De Nederlandse verkoopcijfers (april 2021 +55,6% @ pag. 117)

Gepost door Rutger DC 
Mach1
Inderdaad!

Valt me op hoe goed de 3008 het doet! De Golf is ook weer marktleider in zijn segment, maar toch aardig terug gevallen in de modellenlijst.

Tussen 308 en Golf zit deze maand relatief weinig verschil. Ben benieuwd of de 308 deze maand de 1ste plaats had gehad als er geen 3008 was geweest.

206 (+??) doet het nog goed - no 7 in een lijst van 34. Deed het beter dan bv de POLO en Twingo
Dat van de Peugeot 3008 meldde de Autotelegraaf een maand geleden al inderdaad. De gefacelifte 107 lijkt ook goed ontvangen te zijn en dat reepje chroom op de voorbumper staat in het echt verrassend goed. Sommige auto's lijken het slachtoffer te zijn van de fiscale maatregelen die Europabreed van elkaar verschillen. Zo liggen de grenzen voor stimulans van ultrazuinige diesels in veel landen van Europa op 100g/km en 120 g/km, NL heeft 96 g/km en 116 g/km. Een 207 bijvoorbeeld valt daardoor volledig buiten de boot in NL. Voor dat soort landen is het verstandig als de fabrikant ook een start/stop variant uitbrengt (dat schakelen de meeste mensen toch uit).

Peugeot 3008 goed ontvangen

Met de introductie van de 5008 in het segment van de Midsize MPV's is Peugeot rijkelijk laat, maar met de eveneens nieuwe 3008 is de Franse autobouwer er razendsnel bij. Het bedrijf geeft zo de uiterst populaire Qashqai maar weinig speelruimte. Met succes, want momenteel schrijven de Peugeot-dealers gemiddeld 130 orders per week.

De verkoopaantallen van de Qashqai heeft niet alleen Peugeot of welk ander merk dan ook verbaasd, ook bij Nissan zelf kon men de orderintake niet geloven. De Japanse autobouwer had als gevolg te weinig productiecapaciteit voor de Cross-over beschikbaar. Aangezien je niet van de één op de andere dag de productie kunt verhogen -je hebt ook te maken met toeleveranciers en personeel- liepen de levertijden op tot ruim een jaar. In het eerste verkoopjaar ging de Nederlandse importeur ervan uit 4.000 stuks van de Cross-over af te kunnen zetten. In totaal ontving het bedrijf 9.600 orders en kon het meer dan 5.000 stuks daadwerkelijk afleveren.

OPLOPENDE LEVERTIJD

Met de Peugeot 3008 lijkt het dezelfde kant op te gaan. Sinds de marktintroductie in april ontvangt de importeur gemiddeld 130 orders per week. Dealers signaleren al een toename van de levertijd, wat betekent dat de auto ook elders op deze planeet een succesverhaal begint te worden. Momenteel bedraagt de wachttijd -afhankelijk van de opties en uitvoering- zo'n acht tot tien weken, terwijl versies met meer opties nog langer op zich laten wachten. De fabrieksvakantie in augustus heeft ook een negatieve invloed op de levertijd. En net als bij Nissan in het eerste jaar het geval was vormen toeleveranciers het struikelblok om de capaciteit te vergroten. Zij kunnen de druk (lees: extra vraag naar opties) op dit moment niet aan.

Volgens de importeur verkopen de dealers geen kale versies. Uit de meer dan 750 orders blijkt dat ruim 60% de introductie-versie 'Première' kiest, die is uitgerust met 17 inch grote lichtmetalen wielen, een panoramadak en het headup-informatiedisplay. Opmerkelijk is het hoge percentage benzinemotoren. Slechts 15% van de bestelde wagens krijgt een zelfontbrander aan boord. Het zwaartepunt ligt met 60% op de 120 pk sterke 1.6 VTi. Een kwart opteert de 1.6 Turbo (150 pk).

[autotelegraaf.nl]
Total Loss
Klopt, denk dat acties nu echt heel belangrijk zijn voor de verkopen, veel meer nog dan voorheen, valt dus nog weinig over te zeggen hoe het gaat lopen vanaf nu, denk ook dat je het nog tot ver in 2010 gaat merken dat er een crisis is / was.

Dat denk ik ook.

Ben trouwens erg benieuwd wat de nieuwe Polo voor VW gaat doen, maar daar heb ik wel vertrouwen in. Het is overduidelijk dat het oude model nu veel minder verkoopt omdat de nieuwe is gepresenteerd.
feyokoopmans
Tussen 308 en Golf zit deze maand relatief weinig verschil. Ben benieuwd of de 308 deze maand de 1ste plaats had gehad als er geen 3008 was geweest.

206 (+??) doet het nog goed - no 7 in een lijst van 34. Deed het beter dan bv de POLO en Twingo

Inderdaad erg netjes van de 206+! Tussen de 308 en Golf zitten toch nog 175 auto's verschil, best veel in de huidige markt. De verkoopresultaten van de 308 vallen me trouwens erg tegen als je ze vergelijkt met de 307 destijds. Dat was een veel groter succes!
De drieling uit tschechië gaat een steeds meer overheersen.
@ Geelhoed: De Infiniti EX hoort wat mij betreft in T2, misschien zegt een foto meer dan duizend woorden:

Ford Taurus: lastige. Met een lengte van 5154 mm is 'ie groter dan welke auto uit het F-segment dan ook (volgens mij dan). Motoren: 3.5 V6 263 pk - 365 pk (Turbo/SHO). Het onderstel is afkomstig van de vorige generatie Volvo S80 (E-segment) en de wielbasis is slechts 18 mm langer dan de Mondeo (D-segment). Gevoelsmatig zeg ik dan ook E-segment, omdat de auto qua prijzen, technologische snufjes, afwerking e.d. geen concurrent is van de Mercedes S-klasse of misschien beter een auto van massamerk Volkswagen (net als Ford): de Phaeton. De 13,9 cm kortere Chrysler 300C heeft een 18,2 cm langere (!) wielbasis dan de Taurus. Dat heft elkaar aardig op, dus ik zeg: Chrysler 300C-concurrent.
De Chevrolet HHR zou ik als Chrysler PT Cruiser-concurrent en omdat er vierwielaandrijving niet leverbaar is in P2 plaatsen.
Verder weet ik niet precies wat de Dodge Journey is: een MPV of een SUV/CUV (Crossover). Chrysler noemt het volgens Wiki een Crossover Wagon. Dit zegt misschien meer: During development, Dodge benchmarked the European Ford S-Max, a popular multi-activity minivan. De 11 cm langere Journey valt dus wat mij betreft in P3. AutoVisie vergeleek 'm ook met de Mitsubishi Grandis.
Vaag, in het document van AW geplaatst de pagina hiervoor staat de Golf op 757, en nu op de voorpagina van AW staat de Golf opeens op 944 stuks, het is nogal een verschilletje !
Verkoopcijfers in juni 2009 per merk met daarachter de percentages waarmee de verkopen zijn gestegen dan wel gedaald (met alleen de 'volumemerken' en geen exclusieve sportwagenmerken waarvan de verkopen per maand sterk fluctueren). De cijfers zijn op basis van [www.bovag.nl]:

Honda + 23,7%
Lancia + 14,8%
Suzuki + 8,3%
Mercedes-Benz + 4,2%
Porsche + 3,0%
Lada = 0%
Dacia - 2,6%
Kia - 3,6%
Audi - 4,5%
Volvo - 6,0%
Nissan - 6,1%
Peugeot - 11,3%
Toyota - 15,4%
Ford - 15,6%
Daihatsu - 17,0%
Mini - 17,3%
Chevrolet - 18,0%
smart - 18,0%
Mazda - 18,4%
Fiat - 24,0%
Totale verkopen personenauto's - 25,6%
Land Rover - 26,9%
Citroën - 27,0%
Skoda - 30,4%
Seat - 34,7%
Jeep - 35,3%
Hyundai - 36,4%
Opel - 37,6%
Jaguar - 40,9%
BMW - 45,4%
Subaru - 45,8%
Volkswagen - 46,4%
Renault - 51,0%
Dodge - 51,6%
Mitsubishi - 60,3%
Alfa Romeo - 69,6%
Lexus - 72,9%
Chrysler - 74,7%
Saab - 90,8%
Cadillac - 100%
Lekkere stijging van Lancia!
In dat opzicht is het ook wel leuk om naar de groei in marktaandeel te kijken t/m juni ten opzichte van vorig jaar t/m juni. Vooral Renault mag de billen bij mekaar knijpen, het marktaandeel is met ruim een kwart gedaald en dat met de introductie van zoveel nieuwe modellen:

Honda		78.5%
Lancia		71.4%
Audi		45.9%
Nissan		25.3%
Toyota		24.7%
Volkswagen	19.2%
Ford		14.5%
Seat		12.1%
Volvo		11.3%
Suzuki		8.8%
Citroen		8.3%
Hyundai		7.6%
Skoda		5.1%
Smart		4.8%
Ferrari		0.0%
Fiat		-2.1%
BMW		-2.8%
Peugeot		-6.3%
Mercedes-Benz	-12.4%
Dodge		-14.8%
Mini		-15.3%
Porsche		-18.8%
Subaru		-20.0%
Mazda		-20.1%
Daihatsu	-21.5%
Opel		-23.0%
Chevrolet	-24.8%
Mitsubishi	-25.0%
Renault		-27.2%
Dacia		-29.7%
Jeep		-38.1%
Kia		-41.3%
Lexus		-43.5%
Alfa		-47.1%
Jaguar		-50.0%
Maserati	-50.0%
Aston		-50.0%
Saab		-61.4%
Land		-72.7%
Chrysler	-75.0%
Cadillac	-83.3%
Bentley		-100.0%
Lada		-100.0%
Daewoo-Chevrolet
De Chevrolet HHR zou ik als Chrysler PT Cruiser-concurrent en omdat er vierwielaandrijving niet leverbaar is in P2 plaatsen.
Verder weet ik niet precies wat de Dodge Journey is: een MPV of een SUV/CUV (Crossover). Chrysler noemt het volgens Wiki een Crossover Wagon. Dit zegt misschien meer: During development, Dodge benchmarked the European Ford S-Max, a popular multi-activity minivan. De 11 cm langere Journey valt dus wat mij betreft in P3. AutoVisie vergeleek 'm ook met de Mitsubishi Grandis.

Gefikst, ik had de Journey op jouw aanraden al eens van T3 naar P2 geschoven, nu naar P3.
Nu is duidelijk te zien hoezeer de Kroymans-merken geleden hebben door het faillisement.
Vreemd dat bij ons Dacia zo flink gezakt is qua marktaandeel, maar dat het merk in Duitsland meer dan ooit bloeit (met vooral de Sandero).
Autoverkoop per provincie (jan-jun)

2009 2008 verschil in % Best verkochte auto Aantal
Drenthe 5,051 6,853 -26.3 Toyota Aygo 250
Flevoland 15,473 21,791 -29 Volkswagen Golf 723
Friesland 5,182 7,033 -26.3 Peugeot 107 234
Gelderland 19,990 26,751 -25.3 Toyota Aygo 700
Groningen 5,214 7,057 -26.1 Toyota Aygo 222
Limburg 9,959 13,189 -24.5 Toyota Aygo 446
Noord Brabant 36,301 46,998 -22.8 Volkswagen Golf 1,396
Noord Holland 43,511 61,951 -29.8 Volkswagen Golf 1,660
Overijssel 11,355 15,673 -27.6 Volkswagen Golf 374
Utrecht 25,127 31,231 -19.5 Volkswagen Golf 1,023
Zeeland 3,576 4,697 -23.9 Toyota Aygo 148
Zuid Holland 40,780 56,784 -28.2 Toyota Aygo 1,697

Edit: tabellen komen op een op andere manier nooit goed in beeld.thumbs downcrying smilie
Totaal* 221,600 300,113 -26.2

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2009 10:11 door GPS_wegkwijt.
GPS_wegkwijt
Edit: tabellen komen op een op andere manier nooit goed in beeld.thumbs downcrying smilie
PEBCAK of PICNIC?

2009   2008    verschil in %    Best verkochte auto Aantal
Drenthe         5,051   6,853   -26.3           Toyota Aygo         250
Flevoland      15,473  21,791   -29             Volkswagen Golf     723
Friesland       5,182   7,033   -26.3           Peugeot 107         234
Gelderland     19,990  26,751   -25.3           Toyota Aygo         700
Groningen       5,214   7,057   -26.1           Toyota Aygo         222
Limburg         9,959  13,189   -24.5           Toyota Aygo         446
Noord Brabant  36,301  46,998   -22.8           Volkswagen Golf   1,396
Noord Holland  43,511  61,951   -29.8           Volkswagen Golf   1,660
Overijssel     11,355  15,673   -27.6           Volkswagen Golf     374
Utrecht        25,127  31,231   -19.5           Volkswagen Golf   1,023
Zeeland         3,576   4,697   -23.9           Toyota Aygo         148
Zuid Holland   40,780  56,784   -28.2           Toyota Aygo       1,697

Totaal*       221,600 300,113   -26.2
Juli 2009 : slechts -16% volgens deze bron.

Verder al iets bekend over juli? Ik schat de toyo verkopen wel hoog in.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-08-2009 13:13 door joku.
Toyota op 1 bij de merken, de Golf op 1 bij de modellen. Zie frontpage.
Heb je ook een lijst van alle verkocht modellen in Friesland?
friesland heeft zich onafhankelijk verklaard, heb je dat gemist?
wordt dus niet meer meegenomen.
Vreemd dat het in bovenstaande tabel nog wel zichtbaar is welk model het meest werd verkocht in Friesland.
Hier een link naar de verkopen van juli 2009, onderaan de het bericht staat een link naar de tabel per model.

verkoopcijfers juli 2009
Wéé'r geen Infiniti.
Alleen al in mijn dorp rijden er 5 die gloednieuwe kentekens hebben.

Grappig die bespotte Peugeot 3008.
Verkoopt bijna zo goed als de 308, en BETER dan de Astra, Megane en C4 Picasso.
Verkoopcijfers in juli 2009 per merk met daarachter de percentages waarmee de verkopen zijn gestegen dan wel gedaald (met alleen de 'volumemerken' en geen exclusieve sportwagenmerken waarvan de verkopen per maand sterk fluctueren). De cijfers zijn op basis van [www.bovag.nl]:

Lancia + 47,4%
Volvo + 24,0%
Dacia + 23,8%
Jeep + 22,2%
Honda + 16,1%
Fiat + 15,2%
Suzuki + 13,1%
Ford + 6,3%
Audi + 0,3%
Nissan - 0,8%
Peugeot - 2,1%
Mercedes-Benz - 4,3%
Porsche - 7,1%
Toyota - 7,2%
Skoda - 8,2%
Citroën - 10,7%
Totale verkopen personenauto's - 15,9%
Chrysler - 18,9%
Mini - 20,8%
smart - 22,7%
Mitsubishi - 25,2%
Land Rover - 25,6%
Kia - 28,5%
Volkswagen - 29,1%
Opel - 29,9%
Renault - 33,7%
Dodge - 35,5%
BMW - 37,9%
Hyundai - 39,2%
Alfa Romeo - 39,3%
Seat - 42,5%
Mazda - 42,8%
Subaru - 43,4%
Chevrolet - 48,9%
Daihatsu - 54,7%
Lexus - 55,6%
Jaguar - 67,0%
Cadillac - 69,2%
Lada - 85,7%
Saab - 90,2%
SsangYong - 100%
Volkswagen minus 29%, ik dacht dat dat merk zo pluste?
De klad zit er duidelijk in bij de Volkswagen-verkopen van de afgelopen 3 maanden: - 28,0% (mei), - 46,4% (juni) en - 29,1% (juli), waarmee Volkswagen het de laatste twee maanden duidelijk slechter deed dan gemiddeld. Volumemerken Opel en Renault deden het nog iets slechter, met het verschil dat Volkswagen in het begin van het jaar nog redelijk constante verkoopcijfers liet zien, terwijl Opel en Renault al 7 maanden op rij slecht scoren.
Bij Volkswagen moet de nieuwe Polo het gaan doen, Opel wacht op de Astra en Meriva (die eigenlijk allang geïntroduceerd had moeten zijn) en Renault zal het moeten hebben van de nieuwe Scénic en Mégane Grand Tour, terwijl de normale Méganes in prijs worden verlaagd.
De verschillen tussen Volkswagen, Ford en Toyota zijn klein: 25.890 tegen 24.894 en 24.693 verkochte exemplaren, de overige merken volgen waarschijnlijk nu al op een te grote afstand om nog mee te kunnen dingen naar de titel ''Best verkochte automerk van 2009''.

de overige merken volgen waarschijnlijk nu al op een te grote afstand om nog mee te kunnen dingen naar de titel ''Best verkochte automerk van 2009''.

Moet dat in deze tijden niet zijn "Minst slecht verkochte automerk van 2009". winking smiley
Ik gok dat VW het wel weer red.
Dankzij die naar het schijnt prima Polo.
Hoewel het opvallend is hoeveel 'oude' Polo's er dit jaar nog verkocht zijn
Merken als volkswagen hadden altijd relatief veel auto's in bestelling staan, nu die bestellingen zijn uitgeleverd beginnen deze merken het nu pas te voelen, denk ik.
Ik denk ook dat VW het gaat redden. Er zijn de laatste maanden (sinds bekendmaking nieuwe Polo) beduidend minder Polo's dan vorig jaar verkocht (nog steeds een hoop, maar toch...) Als de uitlevering van de nieuwe Polo op gang is zal VW denk ik weer bovenaan staan. We zullen zien. De Golf was afgelopen maand weer het terug op nr 1. Erg netjes, het model loopt in de basis namelijk al sinds 2003 mee. De golf laat daarbij oa de nieuwe Megane, 308, Bravo, Astra etc ver achter zich. thumbs up
Die fraaie Mégane (vooral de hatchback) verdient gewoon veel beter. Ik zag laatst een witte 5-deurs hatchback met mooie velgen: wat een strakke bak! Absoluut mijn favoriet in het C-segment (in afwachting van de Astra en Milano).
Ik vind het overigens nog vreemder/knapper dat de Audi A3 nu beter verkoopt dan ooit, terwijl de A3 één van de oudste modellen in zijn segment is. Ik vraag me af waar die toegenomen belangstelling vandaan komt. Ik gok op de 20% bijtellingversies, want ook bij Volvo zijn de verkopen van de C30, S40 en V50 (ook met 20% bijtelling op de DRIVe) flink toegenomen.
Als er iets is wat ik niet van de Megane vind ik het wel strak.. juist nogal rond en golvig met een rare neus en mislukte kont. Ik ben ook blij dat ik die niet veel zie. De Coupe is dan nog wel leuk maar iets te lomp
Inderdaad over die A3 verbaas ik me ook steeds meer. Dat model is al sinds 2002 op de markt en verkoopt beter dan ooit!

De verkopen van de Megane vallen inderdaad tegen, moet zeggen dat ik het persoonlijk een saaie wagen vind (5-deurs) en de 3-deurs zelfs lelijk. Ik snap de cijfers dus wel.
A3 zie je idd erg veel. En ik word gek van die Civic Hybrid.. die kots ik inmiddels echt uit. Jammer dat we de Mazda6 nog steeds niet wat vaker zien. Dat de nieuwe Mazda3 voor geen beter verkoopt vind ik lullig voor Mazda maar ik kan er niet rouwig om zijn. Hoewel ik laatst een sedan zag en die vind ik wél erg mooi maar de hatchback is het gewoon net niet. Het hele model trouwens... ook al is het wel een ontzettend goeie auto verder
Van die Civic Hybrid word ik ook gek, dat vind ik wel zo'n suf ding. Is ook de enige Civic die goed verkoopt. De hatch verkoopt nauwelijks volgens mij. 9 van de 10 Civics zijn hybrids.

Wat er met de 2, 3 en 6 van Mazda aan de hand is snap ik echt niet. Vooral de 6 had ik wat betreft aantallen veel meer van verwacht. Ik zag afgelopen maandag voor het eerst een nieuwe 3. Het is het inderdaad net niet, ik vond de vorige mooier.
Mach1
De verkopen van de Megane vallen inderdaad tegen, moet zeggen dat ik het persoonlijk een saaie wagen vind (5-deurs) en de 3-deurs zelfs lelijk. Ik snap de cijfers dus wel.

De Mégane 5-deurs is niet saaier dan een Golf, ze zijn allebei niet bijzonder qua ontwerp. Persoonlijk vind ik de Golf nog een stuk saaier dan de Mégane.

MCW
Jammer dat we de Mazda6 nog steeds niet wat vaker zien. Dat de nieuwe Mazda3 voor geen beter verkoopt vind ik lullig voor Mazda maar ik kan er niet rouwig om zijn. Hoewel ik laatst een sedan zag en die vind ik wél erg mooi maar de hatchback is het gewoon net niet. Het hele model trouwens... ook al is het wel een ontzettend goeie auto verder

Ik denk dat het bij Mazda aan de marketing schort. Zeker de 2 zou het veel beter moeten kunnen doen, gezien de populariteit van andere kleintjes zoals de Yaris, i20, Colt en Swift. De 6 vind ik persoonlijk één van de meest geslaagde in zijn segment, vooral de liftback vind ik fraai, terwijl ook de Sportbreak er mag zijn. En de 3 is inderdaad een beetje tegenvallend, Mazda heeft 'm vast vooral met het oog op de Amerikaanse en Australische markt ontwikkeld, waar de vorige 3 al erg populair was. En de Mazda5 doet het mijns inziens ook onterecht veel slechter dan zijn concurrenten.

De Toyota Corolla had overigens een opmerkelijk goede verkoopmaand: met 62 registraties was de Corolla populairder dan de Jetta (55) en Lancer (40).
Daewoo-Chevrolet
Mach1

De Mégane 5-deurs is niet saaier dan een Golf, ze zijn allebei niet bijzonder qua ontwerp. Persoonlijk vind ik de Golf nog een stuk saaier dan de Mégane.

Maar de Golf is een Golf, herkenbaar en heeft een kenmerkende vormgeving. Je ziet wat dat met de verkoopaantallen doet. De VI, die een uitgebreide facelift van de V is, wordt door het publiek gewoon geslikt als nieuwe Golf. Dat doet VW dus gewoonweg erg goed! De 5-deurs Megane is gewoon saai en niet gelijk herkenbaar als Megane, gewoon een ontwerp.
Mach1
Maar de Golf is een Golf, herkenbaar en heeft een kenmerkende vormgeving. Je ziet wat dat met de verkoopaantallen doet. De VI, die een uitgebreide facelift van de V is, wordt door het publiek gewoon geslikt als nieuwe Golf. Dat doet VW dus gewoonweg erg goed! De 5-deurs Megane is gewoon saai en niet gelijk herkenbaar als Megane, gewoon een ontwerp.

Dus een Mégane die meer leek op zijn voorganger, of op de Mégane I, zou door de evolutie een kenmerkende vormgeving hebben en dientengevolge een succes zijn? Overigens vind ik de Golf ook weer niet zo herkenbaar als Golf. De brede C-stijl misschien, of de koplampen, maar dan heb je het ook wel weer gehad. Sowieso is de Golf ook niet echt onderscheidend ten opzichte van zijn soortgenoten.
Daewoo-Chevrolet
Dus een Mégane die meer leek op zijn voorganger, of op de Mégane I, zou door de evolutie een kenmerkende vormgeving hebben en dientengevolge een succes zijn? Overigens vind ik de Golf ook weer niet zo herkenbaar als Golf. De brede C-stijl misschien, of de koplampen, maar dan heb je het ook wel weer gehad. Sowieso is de Golf ook niet echt onderscheidend ten opzichte van zijn soortgenoten.

Die brede c-stijl is inderdaad typisch Golf en zo zijn er wel meer dingen. Het is bijvoorbeeld altijd een hatch met vrij rechte achterkant geweest. Andere modellen hebben dan weer een kont, zijn dan weer recht, dan schuin. Steeds wat anders.... Als de Megane een evolutie was geweest vanaf het begin, maar toch steeds vernieuwen net als bij de Golf, was het model wel herkenbaar geweest als Megane. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dan wel een succes zou zijn.

Ik vind de Golf zeker onderscheidend van zijn concurrenten, maar ik denk dat zoiets toch persoonlijk is.

Ik denk dat het bij Mazda aan de marketing schort.

Ik kijk de laatste tijd zeer weinig tv maar in het verleden kwamen Mazda reclames niet zo vaak langs nee. De Mazda3 adv in bushokjes, websites e.d zag ik juist erg veel! Trouwens, de Mazda2 Kuro heeft het volgens mij wel goed gedaan. De 1.3 met GT-M look

De 6 vind ik persoonlijk één van de meest geslaagde in zijn segment, vooral de liftback vind ik fraai, terwijl ook de Sportbreak er mag zijn

Ja inderdaad. Ook een 'normale' TS ziet er dik, dynamisch en luxe uit. Goed, een C5 en Insignia zijn wat chiquer maar de MZ6 vind ik wel een stuk sportievr ogen en de neus blijft indrukwekkend. Daarbij is ie zeker met beresterke 2.2 diesels zeer voordelig! En hij is ruim en rijdt ontzettend lekker. Het heeft bijna geen minpunten behalve dan kwaliteitsindruk interieur en hij geeft toch wel wat probleempjes.. maar dat weten de meeste mensen niet eens. De Mazda2 en Mazda3 zijn sowieso minimaal 1000 euro in prijs verlaagd. Zo is de Mazda2 nog altijd in de pas met de concurrentie maar toch nét wat voordeliger. Mazda's zijn vaak wel luxer uitgerust dan concurrenten. Lager met de prijzen moeten ze niet gaan want dan krijgen ze last van de Koreanen

De Mazda6 verdient echt véél beter en de Mazda5 eigenlijk ook. NL is uitgekeken op Mazda, hoe goed en mooi de modellen ook zijn. In andere landen doet Mazda het vaak al een stuk beter!
Klopt. De 6 verdient ook in NL beter, het is een erg mooie wagen. Ik kan me nog herinneren dat je vroeger wel heel veel 626en zag. Begin jaren 90 tot halverwege jaren 90. Je vraagt je dan toch af waar die ommezwaai vandaan komt.
Omdat die ronde 626 een trendsetter was. Hij was uberglad en sprak de mensen erg aan door zijn lage vorm en geintregeerde achterspoiler. Al snel kwamen concurrenten met een zelfde derde zijruit en algemene vorm. De 323F verkocht ook als een tierelier vanwege zijn uiterlijk en betrouwbaarheidsimago

De Mazda2, Mazda3 en Mazda6 zijn prima auto's om te zien en ze rijden ook allemaal heerlijk enz maar onderscheidend is Mazda al jaren niet meer. Een Mazda is dan wel herkenbaar maar niet bijzonder apart ofzo en andere merken nemen dan weer elementen van ze over waardoor ze helemaal niet meer opvallen
Mazda loopt sowieso een beetje achter de feiten aan. Compacte turbomotoren? DSG-achtige automaten? Luxe ogend donker dak vanwege dakramen? Diesel gekoppeld aan automaat? Ho maar.. ze schijnen overigens wel aan een dubbele koppelingsbak te werken en zoals bekend komen ze rond 2013 met hybrides. En ze heben gezegd dat elke benzinemotor in de toekomst een i-stop krijgt. Maar die dingen zijn vaak dan net te laat

Pas bij de nieuwe Mazda3 hebben ze gesnopen dat mensen comfortknipperlichten (3x aut. knipperen) prettig vinden. De Mazda6 had eindelijk dimmende binnenspiegel, gescheiden climate control, electrisch inklapbare spiegels enz maar wel later dan concurrentie. Chromen randen STANDAARD op de Mazda6 staat prachtig. Maar krijgen de Mazda2 en Mazda3 dat? Nee hoor... een Fiesta wel.. dat is een Mazda2 maar dan met diepere lijnen en een derde zijruit.. maar die spreekt men gewoon meer aan. Ook vanwege het fraaiere interieur

Maar goed, Mazda is een vrijwel zelfstandig en klein merk. Veel modellen worden elders vrijwel hetzelfde verkocht.. dan krijg je dat..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2009 20:26 door =MCW=.
Ik denk het, duurt wel weer heel erg lang dit keer.
We hadden al eens een maand waarbij er geen nieuwsbericht was, maar wel de cijfers. Toen duurde dat ook erg lang.
Op de bovag site staan ze wel gewoon als pdf........
Ja maar dan moet ik mijn scriptje gaan omschrijven winking smiley
=MCW=
Mazda loopt sowieso een beetje achter de feiten aan. Compacte turbomotoren? DSG-achtige automaten? Luxe ogend donker dak vanwege dakramen? Diesel gekoppeld aan automaat? Ho maar.. ze schijnen overigens wel aan een dubbele koppelingsbak te werken en zoals bekend komen ze rond 2013 met hybrides. En ze heben gezegd dat elke benzinemotor in de toekomst een i-stop krijgt. Maar die dingen zijn vaak dan net te laat

Pas bij de nieuwe Mazda3 hebben ze gesnopen dat mensen comfortknipperlichten (3x aut. knipperen) prettig vinden. De Mazda6 had eindelijk dimmende binnenspiegel, gescheiden climate control, electrisch inklapbare spiegels enz maar wel later dan concurrentie. Chromen randen STANDAARD op de Mazda6 staat prachtig. Maar krijgen de Mazda2 en Mazda3 dat? Nee hoor... een Fiesta wel.. dat is een Mazda2 maar dan met diepere lijnen en een derde zijruit.. maar die spreekt men gewoon meer aan. Ook vanwege het fraaiere interieur

Maar goed, Mazda is een vrijwel zelfstandig en klein merk. Veel modellen worden elders vrijwel hetzelfde verkocht.. dan krijg je dat..

Ik denk dat Mazda zich wat meer richt op de andere markten dan Europa (Australie, USA en Azie) daar zie je, zeker de Mazda3, bij bosjes rondrijden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.