De Nederlandse verkoopcijfers (januari 2021 -20% @ pag. 115)

Gepost door Rutger DC 
Quote
Geelhoed
Zouden de cijfers nog op de site komen?
[www.autoweek.nl]

Ik vraag het me ook af, duurt erg lang allemaal!
Insignia is in Maart ook in Nederland al segment leider in 4- en 5-drs uitvoering (ST variant komt pas tot uitdrukking in April/Mei). Insignia doet het dus erg goed. Waarschijnlijk zal men alleen Paasat nog een tijdje voor zich moeten dulden, maar de rest van segment verkoopt duidelijk minder.

Maart cijfers

Insignia 461 - alleen 4 drs en 5 drs

Toalen incl alle SW, Variant, Tourers etc versies
Passat 819
Mondeo 490
Audi A4 412
Avensis 413
BMW3 316
Citroen C5 298
MB C 198
Laguna 150
Mazda6 134
P 407 45
Dit zijn de cijfers van de bovag, maar ik ga mijn scriptje niet aanpassen voor dat formaat, dus er staan nog wat niet geklassificeerde auto's onder:

0 100.0% 81 V Totaal 1 81.5% 66 V Ford Transit Tourneo 2 8.6% 7 V Citroen Jumpy/Jumper 3 6.2% 5 V Opel Vivaro 4 3.7% 3 V Mercedes-Benz Viano
0 100.0% 200 T3 Totaal 1 27.5% 55 T3 BMW X6 2 20.5% 41 T3 BMW X5 3 12.5% 25 T3 Mercedes-Benz M-klasse 4 7.0% 14 T3 Lexus RX 5 7.0% 14 T3 Audi Q7 6 6.0% 12 T3 Porsche Cayenne 7 5.0% 10 T3 Landr Range Rover 8 4.5% 9 T3 Landr Range Rover Sp 9 2.5% 5 T3 Volkswagen Touareg 10 2.5% 5 T3 Mercedes-Benz R-klasse 11 2.0% 4 T3 Volvo XC90 12 1.5% 3 T3 Nissan Murano 13 1.0% 2 T3 Toyota Land Cruiser 14 0.5% 1 T3 Mitsubishi Pajero 15 0.0% 0 T3 Saab 9-7x 16 0.0% 0 T3 Nissan Patrol 17 0.0% 0 T3 Mercedes-Benz GL-klasse 18 0.0% 0 T3 Jeep Commander
0 100.0% 1242 T2 Totaal 1 26.4% 328 T2 Nissan Qashqai 2 13.1% 163 T2 Volkswagen Tiguan 3 12.9% 160 T2 Volvo XC60 4 7.6% 94 T2 Kia Sportage 5 7.3% 91 T2 Mitsubishi Outlander 6 7.2% 89 T2 Hyundai Tucson 7 3.9% 48 T2 Honda CR-V 8 3.0% 37 T2 Chevrolet Captiva 9 2.9% 36 T2 Renault Koleos 10 2.8% 35 T2 Hyundai Santa Fe 11 2.7% 33 T2 Subaru Forester 12 2.6% 32 T2 Opel Antara 13 2.2% 27 T2 Peugeot 4007 14 2.2% 27 T2 Nissan X-Trail 15 1.0% 13 T2 BMW X3 16 1.0% 12 T2 Mercedes-Benz GLK-klasse 17 1.0% 12 T2 Jeep Patriot 18 0.2% 2 T2 Kia Sorento 19 0.2% 2 T2 Jeep Compass 20 0.1% 1 T2 Dodge Nitro 21 0.0% 0 T2 Subaru Tribeca 22 0.0% 0 T2 Nissan Pathfinder 23 0.0% 0 T2 Mitsubishi Pajero Sport 24 0.0% 0 T2 Landr Defender 25 0.0% 0 T2 Jeep Wrangler
0 100.0% 288 T1 Totaal 1 39.6% 114 T1 Suzuki Sx4 2 35.1% 101 T1 Kia Soul 3 18.1% 52 T1 Fiat Sedici 4 4.5% 13 T1 Daihatsu Terios 5 2.8% 8 T1 Suzuki Jimny
0 100.0% 384 P3 Totaal 1 32.3% 124 P3 Ford S-max 2 27.1% 104 P3 Renault Espace 3 14.8% 57 P3 Seat Alhambra 4 11.2% 43 P3 Ford Galaxy 5 7.6% 29 P3 Mitsubishi Grandis 6 2.6% 10 P3 Volkswagen Sharan 7 2.1% 8 P3 Hyundai Trajet 8 1.0% 4 P3 Peugeot 807 9 1.0% 4 P3 Citroen C8 10 0.3% 1 P3 Lancia Phedra 11 0.0% 0 P3 Kia Carnival
0 100.0% 1883 P2 Totaal 1 16.6% 313 P2 Renault Scenic 2 14.1% 266 P2 Citroen C4 Picasso 3 13.4% 253 P2 Opel Zafira 4 12.3% 232 P2 Seat Altea 5 9.2% 173 P2 Toyota Corolla Verso 6 9.1% 172 P2 Volkswagen Touran 7 7.6% 144 P2 Ford C-max 8 5.7% 107 P2 Mercedes-Benz B-klasse 9 4.9% 93 P2 Kia Carens 10 4.2% 80 P2 Mazda 5 11 1.8% 34 P2 Dodge Journey 12 0.3% 6 P2 Chevrolet Tacuma 13 0.2% 4 P2 Honda FR-V 14 0.2% 3 P2 Seat Toledo 15 0.2% 3 P2 Chrysler PT Cruiser 16 0.0% 0 P2 Fiat Multipla
0 100.0% 872 P1 Totaal 1 29.5% 257 P1 Opel Meriva 2 15.4% 134 P1 Citroen C3 Picasso 3 14.9% 130 P1 Ford Fusion 4 10.4% 91 P1 Mercedes-Benz A-klasse 5 10.0% 87 P1 Renault Modus 6 8.4% 73 P1 Nissan Note 7 6.5% 57 P1 Hyundai Matrix 8 2.3% 20 P1 Lancia Musa 9 1.5% 13 P1 Skoda Roomster 10 1.1% 10 P1 Peugeot 1007
0 100.0% 301 L Totaal 1 22.3% 67 L Renault Kangoo 2 20.9% 63 L Peugeot Partner 3 20.3% 61 L Volkswagen Caddy 4 19.3% 58 L Citroen Berlingo 5 14.6% 44 L Fiat Doblo 6 2.3% 7 L Opel Combo 7 0.3% 1 L Ford Tourneo Connect 8 47.5% 143 K Toyota Iq
0 100.0% 143 K Totaal
0 100.0% 16 H Totaal 1 93.8% 15 H Porsche 911 2 6.2% 1 H Mercedes-Benz SL 3 0.0% 0 H Jaguar XK-Serie 4 0.0% 0 H Audi R8
0 100.0% 39 G Totaal 1 38.5% 15 G Audi TT 2 25.6% 10 G Porsche Boxster 3 15.4% 6 G Mercedes-Benz SLK 4 7.7% 3 G Opel GT 5 5.1% 2 G Honda S2000 6 2.6% 1 G Porsche Cayman 7 2.6% 1 G Daihatsu Copen 8 2.6% 1 G BMW Z4 9 0.0% 0 G Hyundai Coupe 10 0.0% 0 G Chrys Crossfire 11 0.0% 0 G Alfa Romeo Spider
0 100.0% 44 F Totaal 1 65.9% 29 F BMW 7-serie 2 20.5% 9 F Audi A8/S8 3 9.1% 4 F Volkswagen Phaeton 4 2.3% 1 F Lexus LS 5 2.3% 1 F Jaguar XJ-Serie
0 100.0% 1001 E Totaal 1 33.3% 333 E Audi A6/S6 2 25.4% 254 E Volvo V70 3 18.6% 186 E BMW 5-serie 4 11.9% 119 E Mercedes-Benz E-klasse 5 5.6% 56 E Volvo S80 6 1.5% 15 E Audi Allroad 7 1.4% 14 E Jaguar XF 8 0.4% 4 E Saab 9-5 9 0.4% 4 E Mercedes-Benz CLS 10 0.4% 4 E Lexus GS 11 0.4% 4 E Citroen C6 12 0.3% 3 E Chrysler 300C 13 0.2% 2 E Peugeot 607 14 0.1% 1 E Renault Vel Satis 15 0.1% 1 E Hyundai Grandeur 16 0.1% 1 E BMW 6-serie 17 0.0% 0 E Lancia Thesis 18 0.0% 0 E Kia Opirus 19 0.0% 0 E Jaguar S-type
0 100.0% 4818 D Totaal 1 17.0% 819 D Volkswagen Passat 2 10.2% 490 D Ford Mondeo 3 9.6% 461 D Opel Insignia 4 8.6% 413 D Toyota Avensis 5 8.6% 412 D Audi A4/S4 6 6.6% 316 D BMW 3-serie 7 6.2% 298 D Citroen C5 8 6.0% 291 D Skoda Superb 9 5.1% 248 D Volvo V50 10 4.1% 198 D Mercedes-Benz C/CLC/CLK-klasse 11 3.1% 150 D Renault Laguna 12 2.8% 134 D Mazda 6 13 2.1% 102 D Audi A5/S5 14 1.9% 93 D Volvo S60 15 1.5% 73 D Alfa Romeo 159 16 1.3% 64 D Opel Vectra 17 0.9% 45 D Volvo S40 18 0.9% 45 D Peugeot 407 19 0.8% 39 D Honda Accord 20 0.8% 38 D Saab 9-3 21 0.5% 24 D Fiat Croma 22 0.3% 15 D Volvo C70 23 0.3% 14 D Lexus IS 24 0.3% 13 D Chevrolet Epica 25 0.1% 6 D Subaru Legacy 26 0.1% 5 D Jaguar X-type 27 0.1% 4 D Chrysler Sebring 28 0.0% 2 D Nissan Primera 29 0.0% 2 D Kia Magentis 30 0.0% 2 D Hyundai Sonata 31 0.0% 2 D Alfa Romeo Brera 32 0.0% 0 D Opel Signum
0 100.0% 7955 C Totaal 1 17.8% 1415 C Volkswagen Golf 2 12.1% 966 C Ford Focus 3 9.2% 731 C Toyota Prius 4 9.1% 721 C Honda Civic 5 7.4% 587 C Peugeot 308 6 5.9% 466 C Audi A3/S3 7 4.4% 351 C Opel Astra 8 4.3% 345 C Renault Megane 9 3.9% 310 C BMW 1-serie 10 3.7% 295 C Skoda Octavia 11 3.0% 237 C Kia Ceed 12 2.8% 226 C Seat Leon 13 2.8% 221 C Fiat Bravo 14 2.5% 195 C Hyundai I 30 15 2.4% 193 C Toyota Auris 16 2.1% 169 C Volvo C30 17 1.3% 105 C Mazda 3 18 1.2% 96 C Volkswagen Scirocco 19 0.9% 74 C Volkswagen Jetta 20 0.9% 68 C Citroen C4 21 0.7% 57 C Lancia Delta 22 0.5% 36 C Mitsubishi Lancer 23 0.2% 19 C Toyota Corolla 24 0.2% 13 C Volkswagen Eos 25 0.2% 12 C Dodge Caliber 26 0.2% 12 C Alfa Romeo 147 27 0.1% 10 C Chevrolet Nubira 28 0.1% 8 C Alfa Romeo GT 29 0.1% 6 C Peugeot 307 30 0.1% 4 C Volkswagen New Beetle 31 0.0% 3 C Subaru Impreza 32 0.0% 3 C Chevrolet Lacetti 33 0.0% 1 C Kia Cerato 34 0.0% 0 C Nissan Almera 35 0.0% 0 C Fiat Stilo
0 100.0% 7180 B Totaal 1 10.9% 781 B Renault Clio 2 10.7% 770 B Ford Fiesta 3 8.8% 632 B Hyundai I 20 4 8.6% 617 B Peugeot 207 5 7.9% 564 B Opel Corsa 6 7.0% 504 B Toyota Yaris 7 6.0% 431 B Fiat Punto 8 5.9% 425 B Volkswagen Polo 9 4.9% 354 B Suzuki Swift 10 4.6% 333 B Seat Ibiza 11 4.0% 286 B Mitsubishi Colt 12 3.7% 263 B Daihatsu Sirion 13 2.5% 179 B Chevrolet Aveo 14 2.0% 144 B Honda Jazz 15 1.9% 136 B Skoda Fabia 16 1.8% 132 B Peugeot 206 17 1.8% 126 B Citroen C3 18 1.5% 110 B Alfa Romeo Mito 19 1.2% 86 B Mazda 2 Hb 20 1.1% 76 B Kia Rio 21 0.8% 56 B Dacia Sandero 22 0.8% 54 B Nissan Micra 23 0.3% 25 B Citroen C2 24 0.3% 22 B Hyundai Getz 25 0.3% 18 B Subaru Justy 26 0.2% 17 B Hyundai Accent 27 0.2% 13 B Lancia Ypsilon 28 0.2% 12 B Seat Cordoba 29 0.1% 4 B Peugeot 206+ 30 0.1% 4 B Opel Tigra 31 0.0% 3 B Daihatsu Materia 32 0.0% 3 B Dacia Logan 33 0.0% 0 B Mazda 2 34 0.0% 0 B Chevrolet Kalos
0 100.0% 6231 A Totaal 1 19.0% 1187 A Toyota Aygo 2 14.9% 930 A Peugeot 107 3 12.4% 770 A Ford Ka 4 11.5% 716 A Citroen C1 5 9.1% 564 A Fiat 500 6 8.8% 546 A Fiat Panda 7 6.7% 420 A Daihatsu Cuore 8 5.4% 337 A Opel Agila 9 4.1% 253 A Renault Twingo 10 2.8% 174 A Kia Picanto 11 2.6% 163 A Suzuki Splash 12 1.4% 89 A Volkswagen Fox 13 1.3% 78 A Chevrolet Matiz 14 0.0% 3 A Daihatsu Trevis 15 0.0% 1 A Hyundai Atos 16 0.0% 0 A Suzuki Wagon R+ + cat unlabelled 25 Volvo XC70 33 Volkswagen Bus 133 Toyota Urban Cruiser 95 Toyota Rav4 40 SuzGrand Vitara 5 Subaru Outback 43 Smart 4 Seat Exeo 2 Renault Bus 0 Peugeot Bus 23 Peugeot 3008 0 Nissan 350z 10 Mercedes-Benz S/CL-klasse 46 Mercedes-Benz Bus 6 Mazda X-Line 1 Mazda Cx-7 14 Landr Freelander 10 Landr Discovery 2 Jeep (Gr)Cherokee 0 Jaguar Daimler 613 Hyundai I 10 61 Honda Insight 19 Fiat Bus 176 Dacia Logan Mcv 45 Citr Xsara Picasso 13 Citroen C-Crosser 9 Chrys (Gr)Voyager
Toyota op één in maart dus! Ik schreef op 2 december vorig jaar al in dit topic dat Toyota weleens de beste papieren zou kunnen hebben voor 2009.
De nieuwe Avensis verkoopt goed, de Urban Cruiser is in zijn eerste verkoopmaand al populairder dan de Kia Soul, de de Prius is populairder dan ooit en dan moet het nieuwe model nog komen! De Toyota iQ is geen groot succes maar zorgt desondanks voor extra afzet en dankzij facelifts voor de Aygo, Yaris en RAV4 blijven ook die modellen goed verkopen, de Aygo is zelfs nog populairder dan vorig jaar. Alleen de Auris/Corolla en Verso moeten een forse veer laten. Maar Toyota heeft zojuist nieuwe motoren in de Auris en Corolla geïntroduceerd, waardoor de Corolla bijv. een fors goedkopere vanafprijs heeft én een lager bijtellingstarief. En ook de verkoopcijfers van de Verso zullen weer gaan stijgen, want het nieuwe model zal binnenkort wel bij de dealers arriveren. En bovendien komt Toyota ook nog met de Auris Hybrid, al weet ik niet of die al dit jaar bij de dealers zal verschijnen. Al met al ziet het er goed uit voor Toyota.
Wel een grote misser trouwens in de statistieken. Kijk maar eens op plaats 99...
Beetje vreemd dat je een Hyundai I10 juni 2008 als A type kunt duiden en nu ineens niet in je script..
Die zou zomaar op de 5e plaats kunnen staan..
Kan iemand me eens uitleggen hoe het komt, dat er volgens de "verkoopcijfers" in maart tov. februari 5 !!! maal zoveel Cuores en Sirions verkocht zijn, terwijl het aantal Sorento's van 79 in februari naar 1 in maart viel?
De insignia op 99. Dus zo'n verkooptopper is het helemaal niet? Dan kunnen de orderboeken wel vol zitten maar voorlopig lijkt het er niet op.
Meer A6 dan Megane...Ook opvallend.
Mégane doet het niet geweldig nee, er gingen meer dan 1000 Golfjes meer over de toonbank!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2009 12:13 door Mach1.
@Thema Zoals al vaker uitgelegd is de Insignia er pas net, zowel de Sports Tourer als de 1.6T motor ( die beiden verreweg het meest verkocht zullen worden ) zijn vanaf nu pas te leveren, bovendien krijgt met name Duitsland voorrang in de leveringen op dit moment, de realistische verkoopcijfers van de Insignia zullen pas de komende paar maanden duidelijk worden als het echt op gang begeint te komen. De productiecapaciteit van de Insignia is vanwege de veel hogere vraag dan verwacht al naar boven bijgeschoefd.
De nieuwe auto's die ingedeeld moeten worden. Ik denk dat ik het wel aardig gedaan heb. Al weet ik niet zo goed wat een Opel Insight is...

1 Mazda Cx-9
4 Seat Exeo
8 Fiat Qubo
12 Suzuki Alto
20 Peugeot 3008
61 Honda Insight
83 Opel Insight
133 Toyota Urban Cruiser


0 100.0% 186 V Totaal 1 36.0% 67 V Ford Transit 2 24.2% 45 V Mercedes-Benz Sprinter 3 11.3% 21 V Volkswagen Transporter 4 8.1% 15 V Fiat Scudo 5 4.3% 8 V Volkswagen Crafter 6 3.2% 6 V Citroen Jumpy 7 2.7% 5 V Opel Vivaro 8 2.2% 4 V Mercedes-Benz Vito 9 2.2% 4 V Fiat Ducato 10 1.6% 3 V Volkswagen California 11 1.6% 3 V Mercedes-Benz Viano 12 1.1% 2 V Opel Movano 13 1.1% 2 V Citroen Jumper 14 0.5% 1 V Renault Trafic
0 100.0% 209 T3 Totaal 1 25.8% 54 T3 BMW X6 2 20.1% 42 T3 BMW X5 3 12.0% 25 T3 Mercedes-Benz M-klasse 4 9.1% 19 T3 Land Rover Range Rover 5 6.7% 14 T3 Lexus RX 6 5.3% 11 T3 Porsche Cayenne 7 5.3% 11 T3 Audi Q7 8 4.8% 10 T3 Land Rover Discovery 9 2.4% 5 T3 Mercedes-Benz R-klasse 10 1.9% 4 T3 Volvo XC90 11 1.9% 4 T3 Volkswagen Touareg 12 1.4% 3 T3 Nissan Murano 13 1.0% 2 T3 Toyota Land Cruiser 14 1.0% 2 T3 Jeep Grand Cherokee 15 0.5% 1 T3 Mitsubishi Pajero 16 0.5% 1 T3 Mazda Cx-9 17 0.5% 1 T3 Mazda CX-7
0 100.0% 1748 T2 Totaal 1 18.9% 330 T2 Nissan Qashqai 2 10.4% 181 T2 Audi Q5 3 9.4% 165 T2 Volkswagen Tiguan 4 9.0% 157 T2 Volvo XC60 5 7.6% 133 T2 Toyota Urban Cruiser 6 5.4% 95 T2 Toyota RAV4 7 5.4% 94 T2 Kia Sportage 8 5.3% 93 T2 Mitsubishi Outlander 9 5.1% 90 T2 Hyundai Tucson 10 2.7% 48 T2 Honda CR-V 11 2.3% 40 T2 Suzuki Grand Vitara 12 2.1% 37 T2 Chevrolet Captiva 13 2.0% 35 T2 Renault Koleos 14 2.0% 35 T2 Hyundai Santa Fe 15 1.9% 33 T2 Subaru Forester 16 1.8% 31 T2 Opel Antara 17 1.5% 27 T2 Peugeot 4007 18 1.5% 27 T2 Nissan X-Trail 19 1.2% 21 T2 Ford Kuga 20 0.8% 14 T2 Land Rover Freelander 21 0.7% 13 T2 Jeep Patriot 22 0.7% 13 T2 Citroen C-crosser 23 0.7% 13 T2 BMW X3 24 0.7% 12 T2 Mercedes-Benz GLK 25 0.2% 3 T2 Jeep Compass 26 0.2% 3 T2 Chevrolet HHR 27 0.1% 2 T2 Jeep Cherokee 28 0.1% 1 T2 Mercedes-Benz G-klasse 29 0.1% 1 T2 Kia Sorento 30 0.1% 1 T2 Dodge Nitro
0 100.0% 288 T1 Totaal 1 39.6% 114 T1 Suzuki SX4 2 35.4% 102 T1 Kia Soul 3 17.7% 51 T1 Fiat Sedici 4 4.5% 13 T1 Daihatsu Terios 5 2.8% 8 T1 Suzuki Jimny
0 100.0% 394 P3 Totaal 1 31.5% 124 P3 Ford S-MAX 2 26.4% 104 P3 Renault Espace 3 14.5% 57 P3 Seat Alhambra 4 11.2% 44 P3 Ford Galaxy 5 7.4% 29 P3 Mitsubishi Grandis 6 2.5% 10 P3 Volkswagen Sharan 7 2.3% 9 P3 Chrysler Voyager 8 2.0% 8 P3 Hyundai Trajet 9 1.0% 4 P3 Peugeot 807 10 1.0% 4 P3 Citroen C8 11 0.3% 1 P3 Lancia Phedra
0 100.0% 2018 P2 Totaal 1 15.4% 311 P2 Renault Scenic 2 13.4% 270 P2 Citroen C4 Picasso 3 12.5% 253 P2 Opel Zafira 4 11.4% 231 P2 Seat Altea 5 8.6% 173 P2 Toyota Corolla Verso 6 8.5% 172 P2 Volkswagen Touran 7 7.0% 142 P2 Ford C-MAX 8 5.2% 105 P2 Mercedes-Benz B-klasse 9 4.6% 93 P2 Kia Carens 10 4.0% 80 P2 Mazda 5 11 3.5% 70 P2 Volkswagen Golf Plus 12 2.2% 45 P2 Citroen Xsara Picasso 13 1.7% 35 P2 Dodge Journey 14 1.0% 20 P2 Peugeot 3008 15 0.3% 6 P2 Chevrolet Tacuma 16 0.2% 4 P2 Honda FR-V 17 0.1% 3 P2 Seat Toledo 18 0.1% 3 P2 Chrysler PT Cruiser 19 0.1% 2 P2 Ford Focus C-MAX
0 100.0% 870 P1 Totaal 1 29.5% 257 P1 Opel Meriva 2 15.4% 134 P1 Citroen C3 Picasso 3 14.9% 130 P1 Ford Fusion 4 10.7% 93 P1 Mercedes-Benz A-klasse 5 9.7% 84 P1 Renault Modus 6 8.3% 72 P1 Nissan Note 7 6.6% 57 P1 Hyundai Matrix 8 2.3% 20 P1 Lancia Musa 9 1.5% 13 P1 Skoda Roomster 10 1.1% 10 P1 Peugeot 1007
0 100.0% 340 L Totaal 1 19.7% 67 L Renault Kangoo 2 18.5% 63 L Peugeot Partner 3 17.9% 61 L Volkswagen Caddy 4 17.1% 58 L Citroen Berlingo 5 13.2% 45 L Fiat Doblo 6 9.1% 31 L Fiat Fiorino 7 2.4% 8 L Fiat Qubo 8 2.1% 7 L Opel Combo
0 100.0% 187 K Totaal 1 75.9% 142 K Toyota Iq 2 24.1% 45 K Smart Fortwo
0 100.0% 24 H Totaal 1 62.5% 15 H Porsche 911 2 8.3% 2 H Ferrari 599 3 8.3% 2 H Aston Martin DB9 4 4.2% 1 H Mercedes-Benz SL 5 4.2% 1 H Maserati Granturismo 6 4.2% 1 H Lotus Elise 7 4.2% 1 H Bentley Brooklands 8 4.2% 1 H Aston Martin V8 Vantage
0 100.0% 45 G Totaal 1 33.3% 15 G Audi TT 2 22.2% 10 G Porsche Boxster 3 13.3% 6 G Mercedes-Benz SLK 4 13.3% 6 G Mazda MX-5 5 6.7% 3 G Opel GT 6 4.4% 2 G Honda S2000 7 2.2% 1 G Porsche Cayman 8 2.2% 1 G Daihatsu Copen 9 2.2% 1 G BMW Z4
0 100.0% 55 F Totaal 1 52.7% 29 F BMW 7-serie 2 18.2% 10 F Audi A8 3 16.4% 9 F Mercedes-Benz S-klasse 4 7.3% 4 F Volkswagen Phaeton 5 1.8% 1 F Maserati Quattroporte 6 1.8% 1 F Lexus LS 7 1.8% 1 F Jaguar XJ
0 100.0% 1028 E Totaal 1 33.6% 345 E Audi A6 2 27.2% 280 E Volvo V70 3 18.1% 186 E BMW 5-serie 4 12.0% 123 E Mercedes-Benz E-klasse 5 5.4% 56 E Volvo S80 6 1.4% 14 E Jaguar XF 7 0.4% 4 E Saab 9-5 8 0.4% 4 E Mercedes-Benz CLS 9 0.4% 4 E Lexus GS 10 0.4% 4 E Citroen C6 11 0.3% 3 E Chrysler 300C 12 0.2% 2 E Peugeot 607 13 0.1% 1 E Renault Vel Satis 14 0.1% 1 E Hyundai Grandeur 15 0.1% 1 E BMW 6-serie
0 100.0% 4746 D Totaal 1 17.2% 817 D Volkswagen Passat 2 10.4% 494 D Ford Mondeo 3 8.7% 415 D Audi A4 4 8.7% 412 D Toyota Avensis 5 8.0% 378 D Opel Insignia 6 6.6% 315 D BMW 3-serie 7 6.3% 297 D Citroen C5 8 6.1% 291 D Skoda Superb 9 5.2% 249 D Volvo V50 10 3.8% 180 D Mercedes-Benz C-klasse 11 3.1% 149 D Renault Laguna 12 2.8% 135 D Mazda 6 13 2.1% 102 D Audi A5 14 2.0% 93 D Volvo S60 15 1.5% 71 D Alfa Romeo 159 16 1.3% 64 D Opel Vectra 17 0.9% 45 D Volvo S40 18 0.9% 45 D Peugeot 407 19 0.8% 39 D Honda Accord 20 0.8% 38 D Saab 9-3 21 0.5% 24 D Fiat Croma 22 0.3% 15 D Volvo C70 23 0.3% 14 D Mercedes-Benz CLK 24 0.3% 14 D Lexus IS 25 0.3% 13 D Chevrolet Epica 26 0.2% 11 D Subaru Legacy 27 0.1% 5 D Jaguar X-type 28 0.1% 4 D Seat Exeo 29 0.1% 4 D Chrysler Sebring 30 0.1% 3 D Mercedes-Benz CLC 31 0.0% 2 D Nissan Primera 32 0.0% 2 D Kia Magentis 33 0.0% 2 D Hyundai Sonata 34 0.0% 2 D Alfa Romeo Brera 35 0.0% 1 D Dodge Avenger 36 0.0% 1 D Cadillac BLS
0 100.0% 7951 C Totaal 1 16.9% 1346 C Volkswagen Golf 2 11.9% 948 C Ford Focus 3 9.2% 729 C Toyota Prius 4 9.1% 721 C Honda Civic 5 7.4% 590 C Peugeot 308 6 5.9% 466 C Audi A3 7 4.4% 351 C Opel Astra 8 4.3% 343 C Renault Megane 9 3.9% 308 C BMW 1-serie 10 3.7% 296 C Skoda Octavia 11 3.1% 244 C Fiat Bravo 12 3.0% 239 C Kia Ceed 13 2.8% 226 C Seat Leon 14 2.5% 195 C Hyundai i30 15 2.4% 193 C Toyota Auris 16 2.1% 168 C Volvo C30 17 1.3% 105 C Mazda 3 18 1.2% 96 C Volkswagen Scirocco 19 0.9% 74 C Volkswagen Jetta 20 0.9% 68 C Citroen C4 21 0.8% 61 C Honda Insight 22 0.7% 57 C Lancia Delta 23 0.5% 36 C Mitsubishi Lancer 24 0.2% 19 C Toyota Corolla 25 0.2% 13 C Volkswagen Eos 26 0.2% 12 C Dodge Caliber 27 0.2% 12 C Alfa Romeo 147 28 0.1% 10 C Chevrolet Nubira 29 0.1% 8 C Alfa Romeo GT 30 0.1% 6 C Peugeot 307 31 0.1% 4 C Volkswagen New Beetle 32 0.0% 3 C Subaru Impreza 33 0.0% 3 C Chevrolet Lacetti 34 0.0% 1 C Kia Cerato
0 100.0% 7561 B Totaal 1 10.3% 782 B Renault Clio 2 10.2% 771 B Ford Fiesta 3 8.4% 633 B Hyundai i20 4 8.2% 620 B Peugeot 207 5 7.4% 562 B Opel Corsa 6 6.7% 504 B Toyota Yaris 7 6.1% 458 B Fiat Punto 8 5.6% 425 B Volkswagen Polo 9 4.7% 353 B Suzuki Swift 10 4.4% 334 B Seat Ibiza 11 3.8% 285 B Mitsubishi Colt 12 3.5% 263 B Daihatsu Sirion 13 2.4% 179 B Dacia Logan 14 2.4% 179 B Chevrolet Aveo 15 2.1% 160 B Mini Mini 16 1.9% 144 B Honda Jazz 17 1.8% 136 B Skoda Fabia 18 1.8% 136 B Peugeot 206 19 1.8% 136 B Citroen C3 20 1.5% 110 B Alfa Romeo Mito 21 1.1% 86 B Mazda 2 22 1.0% 77 B Kia Rio 23 0.8% 57 B Nissan Micra 24 0.7% 56 B Dacia Sandero 25 0.3% 25 B Citroen C2 26 0.3% 22 B Hyundai Getz 27 0.2% 18 B Subaru Justy 28 0.2% 17 B Hyundai Accent 29 0.2% 13 B Lancia Ypsilon 30 0.2% 12 B Seat Cordoba 31 0.1% 4 B Opel Tigra 32 0.0% 3 B Daihatsu Materia 33 0.0% 1 B Lada 111
0 100.0% 6814 A Totaal 1 17.4% 1184 A Toyota Aygo 2 13.7% 931 A Peugeot 107 3 11.1% 757 A Ford Ka 4 10.4% 712 A Citroen C1 5 9.0% 612 A Hyundai i10 6 8.2% 561 A Fiat 500 7 7.8% 529 A Fiat Panda 8 6.2% 421 A Daihatsu Cuore 9 4.9% 337 A Opel Agila 10 3.7% 253 A Renault Twingo 11 2.6% 174 A Kia Picanto 12 2.4% 163 A Suzuki Splash 13 1.3% 89 A Volkswagen Fox 14 1.1% 75 A Chevrolet Matiz 15 0.2% 12 A Suzuki Alto 16 0.0% 3 A Daihatsu Trevis 17 0.0% 1 A Hyundai Atos
Quote
Total Loss
@Thema Zoals al vaker uitgelegd is de Insignia er pas net, zowel de Sports Tourer als de 1.6T motor ( die beiden verreweg het meest verkocht zullen worden ) zijn vanaf nu pas te leveren, bovendien krijgt met name Duitsland voorrang in de leveringen op dit moment, de realistische verkoopcijfers van de Insignia zullen pas de komende paar maanden duidelijk worden als het echt op gang begeint te komen. De productiecapaciteit van de Insignia is vanwege de veel hogere vraag dan verwacht al naar boven bijgeschoefd.

Al zouden de verkopen met de komst van de St en de 1.6 T motor verdubbelen, dan zit de Insignia wat betreft verkoopaantallen nog onder de Passat. Het is allemaal afwachten.
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2009 12:12 door Mach1.
@Mach 1

Het gaat niet om de verkopen maar om de op kenteken gezette en geleverde auto's, geloof me die 99e plek van nu is niet reeel als je kijkt naar waar de Insignia de komende maanden komt te staan. Die verkopen zijn allang en breed binnen, nu moeten ze alleen nog uitgeleverd worden.
Mijn god; hoe gebrainwashed kan je zijn als je de statistieken zelfs al in twijfel gaat trekken.......
Quote
Total Loss
@Mach 1

Het gaat niet om de verkopen maar om de op kenteken gezette en geleverde auto's, geloof me die 99e plek van nu is niet reeel als je kijkt naar waar de Insignia de komende maanden komt te staan. Die verkopen zijn allang en breed binnen, nu moeten ze alleen nog uitgeleverd worden.

Die plek is heel erg reeel, het zijn namelijk de cijfers van maart (volgens mij staat ie niet op 99 trouwens). Natuurlijk komt ie hoger in de lijst te staan, maar daar is nog niets zinnigs over te zeggen. Ik baseer me op de verkoopcijfers, iets anders is niet inzichtelijk.
Quote
Thema
Mijn god; hoe gebrainwashed kan je zijn als je de statistieken zelfs al in twijfel gaat trekken.......

Mijn God hoe dom kan je zijn als je niet eens een paar zinnen goed kan lezen en in je op kan nemen om dan vervolgens nog onterecht begint te mekkeren omdat je er zelf geen bal van snapt. eye rolling smiley

@Mach Het is zowat de eerste maand dat de Insignia geleverd kan worden, hoef toch hopenlijk niet nog een keer uit te leggen dat er gewoon nog niet genoeg Insignia's gefabriceerd zijn om te kunnen leveren ? Oftewel, wat er nog niet is kan je ook niet leveren.
Wat er niet is en niet geleverd wordt is dan ook totaal niet relevant in dit topic. Dat zie je in de volgende maanden wel...............
Mijn reactie was een logisch gevolg op de onlogische opmerking van jezelf.

Quote

Al zouden de verkopen met de komst van de St en de 1.6 T motor verdubbelen, dan zit de Insignia wat betreft verkoopaantallen nog onder de Passat.

Aangezien de opmerking dus gebaseerd is op verkoopcijfers in zowat de eerste verkoopmaand van een auto ( Maart dus ) ook een totaal irrelevante opmerking van jezelf aangezien het geregistreerde aantal Insignia'a in Maart nog niet het juiste beeld geeft van wat reeel gaat zijn de komende maanden.

Nogmaals, ik geef alleen mijn persoonlijke mening en visie op een reactie van jou, niks meer en niks minder.

Het is niet zo moeilijk hoor, dit is een forum waar je kan discussieren.
Lekker bakkeleien over een Opeltje....
Eindelijk boekt de Superb eens een resultaat, verkoopt bijna net zo goed als de gerenommeerde en ook nieuwe C5 en 2x zo goed als de Laguna.

Verder is het opvallend dat de 308 heel wat minder succesvol is dan zijn voorganger, die NL´s favoriet is geweest.
Quote
Mach1
volgens mij staat ie niet op 99 trouwens

Inderdaad, de Opel Insignia staat op 27. De Opel Insight staat op 99 en de Honda Insight op 113. Ik ben dus benieuwd hoe dit in elkaar steekt nut smiley
De Mondeo is wel erg teruggevallen, ongetwijfeld door de weinig tijdloze vormgeving. Ik ben nu al totaal op de auto uitgekeken en vind het drukke front ronduit lelijk. Aan de kwaliteiten ligt het niet, want de Mondeo wordt gezien als de referentie in zijn segment. Ook de Renault Laguna, Mazda6, Honda Accord, Hyundai Sonata en Cadillac BLS zouden op basis van hun kwaliteiten beter moeten kunnen scoren.
Vind dat de Mazda 6 en Renault Laguna het echt slecht doen voor zulke recente modellen! Van de 6 had ik zeker verwacht dat ie veel beter zou verkopen, maar helaas. Als je de A5 (eigenlijk coupevariant van de A4) bij de A4 optelt staat Audi gewoon tweede achter VW met de Passat.


Verkoopcijfers: -29% in april

Ook in april was het weer treurig gesteld met de verkoopcijfers, 29% minder dan april vorig jaar. Over de eerste 4 maanden gerekend staat de automarkt 25,5% in de min.
Het was opnieuw weer een maand voor Volkswagen, de Golf en Passat bezetten respectievelijk de eerste en tweede plaats. Ford en Toyota volgen op korte afstand. Opel had met een marktaandeel van 8,17% een opvallend goede maand achter de rug. Niet één model haalde de top 10, maar alles bij elkaar opgeteld resusteerde toch in een 4e plek in het merkenklassement. De nieuwe Insignia behaalde nog een vrij magere 30e plek bij de modellen.
Klapper van deze maand is onmiskenbaar de nieuwe Suzuki Alto. De Japanse mini komt zomaar vanuit het niets op de 6e plaats binnen. Bijna 700 exemplaren werden er al op kenteken gezet.
De destastreuze ontwikkelingen bij Kroymans zijn goed zichtbaar in de verkoopcijfers. Er werden slechts 20 Kia's, 7 Alfa Romeo's en 5 Saab's geregistreerd. Van SsangYong is al het hele jaar niet één auto meer gekentekend.

Voor een volledig overzicht check de verkoopcijferlijst:
verkoopcijfers april 2009
De Megane is niet echt een succes te noemen, is toch al een tijdje leverbaar. De Laguna zakt steeds verder weg. De verkopen van de Insignia vallen me erg tegen, de veel oudere Passat blijft het erg goed doen. De Insignia verkoopt zelfs minder dan vorige maand. De Alto slaat aan met een mooie plek op nummer 6.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2009 14:36 door Mach1.
Quote

De verkopen van de Insignia vallen me erg tegen, de veel oudere Passat blijft het erg goed doen. De Insignia verkoopt zelfs minder dan vorige maand.

De Insignia verkoopt als een tierelier. Nu moeten ze alleen nog even gebouwd en geleverd worden.
Quote
Total Loss
Quote

De verkopen van de Insignia vallen me erg tegen, de veel oudere Passat blijft het erg goed doen. De Insignia verkoopt zelfs minder dan vorige maand.

De Insignia verkoopt als een tierelier. Nu moeten ze alleen nog even gebouwd en geleverd worden.

Duitsland heeft in April meer dan 1000 extra Insignia's afgeleverd aan klanten. Ook UK had bijna 1000 extra Insignia's in April. Deze auto's moeten ergens vandaan komen en helaas is dat ten koste gegaan van leveringen aan landen als Nederland en in mindere mate Belgie (dealer hadden grotere voorraad).
De laatste dagen zijn er - volgens mijn bronnen - veel meer Insignia's naar Nederland en Belgie gekomen die dus binnenkort geleverd kunnen worden.

Nederland (en andere landen) zijn dupe van succes in met name Duitsland en aangezien op verkopen in Duitsland meer verdiend wordt dan in Nederland (leve de BPM) zal extra produktie eerst aangewend worden om de duitse markt te voldoen.
Dat snap ik ook wel....

Alleen gezien het aantal Insignia's dat ik al tegen ben gekomen vallen de cijfers me tegen.
Zo vaak zie ik ze nog niet, de ST ben ik helemaal nog niet tegengekomen.
In heel NL zijn nog maar 250 ST uitgeleverd dus logisch dat je deze amper ziet. Op elke 7 Insignia is er nu nog maar 1 een ST, maar verwachting is dat dit - nu ST produktie op gang komt - straks 1 van elke 2 Insignia's gaat worden
Ik lees er niets over (wellicht hoort het ook in Deawoo's "buitenlandse verkoop" topic) maar in Duitsland gebeuren door die sloopregeling bizzare dingen:

Daar knalt een "stokoude" Fiat Panda naar de no 4 plek in de verkoopstatistieken met 12.000 (TWAALFDUIZEND) verkochte exemplaren in de maand Maart! Skoda doet het nog beter met een Fabia op no 3! Ook de Clio, 207 en de Aygo knalden omhoog in Feb en Maart.

Zie net dat in April in Frankrijk dat alle VAG merken meer dan 10% hogere verkopen boekten. VW heeft duidelijk het minst last van de crisis, in Nederland al helemaal niet!!

Iedereen zoekt blijkbaar 'een stukje' (valse?) zekerheid bij VW/VAG
Waar is INFINITY??
Er zijn maar 2 auto's onder 'overige merken' gerubriceerd - dan moeten dat 2 Infinity's zijn, en die rijden toevallig hier in het Gooi ;-))big smile smiley
Hier heb ik er namelijk al (minstens) 2 gezien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2009 19:05 door feyokoopmans.
De Renault Twingo deed het in 2008 nog goed. Verbazend genoeg vind ik, want het is een lelijk design, op de RS na.
Maar dit jaar is de verkoop gehalveerd terwijl al zijn concurrenten verdubbeld zijn. Ook in Fr en Duitsland doet de Twingo het qua verkopen prima.
Zelfs beter dan het veelgeprezen vorige model Twingo het ooit heeft gedaan.
Renault is duidelijk 'createur van onaansprekend design'. Helaas.
Hier is het merkenlijstje weer met de percentages waarmee de verkopen in april 2009 zijn gestegen dan wel gedaald ten opzichte van april 2008 (met alleen de 'volumemerken' en geen exclusieve sportwagenmerken waarvan de verkopen per maand sterk fluctueren).
Er is overduidelijk te zien dat de Kia-importeur deze maand failliet is gegaan, net als de importeurs van Alfa Romeo (Maserati verkocht zelfs beter...), Saab en Jaguar (eentje). Deze voormalige Kroymans-merken verkochten vrijwel niets en daalden dan ook met 97-99%.

Lancia + 126,5%
Honda + 29,0%
Mitsubishi + 15,4%
Audi + 13,7%
Suzuki + 2,0%
Volkswagen - 3,7%
Hyundai - 5,3%
Land Rover - 11,1%
Volvo - 19,5%
Dacia - 20,0%
Nissan - 20,6%
Chevrolet - 20,9%
Ford - 24,2%
Fiat - 28,8%
Totale verkopen personenauto's - 29,1%
Toyota - 30,2%
Citroën - 31,8%
Skoda - 33,0%
Opel - 33,6%
Peugeot - 33,9%
BMW - 34,9%
Seat - 38,6%
Mercedes-Benz - 41,5%
Mini - 45,7%
Porsche - 50%
Renault - 50,1%
Subaru - 51,3%
Mazda - 51,4%
smart - 56,0%
Daihatsu - 60,1%
Dodge - 60,7%
Jeep - 61,3%
Lexus - 66,7%
Chrysler - 77,9%
Cadillac - 83,3%
Alfa Romeo - 97,2%
Saab - 97,5%
Kia - 98,1%
Jaguar - 98,7%
Lada - 100%
Rover - 100%
SsangYong - 100%




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2009 22:09 door Daewoo-Chevrolet.
Tja, VW en Audi zijn sterk in de lease-markt. Autolease-Holland is toch van VW? Mensen die zelf een auto moeten betalen houden de hand op de knip. Anders is de goede verkoop van de Passat ten opzichte van de superieure Mondeo en Insignia moeilijk te verklaren.
Het aantal Insignia's dat verkocht is valt ook mij tegen. GPS_wegkwijt zal wel weer een punt hebben met de leveringsproblemen, maar dit zijn er wel heel erg weinig. Het is immers ook Opel's hoop in bange dagen, dus wellicht wordt de auto ook wel wat gehyped....
Ik snap de Opel Insight nog steeds niet.

De DTS heb ik maar in F gezet en de Odyssey is een P3.


0 100.0% 146 V Totaal 1 37.0% 54 V Mercedes-Benz Sprinter 2 14.4% 21 V Ford Transit 3 13.7% 20 V Volkswagen California 4 8.9% 13 V Volkswagen Transporter 5 6.8% 10 V Mercedes-Benz Vito 6 5.5% 8 V Citroen Jumper 7 3.4% 5 V Volkswagen Crafter 8 2.7% 4 V Renault Trafic 9 2.1% 3 V Opel Vivaro 10 1.4% 2 V Mercedes-Benz Viano 11 1.4% 2 V Citroen Jumpy 12 0.7% 1 V Peugeot Expert 13 0.7% 1 V Peugeot Boxer 14 0.7% 1 V Fiat Scudo 15 0.7% 1 V Fiat Ducato
0 100.0% 191 T3 Totaal 1 23.0% 44 T3 BMW X5 2 14.1% 27 T3 BMW X6 3 13.1% 25 T3 Mercedes-Benz M-klasse 4 11.5% 22 T3 Volvo XC90 5 7.3% 14 T3 Mazda Cx-9 6 6.3% 12 T3 Land Rover Range Rover 7 4.7% 9 T3 Lexus RX 8 3.7% 7 T3 Volkswagen Touareg 9 3.1% 6 T3 Audi Q7 10 2.6% 5 T3 Porsche Cayenne 11 2.1% 4 T3 Mercedes-Benz GL 12 2.1% 4 T3 Mazda CX-7 13 2.1% 4 T3 Land Rover Discovery 14 1.6% 3 T3 Jeep Grand Cherokee 15 1.0% 2 T3 Toyota Land Cruiser 16 1.0% 2 T3 Mercedes-Benz R-klasse 17 0.5% 1 T3 Nissan Murano
0 100.0% 1013 T2 Totaal 1 15.3% 155 T2 Volkswagen Tiguan 2 13.8% 140 T2 Audi Q5 3 10.7% 108 T2 Volvo XC60 4 7.5% 76 T2 Mitsubishi Outlander 5 6.6% 67 T2 Suzuki Grand Vitara 6 6.5% 66 T2 Hyundai Tucson 7 6.0% 61 T2 Toyota RAV4 8 3.4% 34 T2 Hyundai Santa Fe 9 2.9% 29 T2 Opel Antara 10 2.7% 27 T2 Renault Koleos 11 2.7% 27 T2 Honda CR-V 12 2.7% 27 T2 Chevrolet Captiva 13 2.5% 25 T2 Ford Kuga 14 2.4% 24 T2 Subaru Forester 15 2.4% 24 T2 BMW X3 16 2.2% 22 T2 Land Rover Freelander 17 2.0% 20 T2 Mercedes-Benz GLK 18 1.8% 18 T2 Peugeot 4007 19 1.8% 18 T2 Nissan X-Trail 20 1.8% 18 T2 Jeep Patriot 21 1.4% 14 T2 Citroen C-crosser 22 0.5% 5 T2 Jeep Compass 23 0.3% 3 T2 Kia Sportage 24 0.3% 3 T2 Jeep Cherokee 25 0.2% 2 T2 Land Rover Defender
0 100.0% 306 T1 Totaal 1 41.2% 126 T1 Suzuki SX4 2 33.7% 103 T1 Toyota Urban Cruiser 3 14.7% 45 T1 Fiat Sedici 4 7.5% 23 T1 Daihatsu Terios 5 1.6% 5 T1 Suzuki Jimny 6 1.3% 4 T1 Kia Soul
0 100.0% 406 P3 Totaal 1 35.7% 145 P3 Ford S-MAX 2 20.2% 82 P3 Ford Galaxy 3 18.2% 74 P3 Renault Espace 4 8.6% 35 P3 Mitsubishi Grandis 5 7.6% 31 P3 Seat Alhambra 6 2.7% 11 P3 Volkswagen Sharan 7 2.5% 10 P3 Peugeot 807 8 1.7% 7 P3 Chrysler Voyager 9 1.2% 5 P3 Hyundai Trajet 10 1.0% 4 P3 Citroen C8 11 0.2% 1 P3 Lancia Phedra 12 0.2% 1 P3 Honda Odyssey
0 100.0% 1882 P2 Totaal 1 13.9% 262 P2 Citroen C4 Picasso 2 12.3% 232 P2 Ford C-MAX 3 12.0% 225 P2 Opel Zafira 4 10.6% 199 P2 Toyota Corolla Verso 5 10.2% 192 P2 Volkswagen Touran 6 10.2% 192 P2 Renault Scenic 7 8.0% 151 P2 Seat Altea 8 6.9% 129 P2 Volkswagen Golf Plus 9 5.0% 95 P2 Peugeot 3008 10 4.5% 84 P2 Mercedes-Benz B-klasse 11 1.9% 35 P2 Mazda 5 12 1.9% 35 P2 Citroen Xsara Picasso 13 1.7% 32 P2 Dodge Journey 14 0.4% 7 P2 Honda FR-V 15 0.2% 4 P2 Kia Carens 16 0.2% 3 P2 Ford Focus C-MAX 17 0.2% 3 P2 Chevrolet Tacuma 18 0.1% 2 P2 Chrysler PT Cruiser
0 100.0% 736 P1 Totaal 1 24.6% 181 P1 Opel Meriva 2 17.5% 129 P1 Ford Fusion 3 13.6% 100 P1 Mercedes-Benz A-klasse 4 12.6% 93 P1 Renault Modus 5 11.8% 87 P1 Citroen C3 Picasso 6 8.8% 65 P1 Nissan Note 7 6.2% 46 P1 Hyundai Matrix 8 2.0% 15 P1 Skoda Roomster 9 1.5% 11 P1 Lancia Musa 10 1.2% 9 P1 Peugeot 1007
0 100.0% 321 L Totaal 1 28.3% 91 L Citroen Berlingo 2 20.9% 67 L Renault Kangoo 3 14.6% 47 L Volkswagen Caddy 4 14.3% 46 L Peugeot Partner 5 10.0% 32 L Fiat Doblo 6 8.1% 26 L Fiat Fiorino 7 3.7% 12 L Opel Combo
0 100.0% 177 K Totaal 1 77.4% 137 K Toyota Iq 2 22.6% 40 K Smart Fortwo
0 100.0% 24 H Totaal 1 37.5% 9 H Porsche 911 2 20.8% 5 H Maserati Granturismo 3 16.7% 4 H Lotus Elise 4 8.3% 2 H Mercedes-Benz SL 5 4.2% 1 H Lexus SC 6 4.2% 1 H Ferrari California 7 4.2% 1 H Ferrari 430 8 4.2% 1 H Bentley Continental GTC
0 100.0% 52 G Totaal 1 30.8% 16 G Audi TT 2 21.2% 11 G Mazda MX-5 3 17.3% 9 G Opel GT 4 11.5% 6 G Porsche Boxster 5 9.6% 5 G Mercedes-Benz SLK 6 5.8% 3 G Hyundai Coupe 7 1.9% 1 G Honda S2000 8 1.9% 1 G BMW Z4
0 100.0% 48 F Totaal 1 62.5% 30 F BMW 7-serie 2 16.7% 8 F Mercedes-Benz S-klasse 3 6.2% 3 F Maserati Quattroporte 4 4.2% 2 F Volkswagen Phaeton 5 4.2% 2 F Lexus LS 6 2.1% 1 F Jaguar XJ 7 2.1% 1 F Cadillac DTS 8 2.1% 1 F Audi A8
0 100.0% 1016 E Totaal 1 32.2% 327 E Volvo V70 2 31.6% 321 E Audi A6 3 14.7% 149 E BMW 5-serie 4 13.9% 141 E Mercedes-Benz E-klasse 5 4.8% 49 E Volvo S80 6 1.0% 10 E Lexus GS 7 0.5% 5 E Citroen C6 8 0.4% 4 E Chrysler 300C 9 0.2% 2 E Saab 9-5 10 0.2% 2 E Renault Vel Satis 11 0.2% 2 E Mercedes-Benz CLS 12 0.1% 1 E Toyota Camry 13 0.1% 1 E Peugeot 607 14 0.1% 1 E Hyundai Grandeur 15 0.1% 1 E BMW 6-serie
0 100.0% 4551 D Totaal 1 21.4% 976 D Volkswagen Passat 2 9.8% 448 D Toyota Avensis 3 9.8% 448 D Ford Mondeo 4 9.4% 426 D Audi A4 5 8.1% 369 D BMW 3-serie 6 7.4% 338 D Opel Insignia 7 6.3% 287 D Citroen C5 8 3.7% 168 D Skoda Superb 9 3.6% 165 D Volvo V50 10 3.2% 144 D Mercedes-Benz C-klasse 11 2.6% 120 D Mazda 6 12 2.4% 108 D Renault Laguna 13 2.2% 101 D Audi A5 14 1.9% 86 D Peugeot 407 15 1.7% 79 D Seat Exeo 16 1.3% 60 D Volvo S60 17 1.3% 57 D Opel Vectra 18 1.0% 46 D Volvo S40 19 0.7% 30 D Volvo C70 20 0.4% 18 D Honda Accord 21 0.3% 13 D Subaru Legacy 22 0.2% 10 D Chrysler Sebring 23 0.2% 9 D Hyundai Sonata 24 0.2% 8 D Mercedes-Benz CLK 25 0.2% 8 D Fiat Croma 26 0.2% 8 D Chevrolet Epica 27 0.2% 7 D Lexus IS 28 0.1% 6 D Mercedes-Benz CLC 29 0.1% 4 D Alfa Romeo 159 30 0.1% 3 D Saab 9-3 31 0.0% 1 D Dodge Avenger
0 100.0% 6990 C Totaal 1 14.8% 1037 C Volkswagen Golf 2 13.2% 924 C Honda Civic 3 8.1% 566 C Ford Focus 4 8.1% 564 C Opel Astra 5 8.1% 564 C Nissan Qashqai 6 6.7% 471 C Peugeot 308 7 5.6% 388 C Toyota Prius 8 5.1% 359 C Audi A3 9 5.1% 356 C Skoda Octavia 10 4.9% 342 C Renault Megane 11 3.4% 240 C BMW 1-serie 12 2.6% 184 C Toyota Auris 13 2.0% 143 C Volvo C30 14 1.9% 136 C Seat Leon 15 1.7% 116 C Hyundai i30 16 1.4% 101 C Fiat Bravo 17 1.3% 93 C Honda Insight 18 0.8% 59 C Citroen C4 19 0.8% 57 C Volkswagen Scirocco 20 0.7% 49 C Volkswagen Jetta 21 0.7% 49 C Lancia Delta 22 0.6% 43 C Mazda 3 23 0.6% 40 C Mitsubishi Lancer 24 0.5% 35 C Volkswagen Eos 25 0.4% 29 C Toyota Corolla 26 0.2% 15 C Dodge Caliber 27 0.1% 8 C Subaru Impreza 28 0.1% 6 C Peugeot 307 29 0.1% 6 C Kia Ceed 30 0.1% 5 C Volkswagen New Beetle 31 0.1% 4 C Chevrolet Nubira 32 0.0% 1 C Chevrolet Lacetti
0 100.0% 6494 B Totaal 1 11.5% 747 B Renault Clio 2 10.6% 690 B Ford Fiesta 3 9.5% 620 B Peugeot 207 4 8.0% 522 B Opel Corsa 5 7.8% 509 B Toyota Yaris 6 7.1% 458 B Hyundai i20 7 5.3% 346 B Suzuki Swift 8 4.6% 297 B Seat Ibiza 9 4.4% 283 B Volkswagen Polo 10 4.0% 261 B Mitsubishi Colt 11 3.5% 225 B Peugeot 206 12 3.1% 202 B Mini Mini 13 2.8% 183 B Chevrolet Aveo 14 2.8% 181 B Skoda Fabia 15 2.6% 166 B Dacia Logan 16 2.3% 149 B Fiat Punto 17 1.7% 112 B Daihatsu Sirion 18 1.6% 106 B Dacia Sandero 19 1.5% 100 B Citroen C3 20 1.5% 99 B Honda Jazz 21 0.9% 58 B Mazda 2 22 0.7% 47 B Nissan Micra 23 0.5% 30 B Subaru Justy 24 0.3% 20 B Hyundai Getz 25 0.3% 18 B Seat Cordoba 26 0.2% 16 B Lancia Ypsilon 27 0.2% 15 B Hyundai Accent 28 0.2% 14 B Citroen C2 29 0.1% 9 B Daihatsu Materia 30 0.1% 7 B Opel Tigra 31 0.0% 3 B Alfa Romeo Mito 32 0.0% 1 B Kia Rio
0 100.0% 5080 A Totaal 1 13.3% 675 A Suzuki Alto 2 13.1% 668 A Toyota Aygo 3 12.4% 628 A Peugeot 107 4 10.7% 546 A Fiat 500 5 10.2% 516 A Citroen C1 6 8.5% 430 A Ford Ka 7 8.4% 427 A Hyundai i10 8 6.3% 319 A Opel Agila 9 5.6% 287 A Fiat Panda 10 3.0% 153 A Chevrolet Matiz 11 2.5% 127 A Suzuki Splash 12 2.5% 126 A Renault Twingo 13 2.1% 108 A Daihatsu Cuore 14 1.2% 61 A Volkswagen Fox 15 0.1% 7 A Daihatsu Trevis 16 0.0% 2 A Kia Picanto

Edit: urban cruiser naar T1, Qashqai naar C.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-05-2009 07:42 door Geelhoed.
Quote
jalberda
Tja, VW en Audi zijn sterk in de lease-markt. Autolease-Holland is toch van VW? Mensen die zelf een auto moeten betalen houden de hand op de knip. Anders is de goede verkoop van de Passat ten opzichte van de superieure Mondeo en Insignia moeilijk te verklaren.
Het aantal Insignia's dat verkocht is valt ook mij tegen. GPS_wegkwijt zal wel weer een punt hebben met de leveringsproblemen, maar dit zijn er wel heel erg weinig. Het is immers ook Opel's hoop in bange dagen, dus wellicht wordt de auto ook wel wat gehyped....

Als Opel zich in ' veiligheid' moet gaan brengen door de Insignia alleen dan is het droevig gesteld. D-segment is nu eenmaal niet zo groot dat je met een goed scorende Insignia kunt overleven. Insignia brengt duidelijk hogere marges voor Opel en dealers, maar het 'bread and butter' moet toch echt van de volume komen (Corsa en Astra). Als Insignia 15-20% van totale verkopen voor zijn rekening gaat nemen heeft Insignia het extreem goed gedaan !
Waar komt die opleving van de Clio vandaan?
Apart zijn ook de verschillen tussen België en Nederland. In België werden er in april maar liefst 61% auto's meer verkocht dan in Nederland en dat terwijl Nederland 54% meer inwoners heeft. In België moet van de volumemerken vooral Volkswagen een veer laten, terwijl de top drie wordt gevormd door de drie Franse merken.
In Nederland is het opvallend dat BMW en alweer Mercedes-Benz sterk dalen, terwijl Audi van januari t/m april zijn verkoopcijfers nog wat wist op te voeren. De BMW 7-serie doet het dan weer wel goed, die weet de eeuwige marktleider Mercedes S-klasse duidelijk van de troon te stoten. Bij de SUV's vind ik het opmerkelijk dat de Peugeot 4007 het duidelijk beter doet (januari-april 2009 t.o.v. dezelfde periode in 2008) dan de Citroën C-Crosser, terwijl die eerste mijns inziens zo mogelijk nog veel mislukter is. De Mazda CX-9 deed het helemaal niet slecht, maar met die relatief extreem lage prijs van net geen 50.000 euro verdient 'ie eigenlijk nog wel beter.
Ook vreemd dat fabrikanten van zuinige modellen als Daihatsu (ondanks de prijsverhogingen), Mini en smart het zo beroerd doen. Mazda blijft verder slecht scoren, het blijft toch wel één van de meest ondergewaardeerde merken van Nederland. Verder ben ik benieuwd of de Honda Insight nog aan gaat slaan, want tot op heden valt het nog tegen, zeker vergeleken met de Civic Hybrid.

@ Geelhoed: de Toyota Urban Cruiser hoort mijns inziens een segment lager thuis, het is namelijk een concurrent van de Kia Soul, Suzuki SX4 en Fiat Sedici. Qua maten is 'ie zelfs nog een stuk kleiner.
Grappig, die opleving van de Civic.

Zullen inderdaad vooral Hybrids zijn.

Insignia's zie ik regelmatig. Ook al een aantal maal een ST zien rijden.
BMW 7-serie pas één of twee keer zien rijden.

Verder ben ik benieuwd of de Honda Insight nog aan gaat slaan, want tot op heden valt het nog tegen, zeker vergeleken met de Civic Hybrid.


Als er één schaap over de dam is..
Als er straks een aantal rijden, dan zullen de verkopen wel stijgen. De auto moet eerst "gespot" worden.
De insighn zal wel te klein zijn voor het lease segment.
Quote
kierke
De insighn zal wel te klein zijn voor het lease segment.

Dacht het niet! 14% van 20k is minder dan 14% van 24k.
In de maand mei zijn de autoverkopen gedaald met 32 procent ten opzichte van die maand in 2008. De verkoop van auto’s met A- en B-labels maakt wel een grote stijging door.
In Nederland zijn vorige maand 31.105 auto’s op kenteken gezet. Dat is 32 procent minder in die periode van het vorige jaar toen 45.796 auto’s werden verkocht. In totaal staat de teller na de meimaand op 186.109 nieuwe auto’s; vorig jaar waren dat er nog 251.880 stuks, waarmee de daling op 26 procent komt.
Van januari tot en met april is het aantal auto’s met een A- en B-label goed voor 58 procent van de nieuwverkopen. In 2008 was dat nog 34 procent en in het jaar daarvoor 19 procent. De C- en D-labels zijn dit jaar tot en met april goed voor 33 procent van de verkopen. In 2008 en 2007 was dat 52 en 63 procent.
Toyota was in mei het populairste merk met een verkoop van 3.741 stuks. Ford volgt met 3.015 auto’s gevolgd door VW met 2.649 stuks. Peugeot (2.027 exemplaren) en Citroën met 1.888 auto’s sluiten de topvijf. De bestverkochte modellen waren vorige maand de Toyota Aygo met 1.428 stuks, de Honda Civic met 1.065 stuks en de VW Golf met 1.059 exemplaren. Op nummer vier staat de Ford Fiesta, waarvan 900 stuks werden verkocht en de Citroën C1 sluit de topvijf met 762 exemplaren.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.