De buitenlandse verkoopcijfers

Gepost door D-C 
VAG doet het OVERAL erg goed.
Knap.
Nou in de VS vind ik ze het in verhouding niet zo goed doen hoor.
China, april 2011




BYD F3, L3 en G3

• Gevolgen aardbeving Japan laten zich merken. Zeer matige maand voor de Japanse automerken, vooral Toyota (verkocht ruim 28.000 auto's minder in China geproduceerde modellen dan in maart) en Mazda (- 11.000) moesten het ontgelden, alleen het kleine Mitsubishi bleef stabiel
• Volkswagen blijft stabiel en verstevigt daarmee haar positie verder in april, Hyundai en Kia, Audi en Skoda, Citroën, BMW en Cadillac stijgen zelfs ten opzichte van maart
• MG profiteert van succesvolle start 3, BYD's forse prijsverlagingen zetten zich om in iets meer verkopen, ook stijgingen voor Hawtai (moet iedereen nu wel kennen) en Lifan
• Volvo halveert bijna ten opzichte van maart, ChangAn halveert zelfs ruimschoots (afzet CX30 daalt t.o.v. maart van 1.859 naar 250, Benben Love/i van 503 naar 28, wellicht vanwege Japan? Hetzelfde geldt voor dochtermerk Hafei (Lobo van 475 naar 2)
• Volkswagen Lavida terug op #1 voor tweede maand op rij
• Nieuwe introducties: Hyundai Sonata (opvolger van Sonata NFC, sterk begin met 6.000+), Linian S1 (nieuw lokaal merk van Honda, eigenlijk een opnieuw uitgebrachte vorige generatie Honda City)



1. Volkswagen 141.066
2. Hyundai 63.889
3. Nissan 57.469
4. Buick 52.505
5. Toyota 46.176
6. Chery 45.982*
7. Chevrolet 44.877
8. Honda 43.360**
9. BYD 40.251
10. FAW 34.694
11. Geely 34.277***
12. Kia 32.376
13. Great Wall 28.292
14. Ford 26.226
15. Suzuki 24.461
16. Audi 21.311
17. Skoda 19.460
18. Citroën 19.173
19. JAC 17.897
20. Mazda 14.616
21. Dongfeng 13.884
22. ChangAn 12.755
23. Haima 12.276
24. Peugeot 12.082
25. Hawtai 10.928
26. Lifan 9.976
27. BMW 9.600
28. Roewe 8.483
29. Brilliance 8.376
30. Zotye 6.517
31. Mercedes-Benz 6.340
32. MG 4.674
33. Soueast 4.568
34. Mitsubishi 3.106
35. Europestar 3.025
36. Jiangnan 3.017
37. Changfeng 2.298
38. Zhongxing 2.006
39. Huanghai 1.911
40. Jinbei 1.768
41. GAC 1.445
42. JMC 1.276
43. Landwind 1.001
44. Cadillac 949
45. Volvo 889
46. Foton 633
47. Beijing 535
48. Changhe 368
49. Hafei 324
50. Tianqi Meiya 208
51. Gonow 156
Totaal 953.732

* Inclusief lokaal label Linian
** Chery, Riich, Rely, Karry
*** Gleagle, Emgrand, Englon
**** Inclusief BAW

1. Volkswagen Lavida 23.439
2. BYD F3/F3R 20.849
3. Hyundai Elantra Yuedong 19.525
4. Volkswagen Santana (Vista) 19.072
5. Volkswagen Jetta 18.773
6. Buick Excelle 17.938
7. Ford Focus 17.556
8. FAW Xiali N3/N5 16.649
9. Chevrolet Cruze 14.784
10. Chevrolet Sail 12.559
11. Chery QQ 12.462
12. Hyundai Elantra 12.083
13. Skoda Octavia 11.606
14. Volkswagen Polo 11.503
15. Buick LaCrosse 11.442
16. Great Wall Tengyi (Voleex) C30 11.374
17. Nissan Bluebird Sylphy 11.024
18. Volkswagen Sagitar 10.826
19. Kia Forte Furuidi 10.815
20. Great Wall Haval H3/H5 10.746
21. Volkswagen Bora 10.675
22. Volkswagen Tiguan 10.569
23. Volkswagen Passat Lingyu 10.546
24. Chevrolet Lova 10.267
25. Buick Excelle XT/GT 10.130
26. Audi A6L 10.001
27. Toyota Camry 9.931
28. Honda CR-V 9.882
29. Citroën C-Quatre 9.861
30. Nissan Teana 9.749
31. Chery Tiggo 9.391
32. Hawtai Santa Fe 9.390
33. Volkswagen Golf 9.218
34. Honda Accord 9.038
35. Nissan Livina 8.992
36. Nissan Sunny 8.937
37. Hyundai Verna 8.715
38. Honda Civic 8.693
39. Toyota Corolla 8.597
40. BYD F0 8.453
41. FAW Besturn B50 7.885
42. Honda City 7.623
43. Volkswagen Magotan 7.516
44. Nissan Qashqai 7.459
45. ChangAn Benben Mini 7.116
46. Emgrand EC7 7.115
47. Audi A4L 6.905
48. Dongfeng Joyear 6.758
49. Buick GL8 6.750
50. Toyota Highlander 6.601
51. JAC Tongyue 6.361
52. Gleagle Freedom Ship 6.339
53. Suzuki SX4 6.234
54. Haima Family 6.176
55. Toyota RAV4 6.136
56. BYD G3 6.129
57. Buick Regal 6.117
58. Ford Mondeo 6.061
59. Hyundai Sonata 6.002
60. Mazda 3 5.913
61. Toyota Corolla EX 5.765
62. Zotye 5008 5.693
63. Citroën C-Elysée 5.690
64. Mazda 6 5.643
65. BMW 5-serie L 5.600
66. Chery Fulwin 2 5.586
67. Gleagle King Kong 5.516
68. Kia Cerato 5.505
69. Roewe 350 5.335
70. JAC Heyue/Heyue RS 5.272
71. Brilliance Junjie FRV 5.226
72. Hyundai Tucson 5.039
73. Hyundai ix35 4.963
74. Kia Sportage R 4.950
75. Suzuki Alto 4.882
76. JAC Refine 4.795
77. Lifan 620 4.700
78. Shanghai Englon SC7 Seaview 4.603
79. Soueast V3 Lingyue 4.568
80. Skoda Superb 4.506
81. Audi Q5 4.405
82. Peugeot 408 4.400
83. Gleagle Vision 4.186
84. Nissan Tiida 4.124
85. Suzuki Lingyang 4.064
86. BMW 3-serie 4.000
87. Gleagle Panda 3.996
88. Chery Cowin 2 3.894
89. Peugeot 307 3.883
90. Lifan 520/520i 3.855
91. Kia Sportage 3.839
92. Suzuki Swift 3.838
93. Peugeot 207 3.799
94. Suzuki Big Dipper 3.753
95. Chevrolet Spark 3.708
96. Volkswagen Polo Jinqu/Jinqing 3.603
97. Chevrolet Epica 3.559
98. Great Wall Florid 3.549
99. Toyota Reiz 3.536
100. Volkswagen CC 3.439
101. Skoda Fabia 3.348
102. Kia Rio 3.304
103. Nissan X-Trail 3.260
104. Chery Cowin 3 3.195
105. MG 3 3.039
106. Europestar L3 3.025
107. Jiangnan Alto 3.017
108. Citroën C5 3.004
109. Mercedes-Benz E-klasse L 2.979
110. Roewe 550 2.975
111. ChangAn CX20 2.942
112. Kia K5 2.898
113. FAW Senya S80/M80 2.882
114. Hyundai Accent 2.850
115. Hyundai Sonata MoInca 2.775
116. Chery Cowin 1 2.703
117. Chery A3 2.639
118. Dongfeng Fengshan H30/S30 2.572
119. FAW Besturn B70 2.521


Volkswagen Polo Jinqu, nieuwe Polo en oude Polo

120. ChangAn Yuexiang 2.419
121. FAW Weizhi 2.413
122. Mercedes-Benz C-klasse 2.296
123. BYD F6 2.281
124. Dongfeng Shuai 2.248
125. Nissan March 2.207
126. Ford Fiesta 2.184
127. FAW Weizhi V2 2.184
128. Toyota Crown 2.110
129. Linian S1 2.084
130. BYD L3 2.057
131. Dongfeng Future 2.041
132. Zhongxing Landmark 2.006
133. Great Wall Haval M2 2.001
134. Honda Fit 1.993
135. Honda Odyssey 1.976
136. Mazda 6 Ruiwing 1.949
137. Huanghai Aurora 1.911
138. Honda Spirior 1.908
139. Volkswagen Touran 1.887
140. Haima Freema 1.874
141. Chery A1 1.862
142. Brilliance Junjie 1.846
143. Jinbei Granse 1.768
144. Haima 7 Knight 1.706
145. Suzuki Liana 1.690
146. Changfeng Black King DUV 1.641
147. MG 6 1.607
148. GAC Trumpchi 1.445
149. Lifan 320 1.421
150. Toyota Prado 1.402
151. Haima 2 Cupid 1.342
152. Mitsubishi Lancer EX 1.333
153. Shanghai Englon Golden Eagle 1.312
154. Riich X1 1.294
155. JMC Yusheng/Baowei 1.276
156. Riich M1 1.230
157. Hyundai i30 1.171
158. Emgrand EC8 1.155
159. Nissan NV200 1.104
160. Brilliance Junjie FSV 1.054
161. Haima Prince 1.036
162. JAC Rein 962
163. Toyota Vios 944
164. Landwind X8/X6/X9 929
165. Kia Soul 910
166. Mitsubishi Pajero 904
167. Hawtai B11 858
168. Mazda 2 843
169. Mercedes-Benz Viano 839
170. Zotye Mutiplan 824
171. Toyota Yaris 794
172. Hyundai Sonata NFC 766
173. Rely V5 721
174. Hawtai Terracan 680
175. Mitsubishi Lancer 677
176. Cadillac SLS 654
177. Karry Youya 618
178. Nissan Paladin 613
179. Citroën C2 602
180. Great Wall Tengyi (Voleex) V80 600
181. Volvo S80L 550
182. Changfeng CS7 Feiteng 500
183. BAW (Beijing) Jeep 486
184. JAC Yueyue 453
185. Ford S-MAX 425
186. Foton MP-X 425
187. Changhe Ideal 368
188. Toyota Land Cruiser 200 360
189. BYD M6 352
190. Volvo S40 339
191. Hafei Saima 320
192. Cadillac CTS 295
193. Mazda 8 268
194. ChangAn Zhixiang/CX30 250
195. Brilliance Zunchi 244
196. Mercedes-Benz Vito 226
197. Foton MP-X Midi 208
198. Riich G5 183
199. Tianqi Meiya Haishi 175
200. Roewe 750 173
201. Honda Accord Crosstour 163
202. FAW Vela 160
203. Dongfeng Oting 159
204. Changfeng CS6 157
205. Gonow GX6/GS1/Jetstar 156
206. Kia Optima 155
207. Haima 3 142
208. Buick Park Avenue 128
209. Rely X5 127
210. Mitsubishi Zinger 114
211. Dongfeng Yumsun 106
212. BYD S6 104
213. Mitsubishi Galant 78
214. Landwind Fashion 72
215. Chery Eastar 67
216. Gleagle China Dragon 55
217. JAC Binyue 54
218. Tianqi Meiya SUV 33
219. ChangAn Benben Love/i 28
220. MG 7 28
221. BAW (Beijing) Luba 25
222. BYD F3DM 25
223. BJC (Beijing) Warrior 24
224. Great Wall Phenom 17
225. Citroën C-Triomphe 16
226. Brilliance Coupe (BC3) 6
227. Karry Youyi 5
228. Chery QQme 5
229. Great Wall Coolbear 3
230. Hafei Lobo 2
231. Great Wall Haval M1 2
232. Hafei Saibao 2
233. Chrysler Grand Voyager 2
234. BYD e6 1

Bron: [www.chooseauto.com.cn]
Japan, april 2011

"Bad news keep coming from Japan. As predicted, the new car market plunged even further in April, down 51% year-on-year to 108,824 units, the lowest monthly volume since records started in January 1968. Toyota is hit hardest at -69%. More details here.

The models ranking is surprisingly stable amidst this chaos, with the Honda Fit reinforcing its leadership at 8,574 sales, down ‘only’ 30%, well ahead of the Toyota Prius at 4,876 units (-82%) and the Toyota Vitz at 4,644 (-49%). The Honda Freed (-38%) and Toyota Corolla (-57%) follow and are both up one spot."

Al met al drama voor de Japanse automerken.

Rusland, april 2011: Hyundai Solaris (Accent/Verna) nu al best verkochte 'buitenlander' en dan moet de hatchback nog komen...
Mexico, april 2011: Mexicanen stappen over van het ene naar het andere antieke model

Zie voor meer cijfers op [bestsellingcarsblog.com]
Europa April 2011 (EU + EFTA)

1 Volkswagen 150206 +3,7 %
2 Ford 85948 -3,0 %
3 Renault 85053 -15,6 %
4 Opel/Vauxhall 81332 +1,2 %
5 Peugeot 73929 -18,8 %
6 Fiat 60933 -14,8 %
7 Citroen 59020 -16,8 %
8 Audi 58819 +3,6 %
9 BMW 53601 +3,0 %
10 Mercedes-Benz 48787 -1,2 %
11 Toyota 44159 -3,5 %
12 Skoda 40207 +2,1 %
13 Nissan 37115 +14,3 %
14 Hyundai 35333 +28,1 %
15 Seat 26561 -0,8 %
16 Kia 23589 -0,1 %
17 Volvo 21626 +1,9 %
18 Dacia 20746 +2,2 %
19 Suzuki 15404 -8,5 %
20 Chevrolet 15074 -2,3 %
21 Mini 12849 +14,6 %
22 Alfa Romeo 12650 +61,7 %
23 Mitsubishi 10907 +51,4 %
24 Mazda 10627 -25,1 %
25 Honda 9920 -34,0 %
26 Lancia 8098 -11,9 %
27 smart 7270 -6,6 %
28 Land Rover 4774 -7,0 %
29 Lexus 3155 +99,8 %
30 Chrysler (incl. Jeep/Dodge) 2534 -27,2 %
31 Jaguar 1189 -45,0 %
32 Ferrari/Maserati 634 -18,4 %
33 Lamborghini/Bentley/Bugatti 209 +1,5 %
34 GM USA 84 -33,3 %

Andere 5985 -53,5 %

Totaal 1128327 -3,8 %

Bron: ACEA



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2011 12:23 door Lancia Lover.
Europese autoverkopen licht gedaald

De economie mag dan licht opkrabbelen, van de Europese autoverkopen kan dit helaas nog niet worden gezegd. In april daalden de verkopen in de 27 EU-landen met 4,1 procent.
In totaal werden in Europa in april 1.089.118 auto’s verkocht tegenover 1.135.882 in april 2010. De daling komt op het conto van de krimpende verkopen op diverse belangrijke Europese markten. In Frankrijk daalden de verkopen bijvoorbeeld met dik 20.000 stuks (-11,1 procent), net als in Spanje (-23,3 procent). Ook Italië (-2,2 procent) en het Verenigd Koninkrijk (-7,4 procent) zagen de verkopen van nieuwe auto’s met duizenden exemplaren teruglopen.
Toch is er niet alleen maar slecht nieuws. De belangrijkste Europese automarkt, Duitsland, zag de verkopen stijgen van 259.414 naar 266.251 stuks. En natuurlijk speelde Nederland ook in april weer een buitengewoon positieve rol: de verkopen stegen met 27,6 procent naar 47.910 stuks. IJsland was relatief gezien de topper met een stijging van 270,9 procent (!). Maar wie ziet dat het een stijging van 79 naar 293 stuks is, moet toch concluderen dat de IJslanders nauwelijks bijdragen aan de totale verkopen.

Vlaggen uit bij Mitsubishi, Honda in mineur
Bij de merken zijn er enkele winnaars aan te wijzen, vooral in Aziatische hoek. Mitsubishi zag de verkopen bijvoorbeeld met maar liefst 47,2 procent stijgen en Hyundai met 28,4 procent. Ook Nissan deed het goed: +14,5 procent. Bij de Europese concerns waren er kleine plussen voor de Volkswagen Groep (+3,5 procent) en de BMW Group (+4,5 procent).
Waar winnaars zijn, zijn er natuurlijk ook verliezers. Honda zag de verkopen bijvoorbeeld met 34,3 procent dalen en Mazda moest 25,2 procent inleveren. Ook de PSA Group (-18,3 procent) en de Renault Group (-13,1 procent) zullen weinig tevreden zijn.
Quote
Lancia Lover
Andere 5985 -53,5 %

Zal wel voornamelijk Subaru, Saab en Daihatsu zijn neem ik aan, naast SsangYong, DR Motor, TATA, Great Wall, Aston Martin en Lada. Saab stond er vroeger wel in, maar is er vanwege te lage verkopen waarschijnlijk uitgeknikkerd.
Toch interessant die verkopen. In China bestaat ongeveer de helft van de Audi-verkopen uit de A6L en eenderde uit de Q5, waarvan de laatste niet echt bekend staat om de riante beenruimte. Niet wereldschokkend, toch een groot contrast mijns inziens.
Bij Citroën een soortgelijk verhaal: 2 modellen die voor 75% de verkopen uitmaken (C-Quattre en de C-Elysée (facelift van de ZX)).
België & Matt

Ieder miniscuul land wordt door Matt maand voor maand gecovered - TOP - vreemd genoeg niet België.
Daar is ie blijven steken bij Januari!
Misschien is er vanwege het ontbreken van een regering met een mandaat ook geen verkoopstatistiek meer in België bijgehouden?
Quote
Dennis_zw
Misschien is er vanwege het ontbreken van een regering met een mandaat ook geen verkoopstatistiek meer in België bijgehouden?

Sublieme analyse, maar een beetje vergezocht ;-))

(edit: hoewel, met die Belgen.....je zou zomaar gelijk kunnen krijgen)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2011 22:36 door rickm.
Zo, Hyundai doet het ook erg goed. De Hyundai groep is als ik het goed heb zelfs groter dan de Toyota groep in Europa. big smile smiley
Jongens ik zou graag in staat zijn naar België maand na maand update, maar ik vind geen enkele site die maandelijks modellen eanking publiceert?! Kan iemand helpen?
Behalve deze beperkte cijfers kan ik niets vinden. Je site zou overigens nog interessanter worden als er ook merkenlijsten komen!
Haha sorry DC, mijn site is alleen voor best verkopende modellen, genoeg werk vinden dit leuk! :-)
Quote
bestsellingcars
Jongens ik zou graag in staat zijn naar België maand na maand update, maar ik vind geen enkele site die maandelijks modellen eanking publiceert?! Kan iemand helpen?

Hi there- normaal visten we die cijfers van de FEBIAC.be site.
Die site staat bol van de 'statistieken', maar ik zie even niet de maandcijfers 2011.
Wel de hele historie.

Punt is, die Belgen hanteren af en toe aparte benamingen en vreemde categorieën ;-)


editje
April 2011 staat bij Febiac -> statistieken -> algemene gegevens -> vervoermiddelen -> inschrijvingen
April 2011:
#1 Renault,
#2 VW,
#3. Peugeot,
#4. Citroen,
#5. Opel



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-05-2011 14:30 door rickm.
De Amerikaanse cijfers zijn binnen. 4% omlaag vanwege stijgende brandstofprijzen en een teruglopende dealervoorraad. Tegen deze negatieve trend in stegen Hyundai, VAG, BMW, Chrysler, DaimlerBenz (van de grote concerns, d.w.z. met meer dan 10.000 eenheden per maand).





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2011 14:20 door Dennis_zw.
En de top 20 in Frankrijk.

1. Peugeot 207 12.406 unités
2. Renault Mégane 11.995 unités
3. Renault Clio 10.957 unités
4. Citroën C3 10.355 unités
5. Citroën C4 9.681 unités
6. Peugeot 3008 6.461 unités
7. Peugeot 308 6.245 unités
8. Opel Corsa 4.263 unités
9. Dacia Duster 4.180 unités
10. Volkswagen Polo 4.138 unités
11. Ford Fiesta 4.058 unités
12. Volkswagen Golf 3.886 unités
13. Citroën DS3 3.712 unités
14. Citroën C5 3.665 unités
15. Renault Twingo 3.621 unités
16. Peugeot 508 3.486 unités
17. Peugeot 5008 3.003 unités
18. Nissan Qashqai 2.864 unités
19. Peugeot 107 2.498 unités
20. Renault Modus (aantal onbekend)

Opvallend zijn de vrije val van de Twingo (gehalveerde aantallen ten opzichte van de voorgaande maanden) en de plaats van de Peugeot 508, nog achter de Citroën C5.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2011 20:03 door Dennis_zw.
De verkoopcijfers van mei in India.

In Spanje gaat het niet zo goed. Ongeveer een kwart minder dan vorig jaar. En Volkswagen heeft bijna de toppositie overgenomen van het eigen (dubbelzinnig) merk Seat.

In Italië gaat het na 12 maanden krimp in mei een klein beetje (3,6%) omhoog.



En de top tien modellen (ze maken daar altijd onderscheid tussen de benzine- en dieselversies).

De Belgische cijfers. Ondanks de stijgende cijfers t.o.v. mei vorig jaar daalden Peugeot, Citroën, Ford, Toyota en Fiat (van de grotere merken).

Paar highlight's

Saab: Zwaar weer.

Italie:
Porsche verkoopt meer dan Ferrari, Lambo en Maserati samen

Italie en Frankrijk:
De C3 verkoopt daar als een tierelier

Frankrijk:
Dat de Twingo niet in de Top 10 staat: moet een FOUT zijn!
De Dustert in de top 10, DS3 had een goeie maand, net als de C5 (meer dan de 508)

Spanje:
Nissan QQ op 5!
C4 op 4.

Volkswagen:
Overal de uitblinker

US:
Porsche + 50%
Maserati goed bezig.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2011 15:33 door rickm.
Quote
rickm
Italie en Frankrijk:
De C3 verkoopt daar als een tierelier

In Frankrijk verkopen klassegenoten 207 en Clio beter.
En in Italië staat hij op 6, na klassegenoten Punto en Fiesta.
Hoezo dan tierelier?

Quote
rickm
Frankrijk:
Dat de Twingo niet in de Top 20 staat: moet een FOUT zijn!

Ja dat heb je inderdaad fout, want hij staat op 15.

Quote
rickm
Volkswagen:
Overal de uitblinker

Niet in Frankrijk hoor. De Corsa verkoopt (net als de Franse klassegenoten) beter dan de Polo. En de Mégane 3x zo goed als de Golf.
En in Italië moeten ze behalve Fiat ook Ford voor zich laten. En in België staan ze achter Renault.

Quote
rickm
Porsche US:
+ 50%!

M.a.w. ze zijn vorig jaar zeer sterk teruggevallen.
@Dennis, je snapt er niet veel van hè? Kleuter!

US:

Mooi dat die Yanks voor nog geen 20.000 euro een lel van een fully loaded Altima, Malibu of Camry kunnen kopen.
Da's formaat 5 serie voor de prijs van een kale, oudbakken Audi A3!

Grappig, die Kia Soul gaat daar als een speer.
En wij in Europa durven niet ;-)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2011 12:42 door rickm.
Volkswagen in US 30,1 auto's? Vind ik knap ^^
Quote
Url
Volkswagen in US 30,1 auto's? Vind ik knap

Daar horen twee nullen achter. Die zijn er in Excel afgevallen door Nederlandse instelling (decimale komma's) versus Engelse instelling (decimale punten). Is nu gecorrigeerd. Sorry daarvoor. En scherp gezien!

Beter dan blaaskaak rickm.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2011 14:21 door Dennis_zw.
De Duitsers hadden 22% plus t.o.v. mei vorig jaar. Mercedes-Benz bleef opvallend achter bij de andere grote merken die wel groeiden.

Zuid-Korea, mei 2011
(importmerken zoals Honda, Infiniti, Nissan, Mercedes-Benz, BMW en Volkswagen zijn niet meegenomen)


De Sonata Hybrid heeft een 150 pk sterke 2.0 liter benzinemotor gekoppeld aan een elektromotor met 41 pk

• Hyundai Grandeur blijft op 1
• Licht herstel voor Samsung, maar afstand met GM blijft groot
• Na vreemde duikeling is Kia Carnival terug op #19 (+ 20)
• Hyundai Veloster verkopen stijgen met bijna 55% in tweede verkoopmaand, ook nieuwe Chevrolet Aveo en Captiva stijgen
• Nieuwkomer deze maand is de Chevrolet Camaro


Met identieke aandrijflijn: de Kia K5 Hybrid

1. Hyundai 57.750 (48,2%)
2. Kia 38.012 (31,8%)
3. GM Korea (Chevrolet/Daewoo) 12.403 (10,4%)
4. Renault Samsung 8.012 (6,7%)
5. SsangYong 3.515 (2,9%)

1. Hyundai Grandeur 10.526
2. Hyundai Avante 10.402
3. Kia Morning 9.472
5. Hyundai Sonata 7.435
4. Hyundai Porter 8.070
6. Kia K5 6.087
7. Chevrolet Spark 5.685
8. Samsung SM5 4.287
9. Hyundai Grand Starex 4.164
10. Kia Bongo 4.031
11. Hyundai Tucson ix 4.003
12. Kia Forte/Forte Koup 3.393
13. Kia Sorento R 3.234
14. Kia Sportage R 3.153
15. Chevrolet Cruze 2.781
16. Samsung SM3 2.600
17. Hyundai Genesis 2.256
18. Kia K7 2.213
19. Kia Carnival R 2.157
20. Hyundai Accent 2.115
21. Hyundai Santa Fe 1.917
22. Hyundai Veloster 1.882
23. Kia Soul 1.642
24. Hyundai Equus 1.448
25. Chevrolet Orlando 1.356
26. SsangYong Korando C 1.163
27. SsangYong Actyon Sports 1.057
28. Kia Pride 1.046
29. Daewoo Alpheon 781
30. SsangYong Rexton 728
31. Samsung SM7 702
32. Daewoo Damas 591
33. Hyundai Veracruz 584
34. Chevrolet Aveo 558
35. Kia Carens 461
36. Samsung QM5 423
37. Kia Mohave 405
38. Kia Opirus 377
39. Daewoo Labo 364
40. SsangYong Chairman W 278
41. Chevrolet Captiva 277
42. Hyundai i30 152
43. SsangYong Rodius 138
44. SsangYong Chairman H 135
45. Hyundai Genesis Coupé 59
46. SsangYong Kyron 16
47. Chevrolet Camaro 8
48. Daewoo Tosca 2


Bron: [www.bobaedream.co.kr]

Hyundai: Avante = Elantra, Tucson ix = ix35, Grand Starex = H300/H-1, Accent = nieuwe Accent, Veracruz = ix55, Verna = oude Accent, Click = Getz
Kia: K5 = Optima, Morning = Picanto, K7 = Cadenza, Lotze = Magentis, Pride = Rio, Mohave = Borrego
Daewoo: Tosca = Chevrolet Epica, Gentra/Gentra X = Chevrolet Aveo sedan/hatchback, Alpheon = Buick LaCrosse
Samsung: SM3 = Renault Fluence, SM5 = Renault Latitude, SM7 = gebaseerd op vorige Nissan Teana, QM5 = Renault Koleos



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-07-2011 13:06 door Daewoo-Chevrolet.
Quote
Daewoo-Chevrolet
Zuid-Korea, april 2011
(importmerken zoals Honda, Infiniti, Nissan, Mercedes-Benz, BMW en Volkswagen zijn niet meegenomen)

De top-10 importmodellen (links april, rechts maart 2011):

Uniek feit in Frankrijk - Peugeot boven Renault.

[bestsellingcarsblog.com]

Dat is wat Matt in his lifetime - 33 hele jaren ;-) - niet eerder heeft zien gebeuren.
Peugeot boven Renault is (bijna) net zo onwaarschijnlijk als Opel boven VW in Duitsland, of Vauxhall boven Ford in de UK.

O.m. de 3008, Duster, DS3 en C5 hadden een zeer goede maand.
Net als in Nederland is Dacia in Frankrijk op zijn retour: de Logan is uitgeteld en de Sandero is dringend aan een facelift toe (- 75%). Zelfs de Duster kan de verliezen niet compenseren, waardoor er onder de streep een min van 37% onder aan de streep overblijft. De Sandero zag er mijns inziens bij de introductie al verouderd uit, hopelijk ziet zijn opvolger er eigentijdser uit.
Quote
Daewoo-Chevrolet
Net als in Nederland is Dacia in Frankrijk op zijn retour: de Logan is uitgeteld en de Sandero is dringend aan een facelift toe (- 75%). Zelfs de Duster kan de verliezen niet compenseren, waardoor er onder de streep een min van 37% onder aan de streep overblijft. De Sandero zag er mijns inziens bij de introductie al verouderd uit, hopelijk ziet zijn opvolger er eigentijdser uit.

DC, ook in een grote markt als Duitsland zijn ze nu wel klaar met de Logan en Sandero.
Daar stegen de verkopen vorige jaar (of was 't 2009?) tot grote hoogte door de belastingvoordelen.
Maar iedereen die een v/die Dacia's wilde heeft er nu wel een - de rest loopt om het 80tiger/90tiger jaren aanbod heen.

De Duster loopt (nog) prima omdat een ultieme 'prijspakker' in dat segment v/d markt nog relatief nieuw is.
Geloof wel dat Renault de komende 2, 3 jaar nieuwe interesse kan kweken met een interessante en kwalitatief betere reeks Dacia's.
Maar latenw e niet vergeten dat het de vraag uit West europa was waardoor de Dacia's daar plots in showrooms stonden - ze waren bestemd voor de geheel andere regio's (Oost Europa, Midden Oosten, Noord Afrika, Latijns Amerika). We zijn nu 1,5 mln Dacia's verder. Renault heeft het goed gezien.

En wat als Dacia eigenaren iets meer welstand bereiken? Dan shoppen ze misschien bij Renault naar een hypermoderne Clio, Scenic, Megane.
Matt's cijfers over de sterk gestegen verkopen in Rusland:

Modellen:
[bestsellingcarsblog.com]

Merken:
[www.aebrus.ru]
China, mei 2011

Ai ai ai, wat een drama voor Toyota en Honda, die lijken het hardst getroffen door de aardbeving in Japan. Toyota, de nummer 2 van maart, zakt in mei weg naar 17, Honda was de nummer 4 van maart en zakt nu weg naar 13. Nissan lijkt nauwelijks te zijn getroffen, terwijl Mazda weer herstelt ten opzichte van de slechte aprilmaand.
Over de modellen van Toyota en Honda valt weinig zinnigs te zeggen, behalve dat de geflopte Honda Accord Crosstour in mei de beste verkoopmaand dit jaar had. De Nissan Sunny is een groot succes en weet voor grote concurrent Hyundai Verna te blijven. Verder interessant dat de aanvankelijk nogal matig verkopende en typisch Europese Golf (9.579) toch een groot succes genoemd mag worden. Het model is duidelijk populairder dan de Buick Excelle XT a.k.a. Opel Astra (3.506) en Hyundai i30 (1.095). Verder opvallend zijn de ineengezakte verkopen van de Roewe 550 en de goede tweede verkoopmaand van de BYD S6, terwijl het afprijzingencircus van BYD vooral te zien is aan de L3, die zijn beste verkoopmaand ooit had.

1. Volkswagen 131.839
2. Hyundai 61.884
3. Nissan 58.805
4. Buick 51.978
5. Chevrolet 46.551
6. BYD 41.051
7. Chery 38.510
8. FAW 33.816
9. Geely 32.040
10. Kia 31.160
11. Ford 28.040
12. Great Wall 27.969
13. Honda 27.203
14. Suzuki 23.762
15. Mazda 22.085
16. Audi 21.642
17. Toyota 21.118
18. Skoda 18.436
19. Citroën 17.324
20. JAC 16.373
21. ChangAn 15.091
22. Dongfeng 13.612
23. Haima 13.536
24. Peugeot 12.887
25. Hawtai 10.000
26. Lifan 9.808
27. Brilliance 9.064
28. BMW 8.141
29. Roewe 6.365
30. Mercedes-Benz 6.153
31. Zotye 5.936
32. Soueast 4.307
33. MG 3.795
34. Europestar 3.356
35. Mitsubishi 3.000
36. Jiangnan 2.954
37. Changfeng 2.500
38. Zhongxing 1.797
39. Huanghai 1.511
40. JMC 1.248
41. Volvo 1.211
42. GAC 1.205
43. Jinbei 1.172
44. Landwind 1.136
45. Cadillac 914
46. BAW 789
47. Hafei 650
48. Changhe 567
49. Foton 510
50. Gonow 200
51. Tianqi Meiya 100
Totaal 895.101
*enkele cijfers zijn indicaties

1. Volkswagen Lavida 22.602
2. Volkswagen Santana (Vista) 19.764
3. Buick Excelle 19.398
4. BYD F3/F3R 19.013
5. Volkswagen Jetta 17.603
6. Ford Focus 16.756
7. Hyundai Elantra Yuedong 14.697
8. Nissan Sunny 14.263
9. Chevrolet Cruze 14.161
10. Chevrolet Sail 13.717
11. FAW Xiali N3/N5 13.391
12. Great Wall Tengyi (Voleex) C30 13.012
13. Mazda 6 12.178
14. Nissan Teana 12.036
15. Buick Excelle XT/GT 12.016
16. Chery QQ 11.842
17. Hyundai Verna 11.421
18. Volkswagen Bora 10.788
19. Volkswagen Sagitar 10.724
20. Skoda Octavia 10.444
21. Kia Forte Furuidi 10.177
22. BYD F0 10.011
23. Nissan Bluebird Sylphy 9.947
24. Chevrolet Lova 9.842
25. FAW Besturn B50 9.762
26. Great Wall Haval H3/H5 9.704
27. Hyundai ix35 9.680
28. Volkswagen Golf 9.579
29. Citroën C-Quatre 9.243
30. Volkswagen Tiguan 9.181
31. Audi A6L 8.921
32. Emgrand EC7 8.779
33. Hawtai Santa Fe 8.600
34. Volkswagen Polo 8.308
35. Audi A4L 8.198
36. Hyundai Elantra 8.189
37. Buick LaCrosse 7.808
38. ChangAn Benben Mini 7.598
39. Nissan Livina 7.453
40. Volkswagen Passat Lingyu 7.395
41. Nissan Qashqai 6.976
42. Chery Tiggo 6.922
43. Brilliance Junjie FRV 6.696
44. Haima Family 6.499
45. Honda Accord 6.382
46. Hyundai Sonata 6.317
47. Dongfeng Joyear 6.188
48. Suzuki SX4 6.102
49. Buick GL8 6.073
50. JAC Tongyue 6.042
51. Buick Regal 6.008
52. Ford Mondeo 6.005
53. Honda Civic 5.993
54. Gleagle Freedom Ship 5.944
55. Toyota Camry 5.853
56. Volkswagen Magotan 5.729
57. BYD G3 5.591
58. Kia Sportage R 5.401
59. Zotye 5008 5.367
60. Suzuki Alto 5.260
61. JAC Heyue/Heyue RS 5.202
62. Peugeot 408 5.194
63. Chery Fulwin 2 5.166
64. Honda CR-V 5.003
65. Ford Fiesta 4.926
66. Hyundai Tucson 4.803
67. Volkswagen Polo Jinqu/Jinqing 4.656
68. Chevrolet Spark 4.647
69. BMW 5-serie L 4.631
70. Peugeot 307 4.536
71. Audi Q5 4.523
72. Lifan 620 4.508
73. Kia Sportage 4.498
74. Toyota Highlander 4.428
75. Citroën C-Elysée 4.382
76. Mazda 6 Ruiwing 4.367
77. Kia Cerato 4.342
78. Soueast V3 Lingyue 4.307
79. Mazda 3 4.246
80. ChangAn Yuexiang 4.238
81. Roewe 350 4.155
82. JAC Refine 4.124
83. Gleagle King Kong 4.098
84. Skoda Superb 4.021
85. Skoda Fabia 3.971
86. Suzuki Lingyang 3.917
87. Volkswagen CC 3.884
88. Lifan 520/520i 3.778
89. Gleagle Panda 3.514
90. BMW 3-serie 3.510
91. BYD L3 3.495
92. Nissan Tiida 3.415
93. Suzuki Big Dipper 3.397
94. Shanghai Englon SC7 3.381
95. Gleagle Vision 3.357
96. Europestar L3 3.356
97. Suzuki Swift 3.342
98. Honda City 3.251
99. Kia K5 3.233
100. Chery Cowin 3 3.197
101. Peugeot 207 3.157
102. Chery Cowin 2 3.088
103. FAW Weizhi 3.046
104. Great Wall Florid 2.965
105. Jiangnan Alto 2.954
106. Chevrolet Epica 2.950
107. Linian S1 2.804
108. FAW Senya S80/M80 2.801
109. Hyundai Sonata MoInca 2.773
110. Citroën C5 2.771
111. Mercedes-Benz E-klasse L 2.766
112. Dongfeng Fengshan H30/S30 2.711
113. ChangAn CX20 2.660
114. Dongfeng Shuai 2.641
115. Toyota Corolla 2.558
116. FAW Weizhi V2 2.557
117. Hyundai Accent 2.373
118. Kia Rio 2.361
119. Mercedes-Benz C-klasse 2.291
120. Chery A3 2.248
121. Haima 2 Cupid 2.181
122. MG 3 2.123
123. Toyota RAV4 2.096
124. Toyota Corolla EX 2.000
125. FAW Besturn B70 1.989
126. Haima Freema 1.875
127. Nissan X-Trail 1.848
128. Roewe 550 1.812
129. Changfeng Black King DUV 1.800
130. Chery A1 1.799
131. Zhongxing Landmark 1.797
132. Mitsubishi Lancer EX 1.763
133. Suzuki Liana 1.744
134. Great Wall Haval M2 1.737
135. Volkswagen Touran 1.626
136. MG 6 1.626
137. Dongfeng Future 1.589
138. BYD S6 1.535
139. Haima 7 Knight 1.533
140. Lifan 320 1.522
141. Huanghai Aurora 1.511
142. Chery Cowin 1 1.443
143. Nissan NV200 1.379
144. Emgrand EC8 1.355
145. Haima Prince 1.326
146. Shanghai Englon Golden Eagle 1.267
147. JMC Yusheng/Baowei 1.248
148. Chevrolet Captiva 1.234
149. GAC Trumpchi 1.205
150. Honda Spirior 1.204
151. Toyota Prado 1.190
152. Jinbei Granse 1.172
153. Nissan March 1.168
154. Brilliance Junjie FSV 1.142
155. Toyota Reiz 1.134
156. Honda Fit 1.126
157. Hyundai i30 1.095
158. Landwind X8/X6/X9 1.073
159. Honda Odyssey 944
160. Kia Soul 939
161. Citroën C2 921
162. Riich X1 889
163. BYD F6 882
164. Hawtai B11 800
165. Brilliance Junjie 750
166. JAC Rein 731
167. Karry Youya 724
168. Mazda 8 712
169. Cadillac SLS 690
170. Volvo S80L 688
171. Toyota Crown 677
172. Mercedes-Benz Viano 638
173. Hawtai Terracan 600
174. Mazda 2 582
175. Zotye Mutiplan 569
176. Changhe Ideal 567
177. BAW (Beijing) Jeep 537
178. Hyundai Sonata NFC 536
179. Riich M1 524
180. Volvo S40 523
181. Hafei Saima 508
182. ChangAn Zhixiang/CX30 506
183. Mitsubishi Pajero 500
184. Changfeng CS7 Feiteng 500
185. Honda Accord Crosstour 496
186. Mitsubishi Lancer 479
187. Great Wall Tengyi (Voleex) V80 476
188. Brilliance Zunchi 476
189. Toyota Yaris 465
190. Mercedes-Benz Vito 458
191. Rely V5 443
192. BYD M6 429
193. Buick Enclave 417
194. Roewe 750 398
195. Toyota Vios 392
196. Ford S-MAX 353
197. Shanghai Englon TX4 345
198. Dongfeng Oting 334
199. Toyota Land Cruiser 200 325
200. Nissan Paladin 320
201. Foton MP-X 300
202. FAW Vela 270
203. JAC Yueyue 260
204. Buick Park Avenue 258
205. Foton MP-X Midi 210
206. Kia Optima 209
207. Cadillac CTS 200
208. Changfeng CS6 200
209. Gonow GX6/GS1/Jetstar 200
210. Mitsubishi Zinger 177
211. BAW (Beijing) Luba 165
212. Dongfeng Yumsun 149
213. Haima 3 122
214. BYD F3DM 95
215. Chery Eastar 91
216. ChangAn Benben Love/i 89
217. Mitsubishi Galant 81
218. Hafei Lobo 71
219. Hafei Saibao 71
220. Landwind Fashion 63
221. Riich G5 60
222. Rely X5 58
223. Great Wall Phenom 58
224. BAW (Beijing) Qishi 2500 52
225. Tianqi Meiya SUV 50
226. Tianqi Meiya Haishi 50
227. MG 7 46
228. BJC (Beijing) Warrior 35
229. Cadillac SRX 24
230. JAC Binyue 14
231. Great Wall Haval M1 9
232. Karry Youyi 8
233. Chery QQme 8
234. Great Wall Coolbear 8
235. Citroën C-Triomphe 7

Bron: [www.chooseauto.com.cn]
Mooie klus van Matt - de #1 per land (in 2010)

Wie had de meeste eerste plaatsen??
Wie stond er 28x op de bovenste trede - de Toyota ....... Hilux!

[bestsellingcarsblog.com]

Grappig detail: in Litouwen is het meest verkochte model de Peugeot ..... 3008.
Mei verkopen in Duitsland.

[bestsellingcarsblog.com]

Het is nu wel duidelijk - de Duitsers hebben de buitenlandse merken definitief in de ban gedaan. grinning smiley
Duits blik über alles!
Wordt de Drieling niet verkocht in Duitsland? Veel Duitsers inderdaad.
Quote
rickm
Mooie klus van Matt - de #1 per land (in 2010)

Wie had de meeste eerste plaatsen??
Wie stond er 28x op de bovenste trede - de Toyota ....... Hilux!

[bestsellingcarsblog.com]

Grappig detail: in Litouwen is het meest verkochte model de Peugeot ..... 3008.

En nog een: in Iran is het meest verkochte model de Peugeot....... 405
Quote
den Voetstuk
Wordt de Drieling niet verkocht in Duitsland? Veel Duitsers inderdaad.

Jawel, de drieling wordt ook in in DLD verkocht!
Quote
RenaultF1
Quote
rickm
Mooie klus van Matt - de #1 per land (in 2010)

Wie had de meeste eerste plaatsen??
Wie stond er 28x op de bovenste trede - de Toyota ....... Hilux!

[bestsellingcarsblog.com]

Grappig detail: in Litouwen is het meest verkochte model de Peugeot ..... 3008.

En nog een: in Iran is het meest verkochte model de Peugeot....... 405

Klopt, dat wilde ik er nog aan toevoegen, totdat ik mij bedacht, ach, die is al zo oud, geen mens weet wat dat is ;-)
Peu verscheept al 2 decennia ca 100.000 bouwpaketten per jaar waar de Iranezen een 405 van maken.
Quote
Mach1
Quote
den Voetstuk
Wordt de Drieling niet verkocht in Duitsland? Veel Duitsers inderdaad.

Jawel, de drieling wordt ook in in DLD verkocht!

ca 800 C1's, 107's en Aygo's per maand elk.
kortom, dat zijn een paar losers, verweesde voormalige ossies die in dat koekblik uit Tsjechie moeten hobbelen omdat ze geen geld hebben voor de Alleskunner Polo.

Beeldspraak jongens - de 3 ling is een gezellig knuffelbakkie.
De opvolger wordt gelukkig minder shabby en krijgt een normale achterklep.
Quote
Mach1
Quote
den Voetstuk
Wordt de Drieling niet verkocht in Duitsland? Veel Duitsers inderdaad.

Jawel, de drieling wordt ook in in DLD verkocht!

Dat lijkt mij ook, maar je zou er bijna aan twijfelen.
Europese verkopen in mei duidelijk hoger

Na kwakkelende verkopen in de eerste maanden van 2011 gaat het nu toch weer de goede kant op in Europa. Over mei noteerden de autofabrikanten een plus van 7,1 procent ten opzichte van diezelfde maand vorig jaar.
In mei 2011 werden er in de 27 EU-landen 1.208.583 auto's verkocht. In mei 2010 waren dat er nog 1.128.607. De opleving in Duitsland - de belangrijkste automarkt van Europa - speelt hier een belangrijke rol bij. In mei verkochten de fabrikanten daar 304.543 auto’s, een stijging van 22,1 procent ten opzichte van vorig jaar. Ook markt nummer twee, Frankrijk, liet een stijging zien. De nieuwverkopen namen met 6,1 procent toe naar 197.701 stuks. Ook in Italië stegen de verkopen, en wel van 164.704 naar 170.603 stuks. Dat is een plus van 3,6 procent.
Waar winnaars zijn, zijn er uiteraard ook verliezers. In Engeland, automarkt nummer vier, daalden de verkopen bijvoorbeeld licht. Er werden nu 150.431 auto’s aan de man/vrouw gebracht. In mei 2010 waren dat er nog 153.095. De grote klappen vielen echter op het Iberisch Schiereiland: in Spanje betekende een totaal van 78.870 auto’s een min van 23,3 procent en ook in Portugal daalden de verkopen met bijna een kwart.

Alfa Romeo procentueel grote winnaar
Bij de merken is Alfa Romeo procentueel gezien de grote winnaar, ongetwijfeld door de introductie van de Giulietta. Het Italiaanse merk pluste met maar liefst 60,7 procent naar een totaal van 12.470 stuks in de EU in mei. Daarmee heeft Alfa Romeo Lancia ingehaald binnen de Fiat Group. Ook Mini (+50,4 procent), Mitsubishi (+45,4 procent) en Volvo (+32,7 procent) plusten flink.
Maar er zijn ook merken die minder positief op mei 2011 terugkijken. We vinden deze vooral in Japanse hoek, wellicht ook door de tsunamiproblemen in het thuisland. Honda zag de verkopen met 33,3 procent dalen, Mazda met 29,2 procent en Toyota kon 12,2 procent minder nieuwe auto’s verkopen. Ook Dacia kwakkelde met 10,1 procent lagere verkopen.

cijfers dealersupportnet





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2011 11:45 door Mach1.
Rare jongens, die Duitsers ;-)

[www.autobild.de]

Tuurlijk, een maand is maar een maand, edoch, een paar voorbeelden:

In Mei kochten ze 3 triljard Passaten, maar slechts een paar Mondeo's.
Sterker, Ford verkocht evenveel Kuga's als die dikke, tof rijdende en veel value biedende leasebak Mondeo!
Is de Mondeo slechter dan de Passat? Dacht het niet.

De beste verkochte buitenlandse auto was de Hyundai i30. Wat is dat, een i30?
De Nissan QQ staat daar vlak achter, met 3000 stuks. Net als in o.m. Engeland stijgt de verkoop maar door, nu met 70% Y/Y.
Volgt de Chevy Spark, ook zo'n typisch geval. 530% gestegen naar 2000 stuks. Zou niet eens weten hou die eruit ziet.
De Citroen DS4 verkocht iets beter dan 3008 en 5008. Bizar (tuurlijk, leveringen aan de dealers, I know, maar toch), dat een 'special'het beter doet dan de familie auto's van Peugeot. Of hebben ze geen familie's meer in Duitsland. Oh wacht, die rijden natuurlijk allemaal in die vrieskist op wielen (Touran).
Renault Koleos - stokoud, zwaar belegen, dik achterhaald - andermaal gestegen, nu met 127%
Mijn personal fav., de Infiniti F30 -> +500% naar 116 stuks. Leuk succesje.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-06-2011 18:10 door rickm.
Quote
Autovisie
Auto's eisen groter aandeel Chevrolet-verkopen op

AMSTERDAM - De verkopen van Chevrolet liggen in de Verenigde Staten dit jaar 15% boven het 2010-niveau. Mede verantwoordelijk voor de afzetstijging is de voor de Amerikanen compacte Cruze, maar Chevrolet signaleert sowieso een toenemende vraag naar personenauto's ten koste van de pick-ups en SUV's.

De verkopen van Chevrolets personenauto's liggen dit 23% hoger dan in de eerste helft van 2010. De afzet van Trucks, zoals SUV's, pick-ups en crossovers groeit met 9%. Volgens de gegevens van de fabrikant verkocht het bedrijf in het tweede kwartaal meer personenauto's dan de zogeheten trucks, waardoor over de eerste twee kwartalen 47% van de verkochte Chevrolets in de Verenigde Staten een personenauto is. Overigens, dat percentage lag sinds 1991, toen 52%, niet zo hoog.

De General Motors-dochter introduceert drie nieuwe personenautomodellen over de komende twee jaar. De in Europa als Aveo geleverde Sonic, de kleine Spark en de grote Malibu. De verkoopboost is eerder dit jaar ingezet met de Cruze, die in mei zelfs de best verkochte personenauto in de VS was.
Bron

In de VS verkoopt de Cruze blijkbaar wel uitstekend.
Quote
Davidoff
Quote
Autovisie
Auto's eisen groter aandeel Chevrolet-verkopen op

AMSTERDAM - De verkopen van Chevrolet liggen in de Verenigde Staten dit jaar 15% boven het 2010-niveau. Mede verantwoordelijk voor de afzetstijging is de voor de Amerikanen compacte Cruze, maar Chevrolet signaleert sowieso een toenemende vraag naar personenauto's ten koste van de pick-ups en SUV's.

De verkopen van Chevrolets personenauto's liggen dit 23% hoger dan in de eerste helft van 2010. De afzet van Trucks, zoals SUV's, pick-ups en crossovers groeit met 9%. Volgens de gegevens van de fabrikant verkocht het bedrijf in het tweede kwartaal meer personenauto's dan de zogeheten trucks, waardoor over de eerste twee kwartalen 47% van de verkochte Chevrolets in de Verenigde Staten een personenauto is. Overigens, dat percentage lag sinds 1991, toen 52%, niet zo hoog.

De General Motors-dochter introduceert drie nieuwe personenautomodellen over de komende twee jaar. De in Europa als Aveo geleverde Sonic, de kleine Spark en de grote Malibu. De verkoopboost is eerder dit jaar ingezet met de Cruze, die in mei zelfs de best verkochte personenauto in de VS was.
Bron

In de VS verkoopt de Cruze blijkbaar wel uitstekend.



Zag het vanmiddag toevallig bij Matt's BestSellingBlog. Cruze was in June #3 (ca 25.000 stuks)
India, juni 2011

1. Maruti-Suzuki 70.020
2. Hyundai 30.402
3. Tata 21.994
4. Mahindra 16.053
5. Toyota 12.034
6. Chevrolet 8.187
7. Ford 7.023
8. Volkswagen 5.397
9. Honda 3.455
10. Skoda 2.611
11. Nissan 1.632
12. Fiat 1.506
13. Renault 290
14. Hindustan 250
15. Mitsubishi 163


Hyundai Verna: onttroont Vento en City


Ford Fiesta: nieuwste kaper op de kust


Volkswagen Vento: niet lang marktleider geweest, nog beperkte dealernetwerk beperkt mogelijkheden


Honda City: wegens ontbreken van dieselmotor niet zo succesvol als voorheen. Kunnen de prijsverlagingen 'm weer omhoog helpen?


Maruti-Suzuki SX4: MultiJet diesel doet 'm goed, stakingen niet


Fiat Linea: nooit een groot succes geweest, nu verkoopdrama

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche en Volvo nog niet bekend (volgen later)

1. Maruti-Suzuki Alto 23.240
2. Maruti-Suzuki Wagon R 12.215
3. Hyundai i10 10.969
4. Maruti-Suzuki Swift 9.468
5. Tata Indica 8.188
6. Mahindra Bolero 7.558
7. Hyundai i20 7.152
8. Hyundai Santro 7.114
9. Maruti-Suzuki Omni 6.683
10. Ford Figo 5.698
11. Maruti-Suzuki Eeco 5.499
12. Tata Nano 5.452
13. Maruti-Suzuki Ritz 5.239
14. Toyota Etios 5.002
15. Tata Indigo 4.882
16. Toyota Innova 4.665
17. Hyundai Verna 4.102
18. Mahindra Scorpio 3.645
19. Chevrolet Spark 3.318
20. Honda City 2.802
21. Volkswagen Polo 2.679
22. Mahindra Xylo 2.573
23. Maruti-Suzuki Swift Dzire 2.486
24. Volkswagen Vento 2.457
25. Maruti-Suzuki 800 1.823
26. Chevrolet Tavera 1.738
27. Chevrolet Beat 1.614
28. Nissan Micra 1.609
29. Maruti-Suzuki Estilo 1.532
30. Maruti Verito 1.510
31. Tata Sumo 1.470
32. Skoda Fabia 1.461
33. Tata Safari 1.223
34. Fiat Punto 1.150
35. Ford Fiesta Classic 1.077
36. Toyota Fortuner 990
37. Hyundai Accent 941
38. Maruti-Suzuki A-Star 905
39. Chevrolet Cruze 860
40. Mahindra Maxx/Marshal/Commander 767
41. Toyota Etios Liva 737
42. Maruti-Suzuki SX4 713
43. Skoda Laura 693
44. Toyota Corolla 629
45. Tata Venture 423
46. Honda Jazz 361
47. Tata Aria 356
48. Fiat Linea 350
49. Skoda Superb 325
50. Renault Fluence 290
51. Hindustan Ambassador 250
52. Ford Endeavour 248
53. Chevrolet Optra 241
54. Volkswagen Passat 197
55. Maruti-Suzuki Gypsy 182
56. Honda Civic 175
57. Chevrolet Captiva 161
58. Chevrolet Aveo 160
59. Skoda Yeti 132
60. Mitsubishi Pajero 107
61. Honda Accord 103
62. Hyundai Santa Fe 100
63. Chevrolet Aveo U-VA 95
64. Volkswagen Jetta 59
65. Mitsubishi Outlander 41
66. Maruti-Suzuki Kizashi 32
67. Hyundai Sonata 24
68. Nissan X-Trail 16
69. Honda CR-V 14
70. Toyota Camry 9
71. Mitsubishi Montero 8
72. Mitsubishi Lancer/Cedia 7
73. Fiat Palio 6
74. Nissan Teana 5
75. Maruti-Suzuki Grand Vitara 3
76. Volkswagen New Beetle 3
77. Nissan 370Z 2
78. Toyota Prius 2
79. Volkswagen Phaeton 2

Maruti-Suzuki had vanwege stakingen bij een fabriek een matige maand, wat vooral aan de resultaten van de Swift Dzire (sedan) en SX4 is te zien. Afgelopen maand startte de verkoop van de Etios Liva, terwijl we volgende maand ook de eerste cijfers van de nieuwe Fiesta (sedan) kunnen zien. De Fiesta sedan neemt het op in de meest beconcurreerde klasse waar vroeger de Honda City het alleenrecht had, vanwege het ontbreken van een dieselmotor is dit model wegens de sterk toegenomen concurrentie veel minder populair dan voorheen. De Volkswagen Vento nam een aantal maanden de koppositie over, maar nu lijkt de nieuwe Hyundai Verna de leider van het B+ segment: voor de tweede maand is het model - met afstand - marktleider. De SX4 is dankzij de dieselmotor populairder dan ooit (m.u.v. afgelopen maand dus), de Fiat Linea moet het ontgelden. Nissan zal eind dit jaar de Sunny/Versa in de stelling brengen.
Een dezer maanden zal Renault zich opnieuw op de Indiase markt wagen na de geflopte Logan, welke nu als Mahindra Verito wél enige populariteit geniet. Renault zal starten met de Fluence, later volgen de Koleos, Duster en een compacte sedan.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-07-2011 23:03 door Daewoo-Chevrolet.
Fiat moet nu echt werk gaan maken van India. Fiat was een van de eerste merken die te koop was in India, maar daar hebben ze helaas niet van kunnen profiteren, ook nu niet met de Linea en de Punto. VW, die 1 a 2 jaar geleden op de markt kwam in India, is nu al groter dan Fiat. Nu komen, zoals Daewoo-Chevrolet al zei, Renault, maar ook Peugeot naar India toe. Nog meer concurrentie dus. Kom op Fiat!
Klopt Lancia Lover. Ik schreef ergens in de Fiat/Chrysler topics dat Fiat beter zn geld had kunnen steken in die contreien (neem Suzuki over ofzo) dan dat ze een onduidelijk gepositioneerd merk overnemen in een zo goed als failliet land...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.