De Nederlandse verkoopcijfers (H1 2021 per segment vanaf p. 117)

Gepost door Rutger DC 
@ Geelhoed: De segmentindeling van auto's waarmee ik het niet eens ben:

Ford Escape: 4.40 meter lang of zo, doe maar T2.
Camaro (Mustang-concurrent, niet echt een supercar of zo...) en Evora (wordt vergeleken met de Cayman) mogen wat mij betreft naar G.
De rest is wat mij betreft goed. Alleen heeft AutoWeek de verkoopcijfers aangepast, waardoor de cijfers niet meer kloppen. De Aygo gaat bijvoorbeeld van 2439 naar 2500.
Dus Renault + 90% en Dacia dochter + 110% hoger.
Da's mooi.

Maar ook in Duitsland, waar in Januari de verkopen met 8% zijn teruggelopen, stegen zij met soortgelijke percentages.
Renault: + 55%, Dacia 110%
Idem Frankrijk: Renault 60%, Dacia 110%

Kortom, Renault draaide een top maand. Ook op de beurs.
Ze hebben de 'Wind" er goed onder ;-)
Oh nee, die 2-zitter moet nog uitkomen.
Kia doet het opeens wel goed. Denk vooral door de nieuwe Venga, cee'd en picanto. En ja dat de Carens en Rio het zo slecht doen, veel te duur voor wat je krijgt en opzich al verouderd.
Url
Kia doet het opeens wel goed. Denk vooral door de nieuwe Venga, cee'd en picanto. En ja dat de Carens en Rio het zo slecht doen, veel te duur voor wat je krijgt en opzich al verouderd.

Had nix met Kia, maar na wat zij recent allemaal hebben uitgebracht / binnenkort gaan uitbrengen hoef je je over het toekomstige succes van Kia niet druk te maken. Venga top, Cee'd okee, Sportage prima, etc
Daewoo-Chevrolet
Kia is eindelijk weer terug in de Top 10 met een verkoopstijging van 132%. Het bewijs dat Kia en Kroymans niet bij elkaar pasten, want waar het de afgelopen jaren goed ging met het merk in de rest van de wereld (20% verkoopstijging wereldwijd in crisisjaar 2009!), halveerde in Nederland het marktaandeel in een paar jaar tijd. De facelift i.c.m. gunstige milieulabels heeft bij de cee'd goed uitgepakt, de auto laat gewoon gerenommeerde concurrenten als de Peugeot 308 ruimschoots achter zich, terwijl de 308 een nieuwer model is. Sowieso was de januarimaand voor de 308 wel heel erg beroerd, niet eens een Top 50 positionering meer, terwijl de 307 een aantal jaren de best verkochte auto van Nederland was! Bij Kia zijn ook de Venga en nieuwe Sorento aangeslagen, terwijl de Picanto weer terug is op een normale positie voor een wat oudere stadsauto. Verder is er nog veel ruimte voor verdere verbetering mogelijk: de Soul kan misschien wat meer onder de aandacht worden gebracht, de Sportage wordt eind dit jaar vervangen door een veelbelovend nieuw model qua design en de Rio en Carens zijn op dit moment de zwakke schakels in het modellengamma.

Marktaandeel KIA was in 2 jaar tijd gehalveerd: lijken weer op de goede weg terug, al kan ik me niet voorstellen dat er in 1 maand 420 Venga's ook echt verkocht zouden zijn. Dit soort trucjes heeft KIA indertijd ook bij de introductie van de Picanto toegepast.
@rickm

Maak me ook geen zorgen hoor, lijkt me alleen slim van KIA als ze zich nu bezig gaan houden met een nieuwe Rio, Carens, Picanto in die volgorde. Al komt wel de nieuwe magentis dit of volgend jaar. (weet niet of die ook naar NL komt.)
308 is mede foetsie door het kannibalisme van de 3/5008 EN door het vooruitzicht van een gefacelifte versie.
Ik denk dat in de Peugeot showroom verkopers de kopers in de 3/5008 praten, al was het maar door de waarschijnlijk hogere marge.
Daewoo-Chevrolet
@ Geelhoed: De segmentindeling van auto's waarmee ik het niet eens ben:

Ford Escape: T2.
Camaro en Evora G.

Jij bent de baas!

Alleen heeft AutoWeek de verkoopcijfers aangepast
Ik ook!
osx
Och wat is eerlijk Peugeot zegt ook dat de 107 een auto van hen is. Maar we weten allemaal dat hij van Toyota komt. Het is natuurlijk al niet moeilijk om zo'n goedkoop autotje met al dat belastingvoordeel te verkopen. Ik zie dat veel mensen hem kopen om goedkoop uit te zijn en alle ongemakken voor lief menen.

Verkoop Peugeot is 3930 - 1287 (de 107 waar Toyota een Peugeot schildje op plakt) = 2643 auto's dat is geloof ik nog maar 4%.
rickm
Dus Renault + 90% en Dacia dochter + 110% hoger.
Da's mooi.

Maar ook in Duitsland, waar in Januari de verkopen met 8% zijn teruggelopen, stegen zij met soortgelijke percentages.
Renault: + 55%, Dacia 110%
Idem Frankrijk: Renault 60%, Dacia 110%

Kortom, Renault draaide een top maand. Ook op de beurs.
Ze hebben de 'Wind" er goed onder ;-)
Oh nee, die 2-zitter moet nog uitkomen.

Edit op 0402:
Lees net dat in Januari Renault ook in de UK erg hard steeg: + 88%
(..) Guido Rozenkrans van Toyota Nederland wijst erop dat de juridische zaken over ongelukken in de VS, die veroorzaakt zouden zijn door defecten, allemaal nog lopen. "Dat er een causaal verband bestaat is nog helemaal niet 100 procent aangetoond'', aldus de woordvoerder. De negatieve berichten over doden en dalende autoverkopen komen volgens Rozenkrans allemaal vanuit de VS. "In Nederland is dat absoluut niet het geval. Onze Toyota rijders vragen zich af wat er aan de hand is'', aldus de zegsman. Volgens hem zijn de Nederlandse verkopen van nieuwe Toyota's in de eerste helft van februari juist met bijna 15 procent gestegen tot 1.889 stuks. Het automerk geeft aan naar verwachting tot 80 procent van de tot nu toe geleverde exemplaren van de jongste generatie Prius, die met een remprobleem kampen, nog deze maand te zullen herstellen.

Bron: [www.autointernationaal.nl]

Februari 2009:

1 Volkswagen 4.140 11,87%
2 Toyota 3.715 10,65%
3 Ford 3.473 9,96%
4 Peugeot 2.779 7,97%
5 Opel 2.366 6,79%

De verkoopcijfers over de eerste 10 dagen van februari: + 16,3%. Toyota doet het dus marktconform en dat is gezien het hoge marktaandeel in februari 2009 een gunstig teken.
Straks komt de Auris Hybrid nog, dat zal ook wel een verkooptopper worden.
Is deze topic pro Toyota?
gearhead

?
Falcon
gearhead

?

topic [to·pic], de en het, topics [to·pics]
gearhead

Nee, dit topic is neutraal. Voor een anti-Toyota topic moet je elders zijn.
Die bestellingen konden niet meer worden geannuleerd eye rolling smiley

Maar anderzijds denk ik dat 90% van de autokopers niet weet wat er gebeurt.
meeuw
Die bestellingen konden niet meer worden geannuleerd eye rolling smiley

Maar anderzijds denk ik dat 90% van de autokopers niet weet wat er gebeurt.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de andere 90 % van de autokopers weten dat het bij ieder merk regelmatig prijs is. Voorbeelden genoeg die de publiciteit niet halen. Daarnaast laten we eerlijk zijn wat betekend een hangen blijvend gaspedaal in de praktijk. Alleen een idioot komt hierdoor in de problemen. Is wat anders dan kapot gaande stuurinrichtingen, los vliegende achterwielen of motor branden. Alles is de laatste tijd voorbijgekomen als je de kleine lettertjes her en der in de gaten houdt.

Kortom toyota wordt de dupe van zijn eigen groei in de verenigde staten.

Maar, ook ik ben van mening dat iedere terugroep actie er een te veel is. Ik ben echter ook van mening dat het voor zal blijven komen en dat we er ook niet te moeilijk over moeten doen. Anders zullen fabrikanten het nog meer in het geniep doen en zijn we nog verder van huis.
Denk dat 90% van de autorijders ook niet weet wat ze moeten doen als het gaspedaal blijft hangen. Vergeet niet dat wij op dit forum een stelletje autofans zijn (behoudens uitzonderingen) en daardoor wellicht wat beter met ons voertuig kunnen omgaan dan de andere 90%.
Eerste 20 dagen van februari: 23.792; + 5,7%
De eerste 10 dagen was het saldo nog 16,3% positief. (Bron: [www.raivereniging.nl])
Daewoo-Chevrolet
Eerste 20 dagen van februari: 23.792; + 5,7%
De eerste 10 dagen was het saldo nog 16,3% positief. (Bron: [www.raivereniging.nl])

T/M 26 februari een heel ander cijfer.
D'r is plots erg veel op kenteken gezet / afgeleverd / goed verkocht:
2010: 35.416 (2009: 26.558).
Dat is een PLUS van 33%!

Dus in 6 dagen van plus 5% naar plus 33%
Dat is vreemd. Ik ben benieuwd aan welke merken deze stijging is te danken, of dat het over de gehele linie veel beter ging. in die dagen. Misschien zaten er extra verkoopdagen tussen 21 en 26 februari ten opzichte van 2009?
De weekcijfers fluctueren nogal.
Hoe dan ook: Januari was + 12% hoger, Februari 33%, en per saldo staat 2010 op + 19%
Een groot deel van de klantenkring van Toyota-rijders komt weer eens bij zijn dealer voor de terugroepactie. De meeste Toyota dealers zijn vaak klantvriendelijk, geven je wat te drinken tijdens het wachten. Vragen of zij een offerte mogen maken. Louwman zal een flink pak geld gereserveerd hebben om goede prijzen voor de inruilers te geven en veel klanten gaan overstag. Dat lijkt mij toch een betere houding voor een importeur als stellig blijven volhouden dat er niets aan een auto mankeert, je klant als dealer het gevoel geven dat je blij mag zijn dat je een auto mag kopen.

Die media-aandacht zou Toyota nog wel eens geen windeieren kunnen gaan leggen.
aras
Een groot deel van de klantenkring van Toyota-rijders komt weer eens bij zijn dealer voor de terugroepactie. De meeste Toyota dealers zijn vaak klantvriendelijk, geven je wat te drinken tijdens het wachten. Vragen of zij een offerte mogen maken. Louwman zal een flink pak geld gereserveerd hebben om goede prijzen voor de inruilers te geven en veel klanten gaan overstag. Dat lijkt mij toch een betere houding voor een importeur als stellig blijven volhouden dat er niets aan een auto mankeert, je klant als dealer het gevoel geven dat je blij mag zijn dat je een auto mag kopen.

Snap nix van die wending in je verhaal: KLANTEN komen i.v.m. de terugroepactie naar de gararge. Vervolgens krijgen ze een.....OFFERTE. Huh ????
Je komt met je 2 jaar oude Aygo binnen om te laten checken en terwijl de monteur hem meeneemt meldt een verkoper dat je bv €2500 moet bijleggen voor een nieuwe. Lijkt mij vrij simpel.
Sterk staaltje van iets heel slechts goedpraten. Tja, mensen zijn vreemde wezens...
Dat heeft van een nood een deugd maken, sterk staaltje ondernemersgeest, basiskennis marketing.

Noem het hoe je het noemen wilt, maar die jongens pakken dat slim aan.

Ik vind het sowieso knap hoe zij die verkoopaantallen realiseren. Ik werd door mijn vrouw mee gesleurd naar de Toyota-dealer, wat op zich al heel bijzonder is. Ik moest een dashboardklepje halen voor de Aygo van mijn ouders. Ik stond daar in die showroom, als je daar bent is het heel makkelijk om even wat nieuws aan te schaffen. Maar van de 100 auto's wilde ik er echt geen een hebben. Er staat echt helemaal niets waar je warm van loopt.
Vrouwen lopen anders helemaal heet van de superschattige Aygo en Yaris!nut smileybig smile smiley
aras

Ik kom al heel wat jaren bij mijn toyota dealer. Hij heeft mij nog nooit, zonder dat ik er zelf eerst naar vroeg, aangeboden om een offerte te maken terwijl ik zat te wachten. Opdringerig zijn ze nooit waar ik kom.

Afgelopen zaterdag heeft mijn vriendin er wel een nieuwe aygo gekocht. Was in de zelfde uitvoering 400 euro duurder dan de 107 bij Peugeot. Waarom die 400 euro extra? Heel simpel, het vertrouwen in de dealer. Nooit gedonder. Waar gewerkt worden worden ook fouten gemaakt. Zij vertellen en corrigeren het ook zonder dat ik er naar hoef te vragen. Een van de vorige auto's had een gescheurde kop. Zelf had ik nog niets gemerkt. Buiten de garantie periode maken ze het op eigen initiatief onder coulance. Kortom jij voelt je er als klant nog koning.

Heel wat anders als het gedonder dat ik bij sommige lees met hun "premium" wagen als er wat aan de hand is.

Kortom ik heb vertrouwen in toyota en in de dealer. Daar begrijpen ze nog dat je alleen je eerste auto verkoopt in de showroom. De 2de en volgende verkoop je in de garage door service en het nakomen van afspraken.

En terugroep acties, In autoweek stonden er een aantal. Het overzicht was erg selectief. Maar ja, dat zijn we van hun gewend. Voor de golf VI waren er het afgelopen jaar 3 terugroepacties. Lees en zie ik niets over.

Het komt wel goed met Toyota

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-03-2010 09:47 door kierke.
In de eerste zeven maanden van dit jaar werd door vrouwen verreweg het meest de jongerenbak Toyota Aygo aangeschaft, gevolgd door de kloonbroertjes Peugeot 107 en de Citroën C1.

bron: autoblog.nl
kierke

Kortom ik heb vertrouwen in toyota en in de dealer.

In één zin samengevat waar het allemaal om draait. De klant.
rickm
aras

Snap nix van die wending in je verhaal: KLANTEN komen i.v.m. de terugroepactie naar de gararge. Vervolgens krijgen ze een.....OFFERTE. Huh ????

Vind het nog steeds erg onwaarschijnlijk dat dit VAAK (wat je suggereert) gebeurd.
Hoe weet je dat zo precies? Ben je de CFO of CMO van L&P, de importeur?
Geloof graag dat het een enkele keer voorkomt maar zo algemeen als jij stelt betwijfel ik.
En mocht het al zo zijn, dan blijft de vraag, hoe weet jij dat nou???
sad smiley
Een veronderstelling?
rickm
rickm
aras

Vind het nog steeds erg onwaarschijnlijk dat dit VAAK (wat je suggereert) gebeurd.
Hoe weet je dat zo precies? Ben je de CFO of CMO van L&P, de importeur?
Geloof graag dat het een enkele keer voorkomt maar zo algemeen als jij stelt betwijfel ik.
En mocht het al zo zijn, dan blijft de vraag, hoe weet jij dat nou???
sad smiley
Een veronderstelling?

Aras is helemaal juist.

Natuurlijk is dit onderdeel van een recall procedure (niet alleen van een recall maar ok algemene beurten en onderhoud). Bij een beetjke recall heeft de fabrikant via importeur zelfs al een compleet 'draaiboek' voor de dealer gereed liggen waarin o.a. Q&A maar ook actieplannen om een rijders over te halen om een nieuwe aan te schaffen. Veelal is er ook een vorm van bonus voor dealer beschikbaar om klanten te helpen beslissen.

Deze zogenaamde contactmomenten, ongeacht of nu gewenst (regulier onderhoud) of niet gewenst (recall) zijn voor de dealers de uitgelezen mogelijkheid om te verkopen. Waarom, denk je dat alle automobielmerken het voor beeld van Opel gevolgd zijn voor een wintercheck, een testdag of hoe het ook maar vormgegeven wordt: juist, om de contactmomenten...

Als je een beetje op de hoogte bent van marketing en/of hoe het er aan toe gat bij dealers (niet alleen van autobedrijven) dan is bovenstaande meer dan logisch.
Aras is helemaal juist.

Natuurlijk is dit onderdeel van een recall procedure (niet alleen van een recall maar ok algemene beurten en onderhoud). Bij een beetjke recall heeft de fabrikant via importeur zelfs al een compleet 'draaiboek' voor de dealer gereed liggen waarin o.a. Q&A maar ook actieplannen om een rijders over te halen om een nieuwe aan te schaffen. Veelal is er ook een vorm van bonus voor dealer beschikbaar om klanten te helpen beslissen.

Deze zogenaamde contactmomenten, ongeacht of nu gewenst (regulier onderhoud) of niet gewenst (recall) zijn voor de dealers de uitgelezen mogelijkheid om te verkopen. Waarom, denk je dat alle automobielmerken het voor beeld van Opel gevolgd zijn voor een wintercheck, een testdag of hoe het ook maar vormgegeven wordt: juist, om de contactmomenten...

Als je een beetje op de hoogte bent van marketing en/of hoe het er aan toe gat bij dealers (niet alleen van autobedrijven) dan is bovenstaande meer dan logisch.[/quote]

Weer allemaal veronderstellingen.
Ja, ik ben op de hoogte van above the line print uitingen, TV en radio campagnes, van webacties, van DM en meer van die ongein.
Hoezo was Opel de eerste? Rijdt zelf VW en Peugeot. Sinds 'mensenheugenis' krijg ik, en alle Peurijders, het aanbod voor een wintercheck.
Heb vele malen ongepland bij de dealer gezeten (tja, dat heb je soms met een Peugeot en, nog erger, vaak met een......VW!): Nooit een offerte gekregen. Evenmin collega's. Of mijn chick. Of de buurman. Of mijn vriendin.

Begrijp me echter niet verkeerd: Ik geef Toyota (en andere merken) groot gelijk als ze bij een recall inderdaad af en toe de nieuwste modellen proberen te slijten. Maar of dat massaal gebeurd betwijfel ik. Enniewee, leermomentje!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-03-2010 14:18 door rickm.
kierke
Voor de golf VI waren er het afgelopen jaar 3 terugroepacties. Lees en zie ik niets over.

En vervolgens kom je niet met linkjes of onderbouw je iets........Blaat blaat blaat.
Het maakt geen reet uit of jij met een auto 35k terug komt of zoals in mijn dagelijks werk met een hondenkluif van €0.99. Ja dat gebeurt echt. Het is de basis van elke marketingles dat een klant welke komt klagen eigenlijk voor een oplossing komt omdat hij klant wil blijven. Het probleem is dan zo groot als de oplossing. Zelfs wij hebben in een dierenspeciaalzaak budget om dit tactvol op te lossen. Ga er dus vanuit dat een importeur met een mega groot probleem alles uit de kast trekt om hier met zo weinig mogelijk schade uit komt.

Wat betreft die offerte, dat wordt van te voren natuurlijk even aan gegeven of je dit op prijs stelt. Je komt met je auto aan, meldt je bij de receptie. Deze biedt jou gelijk koffie aan en je mag gaan zitten. Een verkopen loopt langs de leestafel en begint een praatje met je en vraagt op een gegeven ogenblik of hij eens een inruilprijs mag aanbieden voor je auto.
gearhead
kierke
Voor de golf VI waren er het afgelopen jaar 3 terugroepacties. Lees en zie ik niets over.

En vervolgens kom je niet met linkjes of onderbouw je iets........Blaat blaat blaat.

5/2009,
VW
Golf VI
Modelljahr 2009 WVWZZZ1K**9P 407126 bis .429114 WVWZZZ1K**9W400049 bis .426530
Ausfall vordere Fensterheber

7/2009
VW
Golf VI
mit 1.4 TSI-Motor und DSG Getriebe
Modelljahre 2009 bis 2010 WVWZZZ 1K Z 9P 400007 bis 496917
WVWZZZ 1K Z AP 000023 bis 011934 WVWZZZ 1K Z AW000113 bis 025602
WVWZZZ 1K Z 9W400079 bis 584916
WVWZZZ 1K Z 9W900020 bis 928802
WVWZZZ 1K Z AW500116 bis 507674
Bremskontrolle leuchtet auf (Fehlmeldung) wegen Softwarefehler im Motorsteuergerät

8/2009
VW
Golf VI
41. - 46. kW 2008 WVWZZZ 1K* 9P 407126 bis 429114
WVWZZZ 1K* 9W 400049 bis 42653
Ausfall der vorderen Fensterheber

10/2009
VW
Golf VI
mit 6-Gang Direkt-Schalt-Getriebe (DSG) -Typ 02E
Sep.2008 bis Aug.2009 keine Angaben
Fehlsignal Getriebesteuergerät an Kupplung

11/2009
VW
Golf VI
18.05.2009 bis 06.07.2009 WVWZZZ 1K Z 9 W 579524 bis 928786 WVWZZZ 1K Z A W 000467 bis ....514561
Falsche Softwareversion des Automatikgetriebesteuergerätes

Bron: ruckruf databank van de adac
Alleen jammer dat er bij Toyota doden vallen, dat is bij de Golf VI niet het geval. Logisch dat het probleem/schandaal van Toyota breed in de pers wordt uitgemeten.
Maar een Toyota heeft verder geen problemen, en als je een beetje kunt autorijden, kun je jezelf er wel uitredden. Gewoon de motor afzetten.
Een VW daarentegen zit vol met problemen, dat zien we maar weer he.
LM.
Maar een Toyota heeft verder geen problemen,

Hahahah grap van de dag. Google eens zou ik zeggen, dan gaat er een wereld voor je open. Kijk ook eens hier bij 'techniek en onderhoud'. Grapjas.
Nee een VW heeft geen problemen. Ene terugroepactie (wat mij betreft woord van 2010) na de andere, steevast onderaan in de betrouwbaarheids- en kwaliteitstesten.
Een kennis heeft zijn DSG in zijn oersaaie Touran kapot, na 30.000. En zo ken ik er nog wel meer.
Matraloos
Vrouwen lopen anders helemaal heet van de superschattige Aygo en Yaris!nut smileybig smile smiley
Als man geniet ik nog steeds van mijn Yaris, daar hoef je geen vrouw voor te zijn. Maar hij moet wel de goede kleur hebben.
Ik ben benieuwd of ik ook een offerte ga krijgen als ik binnenkort terug mag, ik heb de auto sinds december...
LM.
Nee een VW heeft geen problemen. Ene terugroepactie (wat mij betreft woord van 2010) na de andere, steevast onderaan in de betrouwbaarheids- en kwaliteitstesten.
Een kennis heeft zijn DSG in zijn oersaaie Touran kapot, na 30.000. En zo ken ik er nog wel meer.

Je hebt mij niet zien schrijven dat VW geen problemen heeft, jij typt dat een Toyota verder geen problemen heeft en dat is verre van waar.
Mach1 is een zeldzaam soort VW-fan welke de waarheid niet alleen maar door een roze VW-bril bekijkt, maar gewoon de zaken helder blijkt zien en heeft in deze discussie gewoon gelijk. thumbs up
Ik zie dat VW meestal de lijsten aanvoert. Dat is niet de rede geweest voor mij om VW te gaan rijden. Mijn rede is gewoon omdat het heerlijke auto's zijn!
VW is de beste!
LM.

Nou kan ik je meedelen dat VW beter is dan de Tevredenheids trofee doet vermoeden. Ik heb net mijn Japanner aan de kant moeten zetten omdat die onbetrouwbaar is. Moet er wel eerlijk bij vermelden dat het een slijtage kwestie is. Mijn VW is ook een oude, maar voelt aan als een nieuwe!
Was dit niet een topic over de Nederlandse verkoopcijfers ??? Laatste bijdragen gaan volgens mij over andere zaken....

Onze nieuwe Alto staat pas in Maart geregistreerd.
soichiroscorpion
LM.

Nou kan ik je meedelen dat VW beter is dan de Tevredenheids trofee doet vermoeden. Ik heb net mijn Japanner aan de kant moeten zetten omdat die onbetrouwbaar is. Moet er wel eerlijk bij vermelden dat het een slijtage kwestie is. Mijn VW is ook een oude, maar voelt aan als een nieuwe!

Ik begrijp dat je nog geen 1000 km met die vw hebt gereden. Sterkte
Daar gaan we dan met de Feb cijfers

---------------------------------------
Februariverkoop personenauto's: +11,3 procent

In februari 2010 zijn er 37.786 nieuwe personenauto’s op kenteken gezet in Nederland. Dat is 11,3 procent meer dan in februari 2009, toen er nog 33.936 nieuwe personenauto’s werden geregistreerd. Dat blijkt uit cijfers van RAI Vereniging, bewerkt door AUMACON.

Na twee maanden in 2010 zijn er in totaal 100.548 nieuwe personenauto’s geregistreerd, dat zijn 10.446 stuks meer dan dezelfde periode in 2009. De stijging in de verkopen over 2010 komt daarmee uit op 11,6 procent.
Het dieptepunt in de nieuwverkoop lijkt hiermee achter de rug: BOVAG en RAI Vereniging signaleren de start van een voorzichtig herstel. Wel dient in aanmerking genomen te worden dat februari vorig jaar een bijzonder slechte maand was met ruim 31 procent minder registraties dan het jaar ervoor.

Best verkochte merken februari 2010
De vijf best verkochte merken in februari 2010: 1. Ford (aantal: 3.922, marktaandeel 10,4%), 2. Toyota (3.759, 9,9%), 3. Volkswagen (3.554, 9,4%), 4. Renault (3.475, 9,2%) en 5. Opel (2.949, 7,8%).

Best verkochte modellen februari 2010
De vijf best verkochte modellen in februari 2010: 1. Ford Ka (aantal: 1.629, marktaandeel: 4,3%), 2. Toyota Aygo (1.368, 3,6%), 3. Volkswagen Golf (incl. Golf Plus) (1.277, 3,4%), 4. Renault Megane (1.174, 3,1%), en 5. Volkswagen Polo (1.062, 2,8%).

(03.03.2010)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2010 17:20 door GPS_wegkwijt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.