gaat ontslaan is niet echt iets dat geaccepteerd wordt). Naast niet kunnen is het soms ook niet willen als het maar een tijdelijke impuls is en dan worden de leveringen vooruit geschoven.

Als je de cijfers van april naast die van mei legt zie je dat er wel een hele grote teruggang is voor de genoemde modellen. Agila verkoopt in mei bijna hetzelfde als in april, maar Corsa, Meriva, Astra en Zafira doen van de ene op de andere maand nog maar 50%. De redenen die jij aangeeft omtrent concurrentie positie in segmenten spelen mee, maar niet van de ene op de andere dag, dat zijn langere processen.

Daarnaast hebben VW en Opel traditioneel een sterkere positie in verkopen aan verhuurbedrijven en laten die nu net niet zo goed lopen of hun auto's niet gedekt hebebn door terugkoopverplichtingen. Auto's aan verhuurmaatschappijen gaan vooral in mei en juni geleverd worden.

Klinkt mooi, maar dan zou de terugval van Opel vergelijkbaar moeten zijn met die van VW. Je eerste en derde argument gaan immers ook op voor VW. Daar is de de vraag een stuk minder sterk teruggevallen.
De sterke terugval van Opel zou ook wat te maken kunnen hebben met alle onzekerheid over de toekomst van merk. Daarover is in Mei nogal wat over gepubliceerd.


Opel heeft, mede door perikelen rondom GM/Opel, de produktiecapaciteit sinds midden vorig jaar en later nog eens aan einde van vorig jaar sterk gereduceerd. Dit is een feit. Opel heeft meer reductie doorgevoerd dan VW door financiele noodzaak (en geen afzet alternatieven voor overcapaciteit zoals VW wel heeft/had). Ook een feit. Het verhogen van de vraag naar modellen in o.a. Duitsland heeft voor Opel meteen leveringsproblemen tot gevolg, terwijl VW nog wat ruimte heeft.

Voor wat betreft de leveringen aan verhuurbedrijven. Het heeft grotere invloed op Opel in Nl dan voor VW aangezien een van de coordinerende dealers (die de afhandeling van enkele duizenden auto's regelde) onderdeel uitmaakte van Kroymans en die is op de fles gegaan. De terugkoop en de levering van nieuwe wagens is daardoor een probleem.

Natuurlijk speelt de publiciteit omtrent Opel een rol in het consumentenvertrouwen en aanschafintenties voor een Opel, maar aangezien het meeste daarvan in mei in de pers kwam is het onwaarschijnlijk dat dit meteen al in mei registraties zichtbaar is geworden (betekent ook dat klap nog moet komen ?), het zou moeten betekenen dat er zo ongeveer een algehele kopersstaking is geweest.
     0   100.0%      192    V     Totaal
     1    29.2%       56    V     Mercedes-Benz Sprinter
     2    19.3%       37    V     Volkswagen Transporter
     3    14.6%       28    V     Ford Transit
     4     7.8%       15    V     Fiat Ducato
     5     5.7%       11    V     Volkswagen Crafter
     6     5.2%       10    V     Opel Vivaro
     7     4.2%        8    V     Renault Trafic
     8     4.2%        8    V     Mercedes-Benz Vito
     9     3.1%        6    V     Fiat Scudo
    10     1.6%        3    V     Mercedes-Benz Viano
    11     1.6%        3    V     Citroen Jumper
    12     1.0%        2    V     Volkswagen California
    13     0.5%        1    V     Peugeot Boxer
    14     0.5%        1    V     Hyundai H200
    15     0.5%        1    V     Citroen Jumpy
    16     0.5%        1    V     Chevrolet Express
    17     0.5%        1    V     Chevrolet Chevy Van

0 100.0% 204 T3 Totaal 1 15.2% 31 T3 Mercedes-Benz M-klasse 2 14.7% 30 T3 BMW X5 3 11.3% 23 T3 Mazda Cx-9 4 9.3% 19 T3 Lexus RX 5 9.3% 19 T3 BMW X6 6 8.3% 17 T3 Volvo XC90 7 6.4% 13 T3 Land Rover Range Rover 8 5.9% 12 T3 Porsche Cayenne 9 3.9% 8 T3 Land Rover Discovery 10 3.9% 8 T3 Audi Q7 11 3.4% 7 T3 Mercedes-Benz R-klasse 12 2.0% 4 T3 Jeep Grand Cherokee 13 1.5% 3 T3 Toyota Land Cruiser 14 1.0% 2 T3 Volkswagen Touareg 15 1.0% 2 T3 Nissan Murano 16 1.0% 2 T3 Mitsubishi Pajero 17 1.0% 2 T3 Mazda CX-7 18 0.5% 1 T3 Infiniti Fx 19 0.5% 1 T3 Dodge Durango
0 100.0% 1108 T2 Totaal 1 15.3% 169 T2 Volkswagen Tiguan 2 12.5% 139 T2 Audi Q5 3 8.8% 97 T2 Chevrolet Captiva 4 7.2% 80 T2 Toyota RAV4 5 6.9% 77 T2 Volvo XC60 6 5.2% 58 T2 Mercedes-Benz GLK 7 5.0% 55 T2 Mitsubishi Outlander 8 4.4% 49 T2 Suzuki Grand Vitara 9 4.3% 48 T2 Hyundai Tucson 10 4.0% 44 T2 Jeep Patriot 11 3.4% 38 T2 Hyundai Santa Fe 12 3.3% 37 T2 Renault Koleos 13 2.9% 32 T2 Ford Kuga 14 2.7% 30 T2 Honda CR-V 15 2.4% 27 T2 Subaru Forester 16 2.3% 25 T2 BMW X3 17 2.2% 24 T2 Opel Antara 18 2.1% 23 T2 Peugeot 4007 19 1.1% 12 T2 Land Rover Freelander 20 1.0% 11 T2 Citroen C-crosser 21 0.7% 8 T2 Nissan X-Trail 22 0.6% 7 T2 Kia Sportage 23 0.6% 7 T2 Jeep Compass 24 0.5% 6 T2 Jeep Cherokee 25 0.2% 2 T2 Mercedes-Benz G-klasse 26 0.2% 2 T2 Jeep Wrangler 27 0.1% 1 T2 Kia Sorento
0 100.0% 485 T1 Totaal 1 48.0% 233 T1 Toyota Urban Cruiser 2 29.9% 145 T1 Suzuki SX4 3 8.5% 41 T1 Daihatsu Terios 4 8.2% 40 T1 Fiat Sedici 5 4.1% 20 T1 Kia Soul 6 1.0% 5 T1 Suzuki Jimny 7 0.2% 1 T1 Lada Niva
0 100.0% 279 P3 Totaal 1 25.4% 71 P3 Renault Espace 2 21.5% 60 P3 Ford S-MAX 3 16.8% 47 P3 Ford Galaxy 4 11.1% 31 P3 Seat Alhambra 5 8.2% 23 P3 Peugeot 807 6 5.4% 15 P3 Mitsubishi Grandis 7 3.6% 10 P3 Citroen C8 8 3.6% 10 P3 Chrysler Voyager 9 2.2% 6 P3 Hyundai Trajet 10 1.1% 3 P3 Volkswagen Sharan 11 1.1% 3 P3 Lancia Phedra
0 100.0% 1952 P2 Totaal 1 17.5% 342 P2 Citroen C4 Picasso 2 10.6% 207 P2 Volkswagen Touran 3 10.1% 197 P2 Toyota Corolla Verso 4 9.5% 185 P2 Toyota Verso 5 8.6% 167 P2 Ford C-MAX 6 8.5% 165 P2 Renault Scenic 7 6.8% 133 P2 Volkswagen Golf Plus 8 6.4% 125 P2 Seat Altea 9 5.7% 111 P2 Peugeot 3008 10 5.3% 103 P2 Opel Zafira 11 4.0% 79 P2 Mercedes-Benz B-klasse 12 2.5% 48 P2 Mazda 5 13 2.1% 41 P2 Dodge Journey 14 1.7% 34 P2 Citroen Xsara Picasso 15 0.3% 5 P2 Chevrolet Tacuma 16 0.2% 4 P2 Honda FR-V 17 0.2% 3 P2 Chrysler PT Cruiser 18 0.1% 2 P2 Kia Carens 19 0.1% 1 P2 Ford Focus C-MAX
0 100.0% 899 P1 Totaal 1 28.6% 257 P1 Ford Fusion 2 19.0% 171 P1 Citroen C3 Picasso 3 17.1% 154 P1 Nissan Note 4 10.7% 96 P1 Mercedes-Benz A-klasse 5 9.3% 84 P1 Opel Meriva 6 8.0% 72 P1 Renault Modus 7 4.4% 40 P1 Hyundai Matrix 8 1.3% 12 P1 Skoda Roomster 9 0.8% 7 P1 Peugeot 1007 10 0.7% 6 P1 Lancia Musa
0 100.0% 298 L Totaal 1 30.2% 90 L Citroen Berlingo 2 21.5% 64 L Renault Kangoo 3 16.4% 49 L Volkswagen Caddy 4 14.1% 42 L Peugeot Partner 5 9.7% 29 L Fiat Doblo 6 5.0% 15 L Fiat Fiorino 7 2.7% 8 L Opel Combo 8 0.3% 1 L Fiat Qubo
0 100.0% 216 K Totaal 1 84.7% 183 K Toyota Iq 2 15.3% 33 K Smart Fortwo
0 100.0% 40 H Totaal 1 67.5% 27 H Porsche 911 2 15.0% 6 H Nissan GT-R 3 5.0% 2 H Maserati Granturismo 4 2.5% 1 H Mercedes-Benz SL 5 2.5% 1 H Ferrari California 6 2.5% 1 H Chevrolet Corvette 7 2.5% 1 H Bentley Continental GT 8 2.5% 1 H Aston Martin DBS
0 100.0% 110 G Totaal 1 26.4% 29 G BMW Z4 2 25.5% 28 G Audi TT 3 13.6% 15 G Mazda MX-5 4 10.0% 11 G Mercedes-Benz SLK 5 9.1% 10 G Porsche Boxster 6 7.3% 8 G Opel GT 7 4.5% 5 G Daihatsu Copen 8 1.8% 2 G Porsche Cayman 9 0.9% 1 G Lotus Exige 10 0.9% 1 G Ford Mustang
0 100.0% 38 F Totaal 1 73.7% 28 F BMW 7-serie 2 13.2% 5 F Mercedes-Benz S-klasse 3 5.3% 2 F Volkswagen Phaeton 4 5.3% 2 F Audi A8 5 2.6% 1 F Maserati Quattroporte
0 100.0% 1211 E Totaal 1 43.9% 532 E Volvo V70 2 21.0% 254 E Audi A6 3 15.7% 190 E Mercedes-Benz E-klasse 4 10.2% 123 E BMW 5-serie 5 6.6% 80 E Volvo S80 6 0.7% 8 E Chrysler 300C 7 0.5% 6 E Mercedes-Benz CLS 8 0.5% 6 E Lexus GS 9 0.3% 4 E Citroen C6 10 0.2% 3 E BMW 6-serie 11 0.2% 2 E Jaguar XF 12 0.1% 1 E Saab 9-5 13 0.1% 1 E Renault Vel Satis 14 0.1% 1 E Honda Legend
0 100.0% 4368 D Totaal 1 13.6% 596 D Volkswagen Passat 2 13.5% 590 D Opel Insignia 3 12.5% 547 D Ford Mondeo 4 8.5% 373 D Audi A4 5 7.9% 346 D Toyota Avensis 6 7.1% 311 D BMW 3-serie 7 6.0% 264 D Citroen C5 8 4.7% 207 D Renault Laguna 9 4.2% 182 D Mercedes-Benz C-klasse 10 3.6% 157 D Skoda Superb 11 3.3% 142 D Volvo V50 12 3.3% 142 D Mazda 6 13 2.6% 112 D Audi A5 14 1.6% 68 D Peugeot 407 15 1.4% 62 D Volvo S60 16 1.0% 45 D Seat Exeo 17 1.0% 43 D Volvo C70 18 0.9% 41 D Volvo S40 19 0.5% 24 D Chevrolet Epica 20 0.5% 20 D Honda Accord 21 0.4% 17 D Lexus IS 22 0.3% 14 D Subaru Legacy 23 0.3% 14 D Saab 9-3 24 0.3% 13 D Opel Vectra 25 0.2% 8 D Fiat Croma 26 0.1% 5 D Mercedes-Benz CLK 27 0.1% 5 D Hyundai Sonata 28 0.1% 5 D Dodge Avenger 29 0.1% 5 D Chrysler Sebring 30 0.1% 5 D Alfa Romeo 159 31 0.1% 3 D Mercedes-Benz CLC 32 0.0% 1 D Nissan Primera 33 0.0% 1 D Infiniti G
0 100.0% 7155 C Totaal 1 14.9% 1065 C Honda Civic 2 13.0% 928 C Volkswagen Golf 3 9.9% 709 C Ford Focus 4 9.2% 658 C Nissan Qashqai 5 6.2% 443 C Renault Megane 6 5.6% 399 C Audi A3 7 5.3% 382 C Toyota Prius 8 5.3% 377 C Peugeot 308 9 4.5% 321 C Skoda Octavia 10 4.5% 320 C Opel Astra 11 3.5% 250 C BMW 1-serie 12 3.4% 243 C Honda Insight 13 2.5% 176 C Toyota Auris 14 1.8% 126 C Volvo C30 15 1.6% 115 C Seat Leon 16 1.5% 109 C Hyundai i30 17 1.3% 94 C Citroen C4 18 1.3% 93 C Mazda 3 19 1.0% 69 C Volkswagen Scirocco 20 0.9% 63 C Volkswagen Jetta 21 0.6% 46 C Fiat Bravo 22 0.6% 42 C Lancia Delta 23 0.4% 30 C Volkswagen Eos 24 0.3% 22 C Toyota Corolla 25 0.3% 21 C Mitsubishi Lancer 26 0.2% 13 C Kia Ceed 27 0.2% 12 C Dodge Caliber 28 0.1% 8 C Volkswagen New Beetle 29 0.1% 6 C Subaru Impreza 30 0.1% 6 C Chevrolet Cruze 31 0.1% 4 C Peugeot 307 32 0.1% 4 C Chevrolet Lacetti 33 0.0% 1 C Chevrolet Nubira
0 100.0% 5694 B Totaal 1 15.4% 878 B Ford Fiesta 2 9.1% 520 B Peugeot 207 3 9.0% 511 B Toyota Yaris 4 7.7% 439 B Renault Clio 5 7.1% 402 B Seat Ibiza 6 6.4% 363 B Suzuki Swift 7 5.7% 325 B Hyundai i20 8 4.4% 249 B Volkswagen Polo 9 4.3% 245 B Opel Corsa 10 3.8% 214 B Fiat Punto 11 3.6% 203 B Mitsubishi Colt 12 3.6% 203 B Mini Mini 13 3.4% 195 B Skoda Fabia 14 3.0% 168 B Peugeot 206 15 1.7% 99 B Honda Jazz 16 1.6% 93 B Mazda 2 17 1.6% 89 B Citroen C3 18 1.4% 79 B Daihatsu Sirion 19 1.4% 77 B Dacia Logan 20 1.3% 76 B Nissan Micra 21 1.2% 70 B Chevrolet Aveo 22 1.2% 68 B Dacia Sandero 23 0.4% 21 B Opel Tigra 24 0.3% 19 B Alfa Romeo Mito 25 0.3% 17 B Hyundai Getz 26 0.2% 14 B Subaru Justy 27 0.2% 14 B Hyundai Accent 28 0.2% 13 B Citroen C2 29 0.2% 12 B Seat Cordoba 30 0.1% 7 B Lancia Ypsilon 31 0.1% 4 B Kia Rio 32 0.1% 4 B Daihatsu Materia 33 0.1% 3 B Chevrolet Kalos
0 100.0% 6376 A Totaal 1 22.4% 1427 A Toyota Aygo 2 11.8% 752 A Citroen C1 3 10.7% 684 A Peugeot 107 4 10.7% 680 A Fiat Panda 5 10.2% 651 A Suzuki Alto 6 9.0% 574 A Fiat 500 7 6.7% 426 A Hyundai i10 8 4.6% 293 A Opel Agila 9 4.0% 255 A Ford Ka 10 2.9% 185 A Renault Twingo 11 2.4% 154 A Suzuki Splash 12 1.5% 96 A Daihatsu Cuore 13 1.5% 94 A Volkswagen Fox 14 1.3% 85 A Chevrolet Matiz 15 0.2% 13 A Kia Picanto 16 0.1% 7 A Daihatsu Trevis



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2009 11:14 door Geelhoed.
De Infiniti G is met zijn lengte van 4.75 meter (Coupé 4.65) een concurrent van o.a. de BMW 3-serie, waar de auto dikwijls mee wordt vergeleken (ook in AutoWeek). De Infiniti FX is 4.85 meter lang en met zijn 3.7 V6 en 5.0 V8 motoren mijns inziens een volwaardige concurrent van de kortere M-klasse en op de millimeter nauwkeurig net zo lange X5. De Toyota Verso is de opvolger van de vorige Verso die ooit voluit Corolla Verso heette. Blijkbaar heeft AutoWeek deze naam tot de modelwisseling gehanteerd in de verkoopcijferlijsten, maar het is en blijft een concurrent van de Renault (Grand) Scénic, Opel Zafira, Citroën (Grand) C4 Picasso, Peugeot 5008 etc. De Chevrolet Cruze is de opvolger van de Nubira en is een concurrent van de Lancer, Corolla en Jetta en zou wat mij betreft dus een klasse omlaag mogen. Of de Mercedes G-klasse een klasse omhoog mag is een twijfelgeval, de korte variant valt qua maten in T2, maar qua prijzen en motoren in T3, terwijl de lange variant zowel qua maten als motoren in T3 hoort, maar dat is mijn mening.
Verder natuurlijk weer een prachtig lijstje!
Opvallend: de aloude Ford Fusion blijft zelfs na de komst van de nieuwe Fiesta goed verkopen en hield in mei alle concurrenten achter zich. De Toyota Urban Cruiser verkoopt ook beter dan ik had verwacht, ik zie 'm ook al best vaak rijden. Verder ben ik benieuwd of de Mégane eindelijk eens een groot succesnummer gaat worden als de prijzen van de vijfdeurs zijn verlaagd en de Estate leverbaar is. De Seat Exeo is nog geen succes, prijspakker Mazda CX-9 doet het relatief goed, de verkopen van de Daihatsu Materia zijn zowat stilgevallen, de Subaru Impreza verdient veel beter, de XC60 en (zeker deze maand) de Q5 doen het veel beter dan de GLK en ook de Mazda2, 3, 5 en 6 verdienen zeker op basis van hun testresultaten gewoon veel beter.
Wat me opvalt is dat:

- de Twingo de laatste tijd erg is teruggevallen.
- de 308 het veel minder goed doet dan zijn voorganger.
- de A3 sinds zijn facelift de laatste tijd veel beter verkoopt dan ooit.
- de Passat het oudste model in zijn segment is (van de belangrijke spelers) en nog steeds aan kop gaat in zijn segment.
Zal k de nieuwe auto's voortaan gewoon even aan jou doorgeven? Dan hoef je ook niet zo te zoeken winking smiley

Je wijzigingen zijn doorgevoerd.
grappig, die 2 verkochte Infiniti's staan dan allebei in mijn dorpke (Laren/Blaricum)
zal nog wel parallel import zijn van 2 is wel erg weinig, snik.
de drieling is nu al een paar jaar AFGETEKEND de numero uno in Nederland
wat een land hè, Neder(ig)land
111 Peugeot's 3008 - wordt 't toch nog leuk op de weg, met die amoebe op wielen
Volvo V70 is dik de # 1 in zijn klasse
verkoopt 2x zo goed als de # 2, Audi
Ook juniverkopen bieden geen hoop: -26%

Alhoewel er door de brancheverenigingen nog gehoopt was op een impuls door de sloopregeling blijven de verkopen van nieuwe auto’s ook in juni ruim onder het niveau van dezelfde maand in 2008: - 26 procent. Daarmee komt de totaalstand na zes maanden op een verlies van 26,2 procent, ofwel een terugloop met bijna 80 duizend auto’s. Een gevoelige klap voor de autodealers, temeer omdat ook de gemiddelde factuurwaarde per verkochte auto terugloopt.

Opvallend is dat de drie grootste merken – Volkswagen, Ford en Toyota – hun verlies enigermate weten te beperken. Dit in tegenstelling tot de subtoppers Peugeot, Opel en Renault, die harder dan de markt dalen. Van de volumemerken weet alleen Audi haar verkoopprestatie van vorig jaar te verbeteren. Verder doen ook enkele nichemerken, als Lancia, Infiniti en Lotus, betere zaken.

De voormalige Kroymansmerken Saab, Hummer, Cadillac en SsangYong leveren nauwelijks nog nieuwe auto’s af. Deels staan deze auto’s op last van bewindvoerders nog achter slot en grendel. Kia en Alfa Romeo lijken onder respectievelijk Koreaanse en Italiaanse fabrieksvleugels de draad weer op te pakken en kwamen in juni tot respectievelijk een kleine duizend en een kleine honderd afleveringen.

In juni was het vooral Ford dat flink aan het registeren was. Daarnaast probeerde ook Peugeot iets van het verloren terrein goed te maken. Marktleider Volkswagen zakte daarentegen sterk terug. Met nog zes maanden te gaan lijkt Ford de beste papieren in handen te hebben om als bestverkochte merk van 2009 te beлindigen. Vorig jaar nog eindigde Ford als tweede met zo’n tweeлnhalf duizend registraties achterstand op viervoudig winnaar Volkswagen.

01.07.2009



2009 2008 % +/- m.a. 2009 m.a. 2008
1 Volkswagen22.879 25.705 -11,0% 10,32 8,56
2 Ford 21.816 25.853 -15,6% 9,84 8,61
3 Toyota 21.069 22.925 -8,1% 9,51 7,64
4 Peugeot 17.173 24.849 -30,9% 7,75 8,28
5 Opel 14.447 25.517 -43,4% 6,52 8,50
6 Renault 12.045 22.524 -46,5% 5,44 7,50
7 Citroën 11.565 14.504 -20,3% 5,22 4,83
8 Audi 9.811 8.929 9,9% 4,43 2,97
9 Fiat 8.926 13.953 -36,0% 4,03 4,65
10 Hyundai 8.165 10.695 -23,7% 3,68 3,56
totale markt221.6 300.226 -26,2%
Juni cijfers zijn onbevestigd (kon best nog wel eens verschillen)

merken Top 50: personenautoregistraties
periode: juni versus mei
juni mei juni mei
jun. mei 2009 2009 2009 2009
'09 '09 aantal aantal perc. perc.
1 2 Ford 3.618 3.015 10,11% 8,42%
2 4 Peugeot 3.430 2.027 9,58% 5,66%
3 1 Toyota 2.945 3.741 8,23% 10,45%
4 3 Volkswagen 2.417 2.649 6,75% 7,40%
5 6 Opel 2.209 1.722 6,17% 4,81%
6 8 Fiat 2.140 1.639 5,98% 4,58%
7 5 Citroën 2.121 1.888 5,92% 5,27%
8 7 Renault 1.907 1.695 5,33% 4,73%
9 11 Audi 1.402 1.325 3,92% 3,70%
10 13 Hyundai 1.347 1.043 3,76% 2,91%
11 12 Volvo 1.306 1.121 3,65% 3,13%
12 10 Suzuki 1.238 1.371 3,46% 3,83%
13 9 Honda 1.050 1.463 2,93% 4,09%
14 15 BMW 970 826 2,71% 2,31%
15 16 Mercedes-Benz 949 745 2,65% 2,08%
16 25 Kia 915 63 2,56% 0,18%
17 14 Nissan 771 906 2,15% 2,53%
18 19 Mazda 665 415 1,86% 1,16%
19 17 Seat 652 731 1,82% 2,04%
20 18 Škoda 589 686 1,65% 1,92%
21 23 Chevrolet 576 202 1,61% 0,56%
22 21 Daihatsu 512 235 1,43% 0,66%
23 20 Mitsubishi 400 296 1,12% 0,83%
24 24 Dacia 342 145 0,96% 0,41%
25 22 Mini 246 203 0,69% 0,57%
26 28 Lancia 101 58 0,28% 0,16%
27 32 Smart 91 33 0,25% 0,09%
28 35 Alfa Romeo ?? 24 0,22% 0,07%
29 26 Subaru 64 62 0,18% 0,17%
30 39 Jaguar 52 3 0,15% 0,01%
31 27 Dodge 44 59 0,12% 0,16%
32 31 Lexus 38 42 0,11% 0,12%
33 33 Land Rover 38 31 0,11% 0,09%
34 30 Porsche 34 51 0,09% 0,14%
35 29 Jeep 33 56 0,09% 0,16%
36 34 Chrysler 19 26 0,05% 0,07%
37 36 Saab 12 16 0,03% 0,04%
38 41 Infiniti 10 1 0,03% 0,00%
39 37 Chevrolet USA 8 4 0,02% 0,01%
40 41 Ferrari 4 1 0,01% 0,00%
41 37 Maserati 2 4 0,01% 0,01%
42 40 Lotus 2 2 0,01% 0,01%
43 41 Aston Martin 2 1 0,01% 0,00%
44 41 Bentley 2 1 0,01% 0,00%
45 41 Lada 2 1 0,01% 0,00%
46 - Donkervoort 1 0 0,00% 0,00%
47 - Cadillac 0 0 0,00% 0,00%
48 - Hummer 0 0 0,00% 0,00%
49 - Lamborghini 0 0 0,00% 0,00%
50 - SsangYong 0 0 0,00% 0,00%
totale markt 35.800 30.886

[www.dealersupportnet.nl]
BMW 7-serie, (cijfers mei) is dat al het nieuwe model?
10 Infiniti's!
Het wordt ietsje pietsje mooier op de parkeerplaatsen van sommige vrije jongens....

Wat is Renault toch aan doen?
Kagoo, Twingo, Scenic, Megane, Laguna - ze verkopen maar matig
Jaguar is gelukkig ook weer terug na een aantal beroerde maanden door het faillissement van Kroymans. Zoals gezegd is ook Kia weer terug en direct met een nette zestiende positie. Ook Hyundai doet het goed, waarschijnlijk dankzij de i10 en i20. De verkopen van Mercedes-Benz zijn eindelijk weer flink gestegen, waarschijnlijk dankzij de nieuwe E-klasse. Audi blijft onverminderd populair, maar Volkswagen moet nu voor de tweede maand op rij óók (net als Renault en Opel) een forse veer laten, Ford en Toyota komen steeds dichterbij. Seat deed het ronduit waardeloos in juni, terwijl ook Skoda het matig blijft doen. In zo'n beetje alle Europese landen is Skoda populairder dan in Nederland. Peugeot, Mazda, Daihatsu en Dacia hadden een opvallend goede maand na een aantal zeer beroerde maanden.

@ Casanova: Natuurlijk is dat al het nieuwe model. Anders had de 7-serie sowieso wel ergens onderaan in zijn klasse gestaan.
Je ziet hoe sommige merken profiteren van de slooppremie: bijvoorbeeld Fiat op plaats 6, vlak onder Opel. Zo'n zelfde effect had de Duitse slooppremie ook voor de Italianen.
Quote
Daewoo-Chevrolet
@ Casanova: Natuurlijk is dat al het nieuwe model. Anders had de 7-serie sowieso wel ergens onderaan in zijn klasse gestaan.

Tsja, smaken verschillen, maar het leek mij zelf ook wel onwaarschijnlijk.
Ik snap overigens niet in welke klasse Peugeot zoveel meer auto's verkoopt dan Citroën. In de meeste klasses doet Citroën het beter, en in de overige ook niet zoveel slechter (cijfers mei).
@Daewoo-Chevrolet: Infiniti Ex en Ford Taurus

     1    23.1%       54    V     Ford Transit
     2    17.9%       42    V     Mercedes-Benz Sprinter
     3    15.0%       35    V     Opel Vivaro
     4    10.3%       24    V     Volkswagen Transporter
     5     9.4%       22    V     Mercedes-Benz Vito
     6     3.8%        9    V     Volkswagen California
     7     3.4%        8    V     Renault Master
     8     2.6%        6    V     Renault Trafic
     9     2.6%        6    V     Fiat Scudo
    10     2.1%        5    V     Chevrolet Express
    11     1.7%        4    V     Mercedes-Benz Viano
    12     1.7%        4    V     Citroen Jumper
    13     1.3%        3    V     Nissan Primastar
    14     1.3%        3    V     Fiat Ducato
    15     1.3%        3    V     Citroen Jumpy
    16     0.9%        2    V     Volkswagen Crafter
    17     0.9%        2    V     Toyota Hi-Ace
    18     0.4%        1    V     Peugeot Expert
    19     0.4%        1    V     Peugeot Boxer

0 100.0% 236 T3 Totaal 1 14.4% 34 T3 Volvo XC90 2 13.6% 32 T3 BMW X5 3 11.0% 26 T3 Mazda Cx-9 4 10.6% 25 T3 Mercedes-Benz M-klasse 5 9.3% 22 T3 Lexus RX 6 7.6% 18 T3 BMW X Series 7 6.8% 16 T3 BMW X6 8 4.2% 10 T3 Land Rover Range Rover 9 3.8% 9 T3 Porsche Cayenne 10 3.8% 9 T3 Audi Q7 11 2.5% 6 T3 Volkswagen Touareg 12 2.5% 6 T3 Mazda CX-7 13 2.1% 5 T3 Mercedes-Benz R-klasse 14 2.1% 5 T3 Infiniti Fx 15 1.3% 3 T3 Toyota Land Cruiser 16 1.3% 3 T3 Mercedes-Benz GL 17 1.3% 3 T3 Land Rover Discovery 18 0.8% 2 T3 Mitsubishi Pajero 19 0.4% 1 T3 Nissan Murano 20 0.4% 1 T3 Jeep Grand Cherokee
0 100.0% 1376 T2 Totaal 1 14.3% 197 T2 Chevrolet Captiva 2 10.6% 146 T2 Audi Q5 3 9.9% 136 T2 Kia Sportage 4 9.3% 128 T2 Volvo XC60 5 8.6% 118 T2 Renault Koleos 6 6.8% 93 T2 Volkswagen Tiguan 7 4.5% 62 T2 Mitsubishi Outlander 8 4.3% 59 T2 Toyota RAV4 9 4.3% 59 T2 Hyundai Tucson 10 3.5% 48 T2 Ford Kuga 11 3.3% 46 T2 Suzuki Grand Vitara 12 3.1% 43 T2 Hyundai Santa Fe 13 3.0% 41 T2 Mercedes-Benz GLK 14 2.5% 35 T2 Nissan X-Trail 15 2.1% 29 T2 Jeep Patriot 16 1.7% 24 T2 Honda CR-V 17 1.7% 23 T2 Subaru Forester 18 1.7% 23 T2 Opel Antara 19 1.6% 22 T2 Peugeot 4007 20 1.5% 20 T2 Land Rover Freelander 21 1.3% 18 T2 Citroen C-crosser 22 0.1% 2 T2 Mercedes-Benz G-klasse 23 0.1% 1 T2 Jeep Wrangler 24 0.1% 1 T2 Jeep Compass 25 0.1% 1 T2 Jeep Cherokee 26 0.1% 1 T2 Chevrolet HHR
0 100.0% 679 T1 Totaal 1 30.6% 208 T1 Kia Soul 2 27.0% 183 T1 Toyota Urban Cruiser 3 18.7% 127 T1 Suzuki SX4 4 16.3% 111 T1 Daihatsu Terios 5 4.7% 32 T1 Suzuki Jimny 6 2.5% 17 T1 Fiat Sedici 7 0.1% 1 T1 Lada Niva
0 100.0% 375 P3 Totaal 1 35.2% 132 P3 Ford S-MAX 2 21.9% 82 P3 Ford Galaxy 3 20.3% 76 P3 Renault Espace 4 8.8% 33 P3 Seat Alhambra 5 4.0% 15 P3 Peugeot 807 6 3.5% 13 P3 Mitsubishi Grandis 7 1.9% 7 P3 Citroen C8 8 1.6% 6 P3 Chrysler Voyager 9 1.3% 5 P3 Volkswagen Sharan 10 1.3% 5 P3 Hyundai Trajet 11 0.3% 1 P3 Lancia Phedra
0 100.0% 2830 P2 Totaal 1 17.0% 482 P2 Peugeot 3008 2 13.8% 390 P2 Citroen C4 Picasso 3 9.7% 275 P2 Renault Scenic 4 9.4% 266 P2 Ford C-MAX 5 7.2% 205 P2 Opel Zafira 6 6.7% 189 P2 Toyota Corolla Verso 7 6.6% 186 P2 Volkswagen Golf Plus 8 6.0% 169 P2 Volkswagen Touran 9 5.4% 153 P2 Toyota Verso 10 5.2% 147 P2 Seat Altea 11 4.7% 134 P2 Mercedes-Benz B-klasse 12 4.1% 115 P2 Mazda 5 13 1.3% 36 P2 Citroen Xsara Picasso 14 1.2% 35 P2 Dodge Journey 15 0.9% 26 P2 Kia Carens 16 0.3% 9 P2 Honda FR-V 17 0.2% 7 P2 Chevrolet Tacuma 18 0.1% 3 P2 Seat Toledo 19 0.1% 2 P2 Chrysler PT Cruiser 20 0.0% 1 P2 Ford Focus C-MAX
0 100.0% 889 P1 Totaal 1 26.4% 235 P1 Citroen C3 Picasso 2 15.3% 136 P1 Mercedes-Benz A-klasse 3 14.4% 128 P1 Nissan Note 4 13.2% 117 P1 Ford Fusion 5 12.9% 115 P1 Opel Meriva 6 7.1% 63 P1 Renault Modus 7 6.7% 60 P1 Hyundai Matrix 8 2.0% 18 P1 Lancia Musa 9 1.5% 13 P1 Skoda Roomster 10 0.4% 4 P1 Peugeot 1007
0 100.0% 300 L Totaal 1 26.7% 80 L Peugeot Partner 2 19.0% 57 L Citroen Berlingo 3 18.7% 56 L Renault Kangoo 4 12.3% 37 L Volkswagen Caddy 5 11.7% 35 L Fiat Doblo 6 6.0% 18 L Opel Combo 7 5.7% 17 L Fiat Fiorino
0 100.0% 246 K Totaal 1 63.0% 155 K Toyota Iq 2 37.0% 91 K Smart Fortwo
0 100.0% 1 I Totaal 1 100.0% 1 I Bentley Continental Flying Spur
0 100.0% 31 H Totaal 1 64.5% 20 H Porsche 911 2 9.7% 3 H Nissan GT-R 3 6.5% 2 H Mercedes-Benz SL 4 6.5% 2 H Lotus Elise 5 6.5% 2 H Ferrari California 6 3.2% 1 H Ferrari 599 7 3.2% 1 H Aston Martin DBS
0 100.0% 174 G Totaal 1 37.4% 65 G BMW Z4 2 27.0% 47 G Mazda MX-5 3 13.2% 23 G Audi TT 4 10.9% 19 G Opel GT 5 6.3% 11 G Mercedes-Benz SLK 6 1.7% 3 G Hyundai Coupe 7 1.1% 2 G Porsche Cayman 8 1.1% 2 G Porsche Boxster 9 1.1% 2 G Daihatsu Copen
0 100.0% 34 F Totaal 1 44.1% 15 F BMW 7-serie 2 20.6% 7 F Audi A8 3 14.7% 5 F Jaguar XJ 4 11.8% 4 F Mercedes-Benz S-klasse 5 5.9% 2 F Maserati Quattroporte 6 2.9% 1 F Lexus LS
0 100.0% 1415 E Totaal 1 37.4% 529 E Volvo V70 2 23.2% 328 E Mercedes-Benz E-klasse 3 19.4% 274 E Audi A6 4 9.7% 137 E BMW 5-serie 5 6.0% 85 E Volvo S80 6 2.5% 36 E Jaguar XF 7 0.6% 8 E Citroen C6 8 0.2% 3 E Chrysler 300C 9 0.2% 3 E BMW 6-serie 10 0.1% 2 E Saab 9-5 11 0.1% 2 E Renault Vel Satis 12 0.1% 2 E Peugeot 607 13 0.1% 2 E Mercedes-Benz CLS 14 0.1% 2 E Lexus GS 15 0.1% 1 E Kia Opirus 16 0.1% 1 E Hyundai Grandeur
0 100.0% 5387 D Totaal 1 15.3% 823 D Opel Insignia 2 14.0% 753 D Ford Mondeo 3 11.0% 591 D Volkswagen Passat 4 8.8% 476 D Audi A4 5 8.1% 439 D Toyota Avensis 6 8.0% 433 D BMW 3-serie 7 5.4% 293 D Citroen C5 8 4.3% 232 D Renault Laguna 9 4.1% 222 D Volvo V50 10 3.7% 198 D Mazda 6 11 2.9% 158 D Mercedes-Benz C-klasse 12 2.2% 121 D Audi A5 13 1.8% 97 D Skoda Superb 14 1.7% 94 D Peugeot 407 15 1.6% 88 D Chevrolet Epica 16 1.3% 68 D Volvo S60 17 1.2% 64 D Volvo C70 18 1.0% 55 D Seat Exeo 19 1.0% 53 D Volvo S40 20 0.4% 24 D Opel Vectra 21 0.3% 17 D Mercedes-Benz CLC 22 0.3% 15 D Subaru Legacy 23 0.2% 13 D Lexus IS 24 0.2% 11 D Fiat Croma 25 0.2% 9 D Saab 9-3 26 0.2% 9 D Honda Accord 27 0.1% 8 D Chrysler Sebring 28 0.1% 8 D Alfa Romeo 159 29 0.1% 5 D Hyundai Sonata 30 0.1% 3 D Mercedes-Benz CLK 31 0.1% 3 D Alfa Romeo Brera 32 0.0% 2 D Jaguar X-type 33 0.0% 2 D Dodge Avenger
0 100.0% 7014 C Totaal 1 10.8% 757 C Volkswagen Golf 2 10.6% 740 C Ford Focus 3 10.5% 736 C Honda Civic 4 8.3% 582 C Peugeot 308 5 7.3% 512 C Nissan Qashqai 6 5.7% 400 C Renault Megane 7 4.6% 326 C Audi A3 8 4.4% 311 C Skoda Octavia 9 4.4% 309 C Opel Astra 10 4.3% 305 C Kia Ceed 11 3.5% 246 C Toyota Prius 12 3.5% 245 C BMW 1-serie 13 2.8% 199 C Honda Insight 14 2.7% 187 C Hyundai i30 15 2.5% 176 C Toyota Auris 16 2.1% 149 C Mazda 3 17 1.7% 121 C Volvo C30 18 1.6% 110 C Seat Leon 19 1.5% 106 C Chevrolet Cruze 20 1.4% 97 C Citroen C4 21 1.2% 83 C Fiat Bravo 22 1.2% 82 C Volkswagen Scirocco 23 1.0% 67 C Lancia Delta 24 0.7% 49 C Volkswagen Jetta 25 0.6% 40 C Mitsubishi Lancer 26 0.3% 20 C Volkswagen Eos 27 0.2% 14 C Toyota Corolla 28 0.2% 13 C Chevrolet Nubira 29 0.1% 8 C Chevrolet Lacetti 30 0.1% 7 C Dodge Caliber 31 0.1% 5 C Subaru Impreza 32 0.1% 4 C Alfa Romeo GT 33 0.0% 3 C Peugeot 307 34 0.0% 2 C Volkswagen New Beetle 35 0.0% 1 C Nissan Almera 36 0.0% 1 C Fiat Stilo 37 0.0% 1 C Alfa Romeo 147
0 100.0% 6368 B Totaal 1 14.6% 929 B Ford Fiesta 2 10.6% 677 B Peugeot 207 3 6.8% 436 B Opel Corsa 4 6.8% 431 B Hyundai i20 5 6.6% 419 B Toyota Yaris 6 4.7% 297 B Seat Ibiza 7 4.4% 283 B Peugeot 206 8 4.4% 282 B Volkswagen Polo 9 4.4% 282 B Mitsubishi Colt 10 4.4% 279 B Suzuki Swift 11 4.3% 275 B Fiat Punto 12 3.8% 245 B Mini Mini 13 3.4% 216 B Renault Clio 14 3.2% 202 B Dacia Sandero 15 2.8% 180 B Daihatsu Sirion 16 2.6% 166 B Skoda Fabia 17 2.2% 140 B Dacia Logan 18 1.9% 124 B Mazda 2 19 1.3% 84 B Chevrolet Aveo 20 1.1% 72 B Citroen C3 21 1.1% 71 B Honda Jazz 22 1.0% 64 B Alfa Romeo Mito 23 1.0% 63 B Nissan Micra 24 0.7% 43 B Kia Rio 25 0.5% 33 B Hyundai Getz 26 0.3% 20 B Subaru Justy 27 0.3% 17 B Hyundai Accent 28 0.2% 15 B Lancia Ypsilon 29 0.1% 7 B Seat Cordoba 30 0.1% 5 B Opel Tigra 31 0.1% 4 B Citroen C2 32 0.0% 3 B Daihatsu Materia 33 0.0% 3 B Chevrolet Kalos 34 0.0% 1 B Lada Kalina
0 100.0% 7758 A Totaal 1 15.2% 1180 A Peugeot 107 2 13.3% 1034 A Fiat Panda 3 11.6% 903 A Toyota Aygo 4 11.5% 889 A Citroen C1 5 8.1% 632 A Fiat 500 6 8.0% 617 A Suzuki Alto 7 6.3% 492 A Hyundai i10 8 5.9% 458 A Renault Twingo 9 5.8% 448 A Ford Ka 10 3.6% 282 A Chevrolet Matiz 11 2.7% 209 A Daihatsu Cuore 12 2.5% 195 A Opel Agila 13 2.5% 193 A Kia Picanto 14 1.7% 133 A Suzuki Splash 15 1.1% 86 A Volkswagen Fox 16 0.1% 7 A Daihatsu Trevis
Eindelijk zien we de goede verkoopstart van de Insignia terug in de daadwerkelijke registraties thumbs up
Inderdaad!

Valt me op hoe goed de 3008 het doet! De Golf is ook weer marktleider in zijn segment, maar toch aardig terug gevallen in de modellenlijst. De Pand klimt flink omhaag door de acties bij Fiat. Denk dat de lijst nu iedere maand en verassing wordt ivm dergelijke acties.
Klopt, denk dat acties nu echt heel belangrijk zijn voor de verkopen, veel meer nog dan voorheen, valt dus nog weinig over te zeggen hoe het gaat lopen vanaf nu, denk ook dat je het nog tot ver in 2010 gaat merken dat er een crisis is / was.

Verwacht dat de verkopen pas in 2011 weer een beetje op normaal nivo gaan liggen, hoop mensen die nu besluiten langer door te rijden zullen dan zo'n beetje toch wel aan de beurt zijn voor een nieuwe auto, net als de leasecontracten die nu verlengd worden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.