en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 09-04-2009 09:06 |
Ik vraag het me ook af, duurt erg lang allemaal! |
Anonieme bezoeker
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 09-04-2009 09:13 |
Insignia is in Maart ook in Nederland al segment leider in 4- en 5-drs uitvoering (ST variant komt pas tot uitdrukking in April/Mei). Insignia doet het dus erg goed. Waarschijnlijk zal men alleen Paasat nog een tijdje voor zich moeten dulden, maar de rest van segment verkoopt duidelijk minder. Maart cijfers Insignia 461 - alleen 4 drs en 5 drs Toalen incl alle SW, Variant, Tourers etc versies Passat 819 Mondeo 490 Audi A4 412 Avensis 413 BMW3 316 Citroen C5 298 MB C 198 Laguna 150 Mazda6 134 P 407 45 |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 09-04-2009 10:01 |
Dit zijn de cijfers van de bovag, maar ik ga mijn scriptje niet aanpassen voor dat formaat, dus er staan nog wat niet geklassificeerde auto's onder:
|
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 09-04-2009 18:08 |
Ze staan er! verkoopcijfers maart 2009 |
Toyota op één in maart dus! Ik schreef op 2 december vorig jaar al in dit topic dat Toyota weleens de beste papieren zou kunnen hebben voor 2009. De nieuwe Avensis verkoopt goed, de Urban Cruiser is in zijn eerste verkoopmaand al populairder dan de Kia Soul, de de Prius is populairder dan ooit en dan moet het nieuwe model nog komen! De Toyota iQ is geen groot succes maar zorgt desondanks voor extra afzet en dankzij facelifts voor de Aygo, Yaris en RAV4 blijven ook die modellen goed verkopen, de Aygo is zelfs nog populairder dan vorig jaar. Alleen de Auris/Corolla en Verso moeten een forse veer laten. Maar Toyota heeft zojuist nieuwe motoren in de Auris en Corolla geïntroduceerd, waardoor de Corolla bijv. een fors goedkopere vanafprijs heeft én een lager bijtellingstarief. En ook de verkoopcijfers van de Verso zullen weer gaan stijgen, want het nieuwe model zal binnenkort wel bij de dealers arriveren. En bovendien komt Toyota ook nog met de Auris Hybrid, al weet ik niet of die al dit jaar bij de dealers zal verschijnen. Al met al ziet het er goed uit voor Toyota. Wel een grote misser trouwens in de statistieken. Kijk maar eens op plaats 99... |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 00:36 |
Beetje vreemd dat je een Hyundai I10 juni 2008 als A type kunt duiden en nu ineens niet in je script.. Die zou zomaar op de 5e plaats kunnen staan.. |
Anonieme bezoeker
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 01:14 |
Kan iemand me eens uitleggen hoe het komt, dat er volgens de "verkoopcijfers" in maart tov. februari 5 !!! maal zoveel Cuores en Sirions verkocht zijn, terwijl het aantal Sorento's van 79 in februari naar 1 in maart viel? |
Anonieme bezoeker
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 08:53 |
De insignia op 99. Dus zo'n verkooptopper is het helemaal niet? Dan kunnen de orderboeken wel vol zitten maar voorlopig lijkt het er niet op. |
Anonieme bezoeker
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 08:54 |
Meer A6 dan Megane...Ook opvallend. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 09:05 |
Mégane doet het niet geweldig nee, er gingen meer dan 1000 Golfjes meer over de toonbank! 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2009 12:13 door Mach1. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 09:47 |
@Thema Zoals al vaker uitgelegd is de Insignia er pas net, zowel de Sports Tourer als de 1.6T motor ( die beiden verreweg het meest verkocht zullen worden ) zijn vanaf nu pas te leveren, bovendien krijgt met name Duitsland voorrang in de leveringen op dit moment, de realistische verkoopcijfers van de Insignia zullen pas de komende paar maanden duidelijk worden als het echt op gang begeint te komen. De productiecapaciteit van de Insignia is vanwege de veel hogere vraag dan verwacht al naar boven bijgeschoefd. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 11:13 |
De nieuwe auto's die ingedeeld moeten worden. Ik denk dat ik het wel aardig gedaan heb. Al weet ik niet zo goed wat een Opel Insight is... 1 Mazda Cx-9 4 Seat Exeo 8 Fiat Qubo 12 Suzuki Alto 20 Peugeot 3008 61 Honda Insight 83 Opel Insight 133 Toyota Urban Cruiser
|
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 11:25 |
Meer Audi's A3 dan Astra's... |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 12:11 |
Al zouden de verkopen met de komst van de St en de 1.6 T motor verdubbelen, dan zit de Insignia wat betreft verkoopaantallen nog onder de Passat. Het is allemaal afwachten. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 12:12 |
- 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2009 12:12 door Mach1. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 12:19 |
@Mach 1 Het gaat niet om de verkopen maar om de op kenteken gezette en geleverde auto's, geloof me die 99e plek van nu is niet reeel als je kijkt naar waar de Insignia de komende maanden komt te staan. Die verkopen zijn allang en breed binnen, nu moeten ze alleen nog uitgeleverd worden. |
Anonieme bezoeker
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 12:21 |
Mijn god; hoe gebrainwashed kan je zijn als je de statistieken zelfs al in twijfel gaat trekken....... |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 12:25 |
Die plek is heel erg reeel, het zijn namelijk de cijfers van maart (volgens mij staat ie niet op 99 trouwens). Natuurlijk komt ie hoger in de lijst te staan, maar daar is nog niets zinnigs over te zeggen. Ik baseer me op de verkoopcijfers, iets anders is niet inzichtelijk. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 13:24 |
Mijn God hoe dom kan je zijn als je niet eens een paar zinnen goed kan lezen en in je op kan nemen om dan vervolgens nog onterecht begint te mekkeren omdat je er zelf geen bal van snapt. ![]() @Mach Het is zowat de eerste maand dat de Insignia geleverd kan worden, hoef toch hopenlijk niet nog een keer uit te leggen dat er gewoon nog niet genoeg Insignia's gefabriceerd zijn om te kunnen leveren ? Oftewel, wat er nog niet is kan je ook niet leveren. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 13:42 |
Wat er niet is en niet geleverd wordt is dan ook totaal niet relevant in dit topic. Dat zie je in de volgende maanden wel............... |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 13:49 |
Mijn reactie was een logisch gevolg op de onlogische opmerking van jezelf.
Aangezien de opmerking dus gebaseerd is op verkoopcijfers in zowat de eerste verkoopmaand van een auto ( Maart dus ) ook een totaal irrelevante opmerking van jezelf aangezien het geregistreerde aantal Insignia'a in Maart nog niet het juiste beeld geeft van wat reeel gaat zijn de komende maanden. Nogmaals, ik geef alleen mijn persoonlijke mening en visie op een reactie van jou, niks meer en niks minder. Het is niet zo moeilijk hoor, dit is een forum waar je kan discussieren. |
Anonieme bezoeker
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 13:52 |
Lekker bakkeleien over een Opeltje.... |
Anonieme bezoeker
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 14:29 |
Eindelijk boekt de Superb eens een resultaat, verkoopt bijna net zo goed als de gerenommeerde en ook nieuwe C5 en 2x zo goed als de Laguna. Verder is het opvallend dat de 308 heel wat minder succesvol is dan zijn voorganger, die NL´s favoriet is geweest. |
Inderdaad, de Opel Insignia staat op 27. De Opel Insight staat op 99 en de Honda Insight op 113. Ik ben dus benieuwd hoe dit in elkaar steekt ![]() De Mondeo is wel erg teruggevallen, ongetwijfeld door de weinig tijdloze vormgeving. Ik ben nu al totaal op de auto uitgekeken en vind het drukke front ronduit lelijk. Aan de kwaliteiten ligt het niet, want de Mondeo wordt gezien als de referentie in zijn segment. Ook de Renault Laguna, Mazda6, Honda Accord, Hyundai Sonata en Cadillac BLS zouden op basis van hun kwaliteiten beter moeten kunnen scoren. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 10-04-2009 19:53 |
Vind dat de Mazda 6 en Renault Laguna het echt slecht doen voor zulke recente modellen! Van de 6 had ik zeker verwacht dat ie veel beter zou verkopen, maar helaas. Als je de A5 (eigenlijk coupevariant van de A4) bij de A4 optelt staat Audi gewoon tweede achter VW met de Passat. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 04-05-2009 14:24 |
![]() Verkoopcijfers: -29% in april Ook in april was het weer treurig gesteld met de verkoopcijfers, 29% minder dan april vorig jaar. Over de eerste 4 maanden gerekend staat de automarkt 25,5% in de min. Het was opnieuw weer een maand voor Volkswagen, de Golf en Passat bezetten respectievelijk de eerste en tweede plaats. Ford en Toyota volgen op korte afstand. Opel had met een marktaandeel van 8,17% een opvallend goede maand achter de rug. Niet één model haalde de top 10, maar alles bij elkaar opgeteld resusteerde toch in een 4e plek in het merkenklassement. De nieuwe Insignia behaalde nog een vrij magere 30e plek bij de modellen. Klapper van deze maand is onmiskenbaar de nieuwe Suzuki Alto. De Japanse mini komt zomaar vanuit het niets op de 6e plaats binnen. Bijna 700 exemplaren werden er al op kenteken gezet. De destastreuze ontwikkelingen bij Kroymans zijn goed zichtbaar in de verkoopcijfers. Er werden slechts 20 Kia's, 7 Alfa Romeo's en 5 Saab's geregistreerd. Van SsangYong is al het hele jaar niet één auto meer gekentekend. Voor een volledig overzicht check de verkoopcijferlijst: verkoopcijfers april 2009 |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 04-05-2009 14:34 |
De Megane is niet echt een succes te noemen, is toch al een tijdje leverbaar. De Laguna zakt steeds verder weg. De verkopen van de Insignia vallen me erg tegen, de veel oudere Passat blijft het erg goed doen. De Insignia verkoopt zelfs minder dan vorige maand. De Alto slaat aan met een mooie plek op nummer 6. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2009 14:36 door Mach1. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 04-05-2009 15:16 |
De Insignia verkoopt als een tierelier. Nu moeten ze alleen nog even gebouwd en geleverd worden. |
Anonieme bezoeker
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 04-05-2009 15:49 |
Duitsland heeft in April meer dan 1000 extra Insignia's afgeleverd aan klanten. Ook UK had bijna 1000 extra Insignia's in April. Deze auto's moeten ergens vandaan komen en helaas is dat ten koste gegaan van leveringen aan landen als Nederland en in mindere mate Belgie (dealer hadden grotere voorraad). De laatste dagen zijn er - volgens mijn bronnen - veel meer Insignia's naar Nederland en Belgie gekomen die dus binnenkort geleverd kunnen worden. Nederland (en andere landen) zijn dupe van succes in met name Duitsland en aangezien op verkopen in Duitsland meer verdiend wordt dan in Nederland (leve de BPM) zal extra produktie eerst aangewend worden om de duitse markt te voldoen. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 04-05-2009 16:33 |
Dat snap ik ook wel.... Alleen gezien het aantal Insignia's dat ik al tegen ben gekomen vallen de cijfers me tegen. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 04-05-2009 16:39 |
Zo vaak zie ik ze nog niet, de ST ben ik helemaal nog niet tegengekomen. |
Anonieme bezoeker
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 04-05-2009 17:08 |
In heel NL zijn nog maar 250 ST uitgeleverd dus logisch dat je deze amper ziet. Op elke 7 Insignia is er nu nog maar 1 een ST, maar verwachting is dat dit - nu ST produktie op gang komt - straks 1 van elke 2 Insignia's gaat worden |
Anonieme bezoeker
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 04-05-2009 18:59 |
Ik lees er niets over (wellicht hoort het ook in Deawoo's "buitenlandse verkoop" topic) maar in Duitsland gebeuren door die sloopregeling bizzare dingen: Daar knalt een "stokoude" Fiat Panda naar de no 4 plek in de verkoopstatistieken met 12.000 (TWAALFDUIZEND) verkochte exemplaren in de maand Maart! Skoda doet het nog beter met een Fabia op no 3! Ook de Clio, 207 en de Aygo knalden omhoog in Feb en Maart. Zie net dat in April in Frankrijk dat alle VAG merken meer dan 10% hogere verkopen boekten. VW heeft duidelijk het minst last van de crisis, in Nederland al helemaal niet!! Iedereen zoekt blijkbaar 'een stukje' (valse?) zekerheid bij VW/VAG |
Anonieme bezoeker
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 04-05-2009 19:05 |
Waar is INFINITY?? Er zijn maar 2 auto's onder 'overige merken' gerubriceerd - dan moeten dat 2 Infinity's zijn, en die rijden toevallig hier in het Gooi ;-)) ![]() Hier heb ik er namelijk al (minstens) 2 gezien. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2009 19:05 door feyokoopmans. |
Anonieme bezoeker
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 04-05-2009 19:17 |
De Renault Twingo deed het in 2008 nog goed. Verbazend genoeg vind ik, want het is een lelijk design, op de RS na. Maar dit jaar is de verkoop gehalveerd terwijl al zijn concurrenten verdubbeld zijn. Ook in Fr en Duitsland doet de Twingo het qua verkopen prima. Zelfs beter dan het veelgeprezen vorige model Twingo het ooit heeft gedaan. Renault is duidelijk 'createur van onaansprekend design'. Helaas. |
Hier is het merkenlijstje weer met de percentages waarmee de verkopen in april 2009 zijn gestegen dan wel gedaald ten opzichte van april 2008 (met alleen de 'volumemerken' en geen exclusieve sportwagenmerken waarvan de verkopen per maand sterk fluctueren). Er is overduidelijk te zien dat de Kia-importeur deze maand failliet is gegaan, net als de importeurs van Alfa Romeo (Maserati verkocht zelfs beter...), Saab en Jaguar (eentje). Deze voormalige Kroymans-merken verkochten vrijwel niets en daalden dan ook met 97-99%. Lancia + 126,5% Honda + 29,0% Mitsubishi + 15,4% Audi + 13,7% Suzuki + 2,0% Volkswagen - 3,7% Hyundai - 5,3% Land Rover - 11,1% Volvo - 19,5% Dacia - 20,0% Nissan - 20,6% Chevrolet - 20,9% Ford - 24,2% Fiat - 28,8% Totale verkopen personenauto's - 29,1% Toyota - 30,2% Citroën - 31,8% Skoda - 33,0% Opel - 33,6% Peugeot - 33,9% BMW - 34,9% Seat - 38,6% Mercedes-Benz - 41,5% Mini - 45,7% Porsche - 50% Renault - 50,1% Subaru - 51,3% Mazda - 51,4% smart - 56,0% Daihatsu - 60,1% Dodge - 60,7% Jeep - 61,3% Lexus - 66,7% Chrysler - 77,9% Cadillac - 83,3% Alfa Romeo - 97,2% Saab - 97,5% Kia - 98,1% Jaguar - 98,7% Lada - 100% Rover - 100% SsangYong - 100% 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2009 22:09 door Daewoo-Chevrolet. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (april 2009 @ pag. 10) 04-05-2009 23:36 |
Tja, VW en Audi zijn sterk in de lease-markt. Autolease-Holland is toch van VW? Mensen die zelf een auto moeten betalen houden de hand op de knip. Anders is de goede verkoop van de Passat ten opzichte van de superieure Mondeo en Insignia moeilijk te verklaren. Het aantal Insignia's dat verkocht is valt ook mij tegen. GPS_wegkwijt zal wel weer een punt hebben met de leveringsproblemen, maar dit zijn er wel heel erg weinig. Het is immers ook Opel's hoop in bange dagen, dus wellicht wordt de auto ook wel wat gehyped.... |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (maart 2009 @ pag. 9) 05-05-2009 06:01 |
Ik snap de Opel Insight nog steeds niet. De DTS heb ik maar in F gezet en de Odyssey is een P3.
Edit: urban cruiser naar T1, Qashqai naar C. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-05-2009 07:42 door Geelhoed. |
Anonieme bezoeker
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (april 2009 @ pag. 10) 05-05-2009 07:46 |
Als Opel zich in ' veiligheid' moet gaan brengen door de Insignia alleen dan is het droevig gesteld. D-segment is nu eenmaal niet zo groot dat je met een goed scorende Insignia kunt overleven. Insignia brengt duidelijk hogere marges voor Opel en dealers, maar het 'bread and butter' moet toch echt van de volume komen (Corsa en Astra). Als Insignia 15-20% van totale verkopen voor zijn rekening gaat nemen heeft Insignia het extreem goed gedaan ! |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (april 2009 @ pag. 10) 05-05-2009 20:50 |
Waar komt die opleving van de Clio vandaan? |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (april 2009 @ pag. 10) 05-05-2009 20:53 |
Opleving? Minder verkocht dan in maart. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (april 2009 @ pag. 10) 05-05-2009 21:09 |
Nu zie ik het ja. Foutje. |
Apart zijn ook de verschillen tussen België en Nederland. In België werden er in april maar liefst 61% auto's meer verkocht dan in Nederland en dat terwijl Nederland 54% meer inwoners heeft. In België moet van de volumemerken vooral Volkswagen een veer laten, terwijl de top drie wordt gevormd door de drie Franse merken. In Nederland is het opvallend dat BMW en alweer Mercedes-Benz sterk dalen, terwijl Audi van januari t/m april zijn verkoopcijfers nog wat wist op te voeren. De BMW 7-serie doet het dan weer wel goed, die weet de eeuwige marktleider Mercedes S-klasse duidelijk van de troon te stoten. Bij de SUV's vind ik het opmerkelijk dat de Peugeot 4007 het duidelijk beter doet (januari-april 2009 t.o.v. dezelfde periode in 2008) dan de Citroën C-Crosser, terwijl die eerste mijns inziens zo mogelijk nog veel mislukter is. De Mazda CX-9 deed het helemaal niet slecht, maar met die relatief extreem lage prijs van net geen 50.000 euro verdient 'ie eigenlijk nog wel beter. Ook vreemd dat fabrikanten van zuinige modellen als Daihatsu (ondanks de prijsverhogingen), Mini en smart het zo beroerd doen. Mazda blijft verder slecht scoren, het blijft toch wel één van de meest ondergewaardeerde merken van Nederland. Verder ben ik benieuwd of de Honda Insight nog aan gaat slaan, want tot op heden valt het nog tegen, zeker vergeleken met de Civic Hybrid. @ Geelhoed: de Toyota Urban Cruiser hoort mijns inziens een segment lager thuis, het is namelijk een concurrent van de Kia Soul, Suzuki SX4 en Fiat Sedici. Qua maten is 'ie zelfs nog een stuk kleiner. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (april 2009 @ pag. 10) 05-05-2009 21:27 |
Ik zal het aanpassen. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (april 2009 @ pag. 10) 06-05-2009 14:57 |
Grappig, die opleving van de Civic. ![]() |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (april 2009 @ pag. 10) 06-05-2009 14:59 |
Anonieme bezoeker
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (april 2009 @ pag. 10) 06-05-2009 16:44 |
Grappig, die opleving van de Civic. Zullen inderdaad vooral Hybrids zijn. Insignia's zie ik regelmatig. Ook al een aantal maal een ST zien rijden. BMW 7-serie pas één of twee keer zien rijden. Verder ben ik benieuwd of de Honda Insight nog aan gaat slaan, want tot op heden valt het nog tegen, zeker vergeleken met de Civic Hybrid. Als er één schaap over de dam is.. Als er straks een aantal rijden, dan zullen de verkopen wel stijgen. De auto moet eerst "gespot" worden. |
Anonieme bezoeker
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (april 2009 @ pag. 10) 06-05-2009 17:14 |
De insighn zal wel te klein zijn voor het lease segment. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (april 2009 @ pag. 10) 07-05-2009 06:57 |
Dacht het niet! 14% van 20k is minder dan 14% van 24k. |
Re: Het Nederlandse verkoopcijfertopic (april 2009 @ pag. 10) 04-06-2009 13:52 |
In de maand mei zijn de autoverkopen gedaald met 32 procent ten opzichte van die maand in 2008. De verkoop van auto’s met A- en B-labels maakt wel een grote stijging door. In Nederland zijn vorige maand 31.105 auto’s op kenteken gezet. Dat is 32 procent minder in die periode van het vorige jaar toen 45.796 auto’s werden verkocht. In totaal staat de teller na de meimaand op 186.109 nieuwe auto’s; vorig jaar waren dat er nog 251.880 stuks, waarmee de daling op 26 procent komt. Van januari tot en met april is het aantal auto’s met een A- en B-label goed voor 58 procent van de nieuwverkopen. In 2008 was dat nog 34 procent en in het jaar daarvoor 19 procent. De C- en D-labels zijn dit jaar tot en met april goed voor 33 procent van de verkopen. In 2008 en 2007 was dat 52 en 63 procent. Toyota was in mei het populairste merk met een verkoop van 3.741 stuks. Ford volgt met 3.015 auto’s gevolgd door VW met 2.649 stuks. Peugeot (2.027 exemplaren) en Citroën met 1.888 auto’s sluiten de topvijf. De bestverkochte modellen waren vorige maand de Toyota Aygo met 1.428 stuks, de Honda Civic met 1.065 stuks en de VW Golf met 1.059 exemplaren. Op nummer vier staat de Ford Fiesta, waarvan 900 stuks werden verkocht en de Citroën C1 sluit de topvijf met 762 exemplaren. |